Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 15 Jul 2024, 18:07 Als ik kijk wie je in pot 3 (evenals het al gegeven voorbeeld over pot 2) kan treffen dan heb je pech als je AC Milan of Sporting Lissabon loot (of allebei) in plaats van 2x uit het rijtje Slavia Praag, Zagreb, Rode Ster Belgrado, Paok of Maccabi (even de hoogste coëfficiënten door laten gaan)

Op het eerste gezicht ben je wat mij betreft nog steeds afhankelijk van loting, ook al is de variabelen wat toegenomen. Maar ik denk dat de praktijk wel wat meer duidelijkheid zal verschaffen.

Enfin we hebben het hier over de Champions League en dat is op dit moment hier wel erg offtopic. ;)
Hetzelfde concept wordt ook toegepast in de Europa League en Conference League om het even on topic te houden. ;) En loot je een zware tegenstander uit een pot dan heb je pech, maar dat had je in de oude situatie toch al, en nu heb je die zware tegenstander dan maar 1x. Dat alle teams op 1 ranglijst worden gerangschikt zorgt ook voor meer balans ipv een ranglijst per poule.

En als pot 3 team zijn we ook beter uit met het nieuwe systeem: wij krijgen 2 wedstrijden tegen pot 3 teams erbij terwijl de pot 1 en pot 2 teams, toch de voornaamste concurrenten voor het bereiken van de volgende ronde, er juist 2 wedstrijden tegen pot 1 resp. pot 2 teams bij krijgen. Ajax krijgt het dus zwaarder dan vorig seizoen in de EL, als ze die al halen. :D
These users thanked the author loginnaam for the post:
Tvh
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jeronimo wrote: 15 Jul 2024, 18:25
Menno1 wrote: 15 Jul 2024, 18:18

Eens. Weghorst is a player to hate, tenzij hij voor jouw team speelt. En hij gaat heus wel leveren met zijn instelling. Maar ik hoop vooral dat hij denkt dat hij als eerste spits komt en dat hij uiteindelijk alleen maar als pinchitter gebruikt gaat worden. Die rol kan hij prima invullen, maar het gaat 1 brok frustratie worden.

Hij kan beter naar Twente gaan, onbetwiste 1e spits zijn , in een omgeving waarin hij veel meer thuis past.
Ik neem toch aan (al weet je het bij het huidige Ajax nooit) dat Weghorst het plaatje wel duidelijk uitgelegd krijgt als ie daar tekent.
Ik kan me niet voorstellen dat Weghorst naar Ajax komt als hem vertelt wordt dat ie achter Brobbey 2e spits wordt.
Dat zou je denken. Ik kan mij gewoon niet voorstellen, zeker gezien zijn frustraties bij Oranje, dat hij wel graag het bankje warm gaat houden bij Ajax.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 15 Jul 2024, 18:28 Hetzelfde concept wordt ook toegepast in de Europa League en Conference League om het even on topic te houden. ;) En loot je een zware tegenstander uit een pot dan heb je pech, maar dat had je in de oude situatie toch al, en nu heb je die zware tegenstander dan maar 1x. Dat alle teams op 1 ranglijst worden gerangschikt zorgt ook voor meer balans ipv een ranglijst per poule.

En als pot 3 team zijn we ook beter uit met het nieuwe systeem: wij krijgen 2 wedstrijden tegen pot 3 teams erbij terwijl de pot 1 en pot 2 teams, toch de voornaamste concurrenten voor het bereiken van de volgende ronde, er juist 2 wedstrijden tegen pot 1 resp. pot 2 teams bij krijgen. Ajax krijgt het dus zwaarder dan vorig seizoen in de EL, als ze die al halen. :D
Op die manier kan je het voor degene in pot 3 en 4 weer iets voordeliger maken dan in het vorige format, omdat je uit de 2e helft van de geplaatste clubs nu 50% aan wedstrijden speelt i.p.v. 33,33%. Desalniettemin counter ik deze weer even terug dat PSV in het vorige systeem in pot 1 had gezeten als kampioen. ;)

Zo zie je maar dat het vooral 1 of 2 seizoenen afwachten is om er een beter beeld bij te krijgen wat de voor- en nadelen in de praktijk zullen zijn, want die willen nog wel eens afwijken van de theorie.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 15 Jul 2024, 18:18Eens. Weghorst is a player to hate, tenzij hij voor jouw team speelt.
Vind ik meer iets om te zeggen over een Klaassen, ik verwacht niet dat Ajacieden met 'm weg gaan lopen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ga het gewoon zeggen: nog liever dat PSV Mo terug zou halen dan dat ze Weghorst zouden kopen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tomm wrote: 15 Jul 2024, 17:32 Wappie Scheurworst
Winnaar!!!!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
TigTogFlip
Basisspeler
Posts: 425
Joined: 17 Jan 2023, 00:23
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Sangare
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TigTogFlip wrote: 15 Jul 2024, 20:08
No shit?
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Huh? Moet het allemaal officieel? Sinds wanneer is dat dan?
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 15 Jul 2024, 19:27
Menno1 wrote: 15 Jul 2024, 18:18Eens. Weghorst is a player to hate, tenzij hij voor jouw team speelt.
Vind ik meer iets om te zeggen over een Klaassen, ik verwacht niet dat Ajacieden met 'm weg gaan lopen.
Weet ik wel zeker. Weghorst (mocht het doorgaan) is de bevestiging van het dalende niveau bij Ajax. Geld ook voor Traore, Rosario, Rugani etc. Ze kunnen van alles roepen in Amsterdam en alle fappers als vetbek Mike en Freak van VI kunnen alles positief proberen te spinnen maar iedereen weet dat niemand er blij mee is.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

FieseFriedrich wrote: 15 Jul 2024, 16:06 Voor wat het waard is...Volgens de geruchtenmolen op Twitter zou Weghorst in het AMC zijn gesignaleerd.
Daar was ik -serieus- vanochtend. Heb hem niet gezien.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit topic is gesloten, klik hier voor het nieuwe topic: viewtopic.php?t=995
Locked