Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 792
Joined: 29 Jul 2022, 12:16
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jur1913 wrote: 15 Jul 2024, 13:32

TheAmsterdamLad is ook bij Carragher niet erg geliefd
Hij had beter kunnen zeggen dat zelfs La Fuente niks van zijn club kan maken.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eerste keer dat ik die knakker iets zinnigs zie posten.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jur1913 wrote: 15 Jul 2024, 13:32

TheAmsterdamLad is ook bij Carragher niet erg geliefd
Tits. That's what they are, weak, flabby tits
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Beide hebben gelijk. Southgate is een laffe kut trainer
AFC is een slappe tiet.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 15 Jul 2024, 13:56
Jur1913 wrote: 15 Jul 2024, 13:32

TheAmsterdamLad is ook bij Carragher niet erg geliefd
Tits. That's what they are, weak, flabby tits
Tit, de vogel vast en zeker.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 15 Jul 2024, 13:30Ik denk dat PSV Europees dit seizoen Europees nog wel een stap kan zetten
In de nieuwe opzet volledig afhankelijk van de loting. Moet je mazzel hebben.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Loting gaat inderdaad wel uitmaken en verder heb je in de groepsfase een beetje geluk nodig zoals PSV dat afgelopen seizoen enigszins had. Je moet alleen dan wel zorgen dat je dan ook een team hebt dat hier gebruik van kan maken. Daar ontbrak het PSV tot vorig seizoen aan.

Ondanks dat er bij PSV ook nog best veel basisspelers kunnen vertrekken, evenals dat het beperkt kan blijven vind ik PSV wel favoriet op dit moment met Feyenoord daarachter. Europees een volgende stap zou mooi zijn, maar het is ook afwachten hoe dat nieuwe format zich gaat verhouden in de praktijk.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 15 Jul 2024, 14:24Loting gaat inderdaad wel uitmaken en verder heb je in de groepsfase een beetje geluk nodig zoals PSV dat afgelopen seizoen enigszins had. Je moet alleen dan wel zorgen dat je dan ook een team hebt dat hier gebruik van kan maken. Daar ontbrak het PSV tot vorig seizoen aan.
Er is niet echt een groepsfase meer. Dat maakt het lastiger denk ik om vorig jaar te evenaren of beter te doen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 15 Jul 2024, 07:46
Smeets14 wrote: 14 Jul 2024, 22:52

Echt nooit dat ze daar winst op gaan maken. Spelers als Avila, Sutalo, Sosa, Mannsverk, Tahirovic gaan niet opleveren wat ze hebben gekost. Dan zal een Ramaj veel goed moeten maken.
We gaan het zien. Ik denk dat de enige speler waar ze echt fors verlies op gaan maken Avila is. Zelfs een Gaaei zie ik nog wel voor 2-3 miljoen naar het Championship verkassen.

Sutalo en Sosa zijn internationals van Kroatië en dus redelijk waardevast. Tahirovic zelfde verhaal. Voor Mannsverk was ook al interesse uit de Bundesliga en vind ik geen slechte speler. Ook geen goede, maar hij zal wel zijn aankoopbedrag terug verdienen denk ik. Plus denk ik dat ze op Forbs, Akpom (homegrown) en met name Ramaj een flinke winst gaan maken.
Het is ook lastig om fors verlies te lijden op een speler die 4,5 miljoen heeft gekost, dus op Gaaei gaan ze inderdaad nooit fors verlies lijden ;) maar 3 miljoen is ook 25% minder dan wat ze ervoor hebben betaald. Sutalo is basisspeler bij Kroatië, het probleem is alleen dat er erg veel voor is betaald, 20,5 miljoen euro. Om een gelijk of hoger bedrag ervoor te krijgen moet hij echt een flink beter seizoen spelen, 21+ voor een verdediger uit de Eredivisie wordt niet heel snel betaald. Als hij op dezelfde voet doorgaat (en wellicht op de bank terecht komt) gaat hij langzaam van de lijstjes af en gaat zijn waarde steeds lager worden. Zelfde geldt eigenlijk voor Forbs; 14 miljoen voor betaald, om hoger dan dat te krijgen voor hem moet hij zich flink gaan verbeteren. Sosa is dan wel Kroatisch international, maar is daar bankzitter. De vraag is ook bij hem wat er dit seizoen met hem gebeurt; wordt hij vaste linksback en doet hij het goed, dan zit 8-10 miljoen er misschien wel in. Maar blijft hij bankzitter dan wordt dat een heel lastig verhaal. Tahirovic is niet helemaal hetzelfde verhaal, aangezien hij international van Bosnië is, een team dat veel minder presteert en in de schijnwerpers staat dan Kroatië. Dat zal dus van minder invloed zijn op zijn waarde. Flinke winst op Akpom zie ik niet gebeuren, maar misschien wel een lichte winst (13-15 miljoen). Ramaj heeft maar 5 miljoen gekost dus een flinke winst zal daarvoor niet moeilijk zijn, gezien zijn leeftijd, contractduur en het feit dat hij basisspeler is.
Al met al blijf ik bij mijn verwachting dat 70-80% van de aankoopwaardes de max is, en dat is als al de genoemde spelers een sterk seizoen spelen. Hoe langer zij kwakkelen, matig spelen en/of op de bank zitten, hoe verder de waarde gaat dalen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/he ... ~aedee280/

De eerste cashcow is binnen. De lijn met gezond beleid is ingezet.

Wel leuk om te lezen, eerst deze passage:
Het vervolg was wat teleurstellend. Hij werd verhuurd aan het Turkse Basaksehir, waarna hij afgelopen winter transfervrij naar Villareal vertrok. Hij scoorde één goal in elf wedstrijden dit kalenderjaar. Nu vertrekt hij transfervrij naar Ajax en hoopt hij oude tijden te herleven.

Vervolgens zegt Kroes: We zijn heel blij met de komst van Bertrand. Hij had meerdere opties, ook om in Spanje te blijven, maar hij heeft bewust voor Ajax gekozen.

Wereldtop afgetroefd deel....
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Wat is hier aan de hand? Papierwerk voor een mannetje van 16 die op 24 juni officieel werd aangekondigd.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Villarreal hem na een half jaar al transfervrij laat gaan moeten er als club toch allerlei alarmbellen afgaan?
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zal er ooit een TD hebben gezegd dat een speler onbewust voor een club heeft gekozen? Dat vind ik toch altijd zo’n enorme dooddoener 😂
These users thanked the author Chucky for the post:
29.04.2007
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.vi.nl/pro/analyse/ajax-come ... le-risicos

De samenvatting van ChatGPT (even check ShovingNE2 of dit wel mag gezien je eerdere waarschuwing omtrent het delen van artikelen enzo):
► Show Spoiler
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 15 Jul 2024, 14:58

Wat is hier aan de hand? Papierwerk voor een mannetje van 16 die op 24 juni officieel werd aangekondigd.
Zouden ze er geen geld voor hebben....
Ondertussen heeft Steur ook nog niet getekend. Wellicht gingen ze alsnog een kijkje nemen in de keuken van Earnie...
Last edited by Robson de Souza on 15 Jul 2024, 15:04, edited 1 time in total.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 15 Jul 2024, 15:00 Traoré is extreem éénbenig, wat zijn spel voorspelbaar maakt en hem vaak beperkt in opties op het veld
Afrikaanse jongen toch? Lijkt me sterk dat dit dan klopt... :whistle:
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 15 Jul 2024, 15:02
Madueke wrote: 15 Jul 2024, 14:58

Wat is hier aan de hand? Papierwerk voor een mannetje van 16 die op 24 juni officieel werd aangekondigd.
Zouden ze er geen geld voor hebben....
Ondertussen heeft Steur ook nog niet getekend. Wellicht gingen ze alsnog een kijkje nemen in de keuken van Earnie...
Wij zoeken nog een LCV toch? 😉
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 15 Jul 2024, 15:03
Sensation wrote: 15 Jul 2024, 15:00 Traoré is extreem éénbenig, wat zijn spel voorspelbaar maakt en hem vaak beperkt in opties op het veld
Afrikaanse jongen toch? Lijkt me sterk dat dit dan klopt... :whistle:
Als er iemand iets weet van Afrikaanse lullen, dan ben jij het wel :mrgreen:
Last edited by Ardbeg on 15 Jul 2024, 15:05, edited 1 time in total.
User avatar
VTheMan
Meervoudig international
Posts: 1,077
Joined: 24 Jun 2022, 15:13
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 15 Jul 2024, 14:58

Wat is hier aan de hand? Papierwerk voor een mannetje van 16 die op 24 juni officieel werd aangekondigd.
Komt toch nog naar eindhoven?? :wonder:
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2,234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 15 Jul 2024, 14:58 Als Villarreal hem na een half jaar al transfervrij laat gaan moeten er als club toch allerlei alarmbellen afgaan?
Zal vast een karrenvracht aan tekengeld hebben gekost voor hen dus hier zouden alle alarmbellen bij ajax af voor moeten gaan. Maar ze zijn er blijkbaar blij mee
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik hoef hier echt geen gozer die in eerste instantie voor die criminele organisatie wilde tekenen. Tis graag of niet.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maax wrote: 15 Jul 2024, 15:06 Ik hoef hier echt geen gozer die in eerste instantie voor die criminele organisatie wilde tekenen. Tis graag of niet.
Ik wel, alleen maar om die reacties te kunnen lezen.
Vooral als blijkt dat ze het niet meer kunnen betalen of als Kroes iets beloofd had en het nu al niet waar kon maken.
These users thanked the author Robson de Souza for the post:
VTheMan
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 15 Jul 2024, 14:59 Zal er ooit een TD hebben gezegd dat een speler onbewust voor een club heeft gekozen? Dat vind ik toch altijd zo’n enorme dooddoener 😂
Een foutje zit in een klein hoekje, zeker als speler als Traoré met minimaal 23 opties moet hij toch zijn handtekening met zekerheid onder dat ene contract weten te zetten. Met een snode schaar ging hij voorbij het contract van Real Madrid en Juventus, hij kon nipt de sliding van Manchester United ontwijken en al met al heeft hij bijna de dribbel succesvol gemaakt om zo te kunnen tekenen voor Bayern Munchen, hij struikelde, viel over de zijlijn. Belande in de gracht rond het veld en met een onbewust maar rake handbeweging zette hij zijn handtekening onder het contract bij Ajax.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 15 Jul 2024, 15:00 https://www.vi.nl/pro/analyse/ajax-come ... le-risicos

De samenvatting van ChatGPT (even check @ShovingNE2 of dit wel mag gezien je eerdere waarschuwing omtrent het delen van artikelen enzo):
► Show Spoiler
Terechte vraag. Ik weet het niet. We zijn er best streng op, omdat wij erop worden aangesproken. Laat maar staan, gooi ik het even in de groep. Bij artikelen van Elfrink nog niet doen.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Sensation
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 15 Jul 2024, 14:58

Wat is hier aan de hand? Papierwerk voor een mannetje van 16 die op 24 juni officieel werd aangekondigd.
Waarschijnlijk wilde de zaakwaarnemer een bankgarantie voor tekengeld en salaris. En kunnen ze die niet leveren. :L
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Locked