Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Ivicii
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV

ik ben wel benieuwd hoe het farioli voetbal gaat passen in NL, helemaal prima dat hij vanuit een georganiseerde verdediging naar voren wil, maar als we naar de cijfers van Nice kijken vorig jaar is dat aanvallend gezien niet heel bijzonder.
In NL zal toch zeker 75% van de teams verdedigend gaan spelen tegen ajax. Dan heeft de tegenstander lokken ook niet heel veel zin. Daarbij heeft ajax ook niet echt veel spelers die vanuit een individuele actie het verschil maken.

En laten we realistisch zijn, als het uiteindelijk afbraak voetbal blijkt te zijn, gaat de onvrede al snel groeien en begint het jaarlijkse stoelpoot zagen vanzelf.
  • These users thanked the author Ivicii for the post:
    ShovingNE2
    Lente
    Meervoudig international

Ivicii wrote: 19 Jul 2024, 11:56Daarbij heeft ajax ook niet echt veel spelers die vanuit een individuele actie het verschil maken.
    Nee, maar daar gaan ze Rosario voor aannemen :mrgreen: .
    Oh PSV wat je met me doet…
    PCGC
    Vedette

Voor mij titelkandidaat nummer 1.

Bosz lukte het ook vorig jaar na 1 jaar, met een gloednieuw systeem.
  • These users thanked the author PCGC for the post (total 2):
    Persepolispsvgouda
    #FreeGeneratie4
    DonyellMalen
    Legende

Ah, het toneelstuk zet zich door. Mooi, weten wij genoeg. Kampioenen. 8)
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Ik heb het idee dat veel ploegen in het begin in de val gaan trappen van het lokken.
    Een club als Almere City maak je de pis niet lauw, maar clubs als Sparta en Kowet gaan wel in die ruimte willen stappen en dan in het mes lopen. Heerenveen is ook zo'n club.
    Teletubby
    Nationale topspeler

Ivicii wrote: 19 Jul 2024, 11:56 ik ben wel benieuwd hoe het farioli voetbal gaat passen in NL, helemaal prima dat hij vanuit een georganiseerde verdediging naar voren wil, maar als we naar de cijfers van Nice kijken vorig jaar is dat aanvallend gezien niet heel bijzonder.
    In NL zal toch zeker 75% van de teams verdedigend gaan spelen tegen ajax. Dan heeft de tegenstander lokken ook niet heel veel zin. Daarbij heeft ajax ook niet echt veel spelers die vanuit een individuele actie het verschil maken.

En laten we realistisch zijn, als het uiteindelijk afbraak voetbal blijkt te zijn, gaat de onvrede al snel groeien en begint het jaarlijkse stoelpoot zagen vanzelf.
    We gaan het meteen zien in de voorrondes tegen een club die minder is dan Ajax. Die gaan ook 90 minuten voor de pot hangen en dan kijken of Hato die een balletje aan zijn voet houdt ze lokt en ruimte creëert. Ik verwacht van niet
  • These users thanked the author Teletubby for the post:
    Rut88
    Menno1
    Legende

Harminator wrote: 19 Jul 2024, 13:40 Ik heb het idee dat veel ploegen in het begin in de val gaan trappen van het lokken.
    Een club als Almere City maak je de pis niet lauw, maar clubs als Sparta en Kowet gaan wel in die ruimte willen stappen en dan in het mes lopen. Heerenveen is ook zo'n club.
    Wellicht in het begin. Maar ook daar lopen trainers die niet gek zijn. Het is een tactiek met een houdbaarheidsdatum lijkt mij. Maar idd, er ligt zowaar een plan en hoewel het een bagger selectie is, is het nog steeds beter als 80% van de andere eredivisie clubs, dus ze zullen heud wel meer punten halen. Maar zoals eerder gezegd, het maakt voor PSV weinig verschil of ze nou 60 of 74 punten pakken. Wel voor ons natuurlijk als ramptoerist :mrgreen:
    Paco Casal
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

#FreeGeneratie4
    EesEes
    Lid 2e elftal

Laten we aub niet zo laag zinken dat we blij moeten zijn als spelers van de concurrent een mogelijke zware blessure oplopen. Lekker van eigen kracht uit gaan en ze op die manier van de mat voetballen zie ik veel liever.
    DonyellMalen
    Legende

Beste linkerkant van Europa is kapot.

ShovingNE2
    Site Admin

EesEes wrote: 19 Jul 2024, 15:43Laten we aub niet zo laag zinken dat we blij moeten zijn als spelers van de concurrent een mogelijke zware blessure oplopen. Lekker van eigen kracht uit gaan en ze op die manier van de mat voetballen zie ik veel liever.
    HIj wilde een stukje tikken dat het bij de vorige club van de trainer ook gebeurde. De vloek van Nice. Maar er viel het nodige aan tekst weg.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
    Paco CasalHarminator
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Het gaat om Wijndal dus?
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    ShovingNE2
    Persepolis
    Vedette

DonyellMalen wrote: 19 Jul 2024, 15:45 Beste linkerkant van Europa is kapot.

Bedankt voor deze post, scheelt weer een klik op de clickbait.
  • These users thanked the author Persepolis for the post:
    Leon77M
    Ittot
    Internationale topspeler

Mooie aanval, dat mag gezegd worden, en precies uit het Farioli boekje. Keeper met voet op de bal. Tegenstander die te dom om te poepen is en druk zet en vervolgens snel eruit komen.

Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Dat wordt me wel een leuke wedstrijd zeg, Ajax-RKC.
    Sutalo met 2 voeten op de bal op zijn eigen 16 meter en 11 RKC spelers zittend op de grond op eigen helft.
  • These users thanked the author Jeronimo for the post:
    mateja
    Paco Casal
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

EesEes wrote: 19 Jul 2024, 15:43
    Laten we aub niet zo laag zinken dat we blij moeten zijn als spelers van de concurrent een mogelijke zware blessure oplopen. Lekker van eigen kracht uit gaan en ze op die manier van de mat voetballen zie ik veel liever.
    Poe-poe. Hij heeft (mogelijk) zijn arm gebroken. Wat ernstig allemaal.

Ik vind het altijd leuk als een Ajax-speler geblesseerd raakt. En het liefst langdurig, zonder dat het zijn (of haar, in het geval van Fitz-Jim) gezondheid in gevaar komt.

Uitzonderingen daargelaten uiteraard, maar daar behoort Owen Wijndal niet toe.
  • These users thanked the author Paco Casal for the post:
    PCGC
    #FreeGeneratie4
    PCGC
    Vedette

EesEes wrote: 19 Jul 2024, 15:43
    Bepaal jij niet.

Elke blessure bij die kutclub juich ik toe.

Zelfs bij een muis arm van de koffie juffrouw hang ik de slingers op.
    #FreeGeneratie4
    mateja
    Internationale topspeler

Waarom zouden we, om meerdere redenen, in godsnaam blij zijn met een blessure van Wijndal?
    Teletubby
    Nationale topspeler

mateja wrote: 19 Jul 2024, 16:03 Waarom zouden we, om meerdere redenen, in godsnaam blij zijn met een blessure van Wijndal?
    Kunnen ze hem niet verkopen, kan hij zich niet in vorm spelen, gaat geen club hem huren en dan zit hij weer een jaar op de tribune/bank van Ajax terwijl hij gegarandeerd een riant salaris opstrijkt. Geeft Ajax dus veel minder bestedingsruimte. Best wel wat dingen om blij over te zijn.
  • These users thanked the author Teletubby for the post:
    DE MADERA 76
    Massimo
    Legende

Olympiakos speelt trouwens hun eerste oefenwedstrijd. Die lopen qua voorbereiding een aantal weken achter.
  • These users thanked the author Massimo for the post:
    Ittot
    Asterix
    Meervoudig international

Massimo wrote: 19 Jul 2024, 16:08 Olympiakos speelt trouwens hun eerste oefenwedstrijd. Die lopen qua voorbereiding een aantal weken achter.
    ajax is hun voorbereiding.
    Ich liebe gegenpressung
    Hatseflats
    Vedette

Had ook gewoon 1-1 moeten zijn
    Ittot
    Internationale topspeler

Massimo wrote: 19 Jul 2024, 16:08 Olympiakos speelt trouwens hun eerste oefenwedstrijd. Die lopen qua voorbereiding een aantal weken achter.
    Ah, vrij relevante info en duiding over de tegenstand.
    Hatseflats
    Vedette

Ben nu 6 minuten aan het kijken, maar Ajax is zijn eigen helft niet eens overgekomen. Of hoort dat bij de tactiek?
    Ittot
    Internationale topspeler

Hatseflats wrote: 19 Jul 2024, 16:20 Ben nu 6 minuten aan het kijken, maar Ajax is zijn eigen helft niet eens overgekomen. Of hoort dat bij de tactiek?
    Je snapt er niets van hè. Niet de bal hebben is superaanvallend totaalvoetbal van de toekomst. Net als bal onder de voet.
    Post Reply