Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ziege maar ook zagge wrote: 16 Jul 2024, 15:26 Ook nog propagandist voor Poetin - alsof de ton voor Thierry nog niet genoeg was.

Wat een bende. Zelfs als ik Vitesse supporter was zou ik nu denken: trek in godsnaam die stekker eruit.
Zo staan fans van Vitesse er intussen ook steeds meer in... Drie weken terug geupload
heel zonde voor die mensen en wat het doet met hun levensgeluk
These users thanked the author Voormalig KG for the post:
ziege maar ook zagge
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 17 Jul 2024, 11:41
ziege maar ook zagge wrote: 16 Jul 2024, 15:26 Zelfs als ik Vitesse supporter was zou ik nu denken: trek in godsnaam die stekker eruit.
Dan is het volgens mij klaar met Vitesse, dan zijn ze failliet.
Franke is hun allerlaatste hoop, en dat lijkt steeds meer een vergeefse hoop te zijn.

Wat een bende vat het inderdaad perfect samen.
Kunnen toch prima de RBC route volgen? Die spelen als ze op dit tempo doorgaan over een jaar of 3/4 in de tweede divisie.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Als je van de club houdt dan kan dat ook op amateur niveau. Dat is gewoon het niveau waar ze horen met al die amateurs in het bestuur.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

En als echte Vitesse fan misschien nog leuker ook. Dat gehannes met vage, corrupte investeerders lijkt mij als fan dus 3x niks en ik zou heel rap klaar zijn met PSV. Dan liever lekker op een zaterdag/zondag naar mn cluppie kijken op amateur niveau als het echt zo ver gekomen is. Proberen weer iets op te bouwen met eigen jeugd in de eigen regio met goede regionale mensen. Alle connecties met die vage corrupte personen verbreken, opzouten.

Het verhaal rond deze "droomkandidaat" geeft vooral weer aan dat Vitesse allang dood is. Ze willen er alleen nog steeds niet aan. Deels begrijpelijk ,maar deels ook vreselijk naïef. Kap er gewoon mee.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ted Lasso
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2023, 21:56
Old name: FC Bavaria
Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
Favoriete speler: Olivier Boscagli
FOOTB_REM_S: No

Iets zegt me dat zijn dubieuze verleden hier wel degelijk een rol speelt. En dan met name zijn connecties met Rusland. Zou zomaar kunnen dat hier aan een schimmige constructie wordt gewerkt om Russisch geld via een omweg ‘witgewassen’ te krijgen en daarmee internationale sancties omzeilend. Deze hele zaak stinkt als een rotte haring. En het is sneu voor de Vitesse-fans, maar hun club is al een tijdje bezig aan een kansloze doodsstrijd. C’est fini.
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 17 Jul 2024, 13:19 En als echte Vitesse fan misschien nog leuker ook. Dat gehannes met vage, corrupte investeerders lijkt mij als fan dus 3x niks en ik zou heel rap klaar zijn met PSV. Dan liever lekker op een zaterdag/zondag naar mn cluppie kijken op amateur niveau als het echt zo ver gekomen is. Proberen weer iets op te bouwen met eigen jeugd in de eigen regio met goede regionale mensen. Alle connecties met die vage corrupte personen verbreken, opzouten.

Het verhaal rond deze "droomkandidaat" geeft vooral weer aan dat Vitesse allang dood is. Ze willen er alleen nog steeds niet aan. Deels begrijpelijk ,maar deels ook vreselijk naïef. Kap er gewoon mee.
Als je een echte Vitesse-fan bent, zou je inderdaad hopen op een volledige en schone herstart. Je zou je toch kapot schamen als je ziet wat 'jouw' club de afgelopen jaren heeft gepresteerd? Ik zou daar ook totaal geen affiniteit mee hebben.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No


Vitesse heeft nog een aantal uren om een en ander op te lossen. Nadat Vitesse morgen voor het middaguur het noodplan heeft ingeleverd, is het aan de beroepscommissie licentiezaken om een oordeel te vellen. Het gaat hierbij om drie aspecten, die moeten zijn ingevuld: 1) een sluitende begroting, 2) een gegarandeerde bankrekening voor het hele seizoen en 3) een accountantsrelatie.

Aan die sluitende begroting wordt gewerkt via het STAK, er zijn positieve geluiden over de mogelijkheid op een herstelde bankrelatie, terwijl voor de accountant geldt, dat die de continuïteit gegarandeerd wil zien. Indien Vitesse alsnog de licentie terugkrijgt, is die continuïteit voor een jaar gegarandeerd en dat zou normaal gesproken voldoende moeten zijn voor het herstel van de accountantsrelatie. Het belangrijkste issue dat moet worden opgelost is dus de sluitende begroting.
Zo te lezen gaat Vitesse dus voor een noodplan. Dat betekent dat ze wat verder saneren waardoor ze voor aankomend seizoen een sluitende begroting hebben. Dan kan de discussie over de aandelen naar aankomend seizoen worden getild.

User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Precies. Daarom snap ik de eager niet van sommigen die echt hopen dat de oudste club van ons land verdwijnt.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
ruuddevilPSV90
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sparta staat er financieel toch prima voor? :D
These users thanked the author nilssonH for the post:
deninho32
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No



Zouden die paar uurtjes nou echt het verschil maken?
Hou toch eens op met dat uitstellen
Jeronimo
Vaste waarde in elftal
Posts: 604
Joined: 28 Aug 2023, 12:41
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 19 Jul 2024, 13:34
Dat tegeltje van Bergkamp, ik weet in ieder geval dat die niet geldt voor heel veel Ajacieden in mijn omgeving.
Of ze gingen voor de successen of het was er ingeramd door hun vader.

En ja, er zijn uitzonderingen :mrgreen:
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als Arnhem zonder Vitesse een soort Apeldoorn wordt, zou je bijna positief adviseren de boel te laten klappen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 19 Jul 2024, 14:13 Precies. Daarom snap ik de eager niet van sommigen die echt hopen dat de oudste club van ons land verdwijnt.
Komt vooral doordat vitesse jarenlang het provincie lievelingetje was en onder aalbers ook meermaals verkondigde dat er maar een club in gelderland zou moeten zijn .
Saibari is underrated.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 19 Jul 2024, 15:24
ShovingNE2 wrote: 19 Jul 2024, 14:13 Precies. Daarom snap ik de eager niet van sommigen die echt hopen dat de oudste club van ons land verdwijnt.
Komt vooral doordat vitesse jarenlang het provincie lievelingetje was en onder aalbers ook meermaals verkondigde dat er maar een club in gelderland zou moeten zijn .
En het standaard ramptoerisme natuurlijk. Niets irritanter dan een kijkersfile.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
FOOTB_REM_S: No

Wat een grap dit. De meest sjoemelende maffia club van het land krijgt uitstel na uitstel.
Ich liebe gegenpressung
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Hatseflats wrote: 19 Jul 2024, 14:31

Zouden die paar uurtjes nou echt het verschil maken?
Hou toch eens op met dat uitstellen
En dan om 17:00 er achter komen dat iedereen al naar huis is... 'Sorry, maandag bent u de eerste!'
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ze kunnen straks de KNVB in ieder geval niet verwijten dat ze geen kansen hebben gekregen...
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dat zeker.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Als erkend NEC-hater, voorheen woonachtig te N. vind ik dat Fietstas moet blijven bestaan
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 17 Jul 2024, 13:28
Juancho wrote: 17 Jul 2024, 13:19 En als echte Vitesse fan misschien nog leuker ook. Dat gehannes met vage, corrupte investeerders lijkt mij als fan dus 3x niks en ik zou heel rap klaar zijn met PSV. Dan liever lekker op een zaterdag/zondag naar mn cluppie kijken op amateur niveau als het echt zo ver gekomen is. Proberen weer iets op te bouwen met eigen jeugd in de eigen regio met goede regionale mensen. Alle connecties met die vage corrupte personen verbreken, opzouten.

Het verhaal rond deze "droomkandidaat" geeft vooral weer aan dat Vitesse allang dood is. Ze willen er alleen nog steeds niet aan. Deels begrijpelijk ,maar deels ook vreselijk naïef. Kap er gewoon mee.
Als je een echte Vitesse-fan bent, zou je inderdaad hopen op een volledige en schone herstart. Je zou je toch kapot schamen als je ziet wat 'jouw' club de afgelopen jaren heeft gepresteerd? Ik zou daar ook totaal geen affiniteit mee hebben.
Dat klinkt ergens heel leuk, maar iets opbouwen vanuit de kelder van het amateurvoetbal en weer terugkeren naar betaald voetbal is schier onmogelijk. Waarom:

- Zie elk jaar maar eens amateurs te vinden die steeds beter zijn dan de competitie waarin ze spelen. RBC is inmiddels een jaar of 12 onderweg en heeft nog zeker 2 jaar nodig voordat het in de hoogste amateurdivisie uit komt. Tel je coronajaren niet mee, dan moet je realistisch gezien wel rekening houden met minimaal 10-12 jaar.
- In die 10-12 jaar daalt het aantal toeschouwers enorm. Enerzijds omdat een amateuraccomodatie dat nooit aan kan, zeker niet van een net gestarte amateurclub die op 0 begint, anderzijds omdat aan bovenkant in die periode meer mensen sterven dan er onderaan bij komen.
- Als Vitesse als bvo verdwijnt, zullen clubs als NEC, De Graafschap, GA Eagles de jeugdscouting in dat gebied intensiveren. 10-15 jaar later zal het voor Vitesse lastig zijn om daar weer optimaal gebruik van te kunnen maken.

Voor Vitesse zou het zeker goed zijn om terug naar haar roots te gaan, maar dan toch zeker wel startend in de KKD en daar een poosje bivakkeren.
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 3):
loginnaamMassimoRen Höek
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Inderdaad Josef Dettelbacher, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Terug naar hun roots en opnieuw opbouwen is goed, maar dan wel vanaf de KKD, want vanuit het amateurvoetbal is dat schier onmogelijk.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 19 Jul 2024, 21:17 Inderdaad @Josef Dettelbacher, ik had het niet beter kunnen verwoorden. Terug naar hun roots en opnieuw opbouwen is goed, maar dan wel vanaf de KKD, want vanuit het amateurvoetbal is dat schier onmogelijk.
Alleen in Engeland en Duitsland heb je op lagere niveaus nog een dusdanig aantal supporters dat het zou kunnen, heel misschien Spanje, maar in Nederland zeker niet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 19 Jul 2024, 20:51
Eindjehoger wrote: 17 Jul 2024, 13:28

Als je een echte Vitesse-fan bent, zou je inderdaad hopen op een volledige en schone herstart. Je zou je toch kapot schamen als je ziet wat 'jouw' club de afgelopen jaren heeft gepresteerd? Ik zou daar ook totaal geen affiniteit mee hebben.
Dat klinkt ergens heel leuk, maar iets opbouwen vanuit de kelder van het amateurvoetbal en weer terugkeren naar betaald voetbal is schier onmogelijk. Waarom:

- Zie elk jaar maar eens amateurs te vinden die steeds beter zijn dan de competitie waarin ze spelen. RBC is inmiddels een jaar of 12 onderweg en heeft nog zeker 2 jaar nodig voordat het in de hoogste amateurdivisie uit komt. Tel je coronajaren niet mee, dan moet je realistisch gezien wel rekening houden met minimaal 10-12 jaar.
- In die 10-12 jaar daalt het aantal toeschouwers enorm. Enerzijds omdat een amateuraccomodatie dat nooit aan kan, zeker niet van een net gestarte amateurclub die op 0 begint, anderzijds omdat aan bovenkant in die periode meer mensen sterven dan er onderaan bij komen.
- Als Vitesse als bvo verdwijnt, zullen clubs als NEC, De Graafschap, GA Eagles de jeugdscouting in dat gebied intensiveren. 10-15 jaar later zal het voor Vitesse lastig zijn om daar weer optimaal gebruik van te kunnen maken.

Voor Vitesse zou het zeker goed zijn om terug naar haar roots te gaan, maar dan toch zeker wel startend in de KKD en daar een poosje bivakkeren.
10-12 jaar vind ik helemaal niet zo lang.

Da's zo ongeveer m'n halve baard :D
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Post Reply