Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
29.04.2007
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Maar dan hebben we toch nog steeds geen antwoord op de vraag wie nou een betere optie is voor minder dan 15 miljoen.
  • These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 5):
    HeissenberrugSKERLAFTSMithrasMaax
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

29.04.2007 wrote: 19 Jul 2024, 02:10 Maar dan hebben we toch nog steeds geen antwoord op de vraag wie nou een betere optie is voor minder dan 15 miljoen.
    Je bent wel in vorm zeg, de laatste tijd, het is niet te geloven!
    Maax
    Meervoudig international

SKERLA wrote: 19 Jul 2024, 06:23
    29.04.2007 wrote: 19 Jul 2024, 02:10 Maar dan hebben we toch nog steeds geen antwoord op de vraag wie nou een betere optie is voor minder dan 15 miljoen.
    Je bent wel in vorm zeg, de laatste tijd, het is niet te geloven!
    En dat op dat tijdstip..
    Standbeeld
    Mister PSV

Wat een held die Farioli.

SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

"zoals cv’s die door voet op de bal lokken"

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
    ruuddevil
    Legende

Lachwekkend
    Woodenshoes
    Nationale topspeler

Dat is vragen om inkomen met gestrekt been 😜
    Ivicii
    Bankzitter

Klinkt erg vooruitstrevend,

Ik hoor de commentatoren alweer gaan komend seizoen!

"Je ziet de hand van de trainer terug! Sutalo staat met zn voet op de bal! "
    Bram
    Nationale topspeler

Ik sla elke dag een kruisje voor een seizoen zoals vorig jaar.
  • These users thanked the author Bram for the post (total 2):
    De RealistLeandroBonfim
    Heya Hallvar
    Nationale topspeler

De meest ergerlijke voetbalkwaal van tegenwoordig, met de voet op de bal “de tegenstander lokken”. Ik geloof niet in die theorie van De Zerbi, het heeft alleen maar een vertragend effect en een recept voor balverlies. Laat ze in Amsterdam maar lekker met de bal onder de voet schutteren.
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Ik ben elke dag tot Jezus, Allah, JaHWeH en Peter Bosz dat ze in september alweer 5x puntverlies geleden hebben.

Maar effe serieus, dit soort stukken zijn toch NOOIT over PSV geschreven of wel? Achterlijke ophemeling.
    Ex unitate vires
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Standbeeld wrote: 19 Jul 2024, 09:02 Wat een held die Farioli.

Geweldenaar!

Dit lijkt wel de tactiek van een counterploeg, zorgen dat de tegenstander te ver naar voren komt om ruimte te creeeren. Gaat wel weer machtig mooi worden als de tegenstander nul druk zet op de helft van Ajax en het een statisch kansarm spel wordt in de ArenA.

Hoe zou zoiets gaan in de communicatie richting de jeugdtrainers/spelers?
    "Mannen, we willen clubbreed herkenbaar spel spelen, onze jongens in de verdediging moeten vanaf nu de tegenstander lokken. Hoe vraag je je af? Voet op de bal en wachten!"
    Onze voetbalfilosofie
    Ajax vermaakt en inspireert mensen wereldwijd met zijn manier van voetballen. We geven jongeren kansen zich te ontwikkelen en hun dromen waar te maken. Dat doen we door altijd voor de winst te gaan met aanvallend, creatief, en met de voet op de bal uitlokkend voetbal. Met dank aan een van de beste jeugdopleidingen van Europa, waar we talenten opleiden die het verschil kunnen maken op het allerhoogste niveau.
    Misschien moeten ze die aanpassen/aanvullen.
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

SKERLA wrote: 19 Jul 2024, 09:05 "zoals cv’s die door voet op de bal lokken"

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
    Ik ging echt helemaal stuk toen ik dat las. Dit moet toch haast een tekst van de Speld zijn?
    Demenkovets
    Vaste waarde in elftal

Er is niemand die zo mooi met de voet op de bal kan staan als Sutalo!
    Breur
    Internationale topspeler

Leuk dat lokken maar in tegenstelling tot Brighton heeft Ajax normaliter 15 tot 17 ploegen onder zich in plaats van boven. Je zult toch echt het spel moeten maken tegen de mindere goden van de ED.
  • These users thanked the author Breur for the post:
    D'n Berry
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Demenkovets wrote: 19 Jul 2024, 09:45 Er is niemand die zo mooi met de voet op de bal kan staan als Sutalo!
    Misschien zijn ze de supporters van Ajax wat aan het voorbereiden op Henderson op de CV positie.

Draagt het shirt als geen ander, voet op de bal borst vooruit. Perfect fotos voor de media. Misschien kan hij een vlag van Engeland in de ene hand hebben om het wat epischer te maken.
    DadOfFour
    Internationale topspeler

Prof_napo wrote: 19 Jul 2024, 09:53
    Demenkovets wrote: 19 Jul 2024, 09:45 Er is niemand die zo mooi met de voet op de bal kan staan als Sutalo!
    Misschien zijn ze de supporters van Ajax wat aan het voorbereiden op Henderson op de CV positie.

Draagt het shirt als geen ander, voet op de bal borst vooruit. Perfect fotos voor de media. Misschien kan hij een vlag van Engeland in de ene hand hebben om het wat epischer te maken.
    We kunnen alleen maar hopen dat Ajax dezelfde prijzendroogte als het Engelse elftal gaat leren kennen...
    Dan heb je in Henderson wel alvast een perfect wijzend - en nu ook met de voet OP de bal - voorbeeld
    La vida és massa curta per no fer broma
    Op weg naar nr 26
    Vedette

Deed Slot toch ook, keeper en de centrale of vleugelverdediger vertraagden, lokten de tegenstander en dan ineens versnellen en 1 of 2 linies overslaan.
    Ik geloof best dat deze trainer vanuit een georganiseerde verdediging bij de beste 3 kan spelen maar het ergelijke van de vaderlandse pers steekt de kop weer op. Ajax heeft weer iets speciaals binnen gehaald, soort betere versie van Guardiola en bovendien met Beuker iemand die wereldwijd geen betere kent in het implementeren van het allerAjaxvoetbal, gekmakend
  • These users thanked the author Op weg naar nr 26 for the post:
    Cas
    Ren Höek
    Vedette

Dat VI Pro artikel maakt in ieder geval duidelijk dat Farioli een duidelijk tactisch plan heeft en druk bezig is om dat erin te slijpen. wat al een heel verschil is met Heitinga, Steijn en Van het Schip. Daarbij gebruikt hij elementen van zijn leermeester De Zerbi.
    Dat Ajacieden hiervan blij worden kan ik me goed voorstellen, na de (voor ons heerlijke) puinhoop van de afgelopen 2 seizoenen.

Dit gezegd hebbende lopen PSV en Feyenoord natuurlijk ver hierop voor, en is het nog onduidelijk wat er gaat gebeuren met een aantal spelers bij Ajax. Het puinruimen is daar nog lang niet klaar en de huidige selectie loopt niet over van kwaliteit.
  • These users thanked the author Ren Höek for the post (total 2):
    MassimoJuancho
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    VeresRivne
    Vedette

Ren Höek wrote: 19 Jul 2024, 10:42 Dat VI Pro artikel maakt in ieder geval duidelijk dat Farioli een duidelijk tactisch plan heeft en druk bezig is om dat erin te slijpen. wat al een heel verschil is met Heitinga, Steijn en Van het Schip. Daarbij gebruikt hij elementen van zijn leermeester De Zerbi.
    Dat Ajacieden hiervan blij worden kan ik me goed voorstellen, na de (voor ons heerlijke) puinhoop van de afgelopen 2 seizoenen.

Dit gezegd hebbende lopen PSV en Feyenoord natuurlijk ver hierop voor, en is het nog onduidelijk wat er gaat gebeuren met een aantal spelers bij Ajax. Het puinruimen is daar nog lang niet klaar en de huidige selectie loopt niet over van kwaliteit.
    Goede samenvatting.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Ren Höek
    Vedette

Op weg naar nr 26 wrote: 19 Jul 2024, 10:40 maar het ergelijke van de vaderlandse pers steekt de kop weer op. Ajax heeft weer iets speciaals binnen gehaald, soort betere versie van Guardiola en bovendien met Beuker iemand die wereldwijd geen betere kent in het implementeren van het allerAjaxvoetbal
    Je haalt Ajax supporters op social media door de war met de media heb ik meer het idee.
    “Never argue with an idiot.
    They will drag you down to their level and beat you with experience.”
    Garnaal
    Basisspeler

Hoezo maar met 1 voet op de bal? Doe dan gelijk allebei de voeten, dat is pas echt gaaf. Als dit hersenspinsels zijn van het nieuwe meesterbrein Farioli heb ik ook nog wel een paar tips;

- Ingooien voortaan met één hand, dan kom je veel verder. Op eigen helft altijd de keeper laten ingooien.
    - Tijdens een aanval een een-tweetje uitvoeren door de bal gewoon op de hak te spelen van je medespeler die voor je loopt.
    - De tweede helft aftrappen als de tegenstander nog niet op het veld staat.
    - Laat een Bergwijn of Brobbey zijn shirt en broek verkeerd om dragen, zodat je nooit weet welke kant hij nou eigenlijk op gaat.
    - Bij een corner niet alleen de bal raken maar ook gewoon de hele vlag mee nemen. Zaait verwarring bij de tegenstander.

Iemand nog aanvullingen?
  • These users thanked the author Garnaal for the post (total 2):
    HeissenberrugIttot
    Op weg naar nr 26
    Vedette

Ren Höek wrote: 19 Jul 2024, 10:44
    Op weg naar nr 26 wrote: 19 Jul 2024, 10:40 maar het ergelijke van de vaderlandse pers steekt de kop weer op. Ajax heeft weer iets speciaals binnen gehaald, soort betere versie van Guardiola en bovendien met Beuker iemand die wereldwijd geen betere kent in het implementeren van het allerAjaxvoetbal
    Je haalt Ajax supporters op social media door de war met de media heb ik meer het idee.
    Ja al loopt dat ook wel redelijk door elkaar heb ik het idee. Maar je hebt gelijk en ik denk na 3 overwinningen gaan ze allemaal, NOS etc weer meebleren hoor.
    Samengevat, ik hoop gewoon ontzettend op een herhaling van vorig seizoen met financiële wanorde als rode lijn in de praatprogramma’s.
    Massimo
    Legende

Ik verwacht wel een significante verbetering, maar Ajax zal van ver moeten komen en ze zullen nog genoeg tegenslagen krijgen. Dan zullen er goede periodes tussen zitten en dan komen weer de tegenslagen die ze niet hebben zien aankomen. Ik heb het al eerder aangegeven maar ik zie veel gelijkenissen in met dit Ajax en het PSV van 2020 toen Schmidt begon.
    ShovingNE2
    Site Admin

Ren Höek wrote: 19 Jul 2024, 10:42 Dat VI Pro artikel maakt in ieder geval duidelijk dat Farioli een duidelijk tactisch plan heeft en druk bezig is om dat erin te slijpen. wat al een heel verschil is met Heitinga, Steijn en Van het Schip. Daarbij gebruikt hij elementen van zijn leermeester De Zerbi.

Ik heb het stuk aandachtig gelezen. En eens: voor het eerst is er een idee.

Bal onder de voet is meer dan lokken overigens.
    De theorie is dat deze techniek uit het zaalvoetbal helpt bij het uitlokken van tegenstanders én langer openhouden van opties. 'Als je de bal naar één kant meeneemt, dan sluit je jezelf uit van een passingoptie', heeft De Zerbi ooit in een webinar verteld. 'Als je de bal aan de linkerkant hebt, kun je niet naar de rechterkant spelen. Als je de bal met de zool en vanaf de voorkant ontvangt, kun je altijd naar de gewenste kant spelen. Daar heb je de volledige controle over de bal.'
    Als ik de hoofdpunten eruit haal:
    - bij balverlies spelen ze 5-4-1.
    - Bij balbezit zakt niet de controlerende middenvelder uit tussen de CV's, maar is dat de taak van de keeper
    - Backs en buitenspelers niet in dezelfde lijn (wat ook bij PSV al heel gebruikelijk is).

Henderson moet aanspeelbaar zijn tussen de linie's, maar moet nu dus ook nog naar de keeper kunnen wijzen.

De gevaren (en bedenk dan dat Brobbel en Bergwijn dit moeten gaan doen):
    Deze tactiek werkt alleen met vleugelaanvallers die in het hoogste tempo vooruit druk zetten. Anders tikken tegenstanders zich onder de hoge pressie uit en ontstaan grote gaten.
    Ook de spits van Farioli moet zich defensief gaan uitsloven. Verdedigend dient de aanvalsleider van Ajax zich op momenten terug te laten zakken tot een controleur van de tegenstander, zodat de middenvelders makkelijker positie kunnen houden.
    Allemaal leuk en aardig, maar je moet ook nog de spelers hebben.

Oh ja: complimentje voor Hato die om onderstaande reden naar links is gederigeerd. Kort gezegd: kutverdediger.
    Farioli houdt van centrale verdedigers die zorgvuldige passes van achteruit combineren met kracht in duels. Deze spelers moeten tactisch gedisciplineerd zijn, zodat de belangrijkste ruimtes op het veld beschermd worden. Jorrel Hato past niet in dat profiel.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Tijn
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Post Reply