Revolinho wrote: ↑05 May 2021, 17:43
Je kan cynisch doen wat je wilt, maar 200% eens met Massimo. Niet alleen nu, ik roep het al het hele seizoen. Hoe kan je nou serieus, met de afgelopen 2 seizoenen en dan met name afgelopen jaar, met het inmiddels rijkste Ajax ooit en een vorig jaar bijna kampioen AZ dat bij elkaar gebleven is, verwachten dat PSV eventjes tot het eind mee speelt om de titel. Ik heb dat serieus nooit dit seizoen gedacht. Na 6 oktober wel even gehoopt en een paar maanden gedacht dat het zomaar kon gebeuren, maar de Eredivisie was dan echt de grootste Mickey Mouse league ooit geweest. Het kan niet.
Wat Massimo zegt, ook ik vond het echt verschrikkelijk dat Cocu en Brands beiden weg gingen en dat daarvoor 2 onervaren vervangers in de plaats kwamen. Had het om en om gedaan desnoods, maar dat was echt dom. Maar ik snapte de keus voor JdJ wel en hij is nu gepokt en gemazeld. We praten over iemand die bakken kritiek krijgt voor zomer 2019 (terecht), maar hij pakt zijn verantwoordelijkheid. Hij heeft in 2020 prima spelers gehaald en 2 risico-huurtjes gedaan met Ginkel en Fein. Jongens als Rodriguez, Max, Sangare, Götze, Zahavi, dat zijn allemaal internationals met een goede staat van dienst, los van hun prestatiecurve momenteel.
Ik vind het nogal makkelijk en ook een beetje achterlijk (bij gebrek aan een beter woord) als je denkt dat je nu uit paniek weer andere dingen moet gaan doen. Cocu 13-14, ik moet er niet aan denken dat hij dec 2013 het veld had moeten ruimen. Het beleid is niet alleen maar Schmidt of de Jong, het gaat veel verder. Ook het verhaal over Vennegoor is gewoon logisch. Kan je wel denken dat alleen alles wat extern is goed is, maar dat hoeft niet. Het gaat om de onderlinge samenwerking.
Zoals ik al vertelde, ik kom uit een ajax-omgeving. Ik heb het hier over ajacieden uit Osdorp, Noord, Bijlmer. Van het puurste soort, het zijn gasten die een traan laten als een speler afscheid neemt bijv. Zijn mn neven, eentje heeft er in 80’s in de jeugd gespeeld en was een enorme belofte die het door blessures uiteindelijk niet heeft gered. Maar is wel eentje die heel eerlijk naar voetbal kijkt, maar zijn absolute voorkeur voor die club niet verbergt. Hij vertelt me gister nog dat Ajax eigenlijk geen kans had tegen PSV, met name in Eindhoven. Niet omdat Ajax zo slecht was, maar omdat PSV ze in de wurggreep had. Dat PSV op zo’n manier eigenlijk niet te bestrijden valt, maar ze gewoon heel naïef zijn nog. En dat ie het gek vind dat niemand dat ziet. Ze houden het gewoon niet tot het laatste fluitsignaal vol. Olympiakos thuis idem, die hebben alleen maar tegen lopen houden. Maar ze moeten ongetwijfeld hebben geweten dat ze op het eind toe konden slaan.
Ik vind dit een goede basis naar komend jaar, want dat is hoe ik er het hele seizoen al in sta. En wat voor mij ook heel belangrijk is, is dat ik van zowel Schmidt als de Jong alleen maar logische dingen hoor. Hand in eigen boezem, wel weten dat er wat tegenslagen waren, niet te hoog van de toren blazen, geen mensen beschadigen, jezelf eerlijk evalueren en het allerhoogste nastreven. Dat is in feite alles wat je kunt doen als je in de achtervolging moet.