Maar zo simpel is het niet. We kunnen niet oneindig geld uitgeven. Met een mogelijk vertrek van Teze, Bakayoko, Veerman, Schouten en Boscagli, zal er ook de markt opgegaan moeten.Ginius Wijndalum wrote: ↑16 Jul 2024, 12:05 Heel simpel als je het mij vraagt. Gewoon een basis linksback halen (huur kan maar hoeft niet). Mauro is dan gewoon weer back-up voor 6/8 en linksback/rechtsback. Rechtsback heb je dan Teze. Als hij niet deze zomer gaat, dan wel volgende zomer. Je kunt dan je nieuwe linksback op links zetten en Dest rustig brengen op rechtsback, in principe is die jongen net zo goed links als rechtsback.
Transferwindow 2024/25
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Er lopen wat discussies door elkaar.
1) Is een fitte Mauro goed genoeg om Dest voor 7 maanden te vervangen?
2) Is Mauro/Oppegard genoeg qua bezetting tot Dest terug is?
3) Kunnen we een speler halen die haalbaar/betaalbaar is die ons vooruit helpt?
Ik ben niet vergeten hoe goed Mauro was onder Roger maar ik ben ook niet vergeten hoe hij terug kwam van die blessure. Durf je te gokken op een fitte Mauro? Dan is het nog steeds wenselijk om Oppegard te upgraden maar iets minder noodzakelijk. Maarja... waarom zou je volledig all in gaan op Mauro? Mauro heeft vorig jaar 3x 90 minuten gespeeld. En daarnaast nog 5x 80+ minuten. Het is praktisch onmogelijk om in te schatten hoe zijn fitheid is als hij op dinsdag tegen Leverkussen moet spelen, op zaterdag uit bij Twente. Dest speelde echt praktisch elke wedstrijd 90 minuten of we stonden zo ver voor dat hij nog 10 minuten eerder naar de kant kon.
Ik ben niet vergeten hoe goed Mauro was onder Roger maar ik ben ook niet vergeten hoe hij terug kwam van die blessure. Durf je te gokken op een fitte Mauro? Dan is het nog steeds wenselijk om Oppegard te upgraden maar iets minder noodzakelijk. Maarja... waarom zou je volledig all in gaan op Mauro? Mauro heeft vorig jaar 3x 90 minuten gespeeld. En daarnaast nog 5x 80+ minuten. Het is praktisch onmogelijk om in te schatten hoe zijn fitheid is als hij op dinsdag tegen Leverkussen moet spelen, op zaterdag uit bij Twente. Dest speelde echt praktisch elke wedstrijd 90 minuten of we stonden zo ver voor dat hij nog 10 minuten eerder naar de kant kon.
- These users thanked the author 11 Tinus for the post:
- Persepolis
-
- Talent
- Clubvoorkeur: PSV
Bovendien is het profiel van de linksback heel anders dan de rechtsback in het systeem van Bosz. Zo speelt Teze nu meer teruggetrokken en fungeert hij vaak als 3e centrale. Haal je nu dus een offensieve linksback (a la Dest), dan kun je Dest bij terugkeer niet zomaar op rechts in de huidige Teze rol zetten want daar is hij niet geschikt voor. Dus speelt Dest straks weer op links, betekent dat je de vervanger weinig perspectief biedt. Kortom, een jaartje huren is de beste optie.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ja11 Tinus wrote: ↑16 Jul 2024, 12:27 Er lopen wat discussies door elkaar.
Nee
Ja
- These users thanked the author Sensation for the post (total 5):
- Ardbeg • Persepolis • ShovingNE2 • Ren Höek • Balinho
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
EensSensation wrote: ↑16 Jul 2024, 13:13Ja11 Tinus wrote: ↑16 Jul 2024, 12:27 Er lopen wat discussies door elkaar.
Nee
Ja
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Twijfel *
Nee
Ja
* = Ten eerste gaat het waarschijnlijk langer duren tot Dest weer Dest is, ten tweede is het een behoorlijke achteruitgang in intensiteit en dynamiek.
Als Teze niet verlengt zou ik sowieso een toplinksback halen, mits doekoewise mogelijk.
Nee
Ja
* = Ten eerste gaat het waarschijnlijk langer duren tot Dest weer Dest is, ten tweede is het een behoorlijke achteruitgang in intensiteit en dynamiek.
Als Teze niet verlengt zou ik sowieso een toplinksback halen, mits doekoewise mogelijk.
-
- Vaste waarde in elftal
Nee11 Tinus wrote: ↑16 Jul 2024, 12:27 Er lopen wat discussies door elkaar.
Nee
Ja
Hopelijk maken Bosz en Earnie dezelfde afweging en wordt de verdediging fors versterkt.
Daarnaast zul je Boscagli en/of Teze toch moeten verkopen. 2x 15 miljoen weggooien kan niet namelijk.
-
- Jeugdinternational
Rt. Met name Oppegard is gewogen en (veel) te licht bevonden. Met Mauro als eerste back de Champions League ingaan vind ik ook veel te risicovol. Zeker gezien zijn blessureverleden.
- Hatseflats
- Vedette
Wat vinden we eigenlijk van de huidige invulling op de linksback positie? Vind het gek dat hier nog niet over is gesproken.
- These users thanked the author Hatseflats for the post:
- BarryBanaan
- Persepolis
- Vedette
Precies, en daarnaast gaat het ook om vooruitkijken. Teze is na volgend seizoen weg, behoudens extreme omstandigheden (zware blessure oid) kunnen we daar vrij zeker van zijn. Je kan daar nu al een voorschot op nemen door een speler te halen die kan strijden voor een basisplaats. Dat vind ik een stuk verstandiger dan huren en dan volgend jaar met hetzelfde probleem te zitten, of een halfslachtige oplossing zoals een Mwene-achtige transfer. Er moet m.i. gewoon iemand komen die volop kan concurreren en evt. basisspeler worden. De volgende vraag is of je een rechts- of linksback haalt. Ik zou zeggen linksback, om meerdere redenen:Juancho wrote: ↑16 Jul 2024, 12:00Het is dan ook niet alleen puur Mauro he. Het is een combinatie van het fysiek van Mauro, dat hij de enige serieuze LB is (Oppegard is gewoon niet goed genoeg, hooguit als 3de in line ala v. Aanhalt) en je eigenlijk niet op Dest mag hopen komend seizoen. Alles wat hij nog serieus mee kan spelen is mooi meegenomen.Revolinho wrote: ↑16 Jul 2024, 11:56 Van waar ineens is Mauro niet genoeg meer op lb? Je gaat toch niet af op wat oefenpotjes nu? Straks staat hij er weer, zoals hij dat altijd heeft gedaan mits hij fit blijft.
Het verlengen van Dest was een zegen, maar vanwege de blessure geeft het ook wel een gekke situatie. Je mag hem nooit laten lopen als je hem vast kan leggen, maar je zit nu even in een tussenperiode. Maar Mauro, kom op, dat is wel een jongen waar je op kan bouwen.
PSV speelt weer gigantisch veel wedstrijden, zwaar programma etc. Voor mij is het dus puur het feit dat ik niet vertrouw op ALLEEN Mauro als LB. Dat vind ik een enorm groot risico in een te belangrijk seizoen. Daar moet gewoon een basiswaardige LB bij die bovendien een klik zou moeten hebben qua type spel met onze buitenspelers.
- Teze is een grotere zekerheid dan Mauro. Teze heeft net nog een uitstekend seizoen gespeeld, Mauro deed dat 2-2,5 jaar geleden onder een andere trainer en is sindsdien voornamelijk geblesseerd geweest, is teruggekomen maar nog niet op dat niveau (en sws lang niet altijd als back gespeeld).
- Haal je een rechtsback om met Teze te concurreren, dan zit je nog steeds met een probleem op links aangezien Oppegard m.i. tekortkomt. Maar haal je een linksback dan kan Mauro ook als backup voor rechts fungeren.
- Dest is van oorsprong een rechtsback en voelt zich daar waarschijnlijk meer thuis dan links (is wel een inschatting van mijn kant). Volgend jaar kan hij Teze vervangen op rechts.
Het is zeker niet dat ik het niet zie zitten in Mauro, maar alleen op hem rekenen met als enige alternatief Oppegard? Nee, aub niet.
Last edited by Persepolis on 16 Jul 2024, 14:17, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Persepolis for the post:
- Juancho
- VTheMan
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Bakayoko
Zijn er problemen op de linksback positie? We hadden Dest toch gekocht?Hatseflats wrote: ↑16 Jul 2024, 14:13 Wat vinden we eigenlijk van de huidige invulling op de linksback positie? Vind het gek dat hier nog niet over is gesproken.
- ShovingNE2
- Site Admin
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Standbeeld
- Mister PSV
Past die discussie niet beter in een selectie topic? Of verdediging topic? Misschien beter om dit topic te blijven gebruiken voor (concreet) transfernieuws.Hatseflats wrote: ↑16 Jul 2024, 14:13 Wat vinden we eigenlijk van de huidige invulling op de linksback positie? Vind het gek dat hier nog niet over is gesproken.
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- Ardbeg
- DonyellMalen
- Legende
- Tjompie
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Het zou een fikse meevaller zijn als hij snel Obispo voorbij kan en tweede LCV kan zijn.
- These users thanked the author SKERLA for the post:
- Ontbijtkoek
- Standbeeld
- Mister PSV
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
- DonyellMalen
- Legende
Gelukkig geen hashtag, maar wel Leverkusen met dubbel ‘s’ schrijven.. klunzen.
-
- Lid van verdienste
Geen idee waarom hij eerst zijn lever moest kussen om naar PSV te komen, maar PSV zal wel zijn redenen hebben.
Drie jaar is overigens wel weinig voor een speler van 18 die wordt binnengehaald als groot talent (toch?).
Drie jaar is overigens wel weinig voor een speler van 18 die wordt binnengehaald als groot talent (toch?).
- ShovingNE2
- Site Admin
- Standbeeld
- Mister PSV
Zat de stagiair(e) weer aan de knoppen?DonyellMalen wrote: ↑16 Jul 2024, 17:47Gelukkig geen hashtag, maar wel Leverkusen met dubbel ‘s’ schrijven.. klunzen.
- ComeOnPSV
- Vedette
Ik las laatst dat er ook een mail vanuit PSV vol met spelfouten stond.ShovingNE2 wrote: ↑16 Jul 2024, 17:47 Ok.
Officieel PSV account schrijft Leverkussen.
Tijd dat @SKERLA hoofd communicatie wordt.
Wtf zeg.
Nee het is niet best wat er zit qua Nederlandse taal.
- DonyellMalen
- Legende