Als Bayern en PSG een huur met optie overeenkomen lijkt me dat redelijk waterdicht zolang Bayern niet verplicht is die optie te lichten.Fanatic-U-s wrote: ↑18 Jul 2024, 09:24 Kijken wat de rechtbank van deze betaalverplichtingsontwijkende praktijken vindt? Lijkt me best dat daar wat te halen valt.
Xavi Simons
-
- Vaste waarde in elftal
- Clubvoorkeur: PSV
- Fanatic-U-s
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
-
- Nationale topspeler
Dat denk ik ook, mag ik eigenlijk wel hopen als er zoveel geld in een club omgaat. Aan de andere kant blijft het recht en blijf je afhankelijk van de interpretatie van de rechter. Het komt gewoon heel vaak voor dat 6 juristen iets vinden, 4 juristen het tegenovergestelde en dat de rechter dan toch met de 4 eens is.
Maar dat is allemaal speculeren. We moeten ons er gewoon bij neerleggen dat we niks meer krijgen, Xavi heeft er (mede) voor gezorgd dat we staan waar we nu staan. Alles wat we nog meer krijgen is mooi meegenomen.
-
- Lid 2e elftal
PSG en ook Xavi hebben PSV gewoon flink genaaid!!
Xavi had gewoon bij PSV moeten blijven,en vanuit PSV een mooie stap moeten maken naar de top!
Nooit moeten terug gaan naar PSG
Vind Xavi een mooie voetballer en ben blij dat hij bij PSV heeft gespeeld...maar toch met een flinke bijsmaak!!!
Xavi had gewoon bij PSV moeten blijven,en vanuit PSV een mooie stap moeten maken naar de top!
Vind Xavi een mooie voetballer en ben blij dat hij bij PSV heeft gespeeld...maar toch met een flinke bijsmaak!!!
- Fanatic-U-s
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Want dat heeft hem én PSV windeieren gelegd? Het enige wat wij kunnen is Xavi héél dankbaar zijn dat hij ons hoogstpersoonlijk naar vCL geschoten heeft waarna wij het af hebben mogen maken. Bovendien hebben we hem transfervrij vastgelegd en er vervolgens een aantal miljoen voor gekregen.Peer71 wrote: ↑18 Jul 2024, 10:44 PSG en ook Xavi hebben PSV gewoon flink genaaid!!
Maar dit is een terugkerende discussie. Ik laat het hier dan ook bij.
- These users thanked the author Fanatic-U-s for the post (total 3):
- Lente • Menno1 • Tijn
Ex unitate vires
- VTheMan
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Bakayoko
Xavi heeft PSV niet flink genaaid, PSV heeft PSV flink genaaid. Xavi heeft clausules in zijn contract laten zetten en PSV heeft echt wel de kleine lettertjes kunnen lezen. Kortom PSV wist dat dit kon gebeuren, zo hebben ze het alleen naar buiten niet gebracht.Peer71 wrote: ↑18 Jul 2024, 10:44 PSG en ook Xavi hebben PSV gewoon flink genaaid!!
Xavi is een slimme jongen die helemaal beschikt over zijn eigen pad en dat vind ik eigenlijk wel leuk aan hem. Hij laat zich door niemand afremmen als hij weg wilt bij PSG dan kan hij weg.
Zonder clausule zou hij waarschijnlijk nooit zijn gekomen. Dan hadden we misschien wel geen tweede geworden dat jaar, dan was er geen CL inkomsten om door te groeien en dan waren we misschien wel nooit gekomen waar we nu zijn. Dat we Xavi een jaartje mochten huren terwijl we er vier miljoen voor betaald kregen heeft ons veel gebracht en ben eigenlijk wel tevreden wat we er voor terug hebben gekregen.
- These users thanked the author VTheMan for the post (total 11):
- Raw85 • Fanatic-U-s • Boktor • R.Manco • DE MADERA 76 • Doperwt11 • ziege maar ook zagge • Menno1 • Smell Rock • Tyyne • Tijn
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Dan ga je ervan uit dat de club er niet blij mee was, maar daar heb ik niks over gehoord?
Ik heb alleen onblije supporters gezien omdat zij (wij) er een ander beeld van hadden. Wij hadden even het idee dat we gratis een fortuin in de schoot geworpen hadden gekregen en toen dat niet zo bleek te zijn (duh), voelden sommigen van ons zich genaaid. Vergeleken met dat fortuin viel het allemaal tegen, maar als je dat zogenaamde fortuin even vergeet dan was het m.i. alsnog een super huurdeal, één van de beste ooit.
Of bedoel je: PSV heeft zichzelf genaaid want supporters frusti gemaakt met matige communicatie, ja dan snap ik je.
- These users thanked the author ziege maar ook zagge for the post (total 7):
- Buitenspelgoal • Ren Höek • VTheMan • ShovingNE2 • Heissenberrug • Jeronimo • Tijn
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- DonyellMalen
- Legende
-
- Legende
Hoppa, straks is Sepp gewoon 'gratis' vanwege de geweldig duidelijke deal die John destijds heeft gesloten
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
-
- Vaste waarde in elftal
Dan procederen we ze de moeder!
Wij wat geld voor Xavi en hun mogen een keer naar onze Europacup 1 komen kijken (en misschien wel even vasthouden).
-
- Regelmatige invaller
- Favoriete speler: Luc Nilis
Weet iemand nou wat er is afgesproken hieromtrent? Het is allemaal zo fucking vaag. Stel PSG verkoopt hem aan Bayern voor 90 miljoen, wat dan?
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Volgens mij is het enige wat bekend is dat PSV bij een verkoop voor 01-2025 geld krijgt. Hoeveel is niet exact bekend.Eindjehoger wrote: ↑18 Jul 2024, 15:33 Weet iemand nou wat er is afgesproken hieromtrent? Het is allemaal zo fucking vaag. Stel PSG verkoopt hem aan Bayern voor 90 miljoen, wat dan?
-
- Meervoudig international
Volgens de geruchten zou dan het geld naar PSV gaan omdat er contractueel afgesproken zou zijn dat wanneer PSG Xavi voor moment X (dacht ergens in 25) verkoopt PSV recht heeft op de (een x-percentage) transfersom. Wat natuurlijk nooit gaat gebeuren.Eindjehoger wrote: ↑18 Jul 2024, 15:33 Weet iemand nou wat er is afgesproken hieromtrent? Het is allemaal zo fucking vaag. Stel PSG verkoopt hem aan Bayern voor 90 miljoen, wat dan?
- DonyellMalen
- Legende
Bayern kan PSV naar PSG toe wel gebruiken als drukmiddel. PSG wil dat Bayern een verplichte optie tot koop neemt, waar Bayern hem wil huren met alleen een optie tot koop, geen verplichte. PSG heeft namelijk een verkoop nodig gezien de FFP-regels en Xavi wil hoogstwaarschijnlijk niet op huurbasis komen omdat Bayern dan volgend jaar een Wirtz kan halen en Xavi zomaar opzij kan schuiven. Kan nog best een soap worden dit. In het ideale scenario sluiten PSV en Bayern een onderlinge deal zodat men PSG met de rug tegen de muur zet.
Heb vage geruchten gelezen over 50%.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Toch blijf ik het iets geks vinden dat hier in principe over een huur + koopoptie wordt gesproken en het dan alsnog een ingewikkelde deal wordt bevonden waar ook PSV bij genoemd wordt. Zou het dan op een bepaalde manier nog iets dichtgetimmerd zijn dat als PSG op deze manier om de 'clausule' heen wil werken dat PSV dan alsnog wat krijgt ofzo?
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Ik hoop het. Zou ook wel logisch zijn, omdat je best een zaak zou kunnen hebben als je kunt aantonen dat ze er met een huur en verplichte koop omheen gewerkt hebben.Sensation wrote: ↑18 Jul 2024, 15:40
Toch blijf ik het iets geks vinden dat hier in principe over een huur + koopoptie wordt gesproken en het dan alsnog een ingewikkelde deal wordt bevonden waar ook PSV bij genoemd wordt. Zou het dan op een bepaalde manier nog iets dichtgetimmerd zijn dat als PSG op deze manier om de 'clausule' heen wil werken dat PSV dan alsnog wat krijgt ofzo?
-
- Jeugdspeler
PSG kan natuurlijk ook met PSV om de tafel als ze die verkoop echt nodig hebben. Als de clausule daadwerkelijk tot 1-1-2025 geldig is kunnen ze PSV ook zogenaamd voor het blok zetten.
Of PSG verhuurd Xavi met een optie tot koop --> PSG (nog) niet met de grote verkoop dit jaar en PSV geen geld aangezien Xavi na 1-1-25 verkocht zal worden.
PSG kan natuurlijk ook PSV vragen of ze die clausule af kunnen kopen --> PSV ontvangt bedrag X (zeg enkele miljoenen) om afstand te doen van de clausule en Xavi gaat naar Bayern. PSV ontvangt alsnog enkele miljoenen en PSG heeft de grote verkoop voor dit jaar.
Mocht PSG echt moeten verkopen dan zie ik zomaar gebeuren dat optie 2 werkelijkheid kan worden. PSV zal in deze dan ook instemmen omdat het dan in ieder geval nog een bedrag zal ontvangen.
Of PSG verhuurd Xavi met een optie tot koop --> PSG (nog) niet met de grote verkoop dit jaar en PSV geen geld aangezien Xavi na 1-1-25 verkocht zal worden.
PSG kan natuurlijk ook PSV vragen of ze die clausule af kunnen kopen --> PSV ontvangt bedrag X (zeg enkele miljoenen) om afstand te doen van de clausule en Xavi gaat naar Bayern. PSV ontvangt alsnog enkele miljoenen en PSG heeft de grote verkoop voor dit jaar.
Mocht PSG echt moeten verkopen dan zie ik zomaar gebeuren dat optie 2 werkelijkheid kan worden. PSV zal in deze dan ook instemmen omdat het dan in ieder geval nog een bedrag zal ontvangen.
- DonyellMalen
- Legende
Wat ik zei, Bayern wil geen verplichte optie tot koop, daar doen zij schijnbaar niet aan. Daar zit al iets in ieder geval. Maar PSG moet hem verkopen en wil dat tegen een hoge prijs, komend seizoen is die prijs lager, maar nu zijn wij weer betrokken. Wellicht moet men ons ‘uitkopen’. Mooi dat we in ieder geval nog vol ‘involved’ zijn.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
Zoiets zou het zomaar kunnen zijn idd.DonyellMalen wrote: ↑18 Jul 2024, 15:46Wat ik zei, Bayern wil geen verplichte optie tot koop, daar doen zij schijnbaar niet aan. Daar zit al iets in ieder geval. Maar PSG moet hem verkopen en wil dat tegen een hoge prijs, komend seizoen is die prijs lager, maar nu zijn wij weer betrokken. Wellicht moet men ons ‘uitkopen’. Mooi dat we in ieder geval nog vol ‘involved’ zijn.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong