Reageer eens normaal wanneer iemand gewoon inhoudelijk op jou reageert.Bombel500 wrote: ↑16 Jul 2024, 10:53familie van je? Gaat alles goed?Fanatic-U-s wrote: ↑16 Jul 2024, 10:47
Ja? Kom maar op dan! Welke (bij voorkeur) Nederlandse verdediger met torenhoge potentie van ergens begin twintig zie jij op de wereldse groenvelden rondhuppelen die wij voor max. 14,999999 miljoen op kunnen halen?
Sepp van den Berg
- Maikel
- Site Admin
- Clubvoorkeur: PSV
- Vogelund
- Vaste waarde in elftal
- Old name: Vogelund
Opzich een goed punt, maar Ajax maakte het wel heel erg bont. Die betaalden een paar jaar geleden al rond 15 - 20 miljoen voor spelers en gaf ze een extreem hoog salaris. Met als toppunt de aankoop van Bergwijn van + 30 miljoen. Toen was de markt anders. Maar ook bij Sepp moet je een keer zeggen ‘tot hier en niet verder’.ruuddevil wrote: ↑16 Jul 2024, 12:53 Er wordt hier nogal makkelijk gesproken over 15 tot 16 mln. Het gevaar is dat je stapje voor stapje steeds iets verder gaat. Nu 15 tot 16 mln voor een jonge NL verdediger. En volgend jaar zoeken we bijv. een spits van dezelfde leeftijd. Dan denk je al snel dan is 20 mln redelijk, aanvallers zijn tenslotte duurder. De exploitatie van PSV ondersteunt oplopende afschrijvingen niet.
Samengevat: wees geen Ajax. Dan kan je Namli niet meer betalen.
Als Bakayoko straks gaat, zullen we ook diep in de buidel moeten tasten. Daarom zullen we er ook alles aan moeten doen om de opvolgers van onze buitenspelers vanuit onze jeugd te laten doorstromen. Dat is de afgelopen 10 jaar aardig gelukt. Alleen nu dient niemand zich echt aan voor die positie.
- Fanatic-U-s
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Ik heb er alle vertrouwen in dat StewarT een goede prijs uit onderhandelt, mogelijk nóg lager dan die 15 tot 16 miljoen. Laat dat maar aan de experts Brands en Stewart over.
- These users thanked the author Fanatic-U-s for the post (total 2):
- SKERLA • Ardbeg
Ex unitate vires
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Neehoor, daar is allang voor gewaarschuwd dat dat niet gaat gebeuren Ik denk dat de grens voor PSV gewoon bij dit soort bedragen ligt, zoals Brands namelijk aangaf tijdje terug in een interview voor VI Pro:ruuddevil wrote: ↑16 Jul 2024, 12:53 Er wordt hier nogal makkelijk gesproken over 15 tot 16 mln. Het gevaar is dat je stapje voor stapje steeds iets verder gaat. Nu 15 tot 16 mln voor een jonge NL verdediger. En volgend jaar zoeken we bijv. een spits van dezelfde leeftijd. Dan denk je al snel dan is 20 mln redelijk, aanvallers zijn tenslotte duurder. De exploitatie van PSV ondersteunt oplopende afschrijvingen niet.
Als wij richting de twintig miljoen gaan, weet ik niet of we de salarissen die daarbij horen kunnen betalen. Je komt een keer bij je eigen grens.
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Het enige voordeel van hoge transfersommen betalen is dat je aan de verkopende kant ook veel hoger in kunt zetten. Als zo'n jongen het hier goed doet en het team draait als vorig jaar zodat je in de ED weinig weerstand hebt en Europees enigszins overeind blijft dan is zo'n jongen in een jaar tijd het 3 dubbele waard. Als je zo'n jongen op 23 jarige leeftijd in de markt zet met een titel op zoek en 4 jaar contract dan kan het echt rap gaan.
De quote die Sensation hierboven schrijft is van dezelfde man die de titel min of meer verkocht 18 maanden geleden omdat het potje afschrijvingen weer terug naar de maximaal 30 miljoen moest.
De quote die Sensation hierboven schrijft is van dezelfde man die de titel min of meer verkocht 18 maanden geleden omdat het potje afschrijvingen weer terug naar de maximaal 30 miljoen moest.
- Vogelund
- Vaste waarde in elftal
- Old name: Vogelund
Dat hebben we gezien met Bruma, Max en Baumgartl. Allemaal binnengehaald voor forse bedragen en allemaal met dik verlies verkocht.11 Tinus wrote: ↑16 Jul 2024, 13:21 Het enige voordeel van hoge transfersommen betalen is dat je aan de verkopende kant ook veel hoger in kunt zetten. Als zo'n jongen het hier goed doet en het team draait als vorig jaar zodat je in de ED weinig weerstand hebt en Europees enigszins overeind blijft dan is zo'n jongen in een jaar tijd het 3 dubbele waard. Als je zo'n jongen op 23 jarige leeftijd in de markt zet met een titel op zoek en 4 jaar contract dan kan het echt rap gaan.
De quote die @Sensation hierboven schrijft is van dezelfde man die de titel min of meer verkocht 18 maanden geleden omdat het potje afschrijvingen weer terug naar de maximaal 30 miljoen moest.
Verder hoop ik dat PSV een ‘Zirkzee/Tilman’ achtige clausule weet te voorkomen. Maar dat lijkt tegenwoordig eerder regel dan uitzondering wanneer je als kleinere club een speler bij een grote club weghaalt.
- 11 Tinus
- Legende
-
- Vedette
Die home grown status blijft natuurlijk altijd relevant. Vandaar dat we Madueke ook voor 30 mil konden slijten. Mocht hij zich stormachtig ontwikkelen kunnen wij die home grown premium ook gewoon chargen aan PL clubs over een paar jaar.RIO wrote: ↑16 Jul 2024, 11:43 Home grown is alleen relevant als ie in Engeland blijft en als er geen interesse is of hij wilt weg uit Engeland dan irrelevant. Lange adem, eind augustus komt ie wel denk ik.
Tis jammer dat ie dan de voorbereiding mist en enkele wedstrijden maar so be it. Die linksback is net zo belangrijk.
-
- Meervoudig international
We beginnen wel een beetje aan lichte grootheidswaanzin te lijden als ik dit zo allemaal lees. Rechtstreeks naar Madrid? PSV garantie op Nederlands elftal? Laten we nog heel eventjes bescheiden blijven, tot we het Bayern van Nederland zijn. In Brabant viert bescheidenheid de boventoon; die arrogantie hoort boven de rivieren thuis. Jerry is een schot in de roos, dat geef ik je, maar verder moeten we nog wel even geduldig zijn voor we de vaste leverancier van Real Madrid worden.
- These users thanked the author Kezmania for the post (total 10):
- PSVerDenBosch • OmeAad • Heissenberrug • Araavos • Ittot • Trixm • G.M. • Maria-Franciscus • Captain(C) • Menno1
- DonyellMalen
- Legende
Dat is natuurlijk beetje gekscherend gezegd, je moet dat niet te letterlijk nemen. Heeft weinig met grootheidswaanzin te maken naar mijn idee. Delalniettemin heb je verder wel een punt, laten we vooral met beide benen op de grond blijven staan. We hebben een geweldig seizoen gehad, maar zijn er nog lang niet. Het is nu zaak om door te pakken en door te gaan met hoe we bezig zijn.
Liverpool is overigens wel verder aan het kijken. Simakan kan centraal achterin en op rechtsback, maakt een vertrek van Van den Berg wellicht gemakkelijker.
Liverpool is overigens wel verder aan het kijken. Simakan kan centraal achterin en op rechtsback, maakt een vertrek van Van den Berg wellicht gemakkelijker.
-
- Lid 2e elftal
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Gerucht gaat ook dat ze interesse in Guehi hebben dus lijkt wel dat ze actief een verdediger zoeken.DonyellMalen wrote: ↑16 Jul 2024, 15:54 Dat is natuurlijk beetje gekscherend gezegd, je moet dat niet te letterlijk nemen. Heeft weinig met grootheidswaanzin te maken naar mijn idee. Delalniettemin heb je verder wel een punt, laten we vooral met beide benen op de grond blijven staan. We hebben een geweldig seizoen gehad, maar zijn er nog lang niet. Het is nu zaak om door te pakken en door te gaan met hoe we bezig zijn.
-
- Lid scoutingsteam
Daar zijn ze natuurlijk zelf bij. Het lijkt erop dat PSV en de staf weloverwogen beslissingen maakt en daarom ook een grote verkoop per zomer normaliter in calculeert. Het betalen van bedragen van boven 15 miljoen is gewoonweg met het afzetgebied niet te behappen. Vandaar dat ze op andere manieren spelers en clubs voor meer betaalbare bedragen willen overtuigen zoals bij Schouten bijvoorbeeld of nu Van der Berg.ruuddevil wrote: ↑16 Jul 2024, 12:53 Er wordt hier nogal makkelijk gesproken over 15 tot 16 mln. Het gevaar is dat je stapje voor stapje steeds iets verder gaat. Nu 15 tot 16 mln voor een jonge NL verdediger. En volgend jaar zoeken we bijv. een spits van dezelfde leeftijd. Dan denk je al snel dan is 20 mln redelijk, aanvallers zijn tenslotte duurder. De exploitatie van PSV ondersteunt oplopende afschrijvingen niet.
Het is te hopen dat de marktwaarde niet nog meer oploopt dan ben je op een gegeven moment gewoonweg uit de markt geprijsd.
Wat zou het fijn zijn als hij erbij is.
- 11 Tinus
- Legende
Één grote verkoop is straks niet meer genoeg als je zo door gaat. En dat is helemaal geen probleem zolang je maar genoeg kapitaal op het veld hebt staan. Als we dit jaar Veerman/Bakayoko verkopen, volgend jaar Schouten/Lang/Tillman, het jaar erop Pepi/Saibari/Dest (ik noem maar wat) dan komt er zoveel geld binnen dat je wel een iets grotere broek aan kunt doen. Zolang je sportief blijft presteren hebben we inmiddels zoveel spelers die interessant zijn dat we nog jaren vooruit kunnen. En als Benitez/Luuk weg zijn dan moeten we ook weer investeren in de ervaren spelers die de jongere gasten kunnen helpen beter te worden.Voormalig KG wrote: ↑16 Jul 2024, 16:07 Daar zijn ze natuurlijk zelf bij. Het lijkt erop dat PSV en de staf weloverwogen beslissingen maakt en daarom ook een grote verkoop per zomer normaliter in calculeert. Het betalen van bedragen van boven 15 miljoen is gewoonweg met het afzetgebied niet te behappen.
- Juancho
- Mister PSV
Nederlandse clubs lopen gewoon tegen het punt aan dat ze buiten een uitgaande top transfer te weinig inkomsten hebben. Zeker TV gelden zijn bijv een lachertje ivm de grotere competities. Dus ik geloof wel dat we daardoor een Max zit aan wat PSV kan en wil. Misschien is dat nu 15 miljoen en kan het evt opgerekt worden naar 20 voor een uitzonderlijke speler. Maar ik denk niet dat PSV snel die 15 miljoen grens over kan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Lid scoutingsteam
- Lente
- Meervoudig international
Mij schiet dan de transfer van Maher door mn hoofd. Was ook een zekerheidje en zou ook voor 100% met veel winst doorverkocht gaan worden volgens vele supporters. Maher was op dat moment zelfs al international, onze TD Brands kende hem persoonlijk vanuit AZ, een transfer zonder risico zou je zeggen ondanks zijn fors prijskaartje. Helaas liep het anders. Hier wil ik niet mee zeggen dat we geen 15-16 miljoen voor van den Berg neer moeten leggen, maar garanties krijg je niet en ons track record bestaat wat dat betreft helaas uit wel meer missers (uiteraard ook genoeg voltreffers, dat mag ook gezegd worden).
Oh PSV wat je met me doet…
- De Realist
- Internationale topspeler
- ShovingNE2
- Site Admin
Helemaal eens. We zitten nu zelfs in de situatie dat als we geen grote verkoop doen het gewoon een prima jaar wordt financieel. Voor je het weet moet je een grote verkoop doen terwijl je CL groepsfase haalt en dan kom je op Getafe scenario's uit.ruuddevil wrote: ↑16 Jul 2024, 12:53 Er wordt hier nogal makkelijk gesproken over 15 tot 16 mln. Het gevaar is dat je stapje voor stapje steeds iets verder gaat. Nu 15 tot 16 mln voor een jonge NL verdediger. En volgend jaar zoeken we bijv. een spits van dezelfde leeftijd. Dan denk je al snel dan is 20 mln redelijk, aanvallers zijn tenslotte duurder. De exploitatie van PSV ondersteunt oplopende afschrijvingen niet.
Ik vertrouw overigens op onze leiding. Liever de prijs drukken en doorverkoop of terugloop inbouwen dan 20 betalen.
Natuurlijk kunnen we niet alleen meer uitgeven door de CL, maar ook aan de commercie kant en stadion inkomsten ben je ook fors vooruit gegaan de afgelopen jaar...
Maar het is zaak eerst sterk te worden. Vet op de botten. We hebben geen aankopen nodig van boven de 15 miljoen nodig om bij de eerste twee van de Eredivisie te komen.
Want beste mede supporters: de doelstelling van PSV is al jaren: Champions League halen. Mooi presteren in Europa is meegenomen. Maar daar kan je je huishouding niet op inrichten. Ajax deed dat.
Er is maar 1 ding wat telt. De Eredivisie. De rest is bonus. En niet iets waar je je huishouding op inricht.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 5):
- 29.04.2007 • Jeronimo • ruuddevil • FTS • Zuc0
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Regelmatige invaller
Eén blik op Getafe a/d Amstel is inderdaad al genoeg om dit te beseffen. Gelukkig heeft de huidige leiding van PSV minder last van het Messias-syndroom dan iedere Ajacied.ShovingNE2 wrote: ↑16 Jul 2024, 17:19Helemaal eens. We zitten nu zelfs in de situatie dat als we geen grote verkoop doen het gewoon een prima jaar wordt financieel. Voor je het weet moet je een grote verkoop doen terwijl je CL groepsfase haalt en dan kom je op Getafe scenario's uit.ruuddevil wrote: ↑16 Jul 2024, 12:53 Er wordt hier nogal makkelijk gesproken over 15 tot 16 mln. Het gevaar is dat je stapje voor stapje steeds iets verder gaat. Nu 15 tot 16 mln voor een jonge NL verdediger. En volgend jaar zoeken we bijv. een spits van dezelfde leeftijd. Dan denk je al snel dan is 20 mln redelijk, aanvallers zijn tenslotte duurder. De exploitatie van PSV ondersteunt oplopende afschrijvingen niet.
Ik vertrouw overigens op onze leiding. Liever de prijs drukken en doorverkoop of terugloop inbouwen dan 20 betalen.
Natuurlijk kunnen we niet alleen meer uitgeven door de CL, maar ook aan de commercie kant en stadion inkomsten ben je ook fors vooruit gegaan de afgelopen jaar...
Maar het is zaak eerst sterk te worden. Vet op de botten. We hebben geen aankopen nodig van boven de 15 miljoen nodig om bij de eerste twee van de Eredivisie te komen.
Want beste mede supporters: de doelstelling van PSV is al jaren: Champions League halen. Mooi presteren in Europa is meegenomen. Maar daar kan je je huishouding niet op inrichten. Ajax deed dat.
Er is maar 1 ding wat telt. De Eredivisie. De rest is bonus. En niet iets waar je je huishouding op inricht.
Hoe groot je kapitaal op het veld ook is, het zit helaas niet altijd mee. Bakayoko kan zijn been breken, en Dest kan zijn knie nog eens blesseren. Daarnaast zal er ook een moment komen dat we de titel niet prolongeren - al duurt dat hopelijk nog een aantal jaar.
-
- Legende
Ik maak mij er niet zoveel zorgen om. Dit PSV heeft zoveel kapitaal op het veld nu staan dat als een van de Berg totaal mislukt, het gemakkelijk gecompenseerd kan worden door andere spelers. Een enorm verschil ivm de Bruma, Baumgartl periode. Toen liep er veel minder kapitaal op het veld en hadden we ook nog botte pech dat een Ihattaren volledig ontspoorde.
- Joenepsv
- Legende
Laten we blij zijn dat we inmiddels in een zelf verworven positie zitten dat we praten over transfers van 16 miljoen. Boel geld maar the sky is the limit momenteel. Onder aanvoering van Stewart gaan wij de komende jaren knallen. En ik maak mij geen enkele zorgen dat we boven onze stand gaan leven. Naast dat we bulken van het talent en langzaam maar zeker ook onze kas spekken hebben we met Brands en Earnie realistische leiders die ik geen domme dingen zie doen. Sepp halen voor rond de 15 miljoen zou voor alle partijen top zijn in elk geval.