Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
29.04.2007
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Jur1913 wrote: 18 Jul 2024, 16:08 Als we hier nog wat uit halen dan geef John maar een standbeeld hoor
Inderdaad! En wat mij betreft geven we hem dan dat standbeeld van Guus Meeuwis, zijn we daar ook mooi vanaf.
  • These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 2):
    Jur1913Heissenberrug
    ShovingNE2
    Site Admin

Standbeeld wrote: 18 Jul 2024, 17:08Mooi uitzoekwerk voor Rik E. Er is vermoedelijk meer aan de hand dan we denken. Lijkt me wel interessant om de onderhandelingspositie van PSG te achterhalen. Dan weet je meteen hoe sterk PSV eventueel staat.
    Tja. Behalve dat je in de kluis kan inbreken. Hoe ga je dat doen? En dan nog: met welk doel? Enige wat je kan kijken of PSV wat loslaat dat ze mee onderhandelen. Dan houdt het wel op.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Standbeeld
    Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 18 Jul 2024, 17:19
    Standbeeld wrote: 18 Jul 2024, 17:08Mooi uitzoekwerk voor Rik E. Er is vermoedelijk meer aan de hand dan we denken. Lijkt me wel interessant om de onderhandelingspositie van PSG te achterhalen. Dan weet je meteen hoe sterk PSV eventueel staat.
    Tja. Behalve dat je in de kluis kan inbreken. Hoe ga je dat doen? En dan nog: met welk doel? Enige wat je kan kijken of PSV wat loslaat dat ze mee onderhandelen. Dan houdt het wel op.
    Eens een rondje bellen naar zijn collega's van L'Equipe bijvoorbeeld.
    DonyellMalen
    Legende

Yep. En Darren Dein benaderen.
    ShovingNE2
    Site Admin

Als zij dat wisten had het allang online gestaan natuurlijk. Want dat is best nieuws. Romano is de exclusieve spreekbuis van PSG in dit dossier zo lijkt het.
    flemmingpovlsen
    Jeugdspeler

Ik denk dat de clausule van Xavi zelf komt en niet van PSV.
    Xavi heeft altijd controle willen houden, dat zag je bij de constructie met PSV, hij had de touwtjes in handen.
    Wat wilde hij toen: hij hield van PSG, wilde op langere termijn blijven en via huurconstructies (PSV, Leipzig) in ~3 jaar in de basis van PSG groeien. Daarom bond hij zich aan PSG, maar tegelijkertijd wilde hij zich ook indekken voor het geval PSG hem zou gaan zien als koopwaar, daarom de "PSV-boete" bij verkoop voor 2025.
    Het is sneller met hem gegaan dan dat hij en zn zaakwaarnemer hadden gepland en hij is nu 1 jaar eerder al waar hij in 2025 dacht te zijn, klaar voor de top van Europa.

en wellicht is de "boete" wel zoiets gedefinieerd: x procent van de verkoop te verdelen over de clubs waaraan ik verhuurd ben". Wat dan zou verklaren waarom Leipzig ook aan tafel zou zitten?
    Josef Dettelbacher
    Legende

Als PSG 90 kan krijgen voor Xavi, dan moet Earnie met PSG toch wel tot 10-15 mil kunnen komen zonder dat PSG dan alleen wil verhuren?
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    ruuddevil
    Legende

Stel dat PSV ergens nog een belang heeft (wat ik niet verwacht) dan heeft zij geen enkel belang om iets los te laten over de actuele status.
    ShovingNE2
    Site Admin

Precies.
    Standbeeld
    Mister PSV

Ergens zou het ook wel grappig zijn als PSV onder één hoedje speelt met Bayern om PSG tot een definitieve transfer te bewegen. Gewoon omdat niemand in de voetbalwereld olieclub PSG iets gunt.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Garnaal
    ShovingNE2
    Site Admin

Of we krijgen van Bayern 5% van alles wat hij boven de 100 miljoen oplevert.
    Tyyne
    Vaste waarde in elftal
    Favoriete speler: Couhaib Driouech

Leuke soap, verwacht niets aangezien de grote kans dat het slecht uitpakt voor PSV maar hoop voor het beste. Mocht het gebeuren zou het toch wel voelen als de loterij winnen wanneer er onverwacht een bak geld bij komt, vraag me af of PSV zelf nog proactief er mee bezig is. Lijkt me een zaak waarbij Ferry Bouman geen verkeerde is om het bestuur van PSG onder druk te zetten.
  • These users thanked the author Tyyne for the post:
    Garnaal
    Madueke
    Legende

Heeft PSG wellicht nog een grote verkoop nodig voor FFP o.i.d.?

Mbappe voor 0 weg en verder weinig spelers die weg mogen/moeten/kunnen die tientallen miljoenen gaan opleveren.
    Garnaal
    Basisspeler

Ik denk dat ze bij PSG niet al te blij zijn op dit moment. Heerlijk. Xavi en zijn entourage kennende gaan die echt het onderste uit de kan halen, en terecht. Het is wachten tot PSG zich gewonnen geeft en wel moet gaan cashen met Xavi. We weten allemaal wat voor gezichten hij kan trekken, laat staan wat hij nu voor de spiegel aan het oefenen is in deze situatie. Kunnen wij straks mooi 2 Sepps van den Bergs kopen! Ik zie de shirtjes al voor me. 'van de eerste Berg' & 'van de tweede Berg'. Thanks ome John, mocht even duren maar dan heb je wel wat.
    Standbeeld
    Mister PSV

Ik reken mezelf vast rijk.
    ShovingNE2
    Site Admin

Standbeeld wrote: 18 Jul 2024, 18:06 Ik reken mezelf vast rijk.
    Je zit met ons op een forum. Je bent rijk.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Heissenberrug
    Balinho
    Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 18 Jul 2024, 18:06 Ik reken mezelf vast rijk.
    Image
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik zag wat vage X-geruchten dat Ruud hem naar ManUtd zou willen halen.
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler

Garnaal wrote: 18 Jul 2024, 18:03 Ik denk dat ze bij PSG niet al te blij zijn op dit moment. Heerlijk. Xavi en zijn entourage kennende gaan die echt het onderste uit de kan halen, en terecht. Het is wachten tot PSG zich gewonnen geeft en wel moet gaan cashen met Xavi. We weten allemaal wat voor gezichten hij kan trekken, laat staan wat hij nu voor de spiegel aan het oefenen is in deze situatie. Kunnen wij straks mooi 2 Sepps van den Bergs kopen! Ik zie de shirtjes al voor me. 'van de eerste Berg' & 'van de tweede Berg'. Thanks ome John, mocht even duren maar dan heb je wel wat.
    Deze volg ik even niet; ik had juist begrepen dat PSG hem ook komende periode vanwege de clausule over PSV per se niet wilde verkopen maar verhuren (met optie tot koop). En Simons heeft toch nog best een lang contract? Welke leverage hebben hij en zijn entourage dan op PSG om af te dwingen met welke club de Parijzenaren handelen?
    Captain(C)
    Vaste waarde in elftal

Een interessante casus, Destijds meldde L’Equipe dat PSV de volledige transfersom zou krijgen wanneer Paris hem voor een X datum zou verkopen.
    Dit lijkt me sterk, in dat geval heeft Paris er geen enkel belang bij om een zo hoog mogelijke transfersom te realiseren. Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat PSV op dat moment recht heeft op bij bijvoorbeeld 50% van de transfersom.

Normaliter zou Paris dit kunnen omzeilen Door de speler te verhuren met een verplichte aankoopoptie. Echter heeft de speler hier ook een zegje in En kan het bijvoorbeeld zijn dat Xavi permanent verkocht wil worden.
    Koekoek!
    Buitenspelgoal
    Vaste waarde in elftal

Captain(C) wrote: 19 Jul 2024, 22:24 Een interessante casus, Destijds meldde L’Equipe dat PSV de volledige transfersom zou krijgen wanneer Paris hem voor een X datum zou verkopen.
    Dit lijkt me sterk, in dat geval heeft Paris er geen enkel belang bij om een zo hoog mogelijke transfersom te realiseren. Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat PSV op dat moment recht heeft op bij bijvoorbeeld 50% van de transfersom.

Normaliter zou Paris dit kunnen omzeilen Door de speler te verhuren met een verplichte aankoopoptie. Echter heeft de speler hier ook een zegje in En kan het bijvoorbeeld zijn dat Xavi permanent verkocht wil worden.
    Nou ja, PSG heeft wel degelijk een dikke vinger in de pap, toch? Hij staat daar onder contract. Dus PSG kan hem opleggen dat het akkoord gaan met de verplichte koopoptie huurdeal is, of geen transfer. En voor Xavi maakt het allemaal niet uit. huur met verplichte koopoptie is feitelijk gewoon een transfer, want die andere club kan er niet zomaar onderuit. Ik verwacht niet dat Xavi zoveel om PSV geeft dat hij daarvoor zal hameren op een directe verkoop.
  • These users thanked the author Buitenspelgoal for the post:
    Mikelvb
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Xavi zal doen wat het beste is voor Xavi. PSG en PSV boeien hem niks.
    Hartig Woordje
    Bankzitter

En daar is helemaal niks mee. PSV was een tussenstation en of we er daarna nog van profiteren is leuk maar niet zijn zorg.

Eerlijk gezegd ben ik blij dat het bij één seizoen is gebleven. Ik heb genoten van zijn spel, ben blij met zijn stats maar ik kan dat jankhoofd niet zo goed hebben.
    PsvBmg
    Vaste waarde in elftal

Gisteren in de podcast werd er gezegd dat Bayern de speler eerst een jaar moet huren, PSG heeft dit zo geregeld zodat er geen geld naar PSV zal gaan.

Wij gaan geen rooie cent krijgen helaas
    Standbeeld
    Mister PSV

SKERLA wrote: 19 Jul 2024, 21:49 Ik zag wat vage X-geruchten dat Ruud hem naar ManUtd zou willen halen.
    Dan snap ik opeens een heel stuk beter waarom Ten Hag Ruud als assistent heeft gehaald. ;)
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    DoubleUCoolman
    Post Reply