Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Jeronimo
Vaste waarde in elftal
Posts: 604
Joined: 28 Aug 2023, 12:41
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maar of de KNVB maar wel even deze week akkoord gaat en mij op mijn ogen geloofd dat alles helemaal zuiver is.
Die gasten zijn compleet buiten de wereld en gaan daar op den duur ook echt in geloven.

Maar goed, ik vind het oprecht sneu voor de Vitesse supporters maar die club zelf verdiend niet beter dan een bankroet natuurlijk.

Wel benieuwd of de Gelredome vol zit tegen Arnhemse Boys straks.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

Ik lees allerlei dingen uit het verleden, maar volgensmij is het interessanter om te achterhalen of hij nu wel of niet vermogend is. Dat laatste lijkt zo te zijn en dat heeft hij vliegensvlug bereikt, zie niet in waarom de deal dan niet door zou gaan?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het gaat er natuurlijk om om het wel helemaal zuiver is hoe hij zo vliegensvlug aan dat geld is gekomen. Als dat geld er overigens daadwerkelijk is. Dat alle alarmbellen afgaan vind ik best logisch.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 16 Jul 2024, 10:25Als dat geld er overigens daadwerkelijk is.
Dat staat al bij een notaris in escrow.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Blijft voor mij staan dat het allemaal heel erg vreemd is wat er gebeurt met Franke:
- Zeer dubieus verleden.
- Grote sommen overmaken naar FvD terwijl je in Zwitserland woont.
- Binnen no-time gigantisch rijk.
- Een club kopen waar geen rendement op te halen valt.
- De procedure van de licentiecommissie niet (willen) snappen.

En waarschijnlijk vergeet ik nog een hoop. Maar de hamvraag blijft voor mij staan: waarom zouden zijn (mede-)investeerders geïnteresseerd zijn in het investeren in een bodemloze put?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

En aanvullend, dat er ergens geld staat wil niet zeggen dat dat geld van hem is. Of dat dat geld op een wettige/legale manier verkregen is of vul nog 100 argumenten in. Die man is nu al zo dubieus, natuurlijk kan dat nooit goed gaan. De KNVB staat volledig in haar recht dat het zeer streng onderzoek wil doen. Tis niet de eerste keer bij Vitesse dus wat mij betreft allemaal volstrekt logisch.

Met de gevolgen zal Vitesse zelf moeten dealen. Eigen verantwoordelijkheid als je gewoon te laat met je, op zijn vd Sars gezegd, shit komt.
Maar de hamvraag blijft voor mij staan: waarom zouden zijn (mede-)investeerders geïnteresseerd zijn in het investeren in een bodemloze put?
Daarom denk ik ook dat de enige manier om Vitesse te redden was geweest dat een grote groep ondernemers uit de regio, dus met een Vitesse hart of dat ze er zakelijk iets mee willen doen, de zak geld hadden geregeld. Feit dat dat totaal maar dan ook totaal niet is gebeurt zegt wel genoeg. Blijkbaar zijn ze er ook in de regio klaar mee of zien ze het zelfs als lokale ondernemers als een bodemloze put.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 16 Jul 2024, 11:52Maar de hamvraag blijft voor mij staan: waarom zouden zijn (mede-)investeerders geïnteresseerd zijn in het investeren in een bodemloze put?
Waarom steekt Van Seumeren miljoenen in FC Utrecht?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 16 Jul 2024, 12:01
Standbeeld wrote: 16 Jul 2024, 11:52Maar de hamvraag blijft voor mij staan: waarom zouden zijn (mede-)investeerders geïnteresseerd zijn in het investeren in een bodemloze put?
Waarom steekt Van Seumeren miljoenen in FC Utrecht?
Is Guus Franke een vitesse supporter?
Saibari is underrated.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 16 Jul 2024, 12:01
Standbeeld wrote: 16 Jul 2024, 11:52Maar de hamvraag blijft voor mij staan: waarom zouden zijn (mede-)investeerders geïnteresseerd zijn in het investeren in een bodemloze put?
Waarom steekt Van Seumeren miljoenen in FC Utrecht?
Geboren en getogen in De Meern, dat is praktisch Utrecht. Altijd fan geweest van Utrecht. Daarnaast zoveel geld verdiend dat hij het nooit meer op kan maken. Het is een hobby puur voor hem, waar geen (onbekende) andere investeerders bij betrokken zijn.

Franke in De T.:
De laatste ’kwestie’ die Franke krijgt voorgelegd is een persoonlijke. De zakenman werd geboren in Ewijk en groeide op in de regio waar Vitesse’s aartsrivaal NEC heer en meester is. ’Bent u dan geen supporter van NEC in plaats van Vitesse?’ is de voor de hand liggende slotvraag.

„Ik begrijp dat je de vragen stelt en in een persoonlijk gesprek kan ik deze eenvoudig beantwoorden. Ik ben aanstaande dinsdag en woensdag in Nederland”, reageert Guus Franke per WhatsApp.
Net als bij De Gelderlander / Follow the Money deed hij een aanbod tot een persoonlijk gesprek en zeer toevallig haakte hij in beide gevallen op het laatste moment af. Vreemd. Maar goed, als je uit een Ewijk komt dat volledig NEC is en jij bent opvallend genoeg voor Vitesse, dan kan je dat toch gewoon aangeven? Weer vreemd.

Heel het Franke verhaal klinkt gewoon niet juist. Alsof het niet kloppend is.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 16 Jul 2024, 12:05Is Guus Franke een vitesse supporter?
Yup.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 16 Jul 2024, 12:26
Trixm wrote: 16 Jul 2024, 12:05Is Guus Franke een vitesse supporter?
Yup.
Bron?
Saibari is underrated.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dat kwam naar voren in een van de eerste artikelen. Maar goed: hij zegt het zelf dus het kan maar zo gelogen zijn als het een charlatan is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het is nu in principe wachten op een foto van Franke met een NEC-sjaal om. Of een NEC shirt aan.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 16 Jul 2024, 07:39
ARNHEM - Vervalste bankafschriften, een miljoenenlening die niet wordt terugbetaald en zakelijke avonturen in Rusland met de voormalig locoburgemeester van Moskou. Wie zich verdiept in het zakelijke verleden van Guus Franke, de beoogde redder van Vitesse, valt van de ene verbazing in de andere. Het is zelfs maar de vraag of zijn huidige zakenimperium Axiom Partners de miljardenomzet draait die hij belooft.
Met Axiom zegt hij nu 'een miljardenomzet' te draaien. Zwitserse bedrijven zoals Axiom hoeven geen jaarrekeningen te publiceren, dus dat valt niet te controleren. Na vragen hierover zegt Franke dat Axiom Partners, met alle bedrijven in binnen- en buitenland, 1,1 miljard euro omzet draait.

Omroep Gelderland en Follow the Money telden de meest recente balanstotalen van de door Axiom overgenomen bedrijven op en kwamen uit op een totaalbedrag van 213 miljoen euro. In deze som is het Zwitserse Swisslinx niet meegenomen omdat van dat bedrijf geen cijfers te vinden waren.
Omroep Gelderland en Follow The Money stelden vrijdag een reeks gedetailleerde vragen aan Guus Franke over zijn verleden en over zijn huidige zakenimperium.

In eerste instantie wilde Franke een persoonlijk gesprek op zijn kantoor in Amsterdam, maar die afspraak zegde hij op het laatste moment af. Wel zegt hij het jammer te vinden dat onze vragen over zijn zakelijke leven gaan en niet "over de mooie club Vitesse en haar rijke geschiedenis, over de stad Arnhem en over de samenwerking tussen Vitesse en de KNVB".
Vitesse gaat do or die worden voor deze man.
https://www.gld.nl/sport/8177374/guus-f ... n-vriendin
Ben ik de enige die het opvallend vind dat Omroep Gelderland en FTM de balanstotalen optellen om de omzet te controleren?
These users thanked the author ruuddevil for the post:
Gestelnaar
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 16 Jul 2024, 12:43 Dat kwam naar voren in een van de eerste artikelen. Maar goed: hij zegt het zelf dus het kan maar zo gelogen zijn als het een charlatan is.
Kan best een fan zijn hoor, maar een gewone fan gooit er geen kapitalen tegenaan, zeker niet als er overduidelijk veel problemen zijn waardoor de kans aannemelijk is dat je naar je centen kan fluiten.
Saibari is underrated.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 16 Jul 2024, 11:52Maar de hamvraag blijft voor mij staan: waarom zouden zijn (mede-)investeerders geïnteresseerd zijn in het investeren in een bodemloze put?
Het antwoord is denk ik voor de hand liggend: als het werkelijk een bodemloze put is dan is dat uiteraard niet als zodanig gepresenteerd en zijn ze succesvol opgelicht.

Het gaat schijnbaar wel om gruwelijk veel poen dus het lijkt implausibel, maar het kan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ziege maar ook zagge wrote: 16 Jul 2024, 13:37
Standbeeld wrote: 16 Jul 2024, 11:52Maar de hamvraag blijft voor mij staan: waarom zouden zijn (mede-)investeerders geïnteresseerd zijn in het investeren in een bodemloze put?
Het antwoord is denk ik voor de hand liggend: als het werkelijk een bodemloze put is dan is dat uiteraard niet als zodanig gepresenteerd en zijn ze succesvol opgelicht.

Het gaat schijnbaar wel om gruwelijk veel poen dus het lijkt implausibel, maar het kan.
In dat licht is dit ook een opvallende passage in het stuk van De Gelderlander:
In 2022 staat Frankes vriendin nog steeds op de zwarte lijst van hypotheekverstrekkers. Ze kan daarom geen hypotheek afsluiten. In dat jaar laat ze haar oog opnieuw vallen op een huis, dit keer een nog te bouwen miljoenenvilla op een perceel in Vleuten. Franke schiet haar ook nu weer te hulp, dit keer met het inmiddels bekende Axiom Partners. Dat verstrekt de vriendin van Franke een lening van 2,5 miljoen euro.

"Dit is een zakelijke transactie die betrekking heeft op de financiering van een vastgoedproject", verklaart Franke de opmerkelijke geldverstrekking. "Gelet op onze interesse hierin zijn we Elsois Real Estate gestart. Dit past in ons investeringsbeleid en is, net als al onze investeringen, besproken met de juiste mensen binnen onze onderneming."

Op de website van Axiom staat een lijst met alle investeringen. De hypotheek aan Frankes vriendin, noch Elsois Real Estate komt daar op voor. Volgens het Kadaster bezit Elsois geen vastgoed en geen lap grond om een villa op te bouwen.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Op de website lees ik dat Axiom Partners hyper-focussed is dus het financieren van vrienden lijkt me hun businessmodel? :grin:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No



Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Heeft iemand die publicatie van follow the money?
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 16 Jul 2024, 15:02 Heeft iemand die publicatie van follow the money?
Zit achter een paywall. Of wil je een gratis kaartje?
Saibari is underrated.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Ook nog propagandist voor Poetin - alsof de ton voor Thierry nog niet genoeg was.

Wat een bende. Zelfs als ik Vitesse supporter was zou ik nu denken: trek in godsnaam die stekker eruit.
These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post (total 3):
JeronimoBalinhoRené1978
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik moest spontaan denken aan deze kneiter van een toepasselijke hit...

“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 16 Jul 2024, 12:59
Standbeeld wrote: 16 Jul 2024, 07:39


Vitesse gaat do or die worden voor deze man.
https://www.gld.nl/sport/8177374/guus-f ... n-vriendin
Ben ik de enige die het opvallend vind dat Omroep Gelderland en FTM de balanstotalen optellen om de omzet te controleren?
Nee, vanwaar leg jij die link? In de eerste alinea zeggen ze toch dat de omzet niet te controleren valt? Daarna gaan ze over tot het checken van de balanstotalen. Die twee zaken staan los van elkaar.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ziege maar ook zagge wrote: 16 Jul 2024, 15:26 Zelfs als ik Vitesse supporter was zou ik nu denken: trek in godsnaam die stekker eruit.
Dan is het volgens mij klaar met Vitesse, dan zijn ze failliet.
Franke is hun allerlaatste hoop, en dat lijkt steeds meer een vergeefse hoop te zijn.

Wat een bende vat het inderdaad perfect samen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Post Reply