Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 14:37
Grasmat wrote: 13 Jul 2024, 14:34 Ik zou ieder bedrag boven de 15 miljoen volslagen achterlijk en ridicuul vinden. Bij welke club hij ook speelt.
Tegen de 20mln lijkt mij de max. Op zich heeft Bergwijn nog wel wat status gezien zijn CV, international, aanvoerder ajax.
En wat voor aanvoerder. Het gebrek aan winnaarsmentaliteit, het gebrek van geven van het goede voorbeeld, geen goed uithangbord voor een club in nood en totaal niet voorop gaan in de strijd. Dat zou je juist een stuk minder waard moeten maken en een extra waarschuwing voor die gekke clubs moeten zijn die er geld voor op tafel willen leggen.
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het zou toch echt belachelijk zijn als Bergwijn voor 20+ weggaat?
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 14:36
Ittot wrote: 13 Jul 2024, 14:33 De vraag is eerder of Feyenoord of PSV nog zo’n bedrag zou vangen voor Bergwijn na een 3e en 5e plek.
Jij bent ook wel echt obsessief he? Ik scroll door de reacties zonder de naam te lezen en aan de inhoud van de reactie kan ik al zien dat jij het wel moet zijn. :lol:
“Verbaasd” me wel elke keer. Maar we gaan het zien. Zoals ik al zei heeft Verweij het vaker fout.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou psvgouda ik zei toch dat ik bezig was met de verkoop van Bergwijn en wat Arabieren probeerde te charmeren rond de aankoop van Vino du Montagne!

On a serious note, voor Ajax zou het echt een geweldige besparing in salarissen zijn en Bergwijn is in mijn ogen bij Ajax niet echt wat bijzonders. Alles boven de 18 miljoen zal bovendien boven zijn boekwaarde liggen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Iedereen hier heeft het over de pegels die Bergwijn wel of niet op zou kunnen leveren, en hoe zich dat verhoudt.

Maar wat zou het zeggen over de ambitieuze en zelfbewuste aanvoerder van Ajax, wanneer hij op zijn 26e(!) naar de zandbak zou verhuizen?

Kortom, misschien overschat ik hem (zou niet de eerste keer zijn dat me dat overkomt trouwens), maar ik zie Bergwijn helemaal niet daarheen gaan.

Zie overigens ook nergens, in Europa althans, welke club dan ook dergelijk vermeende sommen overboeken voor Stevie B, Da Realest OG..
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vorig najaar werd er al volop geleurd met Bergwijn en werd hij al overal aangeboden door zowel Ajax als door zijn vader en zaakwaarnemer. Waren toen in november al berichten van de Telegraaf (Valentijn) dat de vader van Bergwijn naar het Midden Oosten was afgereisd omdat er ZEER concrete interesse was en dat hij 40 miljoen op zou gaan leveren. En ook toen heel het forum hier over z’n flos. Nu weer hetzelfde verhaal alleen is de 40 miljoen al afgezwakt naar 25 miljoen. Er wordt gewoon weer volop geleurd met Bergwijn alleen het probleem is dat Ajax en Bergwijn elkaar in een houdgreep hebben en alle kanalen zullen weer ingezet worden om beide partijen van elkaar te verlossen met voor beide zo min mogelijk schade, alleen zo makkelijk gaat dat nog niet zijn.
Oh PSV wat je met me doet…
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 13 Jul 2024, 15:15 Iedereen hier heeft het over de pegels die Bergwijn wel of niet op zou kunnen leveren, en hoe zich dat verhoudt.

Maar wat zou het zeggen over de ambitieuze en zelfbewuste aanvoerder van Ajax, wanneer hij op zijn 26e(!) naar de zandbak zou verhuizen?

Kortom, misschien overschat ik hem (zou niet de eerste keer zijn dat me dat overkomt trouwens), maar ik zie Bergwijn helemaal niet daarheen gaan.
Hij wilde in de winter er zelf al naar toe. Zijn komst naar Ajax was er al eentje zonder ambitie. Hij kon mee in de PL en dan moet je daar zo lang mogelijk blijven.

Het is nu eenmaal een non-persoonlijkheid gebleken. Dan kun je wellicht beter je financieel onafhankelijk spelen dan ergens anoniem in de subtop in het buitenland meehobbelen als nummer 16-20 in de selectie.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gaaey in de basis!
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ajax (Marc Netto) zat al jaren achter Bergwijn aan en zagen het als soort prestigeproject om hem te halen, ook al ging het niet direct via PSV. Je gaat ook alleen maar terug naar de Eredivisie vanuit de PL als je weinig tot niets hoeft in te leveren qua salaris.

Nu is Bergwijn hun grootste aankoop uit de historie en zal hij uiteindelijk worden gezien als totale miskoop, wat ze er straks eventueel ook nog voor gaan krijgen qua transfersom.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vogelund wrote: 13 Jul 2024, 14:26 Gaat ze gewoon weer lukken. Noem een ‘geflopte’ speler die Ajax met veel verlies heeft verkocht.
Sulejmani
Gekocht voor bijna 18 miljoen, transfervrij vertrokken
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 13 Jul 2024, 14:58 Nou @psvgouda ik zei toch dat ik bezig was met de verkoop van Bergwijn en wat Arabieren probeerde te charmeren rond de aankoop van Vino du Montagne!

On a serious note, voor Ajax zou het echt een geweldige besparing in salarissen zijn en Bergwijn is in mijn ogen bij Ajax niet echt wat bijzonders. Alles boven de 18 miljoen zal bovendien boven zijn boekwaarde liggen.
... :wonder:
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lille is concreet voor Branco. Ajax wil 6 miljoen. Bizar dat er überhaupt een club voor die niksnut komt.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Onbegrijpelijk inderdaad, die denken dat het afgelopen seizoen een incident was en hopen dat hij weer de vorm van Toulouse te pakken krijgt.

Die 6 miljoen kunnen ze wel direct weer investeren in Pablo Rosario.
Pijltje
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 23 Jun 2022, 19:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens Ronald de Boer is Fitz Jim een type Xavi, Iniesta.

Waarom is er eigenlijk nooit eens iemand een type Roy Beerens? Of een type Atiba Hutchinson? Als je toch niet het vergelijk zou willen maken op kwaliteit.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Pijltje wrote: 13 Jul 2024, 15:56
Waarom is er eigenlijk nooit eens iemand een type Roy Beerens?
Is hier van de week frappant genoeg nog een voetballert mee vergeleken. Pijltje in je oog? ;)
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 13 Jul 2024, 15:58
Pijltje wrote: 13 Jul 2024, 15:56
Waarom is er eigenlijk nooit eens iemand een type Roy Beerens?
Is hier van de week frappant genoeg nog een voetballert mee vergeleken. Pijltje in je oog? ;)
Ja, omdat het zijn zoon was :D
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 13 Jul 2024, 15:59
Balinho wrote: 13 Jul 2024, 15:58

Is hier van de week frappant genoeg nog een voetballert mee vergeleken. Pijltje in je oog? ;)
Ja, omdat het zijn zoon was :D
Ja! Dank. Fitz-Jim heeft ook gewoon een vader anders hoor. Aardige Baller ook.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Balinho wrote: 13 Jul 2024, 16:01
SKERLA wrote: 13 Jul 2024, 15:59

Ja, omdat het zijn zoon was :D
Ja! Dank. Fitz-Jim heeft ook gewoon een vader anders hoor. Aardige Baller ook.
Maar niet zo goed als zijn dochter toch?
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Pijltje wrote: 13 Jul 2024, 15:56 Volgens Ronald de Boer is Fitz Jim een type Xavi, Iniesta.

Waarom is er eigenlijk nooit eens iemand een type Roy Beerens? Of een type Atiba Hutchinson? Als je toch niet het vergelijk zou willen maken op kwaliteit.
Xavi en iniesta hadden ook veel tijd nodig om zich in de basis te spelen van Excelsior. Is ze uiteindelijk nooit gelukt itt fitz-jim.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Pijltje wrote: 13 Jul 2024, 15:56 Volgens Ronald de Boer is Fitz Jim een type Xavi, Iniesta.

Waarom is er eigenlijk nooit eens iemand een type Roy Beerens? Of een type Atiba Hutchinson? Als je toch niet het vergelijk zou willen maken op kwaliteit.
Frits-Jim zal de Xavi van een vrouwenvoetbal zijn.

Wat ik vooral niet begrijp is de drang naar een vergelijking maken die nergens op slaat. Dergelijke vergelijkingen worden alleen gemaakt door club fappers als Ronald de Boer die alles wat Ajax doet geweldig vind.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Pijltje wrote: 13 Jul 2024, 15:56 Volgens Ronald de Boer is Fitz Jim een type Xavi, Iniesta.

Waarom is er eigenlijk nooit eens iemand een type Roy Beerens? Of een type Atiba Hutchinson? Als je toch niet het vergelijk zou willen maken op kwaliteit.
Ken jij Royke? Was een van mn beste maten op Nutschool Floralaan en het Joris
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jizz-Fim
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

No rizz-him
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 13 Jul 2024, 15:48 Lille is concreet voor Branco. Ajax wil 6 miljoen. Bizar dat er überhaupt een club voor die niksnut komt.
Het zou zeer goed nieuws zijn 8) , verkopen moeten ze hem hoe dan ook, ook als er lager bod komt dan zou je hem meteen moeten laten gaan. 8)
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De additionele info trok me over de streep.

Image
Locked