Eriksen is meer dan welkom.Robson de Souza wrote: ↑15 Jul 2024, 08:54Eriksen, Traoré, Henderson, Rugani. Laat ze die maar allemaal halen. Dan staat er dadelijk een elftal waarvoor ze geen Euro terug krijgen terwijl ze wel bakken met geld opstrijken. Daarnaast allemaal spelers die niet veel hebben gespeeld afgelopen seizoen(en) en waarvan het maar de vraag is of ze fit zijn en wat voor niveau het is.PCMVB wrote: ↑15 Jul 2024, 08:49 En alsof je de betaalde transfersommen zo kan afstrepen tegen wat de tegenpartij er nu voor betaalt. Van de Boomen was in de wedstrijden die hij speelde nog een van de minst slechte.
Hoop dat het ze niet gaat lukken om Erikssen terug te halen. Die kan met 2 vingers in de neus nog makkelijk mee.
Ik zou het toejuichen. Misschien kunnen ze Blind nog halen als linksback en Klaassen als 10.
Ajax deel II
- VeresRivne
- Vedette
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Legende
Dat begrijp ik. Die is meteen één van de beste, zo niet de beste van de selectie. Die kan voor het niveau Ajax nog wel een paar jaar mee en daar uitblinken.
-
- Geselecteerd voor Oranje
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Legende
Het bedrag is zelfs nog hoger.Persepolis wrote: ↑15 Jul 2024, 02:59 Zoveel is dat niet hoor, is gewoon een marktconform bedrag voor zo'n speler anno 2024.
Verder wat betreft hoeveel ze voor de aankopen van vorig seizoen krijgen: die kostten 110 miljoen euro (volgens TM). Er wordt hierboven gezegd dat ze winst erop gaan maken. Mikhautadze en Van den Boomen hebben samen 19 miljoen opgebracht. Dat betekent dat de rest 92 miljoen moet opbrengen, het zijn nog 10 spelers dus gemiddeld 9,2 miljoen per speler. Zie ik gewoon niet gebeuren.
70-80% is al wat realistischer, al zit je dan ook op 80-90miljoen. Als alles heel goed voor ze verloopt gaan ze misschien richting dat bedrag. Ik denk zelf dat het iets lager zal uitkomen, 65-70 miljoen. Dan zit je nog op 35-40% verlies, wat best fors is.
Bij de halfjaarcijfers van 31 december 2022 had Ajax ca. 128,5 miljoen euro geïnvesteerd in spelers. Aan het einde van dat seizoen was het ruim 156 miljoen. Een kleine 28 miljoen voor Rulli, Tahirovic, Van den Boomen en nog wat jeugdspelers en contractverlengingen.
In de halfjaarcijfers van 31 december 2023 had Ajax ruim 126 miljoen euro aan spelers geïnvesteerd, waarbij in januari hier nog 10 miljoen is bijkomen voor Henderson en Rijkhoff en Tahirovic en Van den Boomen al in het vorige boekjaar was meegenomen. Dat zal eind van het boekjaar wel dus ongeveer op tussen de 140 en 150 miljoen aan investeringen in spelers komen.
Bruto zal er behoorlijk wat terugkomen van de verkopen, maar netto is een ander verhaal en clubs als Ajax (en PSV) moeten het juist hebben van een winst. Dus break-even netto is zonder CL al een flinke min onderaan de streep. Bruto is het dus nog minder.
Het zit hem voornamelijk in het naar beneden brengen van de salarislasten en de selectie daarnaast weer op peil krijgen. Ajax kampt met allebei en het kost je wel een paar jaar om dat weer op orde te krijgen. Want het probleem voor Ajax is dat het niet alleen een te hoge afschrijvings- en salarislast heeft, maar ook een naar verhouding slechte en onevenwichtige selectie. Daar zal je dus weer in moeten investeren. PSV zit nu in een situatie dat het voornamelijk zal moeten vervangen. Volgend seizoen CL zou dat proces wel wat kunnen versnellen.
- These users thanked the author Massimo for the post:
- Persepolis
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Contract loopt volgend jaar af, een speler met een medische historie en van 32 jaar oud wil wellicht wat zekerheid voor de langere termijn. Daar kan Ajax natuurlijk wel wellicht iets bieden, meerjarig contract met een aanzienlijk salairs.
En natuurlijk het grotere podium in Europa die hij bij Man. United nu niet heeft ;-)
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik kan mij niet voorstellen dat de RVC toestemming geeft voor weer een fors salaris. Ik vermoed dat men de opdracht heeft om het salarishuis in eerste instantie te laten zaken tot een bepaald niveau en dat er dan weer nieuw bij kan komen. Dan betekent een salaris van Eriksen simpelweg slechts 1 speler halen ipv 2 of 3.
Of dat verstandig is....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Juancho
- Mister PSV
Als die nieuwe trainer van Ajax de boel wat beter kan organiseren en linies op elkaar kan houden kom je al een heel eind ivm vorig seizoen. Dat was 1 grote gatenkaas, 0 samenhang en zelfs de amateurs konden zich heel makkelijker door de linies heen voetballen.
Nou ken ik die trainer niet, maar wat ik zo las uit de analyses is dat hij iig wel een goede organisatie kan neerzetten. En om uit de shit te komen begint het daar wel mee. Ben dus benieuwd hoe Ajax zich daarin gaat ontwikkelen. Want ook uit deze groep, die vorig jaar geweldig heeft lopen falen, zal toch meer gehaald kunnen worden door alleen al een betere organisatie.
Nou ken ik die trainer niet, maar wat ik zo las uit de analyses is dat hij iig wel een goede organisatie kan neerzetten. En om uit de shit te komen begint het daar wel mee. Ben dus benieuwd hoe Ajax zich daarin gaat ontwikkelen. Want ook uit deze groep, die vorig jaar geweldig heeft lopen falen, zal toch meer gehaald kunnen worden door alleen al een betere organisatie.
- These users thanked the author Juancho for the post (total 3):
- Den Bondskoots • JChovanec • TylerDurdn
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Jeugdspeler
Met dit beleid lijkt Ajax toch te gaan gokken op (in ieder geval voorronde) CL komend seizoen. Een paar jonge spelers die er over een aantal jaren moet staan (Skaarud en Mokio) en nu voor het eerste korte termijn oplossingen met genoemde namen zoals Weghorst, Rosario, Traore en Eriksen. Dure jongens met weinig tot geen restwaarde. Daarom is het zo jammer dat er in de Eredivisie achter PSV en Feyenoord zo'n groot gat zit. Een beetje trainer haalt met dit Ajax wel een "gewoon" de derde plaats binnen waarna de kans groot is dat ze in een voorronde CL een beschermde status hebben, mochten ze dan de Champions League halen hebben ze vanuit daar de middelen om weer wat grotere aanwinsten te doen. Al zullen ze nooit meer zoveel risico mogen nemen als wat ze in het verleden hebben gedaan.
Toch denk ik dat het meerendeel (inclusief ik) dit vorig jaar ook hadden verwacht en we uiteindelijk hebben mogen genieten van een complete downfall van dat clubje. Dus laten we hopen dat dit komend seizoen ook het geval is en de (financiele) chaos compleet is daar!
Toch denk ik dat het meerendeel (inclusief ik) dit vorig jaar ook hadden verwacht en we uiteindelijk hebben mogen genieten van een complete downfall van dat clubje. Dus laten we hopen dat dit komend seizoen ook het geval is en de (financiele) chaos compleet is daar!
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Dat het met 'dat clubje' niet zo goed gaat, lijkt mij geen hogere wiskunde. Dat daar komend seizoen niet al te veel kan (en ook zal) worden verwacht evenmin. Maar anderzijds moeten we natuurlijk ook maar afwachten hoe het met alle veranderingen bij PSV en Feijenoord zal gaan. Op voorhand lijken wij de titelfavoriet, wmb. ook terecht, maar...Gelukkig is bij ons de basis prima en stabiel (Brands, Stewart en Bosz)
-
- Lid 2e elftal
- Favoriete speler: Boscagli
Denk jij niet dat AZ en Twente lekker door gaan kachelen? Hebben met de twee coaches in ieder geval minimaal een half jaar voorsprong op Ajax en een veel beter ingespeeld team, mutaties daargelaten. Ajax (1)5e lijkt mij helemaal prima.D_98 wrote: ↑15 Jul 2024, 11:13 Met dit beleid lijkt Ajax toch te gaan gokken op (in ieder geval voorronde) CL komend seizoen. Een paar jonge spelers die er over een aantal jaren moet staan (Skaarud en Mokio) en nu voor het eerste korte termijn oplossingen met genoemde namen zoals Weghorst, Rosario, Traore en Eriksen. Dure jongens met weinig tot geen restwaarde. Daarom is het zo jammer dat er in de Eredivisie achter PSV en Feyenoord zo'n groot gat zit. Een beetje trainer haalt met dit Ajax wel een "gewoon" de derde plaats binnen waarna de kans groot is dat ze in een voorronde CL een beschermde status hebben, mochten ze dan de Champions League halen hebben ze vanuit daar de middelen om weer wat grotere aanwinsten te doen. Al zullen ze nooit meer zoveel risico mogen nemen als wat ze in het verleden hebben gedaan.
-
- Jeugdspeler
Ik denk inderdaad dat als Farioli het bij Ajax tactisch neer kan zetten, dat ze (zelfs) met het huidige materiaal eenvoudig boven AZ en Twente gaan eindigen. Nog steeds heeft Ajax spelers die simpelweg meer individuele kwaliteiten hebben dan de spelers van AZ en Twente. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik dit vorig jaar (zelfs met Steijn) ook riep en het tegendeel meer dan bewezen is. Dus ik hoop mee op die (1)5e plek!Alex Rodrigo Dias da Costa wrote: ↑15 Jul 2024, 11:23Denk jij niet dat AZ en Twente lekker door gaan kachelen? Hebben met de twee coaches in ieder geval minimaal een half jaar voorsprong op Ajax en een veel beter ingespeeld team, mutaties daargelaten. Ajax (1)5e lijkt mij helemaal prima.D_98 wrote: ↑15 Jul 2024, 11:13 Met dit beleid lijkt Ajax toch te gaan gokken op (in ieder geval voorronde) CL komend seizoen. Een paar jonge spelers die er over een aantal jaren moet staan (Skaarud en Mokio) en nu voor het eerste korte termijn oplossingen met genoemde namen zoals Weghorst, Rosario, Traore en Eriksen. Dure jongens met weinig tot geen restwaarde. Daarom is het zo jammer dat er in de Eredivisie achter PSV en Feyenoord zo'n groot gat zit. Een beetje trainer haalt met dit Ajax wel een "gewoon" de derde plaats binnen waarna de kans groot is dat ze in een voorronde CL een beschermde status hebben, mochten ze dan de Champions League halen hebben ze vanuit daar de middelen om weer wat grotere aanwinsten te doen. Al zullen ze nooit meer zoveel risico mogen nemen als wat ze in het verleden hebben gedaan.
- ShovingNE2
- Site Admin
Vraagje tussendoor. NIeuw seizoen. Ze strijken vandaag neer op de Wageningse Berg. Tijd voor een nieuw topic of gaan we hier door?
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- Grasmat
-
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Van Nistelrooij
Mag van mij een nieuw topic komen. Kijken of we wederom zoveel leedvermaak pagina's krijgen.ShovingNE2 wrote: ↑15 Jul 2024, 11:33 Vraagje tussendoor. NIeuw seizoen. Ze strijken vandaag neer op de Wageningse Berg. Tijd voor een nieuw topic of gaan we hier door?
-
- Meervoudig international
Kunnen we deze topic dan wel archiveren/inlijsten? Dit mag niet verloren gaanShovingNE2 wrote: ↑15 Jul 2024, 11:33 Vraagje tussendoor. NIeuw seizoen. Ze strijken vandaag neer op de Wageningse Berg. Tijd voor een nieuw topic of gaan we hier door?
- These users thanked the author Cas for the post (total 2):
- Standbeeld • Menno1
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Kan mij je persoonlijke betrokkenheid bij deze belangwekkende vraag geheel en al voorstellen. Mij maakt het niet uit: tweeduizend pagina's aantikken is ook wel mooi Anderzijds: er lijkt een nieuw tijdperk aangekomen in Duivendrecht Zuid (eigenlijk vorig seizoen ingezet), dus... dat zou een 'ja' voor deel III zijnShovingNE2 wrote: ↑15 Jul 2024, 11:33 Vraagje tussendoor. NIeuw seizoen. Ze strijken vandaag neer op de Wageningse Berg. Tijd voor een nieuw topic of gaan we hier door?
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Nou vooruit, een nieuw topic, het volgende nieuwe topic over Ajax zal naar aanleiding van het faillissement zijn.ShovingNE2 wrote: ↑15 Jul 2024, 11:33 Vraagje tussendoor. NIeuw seizoen. Ze strijken vandaag neer op de Wageningse Berg. Tijd voor een nieuw topic of gaan we hier door?
Zie jij vandaag tijd om enkele posts van Ykhim uit te printen en langs het trainingsveld op te hangen?
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik hang QR codes op. Dan is de verrassing leuker.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
- Sensation • NotoriousBIG046
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Voor de extra verrassing af en toe een QR code waarmee ze op deze afbeelding komen:
- These users thanked the author Sensation for the post:
- Heissenberrug
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Ik strijk vandaag neer in Wageningen voor 5 dagen vakantie. PSV shirt vergeten maar een van de misdienaars heeft hem wel mee.ShovingNE2 wrote: ↑15 Jul 2024, 11:33 Vraagje tussendoor. NIeuw seizoen. Ze strijken vandaag neer op de Wageningse Berg. Tijd voor een nieuw topic of gaan we hier door?
Misschien dat de openingspost het volgende kan bevatten:
Links naar iedere lange sarcastische post van Ykhim
Links naar iedere post met ophemelstukjes uit de vi en telegraaf van de grote doorbraken vorig seizoen: Martha de Gooier, Hlytmanen, Mediumic, etc.
- VeresRivne
- Vedette
- VeresRivne
- Vedette
Ik denk dat PSV Europees dit seizoen Europees nog wel een stap kan zetten, eigenlijk moet dit een oogstjaar voor PSV gaan worden dus ik kan me niet voorstellen dat PSV geen kampioen wordt. Hoewel ik denk dat PSV dit seizoen nog sterker zal zijn denk ik wel dat het met iets minder punten zal gebeuren dat afgelopen recordseizoen. Feyenoord zal bijblijven en Ajax zal pas ten vroegste volgend seizoen de concurrentie kunnen aangaan.psvgouda wrote: ↑15 Jul 2024, 11:19 Dat het met 'dat clubje' niet zo goed gaat, lijkt mij geen hogere wiskunde. Dat daar komend seizoen niet al te veel kan (en ook zal) worden verwacht evenmin. Maar anderzijds moeten we natuurlijk ook maar afwachten hoe het met alle veranderingen bij PSV en Feijenoord zal gaan. Op voorhand lijken wij de titelfavoriet, wmb. ook terecht, maar...Gelukkig is bij ons de basis prima en stabiel (Brands, Stewart en Bosz)
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Internationale topspeler
https://x.com/ThePeakSanti/status/1812713293863346176
TheAmsterdamLad is ook bij Carragher niet erg geliefd
TheAmsterdamLad is ook bij Carragher niet erg geliefd
- These users thanked the author Jur1913 for the post:
- Heissenberrug
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
De zelfverheven vingerwijzende arrogantie zit er diep ingebakken in het Amsterdamse.
- These users thanked the author Grasmat for the post:
- De Realist