Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 15 Jul 2024, 15:38
Madueke wrote: 15 Jul 2024, 14:58

Wat is hier aan de hand? Papierwerk voor een mannetje van 16 die op 24 juni officieel werd aangekondigd.
Waarschijnlijk wilde de zaakwaarnemer een bankgarantie voor tekengeld en salaris. En kunnen ze die niet leveren. :L
Die jongen lijkt me slecht nieuws. Of tenminste, zijn entourage.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Of gewoon niets aan de hand maar moet er enkel een handtekening gezet worden. Hij heeft toch zelf al interviews gegeven dat hij naar Ajax gaat?

Zou het wel echt lachen vinden als hij alsnog niet gaat, maar ik denk dat het een klein stormpje is in een glas water.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

"Geboren" op een schrikkeldag. Zal wel 24 zijn ipv 16 of zo.
User avatar
VTheMan
Meervoudig international
Posts: 1,077
Joined: 24 Jun 2022, 15:13
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 15 Jul 2024, 15:49 Of gewoon niets aan de hand maar moet er enkel een handtekening gezet worden. Hij heeft toch zelf al interviews gegeven dat hij naar Ajax gaat?

Zou het wel echt lachen vinden als hij alsnog niet gaat, maar ik denk dat het een klein stormpje is in een glas water.
Tuurlijk niks aan de hand, je gaat geen aankondiging doen als je niet 100% zeker bent toch? Zal gewoon iemand zijn die interessant probeert te doen.
FieseFriedrich
Basisspeler
Posts: 467
Joined: 08 Feb 2022, 20:11
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor wat het waard is...Volgens de geruchtenmolen op Twitter zou Weghorst in het AMC zijn gesignaleerd.
Smeets14
Nationale topspeler
Posts: 1,732
Joined: 25 Aug 2017, 23:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

FieseFriedrich wrote: 15 Jul 2024, 16:06 Voor wat het waard is...Volgens de geruchtenmolen op Twitter zou Weghorst in het AMC zijn gesignaleerd.
Sterkte voor hem en de familie, hopelijk niks ernstigs.
These users thanked the author Smeets14 for the post (total 2):
RIOEllermanJ
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Door zijn spiegel heen gelopen?
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 15 Jul 2024, 14:03
VeresRivne wrote: 15 Jul 2024, 13:30Ik denk dat PSV Europees dit seizoen Europees nog wel een stap kan zetten
In de nieuwe opzet volledig afhankelijk van de loting. Moet je mazzel hebben.
Juist in de oude opzet zouden we volledig afhankelijk van de loting zijn. Hadden we zomaar bijv. Real en Arsenal kunnen loten in de groep waarmee je de 1/8e finale wel had kunnen afschrijven. In de nieuwe opzet maakt het niet meer uit in welke pot we zitten, en omdat we iedere tegenstander maar 1 keer tegenkomen, is de kans 2 hele zware wedstrijden tegen een tegenstander uit een bepaalde pot ook wat kleiner. 1/8e finale halen zal inderdaad nog uitdagend genoeg worden, maar als we de tussenronde halen en daarin een club als Dortmund nu wel weten te verslaan, dan kan je wel zeggen dat we die stap hebben gezet.
Demenkovets
Vaste waarde in elftal
Posts: 741
Joined: 06 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 15 Jul 2024, 16:08 Door zijn spiegel heen gelopen?
Waarschijnlijk een virusje opgelopen.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Smeets14 wrote: 15 Jul 2024, 16:08
FieseFriedrich wrote: 15 Jul 2024, 16:06 Voor wat het waard is...Volgens de geruchtenmolen op Twitter zou Weghorst in het AMC zijn gesignaleerd.
Sterkte voor hem en de familie, hopelijk niks ernstigs.
Hopelijk dus geen transfer naar ajax dan. Dat is pas ernstig.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 15 Jul 2024, 16:08Juist in de oude opzet zouden we volledig afhankelijk van de loting zijn. Hadden we zomaar bijv. Real en Arsenal kunnen loten in de groep waarmee je de 1/8e finale wel had kunnen afschrijven. In de nieuwe opzet maakt het niet meer uit in welke pot we zitten, en omdat we iedere tegenstander maar 1 keer tegenkomen, is de kans 2 hele zware wedstrijden tegen een tegenstander uit een bepaalde pot ook wat kleiner. 1/8e finale halen zal inderdaad nog uitdagend genoeg worden, maar als we de tussenronde halen en daarin een club als Dortmund nu wel weten te verslaan, dan kan je wel zeggen dat we die stap hebben gezet.
Ja? Oh, dan begrijp ik nog weinig van de nieuwe opzet. Thx.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 15 Jul 2024, 16:33
loginnaam wrote: 15 Jul 2024, 16:08Juist in de oude opzet zouden we volledig afhankelijk van de loting zijn. Hadden we zomaar bijv. Real en Arsenal kunnen loten in de groep waarmee je de 1/8e finale wel had kunnen afschrijven. In de nieuwe opzet maakt het niet meer uit in welke pot we zitten, en omdat we iedere tegenstander maar 1 keer tegenkomen, is de kans 2 hele zware wedstrijden tegen een tegenstander uit een bepaalde pot ook wat kleiner. 1/8e finale halen zal inderdaad nog uitdagend genoeg worden, maar als we de tussenronde halen en daarin een club als Dortmund nu wel weten te verslaan, dan kan je wel zeggen dat we die stap hebben gezet.
Ja? Oh, dan begrijp ik nog weinig van de nieuwe opzet. Thx.
Om het simpel te houden (zover mogelijk):
36 teams; 4 potten van 9, volledig afhankelijk van coefficiënten.
Iedere ploeg loot tegen 2 ploegen uit elke ploeg. Een wedstrijd thuis en een wedstrijd uit.
Je komt daardoor te zitten met 8 wedstrijden tegen 8 verschillende ploegen, waarvan de helft thuis en de helft uit.

Volledige ranglijst van die 36 teams.
Top 8 gaat (als geplaatst team) naar de achtste finales
Ploegen tussen 9 en 24 spelen een play-off wedstrijd voor de 8 resterende plaatsen.

Ik ben het overigens niet volledig eens dat je minder afhankelijk bent van loting. Pot 1 en Pot 4 maken misschien wel redelijk weinig uit, maar uit pot 2 kun je Bayer Leverkusen en Atletico loten, maar ook Club Brugge en Shakhtar. Je bent dus echt wel afhankelijk van een goede loting in het nieuwe systeem.
These users thanked the author TheSyb for the post (total 2):
ShovingNE2Tijn
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

SKERLA wrote: 15 Jul 2024, 16:08 Door zijn spiegel heen gelopen?
Wilde zichzelf waarschijnlijk neuken in de spiegel en brak daarbij zijn lul (ja ik weet, zit geen bot in, maar waarom heet het dan een "boner").
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 15 Jul 2024, 14:54 https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/he ... ~aedee280/

De eerste cashcow is binnen. De lijn met gezond beleid is ingezet.

Wel leuk om te lezen, eerst deze passage:
Het vervolg was wat teleurstellend. Hij werd verhuurd aan het Turkse Basaksehir, waarna hij afgelopen winter transfervrij naar Villareal vertrok. Hij scoorde één goal in elf wedstrijden dit kalenderjaar. Nu vertrekt hij transfervrij naar Ajax en hoopt hij oude tijden te herleven.

Vervolgens zegt Kroes: We zijn heel blij met de komst van Bertrand. Hij had meerdere opties, ook om in Spanje te blijven, maar hij heeft bewust voor Ajax gekozen.

Wereldtop afgetroefd deel....
Er waren vast wel een aantal geïnteresseerde Spaanse clubs. Uit de Segunda Division, welteverstaan.
These users thanked the author Persepolis for the post:
Robson de Souza
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 15 Jul 2024, 16:49Wilde zichzelf waarschijnlijk neuken in de spiegel en brak daarbij zijn lul (ja ik weet, zit geen bot in, maar waarom heet het dan een "boner").
Waphorst met zijn spiegel ook altijd.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mocht Weghorst worden vastgelegd mag er dan aub een poll komen met de beste gangbare bijnamen hier gebruikt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wappie Scheurworst
Cas
Meervoudig international
Posts: 1,426
Joined: 29 Jun 2022, 12:27
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bout Kontkorst vond ik wel een leuke
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gaan we weer.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cas wrote: 15 Jul 2024, 17:34 Bout Kontkorst vond ik wel een leuke
Dank je.
Love
These users thanked the author SKERLA for the post:
Cas
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat Weghorst bij Ajax nog best wel eens succesvol kan zijn, omdat ze met name in de Eredivisie vaker in de 16 van de tegenstander komen en daar is hij van waarde. Daarbuiten niet. Ik zou het alleen een aparte move vinden als Brobbey niet verkocht wordt. Het kan dat hij graag terug wil naar Nederland en bij Ajax zal hij een stuk meer kunnen verdienen dan bij Twente, maar alsnog zou ik het in dat geval apart vinden.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TheSyb wrote: 15 Jul 2024, 16:43Ik ben het overigens niet volledig eens dat je minder afhankelijk bent van loting. Pot 1 en Pot 4 maken misschien wel redelijk weinig uit, maar uit pot 2 kun je Bayer Leverkusen en Atletico loten, maar ook Club Brugge en Shakhtar. Je bent dus echt wel afhankelijk van een goede loting in het nieuwe systeem
In het oude systeem zou je 2x Club Brugge (uit en thuis) of 2x Atletico treffen. In het nieuwe systeem tref je hooguit 1x Atletico en hooguit 1x Club Brugge. Het niveau van je tegenstanders ligt dus dichter bij het gemiddelde en in die zin ben je dus minder afhankelijk van de loting en meer van je eigen kunde. Wat niet betekent dat het helemaal niet zal uitmaken welke tegenstanders je treft, maar de impact zal kleiner zijn en mogelijk zelfs alleen invloed hebben op welke plek je in de tussenronde komt, en niet òf je überhaupt in de tussenronde komt.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als ik kijk wie je in pot 3 (evenals het al gegeven voorbeeld over pot 2) kan treffen dan heb je pech als je AC Milan of Sporting Lissabon loot (of allebei) in plaats van 2x uit het rijtje Slavia Praag, Zagreb, Rode Ster Belgrado, Paok of Maccabi (even de hoogste coëfficiënten door laten gaan)

Op het eerste gezicht ben je wat mij betreft nog steeds afhankelijk van loting, ook al is de variabelen wat toegenomen. Maar ik denk dat de praktijk wel wat meer duidelijkheid zal verschaffen.

Enfin we hebben het hier over de Champions League en dat is op dit moment hier wel erg offtopic. ;)
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 15 Jul 2024, 17:47 Ik denk dat Weghorst bij Ajax nog best wel eens succesvol kan zijn, omdat ze met name in de Eredivisie vaker in de 16 van de tegenstander komen en daar is hij van waarde. Daarbuiten niet. Ik zou het alleen een aparte move vinden als Brobbey niet verkocht wordt. Het kan dat hij graag terug wil naar Nederland en bij Ajax zal hij een stuk meer kunnen verdienen dan bij Twente, maar alsnog zou ik het in dat geval apart vinden.
Eens. Weghorst is a player to hate, tenzij hij voor jouw team speelt. En hij gaat heus wel leveren met zijn instelling. Maar ik hoop vooral dat hij denkt dat hij als eerste spits komt en dat hij uiteindelijk alleen maar als pinchitter gebruikt gaat worden. Die rol kan hij prima invullen, maar het gaat 1 brok frustratie worden.

Hij kan beter naar Twente gaan, onbetwiste 1e spits zijn , in een omgeving waarin hij veel meer thuis past.
Jeronimo
Vaste waarde in elftal
Posts: 604
Joined: 28 Aug 2023, 12:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 15 Jul 2024, 18:18
Massimo wrote: 15 Jul 2024, 17:47 Ik denk dat Weghorst bij Ajax nog best wel eens succesvol kan zijn, omdat ze met name in de Eredivisie vaker in de 16 van de tegenstander komen en daar is hij van waarde. Daarbuiten niet. Ik zou het alleen een aparte move vinden als Brobbey niet verkocht wordt. Het kan dat hij graag terug wil naar Nederland en bij Ajax zal hij een stuk meer kunnen verdienen dan bij Twente, maar alsnog zou ik het in dat geval apart vinden.
Eens. Weghorst is a player to hate, tenzij hij voor jouw team speelt. En hij gaat heus wel leveren met zijn instelling. Maar ik hoop vooral dat hij denkt dat hij als eerste spits komt en dat hij uiteindelijk alleen maar als pinchitter gebruikt gaat worden. Die rol kan hij prima invullen, maar het gaat 1 brok frustratie worden.

Hij kan beter naar Twente gaan, onbetwiste 1e spits zijn , in een omgeving waarin hij veel meer thuis past.
Ik neem toch aan (al weet je het bij het huidige Ajax nooit) dat Weghorst het plaatje wel duidelijk uitgelegd krijgt als ie daar tekent.
Ik kan me niet voorstellen dat Weghorst naar Ajax komt als hem vertelt wordt dat ie achter Brobbey 2e spits wordt.
Locked