Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Ik heb het nieuws rond Xavi schijnbaar gemist dat hij kapotgemaakt is door 'de media'. Maar ik kan mij in sommige gevallen best voorstellen dat je de media boycot.

Als ik Joey was zou ik de Telegraaf even niet meer te woord staan met Valentijn en 'zijn interlandcarrière is voorbij'. Voor dat daar een passend excuus op komt zouden ze het uit mogen zoeken van mij.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV

BarryBanaan wrote: 11 Jul 2024, 12:48 Geen enkel probleem met een media boycot, zouden meer mensen moeten doen, die lui zijn overwegend zuigend tuig. Simons zelf heeft alleen zn gezichtsuitdrukking tegen, dat is alles. Zoals hij ook gister weer duels pakt en tomeloze inzet heeft, dit moeten we toch kennen van zn PSV jaartje. Het is maar weinig jonge spelers gegeven dat te kunnen combineren met technische kwaliteiten.
Daar is het media voor. Dat weet je als voetballer. Maar tegenwoordig zijn er veel van die slapjanussen die er niet tegen kunnen als hun egootjes worden gekrenkt. Daarnaast is een media boycot niks waard als je wel buitenlandse pers te woord gaat staan. Waarschijnlijk puur en alleen omdat die wel veren in je reet duwen.

Als je een echte bent dan ga je daar ook staan na kritiek. Desnoods deel je een sneer uit. Veerman zou juist De Telegraaf te woord moeten staan, Valentijn even vragen hoe het nou zat met het einde van zijn interland carrière. Daarmee geef je ze een klap in het gezicht terug, je voed ze alleen maar meer door dat geboycot.
  • These users thanked the author RPSV94 for the post (total 3):
    mr.topMenno1BadShaker
    Maikel
    Site Admin

ShovingNE2 wrote: 11 Jul 2024, 12:23 Heeft Romano zijn dagelijkse tweet over Xavi al verzonden?
    Heeft de tweet vastgemaakt nu zelfs
    ‘As mentioned in April it will be a loan deal’

Fabrizio zit vuistdiep bij Xavi geloof ik
    Ren Höek
    Vedette

Het is natuurlijk dubbel om enerzijds (al jaren) te constateren dat onze voetbaljournalistiek van een (grotendeels) bedroevend niveau is, maar anderzijds ook te vinden dat de spelers en trainers dat allemaal maar moeten accepteren en erin mee moeten gaan.
    Waarbij spelers ook wordt verweten te media getraind te zijn, om ze vervolgens af te maken zodra ze iets zeggen wat iemand niet bevalt.

Zie ook hier weer dat ontzettend veroordelende.
    Een speler neemt een beslissing en dat maakt hem meteen een slapjanus met een gekrenkte ego die alleen praat met media die hem vereen in zijn reet duwen.
    De nuance is weer eens ver te zoeken, zoals zo vaak.
  • These users thanked the author Ren Höek for the post (total 3):
    29.04.2007De RealistDutch Cowboy
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Maikel wrote: 11 Jul 2024, 13:03
    ShovingNE2 wrote: 11 Jul 2024, 12:23 Heeft Romano zijn dagelijkse tweet over Xavi al verzonden?
    Heeft de tweet vastgemaakt nu zelfs
    ‘As mentioned in April it will be a loan deal’

Fabrizio zit vuistdiep bij Xavi geloof ik
    Vandaar dat hij zo moeiljk kijkt
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Ik ben het op zich wel eens met de personen hierboven, al denk ik dat vanaf de zijlijn allemaal wat makkelijker is. Als ik me probeer voor te stellen dat toen ik 21 was, ik keihard werkte in mijn beroep, maar dat er dan landelijke pers zou zijn die me zouden afbranden (geen idee of dat ook echt gebeurd is bij Simons, maar dat terzijde), lijkt me nog niet zo makkelijk. 'Dat hoort bij je werk' en 'daar moet je maar bovenstaan'. Tja, dat klinkt makkelijk maar is vast niet voor iedereen weggelegd.
  • These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 3):
    DonyellMalenThijsBoktor
    Standbeeld
    Mister PSV

29.04.2007 wrote: 11 Jul 2024, 13:05 Ik ben het op zich wel eens met de personen hierboven, al denk ik dat vanaf de zijlijn allemaal wat makkelijker is. Als ik me probeer voor te stellen dat toen ik 21 was, ik keihard werkte in mijn beroep, maar dat er dan landelijke pers zou zijn die me zouden afbranden (geen idee of dat ook echt gebeurd is bij Simons, maar dat terzijde), lijkt me nog niet zo makkelijk. 'Dat hoort bij je werk' en 'daar moet je maar bovenstaan'. Tja, dat klinkt makkelijk maar is vast niet voor iedereen weggelegd.
    Nee dat is ook zo. Er zal ook gewoon ruimte moeten zijn voor die unieke gevallen die hier simpelweg niet mee om kunnen gaan. Aan de clubs/landen met hun honderden mensen aan ondersteunend personeel om Xavi daar in te begeleiden.
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Maikel wrote: 11 Jul 2024, 13:03Fabrizio zit vuistdiep bij Xavi geloof ik
    Image
  • These users thanked the author deninho32 for the post:
    Heissenberrug
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    DonyellMalen
    Legende

29.04.2007 wrote: 11 Jul 2024, 13:05 Ik ben het op zich wel eens met de personen hierboven, al denk ik dat vanaf de zijlijn allemaal wat makkelijker is. Als ik me probeer voor te stellen dat toen ik 21 was, ik keihard werkte in mijn beroep, maar dat er dan landelijke pers zou zijn die me zouden afbranden (geen idee of dat ook echt gebeurd is bij Simons, maar dat terzijde), lijkt me nog niet zo makkelijk. 'Dat hoort bij je werk' en 'daar moet je maar bovenstaan'. Tja, dat klinkt makkelijk maar is vast niet voor iedereen weggelegd.

Precies dit. Xavi vond ik gisteren erg sterk spelen overigens. Niet alleen een fantastische goal, maar werkte keihard. Samen met Schouten en De Vrij (op die 2e goal na) de beste aan de kant van Nederland.
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

Dat is juist het hele ding. Als er nou een landelijke hetze was gestart, zoals bij Veerman gebeurde. Maar Xavi heeft hooguit wat kritiek gekregen dat hij in sommige wedstrijden gewoon niet bracht wat men wel van hem gewend is. En het is ook moeilijk te ontkennen dat hij in Oranje zelden hetgeen liet zien wat hij bij PSV/Leipzig liet zien.
    Boktor
    Vaste waarde in elftal

RPSV94 wrote: 11 Jul 2024, 12:57
    BarryBanaan wrote: 11 Jul 2024, 12:48 Geen enkel probleem met een media boycot, zouden meer mensen moeten doen, die lui zijn overwegend zuigend tuig. Simons zelf heeft alleen zn gezichtsuitdrukking tegen, dat is alles. Zoals hij ook gister weer duels pakt en tomeloze inzet heeft, dit moeten we toch kennen van zn PSV jaartje. Het is maar weinig jonge spelers gegeven dat te kunnen combineren met technische kwaliteiten.
    Daar is het media voor. Dat weet je als voetballer. Maar tegenwoordig zijn er veel van die slapjanussen die er niet tegen kunnen als hun egootjes worden gekrenkt. Daarnaast is een media boycot niks waard als je wel buitenlandse pers te woord gaat staan. Waarschijnlijk puur en alleen omdat die wel veren in je reet duwen.

Als je een echte bent dan ga je daar ook staan na kritiek. Desnoods deel je een sneer uit. Veerman zou juist De Telegraaf te woord moeten staan, Valentijn even vragen hoe het nou zat met het einde van zijn interland carrière. Daarmee geef je ze een klap in het gezicht terug, je voed ze alleen maar meer door dat geboycot.
    Punt is alleen wel een beetje dat Valentijn dan de volgende dag over een andere speler/onderwerp weer wat anders compleet stupide roept, zonder daar weer verantwoording over af te hoeven leggen. Sportjournalistiek (in Nederland) is gewoon van een bedroevend niveau.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Jullie zijn die hetze tegen Xavi toen in Nederland vergeten? Iedereen floot hem uit. De media was toen niet zo positief als nu. Boycotten die kutjes.
    Menno1
    Legende

Nooit boycotten natuurlijk. Teken van zwakte, altijd er boven staan. Daarnaast vind ik niet dat Xavi ooit te hard is aangepakt, ook niet toen hij bij PSV speelde. Werd terecht gezien als een van de, zo niet de beste speler van de eredivisie. En ja, hij heeft maniertjes, die zijn ergerlijk en die mag je best aankaarten, dat deden ze bij Robben ook en die werd er uiteindelijk een grote meneer door.

Xavi moet een voorbeeld nemen aan een van Persie, een etter van een gozer toen hij 20 werd, maar die jongen heeft zichzelf geweldig kunnen ontwikkelen als speler maar ook als mens. Nu boycotten laat zien dat je nog een verwend klein kind ben; zo ga je geen grote speler worden. En dat zeg ik als enorme fan van die jongen die hem altijd heeft verdedigd.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Menno1 wrote: 11 Jul 2024, 14:08

Xavi moet een voorbeeld nemen aan een van Persie, een etter van een gozer toen hij 20 werd, maar die jongen heeft zichzelf geweldig kunnen ontwikkelen als speler maar ook als mens. Nu boycotten laat zien dat je nog een verwend klein kind ben; zo ga je geen grote speler worden. En dat zeg ik als enorme fan van die jongen die hem altijd heeft verdedigd.
    Van Persie die ook graag de pers boycot? Haha.
    Den Willy
    Veelbelovend talent

Wat een goal gister, hopelijk een opmars voor meer in het Nederlands elftal.
  • These users thanked the author Den Willy for the post:
    Achterbal
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Menno1 wrote: 11 Jul 2024, 14:08 Xavi moet een voorbeeld nemen aan een van Persie, een etter van een gozer toen hij 20 werd, maar die jongen heeft zichzelf geweldig kunnen ontwikkelen als speler maar ook als mens. Nu boycotten laat zien dat je nog een verwend klein kind ben; zo ga je geen grote speler worden. En dat zeg ik als enorme fan van die jongen die hem altijd heeft verdedigd.
    Je weet dat Van Persie in 2012 de pers boycotte?
    Menno1
    Legende

Sensation wrote: 11 Jul 2024, 14:14
    Menno1 wrote: 11 Jul 2024, 14:08 Xavi moet een voorbeeld nemen aan een van Persie, een etter van een gozer toen hij 20 werd, maar die jongen heeft zichzelf geweldig kunnen ontwikkelen als speler maar ook als mens. Nu boycotten laat zien dat je nog een verwend klein kind ben; zo ga je geen grote speler worden. En dat zeg ik als enorme fan van die jongen die hem altijd heeft verdedigd.
    Yep, dat was geen slimme actie. En kijk hoe hij zich daarna ontwikkelde. Werd uiteindelijk het lieverdje van de pers.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Menno1 wrote: 11 Jul 2024, 14:17
    Sensation wrote: 11 Jul 2024, 14:14

Yep, dat was geen slimme actie. En kijk hoe hij zich daarna ontwikkelde. Werd uiteindelijk het lieverdje van de pers.
    Neee nee dat was Sneijder

Image

:mrgreen:
    Gutanoth
    Vaste waarde in elftal

Armada wrote: 11 Jul 2024, 09:58 Krijgen we nog Xavi geld?

Graag investeren in onze catering.

Dank.
    Catering in business club is meer dan prima :wonder:
    Juancho
    Mister PSV

Standbeeld wrote: 11 Jul 2024, 12:57
    Als je slecht speelt dan speel je slecht. Kan je een 110% inzet hebben of 21 jaar zijn, maar dit is topsport en dan hoort het erbij dat het journaille weleens een (zeer) kritisch stuk schrijft. Dat zijn zaken daar hoor je boven te staan als speler. Het is onderdeel van je werk. Puur de Nederlandse media boycotten vind ik dan ook ontzettend onprofessioneel.
    De vraag die je in mijn ogen soms wel terecht mag stellen is: wie of wat is dan de media. Want mijn hemel wat zijn de meesten idioot slecht geïnformeerd, zoeken ze alleen maar sensatie, gooien dingen in de media die helemala nergens op slaan en dan moet je als spelersgroep die personen te woord staan?

Ik vind persoonlijk dat we ondertussen in NL op zo'n niveau aanbeland zijn dan je prima als selectie/club/bond een shifting kan maken. Deze groep onrustzaaiers die verder ook niks doen of kunnen skippen we gewoon. Punt. Geen aandacht aan geven. En nee, dat betekent niet dat een journalist of ander media persoon niet kritisch mag zijn. Natuurlijk wel, heel goed zelfs. Maar daarin heb je wat mij betreft wel kaders/grenzen. Prima om die als land/club aan te geven.

Als de media serieus genomen wil worden zullen ze zelf het goede voorbeeld moeten geven. En dat ontbreekt er nogal aan.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    ruuddevil
    Legende

• These users thanked the author ruuddevil for the post:
    deninho32
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Prinsje huilebalk. :lol:
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler

ruuddevil wrote: 11 Jul 2024, 23:26 Goede samenvatting van Johan.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... ij-is.html
    Moet wel eerlijk zeggen dat het PSV-shirt en wat deze jongen ons heeft gebracht me een roze bril hebben opgezet in het seizoen dat hij bij ons was. Het blijft een mooie speler met veel potentie maar de realiteit kent inmiddels ook de andere kant: want wat een verwende etterbak is het ook vaak, een onvolwassen huilebalk die nu in zijn wiek geschoten is en Nederlandse media en hun achterban negeert, ipv eens de balans op te maken en zich af te vragen waarom ander ‘coming stars’ van zijn generatie - Yamal, Wirtz, Musiala, Mainoo en natuurlijk Bellingham - al veel verder zijn? Misschien omdat ze zich volledig op het voetbal en hun inbreng daarin concentreren. En niet steeds met een jankbek in beeld komen als de scheidsrechter en de boze buitenwereld hem weer benadelen.
  • These users thanked the author O Goleiro Grande for the post:
    ShovingNE2
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Ondanks dat ik het te woord staan van de media er als voetballer bij vind horen (als in; goed als een speler dat doet, zowel na goede als slechte wedstrijden), maar een verplichting vind ik onzin. Dan krijg je nog meer nietszeggende interviews met spelers die eigenlijk geen zin hebben om een antwoord te geven.
    Mr.Unibet
    Meervoudig international

O Goleiro Grande wrote: 11 Jul 2024, 23:34

Moet wel eerlijk zeggen dat het PSV-shirt en wat deze jongen ons heeft gebracht me een roze bril hebben opgezet in het seizoen dat hij bij ons was. Het blijft een mooie speler met veel potentie maar de realiteit kent inmiddels ook de andere kant: want wat een verwende etterbak is het ook vaak, een onvolwassen huilebalk die nu in zijn wiek geschoten is en Nederlandse media en hun achterban negeert, ipv eens de balans op te maken en zich af te vragen waarom ander ‘coming stars’ van zijn generatie - Yamal, Wirtz, Musiala, Mainoo en natuurlijk Bellingham - al veel verder zijn? Misschien omdat ze zich volledig op het voetbal en hun inbreng daarin concentreren. En niet steeds met een jankbek in beeld komen als de scheidsrechter en de boze buitenwereld hem weer benadelen.
    Schei toch uit, juist door deze benadering geef ik Simons, Depay en wie nog meer er al kapot gemaakt zijn, groot gelijk om de Nederlandse pers te negeren. Zijn altijd maar aan het zoeken en zuigen, wat mij betreft geeft geen enkele speler een interview meer als het respect zo ver te zoeken is.
  • These users thanked the author Mr.Unibet for the post (total 10):
    FranciscusJeronimoR.MancoThijsLorenzo von MatterhornDe RealistTutti FruttiRen HöekZwarteCapuchon1913DonyellMalen
    Post Reply