Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Vanthaman18 wrote: 12 Jul 2024, 15:25
koetje wrote: 12 Jul 2024, 15:24

Inderdaad.

Vorig jaar haalde we met Schouten, Lozano en Dest ervaren spelers uit topcompetities, met Lang een international en met Tillman een speler met CL ervaring bij een redelijke club als Rangers. Alleen Pepi was een wat meer onbeschreven blad met het profiel van Flamingo/Driouech.

Dat was eigenlijk allemaal wel raak. Maar voor het overgrote deel in een andere categorie waar nu voorlopig wordt geshopt. Kan nog steeds hetzelfde uitpakken alleen de transfer deze zomer geven minder zekerheden.
Vooralsnog hebben we ook ‘gewoon’ nog alle toppers aan boord. Geen noodzaak dus om in de andere categorie te shoppen al.
Eens. En vd Berg is in aantocht als we Armada mogen geloven; dat is een massive upgrade tov Ramalho en ABK mogen we toch wel hopen. En mocht Baka, Schouten en/of Veerman gaan, dan verwacht ik ook wel spelers uit een andere categorie dan Driouech, die echt als breedtespeler is gehaald.

Wat dat betreft maak ik mij geen zorgen, echter: je hebt minder garanties dan dat je as in tact blijft; daarvan weet je wat ze kunnen, ze begrijpen Boszball, het is ingespeeld enz. Van eventuele nieuwelingen moet je nog maar zien of ze het net zo snel kunnen oppikken als vorig seizoen.
  • These users thanked the author Menno1 for the post:
    Sao-Mellow
    PSVNatas
    Ballenjongen
    Favoriete speler: Super Mario

Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 15:15
    Juancho wrote: 12 Jul 2024, 15:10 @Menno1 is het ook gewoon niet zo dat de balans nu even de verkeerde kant op slaat? Te veel 1 jarige contracten en ook van basisspelers? Was het bijv. alleen Benitez of alleen Teze.. dan zag de wereld er wel iets anders uit. Voor mij is het vooral dat, er zijn nu gewoon te veel kortlopende contracten om welke reden dan ook. En dat maakt het wel lastig, ook voor je beleidsvoering voor dit seizoen.

Wat ik eerder al aangaf, ik geloof er geen snars van PSV zomaar jongens als Benitez/Teze/Boscagli allemaal transfervrij de deur uit kan laten lopen. Dat gaat om te veel geld wat bovendien keihard nodig is de selectie weer te versterken. Benieuwd waar Earnie dus mee gaat komen!
    Dat is precies wat ik zeg: nu hebben er teveel spelers een te kort contract. Waren het er alleen 2-3 spelers, dan soit. Kan gebeuren en is zelfs gezond, want doorselecteren zorgt ook voor fris bloed. Maar je loopt nu dus het risico dat je straks 8 basis spelers moet vervangen; dat betekend dus eigenlijk dat je vanaf nul weer moet beginnen, terwijl je zo'n geweldige kern had rondlopen vorig seizoen dat je bij elkaar wou houden.

Earnie draaide een geweldige zomer vorig jaar, maar wat als Flamingo de nieuwe Luckassen bljkt te zijn, Driouech op niveau Excelsior blijft steken en andere aankopen ook niet voldoen? Het ligt zo dicht bij elkaar altijd. Met die 8 met korte contracten weet je wat je in huis hebt. Ook geen 100% garantie, maar je kan wel doorbouwen op wat je vorig seizoen hebt opgebouwd. Nu mag Bosz in het slechtste geval vanaf min of meer 0 weer beginnen.

En ja, dat is erg zwart-wit, half vol, half leeg. Het gaat er vooral om: je wilt niet een succes team ontmanteld zien worden zo snel; 2-3 wisselingen zijn normaal. 7-8 is een potentieel probleem.
    Elk jaar als we succesvol zijn wordt PSV leeggekocht, en als we dan niet onze beste spelers verkopen maar verlengen met allemaal clausules gaan we alsnog nat. Je wilt de koek en hem eten.

Benitez/Teze/Boscagli gaan weg, misschien verlengt er eentje, dikke pret.

De spelers die langere contracten hebben, mogen ze best kopen. Dat geld hebben we (PSV) nodig. En als een club een speler met een 3 jarig contract wil kopen, dan lopen we binnen. En ja je verkoopt Schouten als iemand 50m bied, bij PSV zouden ze zo langzamerhand moeten begrijpen dat, er bij zulke bedragen houdoe en bedankt gezegd moet worden om de club financieel gezond te houden.

Vind ik het als supporter leuk dat zulke spelers weggaan, nee natuurlijk niet. Maar dan had ik fan van man city moeten worden. Dan kan je elk jaar je fantasy league opstelling waarheid zijn worden.
    Bubba Gump
    Meervoudig international

O Goleiro Grande wrote: 12 Jul 2024, 15:29
    DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2024, 11:33

Vanaf 6 miljoen valt er te praten, lijkt me een mooie start. Eventueel met bonussen en een wat hoger bod zou dat prima kunnen zijn. Valt of staat wat mij betreft ook wie PSV op het oog heeft als mogelijke vervanger, als die keeper rond het zelfde bedrag moet kosten lijkt het me prima als je dan gelijk die transfer kunt afronden.
    Vind €6M voor een Argentijns international die afgelopen seizoen zulke cijfers heeft laten zien nog weinig, zelfs met nog een jaar contract. Dan mogen de bonussen wel dusdanig hoog en zeker zijn dat het rond de €10M uitkomt. Als het om zulke lage bedragen gaat, kun je Benitez net zo goed uit zijn contract laten lopen volgend jaar; heb je in ieder geval zekerheid, zeker met het oog op de overige asspelers die mogelijk nog vertrekken.
    Het is wederom schandalig, een bedrag wat een beetje in de range zit 1 van de slechtste eredivisiekeepers die er ooit actief is geweest( Scherpen)
    Maar we moeten langzaam maar zeker accepteren dat we de groep net onder de absolute toptalenten niet fatsoenlijk kunnen verkopen, omdat we ‘te lief’ zijn en vooral niet moeilijk willen doen. Ik wil alleen nooit meer horen dat je voor 5 miljoen tegenwoordig niks meer fatsoenlijks kan halen, want bij PSV zijn ze zo op te halen.

We moeten dus creatief zijn met onze eigen jeugd. Want daar hoeven we in ieder geval zelf geen grote bedragen voor neer te leggen.
  • These users thanked the author Bubba Gump for the post:
    BadShaker
    Smeets14
    Nationale topspeler

O Goleiro Grande wrote: 12 Jul 2024, 15:29
    DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2024, 11:33

Vanaf 6 miljoen valt er te praten, lijkt me een mooie start. Eventueel met bonussen en een wat hoger bod zou dat prima kunnen zijn. Valt of staat wat mij betreft ook wie PSV op het oog heeft als mogelijke vervanger, als die keeper rond het zelfde bedrag moet kosten lijkt het me prima als je dan gelijk die transfer kunt afronden.
    Vind €6M voor een Argentijns international die afgelopen seizoen zulke cijfers heeft laten zien nog weinig, zelfs met nog een jaar contract. Dan mogen de bonussen wel dusdanig hoog en zeker zijn dat het rond de €10M uitkomt. Als het om zulke lage bedragen gaat, kun je Benitez net zo goed uit zijn contract laten lopen volgend jaar; heb je in ieder geval zekerheid, zeker met het oog op de overige asspelers die mogelijk nog vertrekken.
    Dat Argentijns international valt toch ook wel mee. Hij heeft 1 interland achter z’n naam staan en is niet geselecteerd voor de Copa. Hij heeft 1x bij de selectie gezeten. Dat is hetzelfde als dat we spelers als Hendrix en Brenet international gaan noemen.
    Hatseflats
    Vedette

Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 15:26
    ShovingNE2 wrote: 12 Jul 2024, 15:22

Beginnen met onderhandelen 3,5 jaar voor aflopen contract. Kortom: met kerst moeten we alweer met Dest om tafel die dan nog geen minuut gespeeld heeft. Gaat het goed? Malik Tillman? Ook in december starten met onderhandelen? Het lukt niet altijd en dat kan met veel zaken te maken hebben waar PSV geen vat op heeft.

Maar dit negeer je:

Image
    Ik negeer niks, dat heb ik al eerder aangegeven (gisteren dacht ik) dat de balans nu beter is met de nieuwe aankopen. waarvoor hulde (nogmaals,speciaal voor jou) aan earnie. We hebben nu heel wat potentieel kapitaal op het veld. En ja, als een contract onderhandeling meer als 1,5 duurt bij PSV, dan moet je dus eerder praten, of (idealiter) die 1,5 jaar proberen in te korten. Dat zou waarschijnlijk betekenen dat je eerder/sneller moet toegeven aan de eisen van de speler/zaakwaarnemer. Dan kan ik weer los gaan over de financien ;-)
    Speler en makelaar zeggen: "hoezo nu al weer onderhandelen over een contract? Die loopt nog 3 jaar! Lilleke natnek. Wacht nog maar een paar jaar en dan zien we wel hoe we er dan voorstaan mi oew blije bakkus"
    Sta je dan met je pen en papier.

Is het nu eindelijk heel misschien een klein beetje ietsie pietsie duidelijker hoe het er aan toe gaat? Het is geen éénrichtingsverkeer en dat kan je nooit afdwingen.
  • These users thanked the author Hatseflats for the post (total 2):
    SKERLAIvanNielsen
    YPLee
    Jeugdinternational

Stel Atletico wil 6 miljoen betalen voor Benitez, zou ik hem voor dat geld gewoon behouden. Stabiele keeper waarvan je weet wat je eraan hebt. PSV is al sinds jaar en dag vrij ondermaats met spelers verkopen voor hoge bedragen.
    VTheMan
    Meervoudig international
    Favoriete speler: Bakayoko

Menno1 wrote: 12 Jul 2024, 14:37 Daarom moet je dit soort zaken voor zijn: niet onderhandelen 1,5 of zelfs 2,5 jaar einde contract, maar zelfs 3,5 jaar als het zo lang duurt. Simpelweg, je mag niet nogmaals in een situatie komen dat vrijwel je hele as contracten heeft van 2 jaar of korter, want dan moet je dus geforceerd (en dus vaak onder de prijs) verkopen.

Eigenlijk zodra ze getekend hebben gelijk lekker maken met een nog beter contract (Y)
    Momfer
    Vaste waarde in elftal

Ik snap uberhaupt niet waarom PSV een einddatum opneemt in de contracten, zulke basis economie leer je in de brugklas al.
    Ittot
    Internationale topspeler

Iedereen gewoon een OT contract! Zonder clausules natuurlijk en met hele lage salarissen. Werken voor je geld gvd!!
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

YPLee wrote: 12 Jul 2024, 15:59 Stel Atletico wil 6 miljoen betalen voor Benitez, zou ik hem voor dat geld gewoon behouden. Stabiele keeper waarvan je weet wat je eraan hebt. PSV is al sinds jaar en dag vrij ondermaats met spelers verkopen voor hoge bedragen.
    Ik heb geen slecht woord over Benitez maar PSV gaat die 6 miljoen niet laten liggen ongeacht wat ervoor terug kan komen.

En we betalen nu 12 a 13 miljoen voor spelers van Utrecht/Excelsior dus het is ook echt niet dat PSV alleen bij de Europese top rond speurt. Hier in NL (en bij bv Bielefeld) liepen de goedkope Blaswich, Wellenreuther en Ortega rond.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Standbeeld
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

11 Tinus wrote: 12 Jul 2024, 16:27En we betalen nu 12 a 13 miljoen voor spelers van Utrecht/Excelsior
    Say wa?
    Ardbeg
    Mister PSV

11 Tinus wrote: 12 Jul 2024, 16:27
    YPLee wrote: 12 Jul 2024, 15:59 Stel Atletico wil 6 miljoen betalen voor Benitez, zou ik hem voor dat geld gewoon behouden. Stabiele keeper waarvan je weet wat je eraan hebt. PSV is al sinds jaar en dag vrij ondermaats met spelers verkopen voor hoge bedragen.
    Ik heb geen slecht woord over Benitez maar PSV gaat die 6 miljoen niet laten liggen ongeacht wat ervoor terug kan komen.

En we betalen nu 12 a 13 miljoen voor spelers van Utrecht/Excelsior dus het is ook echt niet dat PSV alleen bij de Europese top rond speurt. Hier in NL (en bij bv Bielefeld) liepen de goedkope Blaswich, Wellenreuther en Ortega rond.
    Voor wie van Utrecht/Excelsior heeft PSV 12 a 13 euro betaald? Niemand.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

De vrijdagmiddag borrel is al begonnen bij Tinus
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    Ardbeg
    nilssonH
    Moderator

Bij elkaar opgeteld is dat toch gewoon wat Flamingo & Driouech hebben gekost? Lijkt mij dat Tinus daar op doelt.
  • These users thanked the author nilssonH for the post:
    11 Tinus
    Mikelvb
    Nationale topspeler

Ardbeg wrote: 12 Jul 2024, 16:31

Als je beetje verder nadenkt, bedoelde hij natuurlijk bij elkaar opgeteld.
    Last edited by Mikelvb on 12 Jul 2024, 16:37, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Mikelvb for the post (total 2):
    11 TinusJuancho
    Bubba Gump
    Meervoudig international

Dat eerste zou regelrecht wanbeleid zijn, als je geen lijstje hebt, moet je een betrouwbare eerste keeper nooit de deur uit doen, en zeker niet voor zo’n jodenfooi.

En de tweede alinea brengt me bij een belangrijke vraag: waarom moeten we altijd het volle pond betalen voor een speler, terwijl we zelf altijd bereid zijn om water bij de wijn te doen? En dat zelfs bij clubs die ver onder ons zitten in de voetbalpyramide? Is het onze grondhouding als bescheiden Brabanders, gebeurt het met een bepaalde gedachte?
    Het is oprecht iets waar ik mee worstel als PSV-supporter, en wat mij ook in groeiende mate tegen begint te staan.
    SKERLA
    Legende

Mikelvb wrote: 12 Jul 2024, 16:35
    Ardbeg wrote: 12 Jul 2024, 16:31

Als je beetje verder nadenkt, bedoelt hij natuurlijk bij elkaar opgeteld.
    Dan moet ie dat zeggen.
    DonyellMalen
    Legende

Sensation wrote: 12 Jul 2024, 16:33 De vrijdagmiddag borrel is al begonnen bij Tinus
    Slokje dorst voor Opa Tinus

Ardbeg
    Mister PSV

Mikelvb wrote: 12 Jul 2024, 16:35 Als je beetje verder nadenkt, bedoelde hij natuurlijk bij elkaar opgeteld.
    SKERLA wrote: 12 Jul 2024, 16:37 Dan moet ie dat zeggen.
    Ik heb inderdaad weinig behoefte om te gaan uitzoeken wat iemand wil zeggen in plaats van wat ze daadwerkelijk zeggen :tear:
    Standbeeld
    Mister PSV

Bubba Gump wrote: 12 Jul 2024, 16:36

Dat eerste zou regelrecht wanbeleid zijn, als je geen lijstje hebt, moet je een betrouwbare eerste keeper nooit de deur uit doen, en zeker niet voor zo’n jodenfooi.

En de tweede alinea brengt me bij een belangrijke vraag: waarom moeten we altijd het volle pond betalen voor een speler, terwijl we zelf altijd bereid zijn om water bij de wijn te doen? En dat zelfs bij clubs die ver onder ons zitten in de voetbalpyramide? Is het onze grondhouding als bescheiden Brabanders, gebeurt het met een bepaalde gedachte?
    Het is oprecht iets waar ik mee worstel als PSV-supporter, en wat mij ook in groeiende mate tegen begint te staan.
    Gezien het niet aanbieden van een nieuw contract en het feit dat Benny een goed seizoen heeft gekeept, weet je dat een vertrek kan gebeuren. Dus PSV heeft 100% zeker de lijstjes klaarliggen. Daar hoeven we ons geen zorgen over te maken.

Dat laatste, tsja, dat is zo subjectief als de neten. Letterlijk bij iedere club hebben de fans het gevoel dat de club te weinig vraagt/vangt. Daar kan ik niet zoveel mee. Ik denk dat je beter aan dat gevoel kan gaan werken.
    11 Tinus
    Legende

nilssonH wrote: 12 Jul 2024, 16:34 Bij elkaar opgeteld is dat toch gewoon wat Flamingo & Driouech hebben gekost? Lijkt mij dat Tinus daar op doelt.
    Uiteraard, maar ik zal in het vervolg erbij zetten dat we niet 2 clubs een som betalen voor 1 speler.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Heissenberrug
    11 Tinus
    Legende

SKERLA wrote: 12 Jul 2024, 16:37
    Mikelvb wrote: 12 Jul 2024, 16:35

Als je beetje verder nadenkt, bedoelt hij natuurlijk bij elkaar opgeteld.
    Dan moet ie dat zeggen.
    Kom op, dit was toch niet zo ingewikkeld.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post (total 2):
    HeissenberrugJuancho
    11 Tinus
    Legende

Sensation wrote: 12 Jul 2024, 16:33 De vrijdagmiddag borrel is al begonnen bij Tinus
    I wish.
    SKERLA
    Legende

11 Tinus wrote: 12 Jul 2024, 16:44
    SKERLA wrote: 12 Jul 2024, 16:37

Dan moet ie dat zeggen.
    Kom op, dit was toch niet zo ingewikkeld.
    We zijn bijna allemaal geen vrouw hier. We nemen woorden dus wel letterlijk ;)

Deze maakt het niet minder ingewikkeld hoor:
    11 Tinus wrote: 12 Jul 2024, 16:43Uiteraard, maar ik zal in het vervolg erbij zetten dat we niet 2 clubs een som betalen voor 1 speler.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Ardbeg
    11 Tinus
    Legende

Ardbeg wrote: 12 Jul 2024, 16:42
    Mikelvb wrote: 12 Jul 2024, 16:35 Als je beetje verder nadenkt, bedoelde hij natuurlijk bij elkaar opgeteld.
    SKERLA wrote: 12 Jul 2024, 16:37 Dan moet ie dat zeggen.
    Ik heb inderdaad weinig behoefte om te gaan uitzoeken wat iemand wil zeggen in plaats van wat ze daadwerkelijk zeggen :tear:
    Het feit dat je het moet gaan uitzoeken ligt minstens zoveel bij jou dan bij mij in dit geval.
    Post Reply