Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
VTheMan
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko

Ardbeg wrote: 12 Jul 2024, 12:34
rjg1992 wrote: 12 Jul 2024, 12:32Hojberg?
Wat?
Hij bedoelt denk ik Hojbjerg. Middenvelder van Tottenham, wat ie daar dan mee bedoelt weet ik ook niet.
  • These users thanked the author VTheMan for the post:
    NotoriousBIG046
    Ardbeg
    Mister PSV

VTheMan wrote: 12 Jul 2024, 14:03
    Ardbeg wrote: 12 Jul 2024, 12:34

Wat?
    Hij bedoelt denk ik Hojbjerg. Middenvelder van Tottenham, wat ie daar dan mee bedoelt weet ik ook niet.
    Oh, nog heel laat over die Landzoper.
    koetje
    Legende

Armada wrote: 12 Jul 2024, 13:28
    CZ_Code wrote: 12 Jul 2024, 13:25 Uit 2 aanhalingstekens kan ik niet opmaken wie dan wel en niet bij die as horen hoor @Armada
    In ieder geval niet de letterlijke hele as. Wel het grootste deel van die as. Veerman, zeer aannemelijk. Schouten, steeds aannemelijker. Ramalho, weg. Benitez, zeer aannemelijk. Boscagli, aannemelijk.
    Best 'logisch'

Benitez is vrij duur en zal vast alleen maar duurder worden bij contractverlening. En dat voor een niet-Bosz keeper.

Veerman is 25. Normaal gesproken een leeftijd waarop het wel moet gebeuren na een heel voetballeven in de KKD/Eredivisie.

Boscagli. Staat ook op een kruispunt na vijf jaar. Inmiddels een prijs behaald en dat kan voelen als een goed afscheid. Heeft wellicht de (irreële) hoop het Franse 11-tal nog eens te halen. Dat kan alleen vanuit een top 4 competitie.

Schouten. Stond zowel bij PSV als Jerdy zelf vast niet in de planning. Maar als een top 12 club in Europa zich meldt pak je die sportieve en financiële kans als speler. No regrets.
    Menno1
    Legende

Dat die hele as weg zou vallen, is niet onverwacht, omdat het gros korte contracten heeft: Benitez, Boscagli, Teze -> 1 jaar. Ramalho liep zelfs af. Dan Veerman 2 jaar en die wil je dus ook verkopen of verlengen voor maximale winst. Luuk ook nog maar 1 jaar overigens.

Daarom hamerde ik al die tijd om op tijd contracten te verlengen zodat dit soort situaties niet vaker gebeuren; het is gewoon een ongezonde situatie, want als club sta je min of meer tegen de muur. Je kan niet iedereen uit zijn contract laten lopen, zeker niet belangrijke as spelers. Dat Schouten daar ook nog eens bij kan komen, is de jaarlijkse transfer verrassing.
    Ittot
    Internationale topspeler

Ik vind persoonlijk 6 miljoen aan de lage kant. Een Kjell Scherpen werd een aantal jaar geleden verkocht voor ik meen 5 miljoen. Die kon er echt helemaal niets van. Benitez is ouder en heeft een 1 jarig contract. Dus dat speel natuurlijk mee. Aan de andere kant CL ervaring, kampioen en een bewezen goede keeper. Ik zou alles onder de 8 toch wel bijzonder teleurstellend vinden. Ook omdat ik niet zo snel een keeper kan bedenken met dezelfde kwaliteiten (heb hier ook niet super veel zicht op, eerlijk is eerlijk) die je ff op kunt pakken voor 8 miljoen of minder.
    Ittot
    Internationale topspeler

Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:16 Dat die hele as weg zou vallen, is niet onverwacht, omdat het gros korte contracten heeft: Benitez, Boscagli, Teze -> 1 jaar. Ramalho liep zelfs af. Dan Veerman 2 jaar en die wil je dus ook verkopen of verlengen voor maximale winst. Luuk ook nog maar 1 jaar overigens.

Daarom hamerde ik al die tijd om op tijd contracten te verlengen zodat dit soort situaties niet vaker gebeuren; het is gewoon een ongezonde situatie, want als club sta je min of meer tegen de muur. Je kan niet iedereen uit zijn contract laten lopen, zeker niet belangrijke as spelers. Dat Schouten daar ook nog eens bij kan komen, is de jaarlijkse transfer verrassing.
    Ja dit is vrij logisch. Maar PSV is dus al heel lang bezig met die contracten en had dat dus zelf ook door. Maar het is helaas nog niet gelukt. Dat is natuurlijk wel kut en brengt ons serieus in de problemen omdat er een enorm kapitaal ofwel gratis ofwel voor een habbekrats lijkt weg te lopen.

Ik hoop met je mee dat we de contracten eindelijk eens kunnen gaan verlengen. Dat scheelt echt een hoop onzekerheid en kapitaal.
  • These users thanked the author Ittot for the post:
    Menno1
    ShovingNE2
    Site Admin

Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:16 Dat die hele as weg zou vallen, is niet onverwacht, omdat het gros korte contracten heeft: Benitez, Boscagli, Teze -> 1 jaar. Ramalho liep zelfs af. Dan Veerman 2 jaar en die wil je dus ook verkopen of verlengen voor maximale winst. Luuk ook nog maar 1 jaar overigens.

Blijft een grijs gedraaide plaat bij je. Maar wat jij doorlopend negeert is dat PSV daar al tijden mee bezig is. Veerman al sinds oktober vorig jaar. Teze en Boscagli al eerder maar die zagen er absoluut geen heil in om onder Van Nistelrooij te verlengen.

Maar PSV moet er werk van maken.... tja. Daarnaast negeer je gemakshalve ook maar even alle contracten die wel verlengd zijn. Kortom: jij verwacht een 100% score anders is het kut.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 4):
    RemontadaVanthaman18Ren HöekSøren
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Trixm
    Vedette

ShovingNE2 wrote: 12 Jul 2024, 14:24

Blijft een grijs gedraaide plaat bij je. Maar wat jij doorlopend negeert is dat PSV daar al tijden mee bezig is. Veerman al sinds oktober vorig jaar. Teze en Boscagli al eerder maar die zagen er absoluut geen heil in om onder Van Nistelrooij te verlengen.

Maar PSV moet er werk van maken.... tja. Daarnaast negeer je gemakshalve ook maar even alle contracten die wel verlengd zijn. Kortom: jij verwacht een 100% score anders is het kut.
    Sowieso de gedachte dat alles maakbaar is, is een hele naïeve denkwijze. We zijn voor het gros van de spelers niet het eindstation.
    Saibari is underrated.
    Vogelund
    Vaste waarde in elftal
    Old name: Vogelund

Ik was/ben minder optimistisch (al ben ik sowieso altijd voorzichtig in voorspellen over hoe goed we het gaan doen) dan het sentiment van een deel van het forum. Voor onze as spelers (op Schouten na) is een vertrek heel realistisch. En je moet nooit teveel van je as spelers verkopen. En in je as zit ook de meeste ervaring. Daar is er nu al eentje van vertrokken (Ramalho). PSV moet dus zijn voet stijf houden als er straks weer een as speler vertrekt. Daarna is het gewoon keihard nee verkopen. Zo heeft Ajax het ook 5 jaar volgehouden. Altijd zorgen dat je niet meer dan 2 cruciale spelers per jaar verkoopt. PSV heeft alleen de pech dat een aantal spelers uit het fundament (Teze en Boscagli) hier al lange tijd spelen en een aflopend contract hebben in 2025. Plus dat Dest is weggevallen.

Alles is er dus aan gelegen om het fundament voor een groot deel intact te houden.

Ik vind de transferperiode dit jaar heel spannend.
    Menno1
    Legende

Hoe lang ze er mee bezig zijn is irrelevant. Het gaat om het uiteindelijke resultaat. En voorlopig is dat niet gelukt nog met die kortere contracten, ondanks de woorden dat ze de selectie bij elkaar willen houden. Als straks 6-8 basis spelers weg zijn, dan kan je niet zeggen dat ze geslaagd zijn, toch?

Daarom moet je dit soort zaken voor zijn: niet onderhandelen 1,5 of zelfs 2,5 jaar einde contract, maar zelfs 3,5 jaar als het zo lang duurt. Simpelweg, je mag niet nogmaals in een situatie komen dat vrijwel je hele as contracten heeft van 2 jaar of korter, want dan moet je dus geforceerd (en dus vaak onder de prijs) verkopen.
    Hatseflats
    Vedette

Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:37

Hoe lang ze er mee bezig zijn is irrelevant. Het gaat om het uiteindelijke resultaat. En voorlopig is dat niet gelukt nog met die kortere contracten, ondanks de woorden dat ze de selectie bij elkaar willen houden. Als straks 6-8 basis spelers weg zijn, dan kan je niet zeggen dat ze geslaagd zijn, toch?

Daarom moet je dit soort zaken voor zijn: niet onderhandelen 1,5 of zelfs 2,5 jaar einde contract, maar zelfs 3,5 jaar als het zo lang duurt. Simpelweg, je mag niet nogmaals in een situatie komen dat vrijwel je hele as contracten heeft van 2 jaar of korter, want dan moet je dus geforceerd (en dus vaak onder de prijs) verkopen.
    Wat zou toch alles vlekkeloos verlopen bij PSV als jij het daar voor het zeggen hebt he. :wall:
    Menno1
    Legende

Hatseflats wrote: 12 Jul 2024, 15:01
    Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:37

Wat zou toch alles vlekkeloos verlopen bij PSV als jij het daar voor het zeggen hebt he. :wall:
    Yep. Maar helaas geen tijd, moet Biden voorbereiden op zijn volgende debat.
    Ren Höek
    Vedette

Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:37 Hoe lang ze er mee bezig zijn is irrelevant. Het gaat om het uiteindelijke resultaat.
    Je hebt een punt.
    Alleen negeer je hierbij compleet dat trainers een invloed hebben hierop, en een grote ook. Zo was vorig seizoen bijv. Teze niet goed genoeg en mocht Boscagli vertrekken van Ruud. Onder Bosz zijn beide spelers echter op hun sterke punten benut en weer helemaal opgebloeid.

Naast dat PSV al lang(er) bezig is met de meeste contracten, wanneer doen ze het dan goed?
    Had vorig seizoen met Teze verlengd en het was belachelijk dat zo'n matige speler langer blijft, een verspilling van geld en een gebrek aan doorselecteren.

Dat iemand als Benitez een korter contract heeft is verder logisch.
    De situatie van Ramalho ook, PSV wilde hem behouden maar als backup ipv basisspeler. De keuze ligt dan bij de speler, waarbij Ramalho koos om te vertrekken.
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Jur1913
    Internationale topspeler

Het is weer tijd voor wat geruchten waar we met z'n allen over klaar kunnen komen
    Menno1
    Legende

Ren Höek wrote: 12 Jul 2024, 15:03
    Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:37 Hoe lang ze er mee bezig zijn is irrelevant. Het gaat om het uiteindelijke resultaat.
    Je hebt een punt.
    Alleen negeer je hierbij compleet dat trainers een invloed hebben hierop, en een grote ook. Zo was vorig seizoen bijv. Teze niet goed genoeg en mocht Boscagli vertrekken van Ruud. Onder Bosz zijn beide spelers echter op hun sterke punten benut en weer helemaal opgebloeid.

Naast dat PSV al lang(er) bezig is met de meeste contracten, wanneer doen ze het dan goed?
    Had vorig seizoen met Teze verlengd en het was belachelijk dat zo'n matige speler langer blijft, een verspilling van geld en een gebrek aan doorselecteren.

Dat iemand als Benitez een korter contract heeft is verder logisch.
    De situatie van Ramalho ook, PSV wilde hem behouden maar als backup ipv basisspeler. De keuze ligt dan bij de speler, waarbij Ramalho koos om te vertrekken.
    Zeker, er zijn verzachtende omstandigheden. de transitie John de Jong -> Earnie Stewart is er ook zo eentje. Al moet ik zeggen dat John contract verlengingen altijd wel redelijk op orde had; vaak op tijd, dat deed hij goed.

De situatie nu is wat het is. Maar het is te hopen dat PSV het niet weer zo ver laat komen; om maar een voorbeeld te geven, ze hadden er ook voor kunnen kiezen om Teze vorig jaar te verkopen met een 2 jaar contract, net als Boscagli. Ze bleven uiteindelijk en dat pakte geweldig uit, uiteraard. Het zijn altijd keuzes die goed en slecht uit kunnen pakken, maar contracten verlengen van spelers op tijd is de goedkoopste en beste manier voor continuiteit en kapitaal behouden doorgaans. Het is aan de TD, die er voor de lange termijn is, om dit goed in te schatten.

En nee, het is zeker niet eenvoudig, het is schakelen op meerdere boorden en ja het kan ook een zeer slecht idee zijn om een contract te verlengen als speler zwaar geblesseerd raakt, nooit meer op niveau komt of gaat lopen rellen. Zekerheid en garanties zijn er nooit.
    Juancho
    Mister PSV

Menno1 is het ook gewoon niet zo dat de balans nu even de verkeerde kant op slaat? Te veel 1 jarige contracten en ook van basisspelers? Was het bijv. alleen Benitez of alleen Teze.. dan zag de wereld er wel iets anders uit. Voor mij is het vooral dat, er zijn nu gewoon te veel kortlopende contracten om welke reden dan ook. En dat maakt het wel lastig, ook voor je beleidsvoering voor dit seizoen.

Wat ik eerder al aangaf, ik geloof er geen snars van PSV zomaar jongens als Benitez/Teze/Boscagli allemaal transfervrij de deur uit kan laten lopen. Dat gaat om te veel geld wat bovendien keihard nodig is de selectie weer te versterken. Benieuwd waar Earnie dus mee gaat komen!
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    B. Dzsudzsak
    Regelmatige invaller
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Jur1913 wrote: 12 Jul 2024, 15:07 Het is weer tijd voor wat geruchten waar we met z'n allen over klaar kunnen komen
    Precies. Mijn vrouw is alweer blij dat de transferperiode is begonnen. Scheelt haar heel wat poetsdoekjes voor haar gezicht nu ik weer aan mijn telefoon vastgeplakt zit.
    “Keep your friends close, keep your enemies closer”.
    Menno1
    Legende

Juancho wrote: 12 Jul 2024, 15:10 @Menno1 is het ook gewoon niet zo dat de balans nu even de verkeerde kant op slaat? Te veel 1 jarige contracten en ook van basisspelers? Was het bijv. alleen Benitez of alleen Teze.. dan zag de wereld er wel iets anders uit. Voor mij is het vooral dat, er zijn nu gewoon te veel kortlopende contracten om welke reden dan ook. En dat maakt het wel lastig, ook voor je beleidsvoering voor dit seizoen.

Wat ik eerder al aangaf, ik geloof er geen snars van PSV zomaar jongens als Benitez/Teze/Boscagli allemaal transfervrij de deur uit kan laten lopen. Dat gaat om te veel geld wat bovendien keihard nodig is de selectie weer te versterken. Benieuwd waar Earnie dus mee gaat komen!
    Dat is precies wat ik zeg: nu hebben er teveel spelers een te kort contract. Waren het er alleen 2-3 spelers, dan soit. Kan gebeuren en is zelfs gezond, want doorselecteren zorgt ook voor fris bloed. Maar je loopt nu dus het risico dat je straks 8 basis spelers moet vervangen; dat betekend dus eigenlijk dat je vanaf nul weer moet beginnen, terwijl je zo'n geweldige kern had rondlopen vorig seizoen dat je bij elkaar wou houden.

Earnie draaide een geweldige zomer vorig jaar, maar wat als Flamingo de nieuwe Luckassen bljkt te zijn, Driouech op niveau Excelsior blijft steken en andere aankopen ook niet voldoen? Het ligt zo dicht bij elkaar altijd. Met die 8 met korte contracten weet je wat je in huis hebt. Ook geen 100% garantie, maar je kan wel doorbouwen op wat je vorig seizoen hebt opgebouwd. Nu mag Bosz in het slechtste geval vanaf min of meer 0 weer beginnen.

En ja, dat is erg zwart-wit, half vol, half leeg. Het gaat er vooral om: je wilt niet een succes team ontmanteld zien worden zo snel; 2-3 wisselingen zijn normaal. 7-8 is een potentieel probleem.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

B. Dzsudzsak wrote: 12 Jul 2024, 15:11
    Jur1913 wrote: 12 Jul 2024, 15:07 Het is weer tijd voor wat geruchten waar we met z'n allen over klaar kunnen komen
    Precies. Mijn vrouw is alweer blij dat de transferperiode is begonnen. Scheelt haar heel wat poetsdoekjes voor haar gezicht nu ik weer aan mijn telefoon vastgeplakt zit.
    Ik weet niet helemaal hoe ik deze moet lezen, waar de poetsdoeken voor zijn maar ik laat mijn verbeelding wel even voor wat het is.
    ShovingNE2
    Site Admin

Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:37Hoe lang ze er mee bezig zijn is irrelevant. Het gaat om het uiteindelijke resultaat. En voorlopig is dat niet gelukt nog met die kortere contracten, ondanks de woorden dat ze de selectie bij elkaar willen houden. Als straks 6-8 basis spelers weg zijn, dan kan je niet zeggen dat ze geslaagd zijn, toch?

Beginnen met onderhandelen 3,5 jaar voor aflopen contract. Kortom: met kerst moeten we alweer met Dest om tafel die dan nog geen minuut gespeeld heeft. Gaat het goed? Malik Tillman? Ook in december starten met onderhandelen? Het lukt niet altijd en dat kan met veel zaken te maken hebben waar PSV geen vat op heeft.

Maar dit negeer je:

Image
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Sensation
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    koetje
    Legende

Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 15:15
    Earnie draaide een geweldige zomer vorig jaar, maar wat als Flamingo de nieuwe Luckassen bljkt te zijn, Driouech op niveau Excelsior blijft steken en andere aankopen ook niet voldoen? Het ligt zo dicht bij elkaar altijd. Met die 8 met korte contracten weet je wat je in huis hebt. Ook geen 100% garantie, maar je kan wel doorbouwen op wat je vorig seizoen hebt opgebouwd. Nu mag Bosz in het slechtste geval vanaf min of meer 0 weer beginnen.
    Inderdaad.

Vorig jaar haalde we met Schouten, Lozano en Dest ervaren spelers uit topcompetities, met Lang een international en met Tillman een speler met CL ervaring bij een redelijke club als Rangers. Alleen Pepi was een wat meer onbeschreven blad met het profiel van Flamingo/Driouech.

Dat was eigenlijk allemaal wel raak. Maar voor het overgrote deel in een andere categorie waar nu voorlopig wordt geshopt. Kan nog steeds hetzelfde uitpakken alleen de transfer deze zomer geven minder zekerheden.
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

koetje wrote: 12 Jul 2024, 15:24
    Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 15:15
    Inderdaad.

Vorig jaar haalde we met Schouten, Lozano en Dest ervaren spelers uit topcompetities, met Lang een international en met Tillman een speler met CL ervaring bij een redelijke club als Rangers. Alleen Pepi was een wat meer onbeschreven blad met het profiel van Flamingo/Driouech.

Dat was eigenlijk allemaal wel raak. Maar voor het overgrote deel in een andere categorie waar nu voorlopig wordt geshopt. Kan nog steeds hetzelfde uitpakken alleen de transfer deze zomer geven minder zekerheden.
    Vooralsnog hebben we ook ‘gewoon’ nog alle toppers aan boord. Geen noodzaak dus om in de andere categorie te shoppen al.
  • These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
    koetje
    Menno1
    Legende

ShovingNE2 wrote: 12 Jul 2024, 15:22
    Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:37Hoe lang ze er mee bezig zijn is irrelevant. Het gaat om het uiteindelijke resultaat. En voorlopig is dat niet gelukt nog met die kortere contracten, ondanks de woorden dat ze de selectie bij elkaar willen houden. Als straks 6-8 basis spelers weg zijn, dan kan je niet zeggen dat ze geslaagd zijn, toch?

Beginnen met onderhandelen 3,5 jaar voor aflopen contract. Kortom: met kerst moeten we alweer met Dest om tafel die dan nog geen minuut gespeeld heeft. Gaat het goed? Malik Tillman? Ook in december starten met onderhandelen? Het lukt niet altijd en dat kan met veel zaken te maken hebben waar PSV geen vat op heeft.

Maar dit negeer je:

Image
    Ik negeer niks, dat heb ik al eerder aangegeven (gisteren dacht ik) dat de balans nu beter is met de nieuwe aankopen. waarvoor hulde (nogmaals,speciaal voor jou) aan earnie. We hebben nu heel wat potentieel kapitaal op het veld. En ja, als een contract onderhandeling meer als 1,5 duurt bij PSV, dan moet je dus eerder praten, of (idealiter) die 1,5 jaar proberen in te korten. Dat zou waarschijnlijk betekenen dat je eerder/sneller moet toegeven aan de eisen van de speler/zaakwaarnemer. Dan kan ik weer los gaan over de financien ;-)
    DonyellMalen
    Legende

DeBruyne wrote: 11 Jul 2024, 23:10
    Relatief weinig beeldmateriaal van deze jongen te vinden. Hier wel wat highlights:

Blijft rustig aan de bal, met goede controle en is behendigheid. Daarnaast lijkt hij het spel goed te lezen, anticipeert vroeg op acties en onderschept veel ballen. Zijn fysieke kracht en verdedigende positie zijn top, daarnaast goed in de opbouw. Werd al geroemd in de jeugd van Genk, in ieder geval een leuk talent dat zich bij ons gaat voegen. Lijkt ook evt op de back en op de 6 uit de voeten te kunnen.
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler

DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2024, 11:33
    Ren Höek wrote: 12 Jul 2024, 11:27
    Vanaf 6 miljoen valt er te praten, lijkt me een mooie start. Eventueel met bonussen en een wat hoger bod zou dat prima kunnen zijn. Valt of staat wat mij betreft ook wie PSV op het oog heeft als mogelijke vervanger, als die keeper rond het zelfde bedrag moet kosten lijkt het me prima als je dan gelijk die transfer kunt afronden.
    Vind €6M voor een Argentijns international die afgelopen seizoen zulke cijfers heeft laten zien nog weinig, zelfs met nog een jaar contract. Dan mogen de bonussen wel dusdanig hoog en zeker zijn dat het rond de €10M uitkomt. Als het om zulke lage bedragen gaat, kun je Benitez net zo goed uit zijn contract laten lopen volgend jaar; heb je in ieder geval zekerheid, zeker met het oog op de overige asspelers die mogelijk nog vertrekken.
  • These users thanked the author O Goleiro Grande for the post:
    Razzaa
    Post Reply