Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Zou me niets verbazen als ze hem nog wat geld mee moeten geven…
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bubba Gump wrote: 14 Jul 2024, 21:55
Vanthaman18 wrote: 14 Jul 2024, 21:53 6 miljoen stelt in de huidige markt toch niets meer voor? AZ koopt al voor hogere bedragen in.
Nou, laten we dan voor Walter ook iets meer gaan vragen.
Dat vragen ze toch ook? 8-10 miljoen voor een niet meer al te jonge keeper met nog maar 1 jaar contract.
These users thanked the author Vanthaman18 for the post (total 2):
29.04.2007Aad1913
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 14 Jul 2024, 21:38
deninho32 wrote: 14 Jul 2024, 21:29

Blijft een A-merk.
Het is best schattig, al die reacties. Net zoals iedereen weer verbaasd is als Bergwijn toch meer waard blijkt te zijn dan 10 miljoen.

De Ligt en Frenkie prijzen kunnen ze voorlopig vergeten maar verder ga je nog steeds prima, hoge prijzen zien. Ook omdat er door Mislintat er op is ingekocht, zoals homegrown spelers als Forbs en Akpom. Nee, ze kunnen er weinig van en toch gaan die 2 minstens (samen) 30 miljoen plus opleveren. En dan is iedereen weer verbaasd…
Ik vind jou ook schattig :heart: :heart: :heart:

De enige fout die Mislintat heeft gemaakt is dat hij teveel naar de data heeft gekeken en te weinig heeft gesproken met de mensen. Als Ajax vorig seizoen een fatsoenlijke trainer had aangetrokken dan was hun seizoen minder kut geweest dan nu. En ja, met name Forbs heeft de mogelijkheid om een mooi bedrag op te brengen. Maar 30 miljoen voor die twee samen? Alleen als Forbs echt gek gaat doen.

Bergwijn gaat ze ook niet opbrengen wat ze willen zien. West Ham heeft een nieuwe trainer dus die gaan niet meer komen. Marseille betaald geen 30 miljoen dus je moet hopen dat de Arabieren gek zijn. En dat laatste kun je jezelf afvragen.
These users thanked the author mr.top for the post (total 3):
SensationArdbegMenno1
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ajax gaat onderaan de streep ‘gewoon’ winst maken op die waslijst aan rommel die ze vorig jaar hebben aangetrokken.
Smeets14
Nationale topspeler
Posts: 1,732
Joined: 25 Aug 2017, 23:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 14 Jul 2024, 22:48 Ajax gaat onderaan de streep ‘gewoon’ winst maken op die waslijst aan rommel die ze vorig jaar hebben aangetrokken.
Echt nooit dat ze daar winst op gaan maken. Spelers als Avila, Sutalo, Sosa, Mannsverk, Tahirovic gaan niet opleveren wat ze hebben gekost. Dan zal een Ramaj veel goed moeten maken.
These users thanked the author Smeets14 for the post (total 4):
SensationRobson de SouzaArdbegmr.top
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6,252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 14 Jul 2024, 22:48 Ajax gaat onderaan de streep ‘gewoon’ winst maken op die waslijst aan rommel die ze vorig jaar hebben aangetrokken.
Neeman
These users thanked the author StratumZuid for the post:
Ardbeg
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 14 Jul 2024, 20:26 Als Ajax failliet gaat kom ik curry brengen en een fust bier om te drinken bij de maaltijd Kledingkast.

Man een man, woord een woord.

Ben ik ook. 👀
Geen idee wat hier staat. Maar als Ajax failliet gaat dan zal ik een bijdrage doen aan de festiviteiten.
These users thanked the author ruuddevil for the post (total 2):
Aad1913MC Hammer
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 14 Jul 2024, 22:48 Ajax gaat onderaan de streep ‘gewoon’ winst maken op die waslijst aan rommel die ze vorig jaar hebben aangetrokken.
Nou winst gaat mij zelfs te ver (al moet je het niet eens helemaal uitsluiten), maar ze gaan er zo 70-80% van terugzien. Wat overigens natuurlijk nog steeds een fiasco is, zeker met het missen van CL er bij plus alle salarissen en tekengelden enz.

Maar de Verweij's die zeiden dat er 120 miljoen totaal weg is, is natuurlijk volslagen onzin.
These users thanked the author Menno1 for the post:
mr.top
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ontbijtkoek wrote: 14 Jul 2024, 21:15 https://transferwatch.nl/artikelen/lill ... -boomen-28
6 miljoen voor deze kerel, hoe dan
Zoveel is dat niet hoor, is gewoon een marktconform bedrag voor zo'n speler anno 2024.

Verder wat betreft hoeveel ze voor de aankopen van vorig seizoen krijgen: die kostten 110 miljoen euro (volgens TM). Er wordt hierboven gezegd dat ze winst erop gaan maken. Mikhautadze en Van den Boomen hebben samen 19 miljoen opgebracht. Dat betekent dat de rest 92 miljoen moet opbrengen, het zijn nog 10 spelers dus gemiddeld 9,2 miljoen per speler. Zie ik gewoon niet gebeuren.
70-80% is al wat realistischer, al zit je dan ook op 80-90miljoen. Als alles heel goed voor ze verloopt gaan ze misschien richting dat bedrag. Ik denk zelf dat het iets lager zal uitkomen, 65-70 miljoen. Dan zit je nog op 35-40% verlies, wat best fors is.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 14 Jul 2024, 21:38
Het is best schattig, al die reacties. Net zoals iedereen weer verbaasd is als Bergwijn toch meer waard blijkt te zijn dan 10 miljoen.

De Ligt en Frenkie prijzen kunnen ze voorlopig vergeten maar verder ga je nog steeds prima, hoge prijzen zien. Ook omdat er door Mislintat er op is ingekocht, zoals homegrown spelers als Forbs en Akpom. Nee, ze kunnen er weinig van en toch gaan die 2 minstens (samen) 30 miljoen plus opleveren. En dan is iedereen weer verbaasd…
Niemand heeft hier ooit gezegd dat Bergwijn slechts 10 miljoen op gaat leveren. En ik denk dat er weinigen verbaasd zullen zijn als Forbs en Akpom tegen de 30 miljoen op gaan leveren. Je creeërt gewoon een valse tegenstelling om een punt te maken of zo. Bergwijn zal ook rond de 20 opleveren verwacht ik.

Waarom? Omdat Ajax het niet kan lijden om forse boekverliezen te pakken nu. Dus hat zal altijd in de buurt van die boekwaarde zijn. En dan is het wachten op een club die toehapt. Simpelweg omdat ze anders beter de spelers kunnen houden.

Geen idee waarom je wat opwerpt wat bijna niemand vindt. Ongeacht dat kom jij wel met een ziejewel post als ze verkocht worden over iets wat bijna nooit betwist is. Luister jij ook zo slecht naar je vrouw? :mrgreen:
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Sensation
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 14 Jul 2024, 21:52
Ontbijtkoek wrote: 14 Jul 2024, 21:156 miljoen voor deze kerel, hoe dan
Precies het tekengeld dat ze hem hebben gegeven.
Vraag me oprecht af of het tekengeld zo hoog is voor transfervrije spelers van het niveau v/d Boomen.
Indien zo, kan je haast spelers in de Eredivisie / kleinere competitie voor gek verklaren die contracten verlengen, zeker als je iets verder in je carriere zit en je richting de 27 jaar oud gaat.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Smeets14 wrote: 14 Jul 2024, 22:52
Chucky wrote: 14 Jul 2024, 22:48 Ajax gaat onderaan de streep ‘gewoon’ winst maken op die waslijst aan rommel die ze vorig jaar hebben aangetrokken.
Echt nooit dat ze daar winst op gaan maken. Spelers als Avila, Sutalo, Sosa, Mannsverk, Tahirovic gaan niet opleveren wat ze hebben gekost. Dan zal een Ramaj veel goed moeten maken.
We gaan het zien. Ik denk dat de enige speler waar ze echt fors verlies op gaan maken Avila is. Zelfs een Gaaei zie ik nog wel voor 2-3 miljoen naar het Championship verkassen.

Sutalo en Sosa zijn internationals van Kroatië en dus redelijk waardevast. Tahirovic zelfde verhaal. Voor Mannsverk was ook al interesse uit de Bundesliga en vind ik geen slechte speler. Ook geen goede, maar hij zal wel zijn aankoopbedrag terug verdienen denk ik. Plus denk ik dat ze op Forbs, Akpom (homegrown) en met name Ramaj een flinke winst gaan maken.
These users thanked the author Chucky for the post:
Ittot
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Prof_napo wrote: 15 Jul 2024, 07:30
DonyellMalen wrote: 14 Jul 2024, 21:52

Precies het tekengeld dat ze hem hebben gegeven.
Vraag me oprecht af of het tekengeld zo hoog is voor transfervrije spelers van het niveau v/d Boomen.
Indien zo, kan je haast spelers in de Eredivisie / kleinere competitie voor gek verklaren die contracten verlengen, zeker als je iets verder in je carriere zit en je richting de 27 jaar oud gaat.
Normaal gesproken is dat tekengeld voor spelers als Van den Boomen denk ik niet zo hoog, maar hij wist niet hoe snel hij moest tekenen vorig jaar, nog voordat überhaupt duidelijk was wie de trainer bij Ajax zou worden, dus hij heeft toen echt wel een offer he couldn't refuse gekregen van surferboy, en dus waarschijnlijk inclusief flinke tekenbonus.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sutalo heeft Ajax 21 miljoen gekost. Maakt de een na andere fout. Wie gaat daar minimaal 25 mil voor betalen?

Sosa, 8 miljoen. Heeft nog geen 10 hele wedstrijden gespeeld in de eredivisie. Wie gaat daar minimaal 10 mil voor betalen?

Akpum, 12,5 mil. In oktober alweer 29 jaar. Die gaat ook geen 'flinke winst' opleveren. Hooguit hetzelfde. Die home grown kan wel zo zijn, maar dan hadden clubs uit Engeland vorig jaar wel toegehapt.

Ik geloof er dus niks van over dikke winsten
These users thanked the author Hatseflats for the post (total 6):
GrasmatSensationNotoriousBIG046TijnSmeets14mr.top
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2,234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 15 Jul 2024, 08:17 Sutalo heeft Ajax 21 miljoen gekost. Maakt de een na andere fout. Wie gaat daar minimaal 25 mil voor betalen?

Sosa, 8 miljoen. Heeft nog geen 10 hele wedstrijden gespeeld in de eredivisie. Wie gaat daar minimaal 10 mil voor betalen?

Akpum, 12,5 mil. In oktober alweer 29 jaar. Die gaat ook geen 'flinke winst' opleveren. Hooguit hetzelfde. Die home grown kan wel zo zijn, maar dan hadden clubs uit Engeland vorig jaar wel toegehapt.

Ik geloof er dus niks van over dikke winsten
Aanvullend ook nog dat iedereen en zijn moeder in de voetbalwereld weet dat Ajax platzak is. Dat werkt absoluut niet goed voor je onderhandelingspositie. Zo een Chelsea tactiek (laag beginnen en dan steeds een beetje omhoog totdat ze happen) kan natuurlijk heel makkelijk gedaan worden bij Ajax. Op een gegeven moment moeten ze happen want er moet natuurlijk geld in het laatje om de almachtige Rosario in te lijven.
PCMVB
Lid 2e elftal
Posts: 182
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En alsof je de betaalde transfersommen zo kan afstrepen tegen wat de tegenpartij er nu voor betaalt. Van de Boomen was in de wedstrijden die hij speelde nog een van de minst slechte.

Hoop dat het ze niet gaat lukken om Erikssen terug te halen. Die kan met 2 vingers in de neus nog makkelijk mee.
Jeronimo
Vaste waarde in elftal
Posts: 604
Joined: 28 Aug 2023, 12:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCMVB wrote: 15 Jul 2024, 08:49 En alsof je de betaalde transfersommen zo kan afstrepen tegen wat de tegenpartij er nu voor betaalt. Van de Boomen was in de wedstrijden die hij speelde nog een van de minst slechte.

Hoop dat het ze niet gaat lukken om Erikssen terug te halen. Die kan met 2 vingers in de neus nog makkelijk mee.
Ja, op de training misschien maar in wedstrijden met hoog tempo niet meer hoor.
Vrije trappen en corners nemen kan ie dan weer wel.

Ik betwijfel trouwens ook of hij voor een veel lager salaris bij Ajax wil gaan voetballen maar misschien heeft ie zoveel gevoel nog voor die club.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCMVB wrote: 15 Jul 2024, 08:49 En alsof je de betaalde transfersommen zo kan afstrepen tegen wat de tegenpartij er nu voor betaalt. Van de Boomen was in de wedstrijden die hij speelde nog een van de minst slechte.

Hoop dat het ze niet gaat lukken om Erikssen terug te halen. Die kan met 2 vingers in de neus nog makkelijk mee.
Eriksen, Traoré, Henderson, Rugani. Laat ze die maar allemaal halen. Dan staat er dadelijk een elftal waarvoor ze geen Euro terug krijgen terwijl ze wel bakken met geld opstrijken. Daarnaast allemaal spelers die niet veel hebben gespeeld afgelopen seizoen(en) en waarvan het maar de vraag is of ze fit zijn en wat voor niveau het is.
Ik zou het toejuichen. Misschien kunnen ze Blind nog halen als linksback en Klaassen als 10.
These users thanked the author Robson de Souza for the post:
Sensation
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Conceição naar Juventus? Voor 30 miljoen? Maar dan moet Juve wel voor dinsdag een bod van 30 miljoen doen. Vanaf woensdag is de clausule 45 miljoen. Zoals ze bij de Daily zeiden: precies de rechtsbuiten die Ajax zoekt....

Geen kans gegeven. 5 miljoen winst... had 25 kunnen zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jeronimo wrote: 15 Jul 2024, 08:54 maar misschien heeft ie zoveel gevoel nog voor die club.
Ja, hij heeft echt hart voor de club.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 15 Jul 2024, 08:17 Sutalo heeft Ajax 21 miljoen gekost. Maakt de een na andere fout. Wie gaat daar minimaal 25 mil voor betalen?

Sosa, 8 miljoen. Heeft nog geen 10 hele wedstrijden gespeeld in de eredivisie. Wie gaat daar minimaal 10 mil voor betalen?

Akpum, 12,5 mil. In oktober alweer 29 jaar. Die gaat ook geen 'flinke winst' opleveren. Hooguit hetzelfde. Die home grown kan wel zo zijn, maar dan hadden clubs uit Engeland vorig jaar wel toegehapt.

Ik geloof er dus niks van over dikke winsten
Alle spelers zijn natuurlijk heel recent pas bij Ajax gekomen, deze spelers zullen dus nog wel op de radar vna enige andere clubs staan / hebben gestaan waardoor de gok voor een vergelijkbaar dan wel iets lager bedrag best wel tot de mogelijkheden zou kunnen zijn.

Ondanks dat de spelers bij Ajax zitten verdampt de waarde niet in één seizoen compleet. Een stijging lijkt me echter niet heel logisch.
D.Millpants
Nationale topspeler
Posts: 2,036
Joined: 29 Jun 2022, 12:49
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 15 Jul 2024, 08:54
PCMVB wrote: 15 Jul 2024, 08:49 En alsof je de betaalde transfersommen zo kan afstrepen tegen wat de tegenpartij er nu voor betaalt. Van de Boomen was in de wedstrijden die hij speelde nog een van de minst slechte.

Hoop dat het ze niet gaat lukken om Erikssen terug te halen. Die kan met 2 vingers in de neus nog makkelijk mee.
Eriksen, Traoré, Henderson, Rugani. Laat ze die maar allemaal halen. Dan staat er dadelijk een elftal waarvoor ze geen Euro terug krijgen terwijl ze wel bakken met geld opstrijken. Daarnaast allemaal spelers die niet veel hebben gespeeld afgelopen seizoen(en) en waarvan het maar de vraag is of ze fit zijn en wat voor niveau het is.
Ik zou het toejuichen. Misschien kunnen ze Blind nog halen als linksback en Klaassen als 10.
Ik krijg een beetje Feyenoord vibes met aankopen zonder restwaarde destijds zoals Makaay, Hofland, etc...We weten allemaal hoeveel jaren herstel dit heeft gekost.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

D.Millpants wrote: 15 Jul 2024, 09:19
Robson de Souza wrote: 15 Jul 2024, 08:54

Eriksen, Traoré, Henderson, Rugani. Laat ze die maar allemaal halen. Dan staat er dadelijk een elftal waarvoor ze geen Euro terug krijgen terwijl ze wel bakken met geld opstrijken. Daarnaast allemaal spelers die niet veel hebben gespeeld afgelopen seizoen(en) en waarvan het maar de vraag is of ze fit zijn en wat voor niveau het is.
Ik zou het toejuichen. Misschien kunnen ze Blind nog halen als linksback en Klaassen als 10.
Ik krijg een beetje Feyenoord vibes met aankopen zonder restwaarde destijds zoals Makaay, Hofland, etc...We weten allemaal hoeveel jaren herstel dit heeft gekost.
Je vergeet de grootste speler uit de historie van Feyenoord: Jhon van Beukering
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Teletubby wrote: 15 Jul 2024, 08:49Op een gegeven moment moeten ze happen want er moet natuurlijk geld in het laatje om de almachtige Rosario in te lijven.
En dat is natuurlijk ook waar.

Rosario gaat voor Farioli de rol vervullen die PSV ‘s eigen Ramalho had onder Schmidt. Hij is bekend met de tactiek en moet dat vorm gaan geven op het veld. Dus ze moeten die man wel binnen halen.
User avatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
Posts: 2,243
Joined: 22 Jan 2019, 13:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ajax is brandhout mannen.
We can't change the world until we change ourselves.
Locked