Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ja. Dat lijkt mij wel.

Hoe ga je een bedrijf met die waarde totaal checken? Als je voor Parry al 10 maanden nodig hebt. Dan kost dit 7 jaar.

Of ik moet wat gruwelijks over het hoofd zien dat hij met duistere zaken bezig is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

Heeft iemand hier überhaupt dat document van de KNVB ingelezen? Daar staan de richtlijnen vrij helder in, maar heb het document niet goed doorgenomen.

Volgensmij is het niet zo spannend allemaal, maar heeft de KNVB een minimale richtlijn van 8 weken om het rond te maken. Zij beleggen de toetsing ook bij accountants die volgensmij is het due diligence proces ook al de herkomst van het geld getoetst hebben. In dat opzicht zou je zeggen dat de accountantsverklaring dan al voldoende basis biedt, maar wellicht ga ik er teveel vanuit dat deze toetsing daadwerkelijk door accountants gedaan is.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jul 2024, 19:30 Ja. Dat lijkt mij wel.

Hoe ga je een bedrijf met die waarde totaal checken? Als je voor Parry al 10 maanden nodig hebt. Dan kost dit 7 jaar.

Of ik moet wat gruwelijks over het hoofd zien dat hij met duistere zaken bezig is.
Als Franke geen blufpoker speelt maar gewoon zijn woorden waarmaakt, dan zal de KNVB na een maand of 4 wel klaar zijn.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 19:35Als Franke geen blufpoker speelt maar gewoon zijn woorden waarmaakt, dan zal de KNVB na een maand of 4 wel klaar zijn.
Zolang de uitkomst onzeker is en geen beroep mogelijk.... Wie gaat 14 miljoen storten? Dat doet zelfs Van der Wallen niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Dat is helaas nu eenmaal de situatie. En er is maar 1 partij die zich dat mag aanrekenen en dat is Vitesse.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Juancho
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Nee. Procedures mag de KNVB zich aanrekenen.

Buitenlandse investeerders of serieuze verdenkingen: prima. Maar dit gaat ver.

Evengoed: niet verdiept in de man en zijn bedrijf. Dus wellicht blijkt het een onbetrouwbaar sujet.

Of je dan een bedrijf van 1,5 miljard kan opbouwen... Wellicht. Uitsluiten kan je het niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jul 2024, 19:43 Nee. Procedures mag de KNVB zich aanrekenen.

Buitenlandse investeerders of serieuze verdenkingen: prima. Maar dit gaat ver.

Evengoed: niet verdiept in de man en zijn bedrijf. Dus wellicht blijkt het een onbetrouwbaar sujet.

Of je dan een bedrijf van 1,5 miljard kan opbouwen... Wellicht. Uitsluiten kan je het niet.
Wat is nu eigenlijk het punt dat je steeds probeert te maken? Alles in glashelder in de casus Vitesse - Franke - KNVB. Dat Franke het daar achteraf niet mee eens is, is zijn probleem. Niet die van de KNVB.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

De procedures zijn toch, terecht, voor eenieder hetzelfde?
These users thanked the author Grasmat for the post:
Juancho
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ik heb het idee dat deel van de procedure qua lengte niet bekend was.

Als dat wel zo was moet hij niet zeiken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jul 2024, 19:49 Ik heb het idee dat deel van de procedure qua lengte niet bekend was.

Als dat wel zo was moet hij niet zeiken.
Natuurlijk moet dat hem bekend zijn. Het is de reden waarom Parry nu een grote lening uit heeft staan bij Vitesse. En als het hem niet bekend was dan is hij oliedom.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Demense binnen Vitesse zijn er, gezien de veelvuldige overnames in het verleden, wél behoorlijk mee bekend lijkt me. Het lijkt me netjes en logisch dat zij die Franke hierover wel een headsup hebben gegeven vooraf. Of zouden ze het uit pure bestaanswanhoop niet gedaan hebben?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 19:50Natuurlijk moet dat hem bekend zijn. Het is de reden waarom Parry nu een grote lening uit heeft staan bij Vitesse. En als het hem niet bekend was dan is hij oliedom.
Wellicht is er een verschil tussen binnenlandse en buitenlandse investeerders?

Hij is niet dom anders staat hij niet waar hij nu staat. Die credits zou hij moeten krijgen denk ik. Maar goed: kan een enorm staaltje power play zijn natuurlijk. Daarmee kreeg hij Parry ook uiteindelijk overstag. Of dat bij Zeist werkt weet ik niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jul 2024, 19:55
Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 19:50Natuurlijk moet dat hem bekend zijn. Het is de reden waarom Parry nu een grote lening uit heeft staan bij Vitesse. En als het hem niet bekend was dan is hij oliedom.
Wellicht is er een verschil tussen binnenlandse en buitenlandse investeerders?

Hij is niet dom anders staat hij niet waar hij nu staat. Die credits zou hij moeten krijgen denk ik. Maar goed: kan een enorm staaltje power play zijn natuurlijk. Daarmee kreeg hij Parry ook uiteindelijk overstag. Of dat bij Zeist werkt weet ik niet.
Nee, de KNVB maakt geen onderscheid tussen buitenlandse en binnenlandse investeerders. Het moet gewoon aan de alle regels van de KNVB voldoen. That's it.

En over dat laatste zei ik eerder al dat er een verschil is tussen daadwerkelijk intelligent/slim zijn en ondernemersslim zijn. Hoe hij nu reageert op de KNVB en dat hij grote sommen geld heeft overgemaakt naar FvD vind ik van weinig intelligentie betuigen. Maar wellicht is het vanuit ondernemersperspectief allemaal wel heel slim. Who knows.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Balinho
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik lees nu pas dit bericht in De T:



Een aanrader om het volledige stuk te lezen. Ik krijg toch al snel het idee dat we hier met een blaaskaak te maken hebben. De hamvraag is nu dus of hij kan leveren. We gaan het zien.

Hier een paar quotes uit het lange artikel.
„Als Guus ademt, liegt ie nog”, zegt een bron, die in het verleden veel met Franke te maken had. „We wilden zakendoen met hem, maar al snel bleek dat het Guus vooral te doen was om de aanbetalingen te incasseren zonder diensten te verrichten. Hij gebruikte ze om zijn hypotheek te betalen en de schijn van een succesvolle zakenman op te houden.
Een tweede vragenronde volgt als duidelijk wordt dat Frankes toenmalige woning in het Limburgse Milsbeek in 2017 per executieveiling is verkocht vanwege een betalingsachterstand. Kennelijk lukte het Franke niet om een hypotheekschuld van ruim zevenendertigduizend euro te voldoen.
De Telegraaf wordt door meerdere bronnen benaderd, die wijzen op een discutabele wijze van zakendoen door Franke.
Verricht Franke werkelijk een huzarenstukje door vanuit een zes jaar geleden nog financieel zwakke positie een reeks bedrijven te verwerven en nu miljoenen te steken in een op omvallen staande voetbalclub? En wat vinden zijn huidige zakenpartners eigenlijk van zo’n risicovolle investering met een zeer twijfelachtig rendement?
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Rikkert1234
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat stuk heb ik eerder ook al gelezen. Mijn indruk: die Guus is een ondernemer/manipulator die tot 2020 niet tot nauwelijks succesvol was (in 2017 kon hij zijn hypotheek niet betalen). Daarna is er een kentering gekomen doordat hij in Zwitserland wat vermogende lui zo ver heeft gekregen om geld in te leggen voor investeringen. Vervolgens zijn banken mee ingestapt. Hij schijnt momenteel een grote portefeuille te hebben. Maar de vraag is nu dus in hoeverre Franke daadwerkelijk kan leveren door geld te steken in praktisch een bodemloze put.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Grasmat
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 20:01
En over dat laatste zei ik eerder al dat er een verschil is tussen daadwerkelijk intelligent/slim zijn en ondernemersslim zijn.
Sterker nog, slim en intelligent zijn überhaupt (vaak) twee compleet verschillende zaken.

Je moet ontegenzeggelijk ontzettend slim zijn om een atoombom te kunnen ontwerpen bijvoorbeeld. Maar je kunt je met recht afvragen hoe intelligent het is een atoombom te maken.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 13 Jul 2024, 21:25
Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 20:01
En over dat laatste zei ik eerder al dat er een verschil is tussen daadwerkelijk intelligent/slim zijn en ondernemersslim zijn.
Sterker nog, slim en intelligent zijn überhaupt (vaak) twee compleet verschillende zaken.

Je moet ontegenzeggelijk ontzettend slim zijn om een atoombom te kunnen ontwerpen bijvoorbeeld. Maar je kunt je met recht afvragen hoe intelligent het is een atoombom te maken.
Je moet juist heel intelligent zijn om een atoombom te kunnen ontwerpen, maar of het slim is, is een tweede. Intelligente mensen doen soms ook hele domme dingen. ;)
These users thanked the author loginnaam for the post (total 5):
SKERLAIttotMithrasBalinhoFranciscus
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dit geeft al genoeg reden voor een onderzoek inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Jeronimo
Vaste waarde in elftal
Posts: 604
Joined: 28 Aug 2023, 12:41
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Alles wijst op een heel foute meneer dus!
Tot nooit meer ziens Vitesse.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 13 Jul 2024, 23:35
Balinho wrote: 13 Jul 2024, 21:25

Sterker nog, slim en intelligent zijn überhaupt (vaak) twee compleet verschillende zaken.

Je moet ontegenzeggelijk ontzettend slim zijn om een atoombom te kunnen ontwerpen bijvoorbeeld. Maar je kunt je met recht afvragen hoe intelligent het is een atoombom te maken.
Je moet juist heel intelligent zijn om een atoombom te kunnen ontwerpen, maar of het slim is, is een tweede. Intelligente mensen doen soms ook hele domme dingen. ;)
Ik begrijp dat je hem omdraait hoor, uiteraard is dat ok. Mijn begrip van het concept "intelligentie" is wellicht iets anders dan dat van anderen. Maar da's meer iets voor als we met zijn allen een keer op een spirituele retraite gaan. 😉
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 14 Jul 2024, 09:32met zijn allen een keer op een spirituele retraite gaan.
Dat lijkt me geen slim idee. ;)
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 14 Jul 2024, 10:12
Balinho wrote: 14 Jul 2024, 09:32met zijn allen een keer op een spirituele retraite gaan.
Dat lijkt me geen slim idee. ;)
Balinho is dan ook intelligent.
These users thanked the author SKERLA for the post:
Heissenberrug
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Haha wat een soap weer. En eigenlijk zo voorspelbaar. Doek Vitesse gewoon op. Het zit er gewoon niet in. Accepteer dat nou eens. Die club is al zo ontzettend vaak gematst en geholpen. En keer op keer hetzelfde verhaaltje. Het houdt een keer op.
These users thanked the author Juancho for the post:
Asterix
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Wat zal jij een feest vieren als het zover is. Wat zal jij je goed voelen dan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply