Menno1 wrote: ↑12 Jul 2024, 15:15
Juancho wrote: ↑12 Jul 2024, 15:10
@Menno1 is het ook gewoon niet zo dat de balans nu even de verkeerde kant op slaat? Te veel 1 jarige contracten en ook van basisspelers? Was het bijv. alleen Benitez of alleen Teze.. dan zag de wereld er wel iets anders uit. Voor mij is het vooral dat, er zijn nu gewoon te veel kortlopende contracten om welke reden dan ook. En dat maakt het wel lastig, ook voor je beleidsvoering voor dit seizoen.
Wat ik eerder al aangaf, ik geloof er geen snars van PSV zomaar jongens als Benitez/Teze/Boscagli allemaal transfervrij de deur uit kan laten lopen. Dat gaat om te veel geld wat bovendien keihard nodig is de selectie weer te versterken. Benieuwd waar Earnie dus mee gaat komen!
Dat is precies wat ik zeg: nu hebben er teveel spelers een te kort contract. Waren het er alleen 2-3 spelers, dan soit. Kan gebeuren en is zelfs gezond, want doorselecteren zorgt ook voor fris bloed. Maar je loopt nu dus het risico dat je straks 8 basis spelers moet vervangen; dat betekend dus eigenlijk dat je vanaf nul weer moet beginnen, terwijl je zo'n geweldige kern had rondlopen vorig seizoen dat je bij elkaar wou houden.
Earnie draaide een geweldige zomer vorig jaar, maar wat als Flamingo de nieuwe Luckassen bljkt te zijn, Driouech op niveau Excelsior blijft steken en andere aankopen ook niet voldoen? Het ligt zo dicht bij elkaar altijd. Met die 8 met korte contracten weet je wat je in huis hebt. Ook geen 100% garantie, maar je kan wel doorbouwen op wat je vorig seizoen hebt opgebouwd. Nu mag Bosz in het slechtste geval vanaf min of meer 0 weer beginnen.
En ja, dat is erg zwart-wit, half vol, half leeg. Het gaat er vooral om: je wilt niet een succes team ontmanteld zien worden zo snel; 2-3 wisselingen zijn normaal. 7-8 is een potentieel probleem.
Elk jaar als we succesvol zijn wordt PSV leeggekocht, en als we dan niet onze beste spelers verkopen maar verlengen met allemaal clausules gaan we alsnog nat. Je wilt de koek en hem eten.
Benitez/Teze/Boscagli gaan weg, misschien verlengt er eentje, dikke pret.
De spelers die langere contracten hebben, mogen ze best kopen. Dat geld hebben we (PSV) nodig. En als een club een speler met een 3 jarig contract wil kopen, dan lopen we binnen. En ja je verkoopt Schouten als iemand 50m bied, bij PSV zouden ze zo langzamerhand moeten begrijpen dat, er bij zulke bedragen houdoe en bedankt gezegd moet worden om de club financieel gezond te houden.
Vind ik het als supporter leuk dat zulke spelers weggaan, nee natuurlijk niet. Maar dan had ik fan van man city moeten worden. Dan kan je elk jaar je fantasy league opstelling waarheid zijn worden.