Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Het Kanon
Internationale topspeler

Ze hebben wel eens overwinterd onder Beenhakker.

Maar het klopt wel dat ze als club al jaren en jaren achter PSV en Ajax aan hobbelen en die twee probeert te kopiëren. Ook de opleving van de laatste drie jaar werd door Frank Arnesen op poten gezet.
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat wrote: 19 Jul 2024, 18:40 Ach die Maat is ook maar een aparte. Die vertegenwoordigt zeg maar ook net niet de gemiddelde PSV'er.
Mwah ja, hij heeft hier toch gelijk. Die Feyenoorder weet dondersgoed wat de identiteit van PSV is. En als de identiteit van Feyenoord 'hard werken' is (weet niet wat het anders kan zijn?) kan je ook maar beter je mond houden, zeker als je een serieus jeugdwatchersaccount probeert te zijn.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Het Kanon wrote: 19 Jul 2024, 18:45 Ze hebben wel eens overwinterd onder Beenhakker.

Maar het klopt wel dat ze als club al jaren en jaren achter PSV en Ajax aan hobbelen en die twee probeert te kopiëren. Ook de opleving van de laatste drie jaar werd door Frank Arnesen op poten gezet.
Ja toen de CL nog uit 2 groepsfases bestond zijn ze een keer doorgegaan toch?
Joenepsv
Legende

psvgouda wrote: 19 Jul 2024, 18:41 Nou nou, 'Het toernooi opgericht door PSV'... :mrgreen: Maar grappige reactie. Wat prijzen/resultaten met identiteit te maken hebben, hmm, da's een dun lijntje. Anderzijds mogen die gasten van Feije het filmpje eens goed bekijken en beluisteren, misschien dat ze het dan snappen. If ever
Dat filmpje moet dan eerst vertaald worden in een taal die ze begrijpen. Iets hoe Neanderthalers ooit communiceerden ofzo. De Feyenoord supporters hebben in de tijd van die kale druiloor een behoorlijk grote waffel gekregen. Benieuwd wat daar komend seizoen van overblijft.
Het Kanon
Internationale topspeler

Grasmat wrote: 19 Jul 2024, 18:47
Het Kanon wrote: 19 Jul 2024, 18:45 Ze hebben wel eens overwinterd onder Beenhakker.

Ja toen de CL nog uit 2 groepsfases bestond zijn ze een keer doorgegaan toch?
In de tijd met o.a. Dudek en Cruz als ik me niet vergis.

PSV zat toen zelf in de jaren waarin we te makkelijk goals tegen kregen en we nooit verder kwamen.
  • These users thanked the author Het Kanon for the post:
    Balinho
    ShovingNE2
    Site Admin

psvgouda wrote: 19 Jul 2024, 18:41Het toernooi opgericht door PSV'..
    Dat klopt wel. Wij zijn 1 van de 8 founding fathers en daarmee 1 van de sterren in het logo.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    SKERLA
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

ShovingNE2 wrote: 19 Jul 2024, 20:12
    Dat klopt wel. Wij zijn 1 van de 8 founding fathers en daarmee 1 van de sterren in het logo.
    Dat weet ik natuurlijk ook wel. De formulering kan ook suggereren dat PSV de enige oprichter was. Je kunt dan beter spreken van mede -oprichter, niet? Dat is wat ik bedoelde
  • These users thanked the author psvgouda for the post:
    ShovingNE2
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Standbeeld wrote: 19 Jul 2024, 18:41
    Grasmat wrote: 19 Jul 2024, 18:40 Ach die Maat is ook maar een aparte. Die vertegenwoordigt zeg maar ook net niet de gemiddelde PSV'er.
    Ik lig iedere keer in een deuk om zijn tweets. Zo'n populistische PSV'er die het bloed onder de nagels van de concurrentie haalt. :lol:
    Hij is er alleen wel bloedserieus over. Dat is meer het irritante. Je weet dat het geen sarcasme is bij hem.
  • These users thanked the author Heruone for the post:
    ShovingNE2
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Trixm
    Vedette

Dat is toch een kulverhaal dat PSV de CL heeft opgericht, we waren alleen een van de eerste 8 deelnemers.
  • These users thanked the author Trixm for the post:
    Balinho
    Saibari is underrated.
    GillesdelaCroquette
    Internationale topspeler

Ben ik de enige die het gevoel krijgt dat Feyenoord als een malle in de ramsjbak aan het graaien is in de hoop dat er eentje boven komt drijven?
    When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
    loginnaam
    Internationale topspeler

GillesdelaCroquette wrote: 19 Jul 2024, 23:24 Ben ik de enige die het gevoel krijgt dat Feyenoord als een malle in de ramsjbak aan het graaien is in de hoop dat er eentje boven komt drijven?
    Nee.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Het is lekker shoppen in de Lidl. Ik haal zo weer even een filet americain bij de Appie.
    Massimo
    Legende

Ik mis bij Feyenoord op dit moment ook wel de urgentie om een paar posities direct te versterken en op deze manier is er ook weinig ruimte om je op andere posities dan de vervangers voor de vertrekkers te versterken. Je kan best een paar van dit soort spelers halen waarvan er misschien iemand dan in het eerste jaar aan kan haken zoals eerst Wieffer en afgelopen seizoen Beelen. Echter blijft het koord dun als er een paar zich wat minder ontwikkelen. Juist deze zomer met het 2e jaar op rij CL is het een zomer dat er wel 2-3 grote aankopen vanaf zouden kunnen. Misschien gaat het nog gebeuren als er nog een paar spelers vertrekken, maar op de vleugels blijft het net-niet spelers met af en toe een goede wedstrijd om dan weer de hemel in worden geprezen. En met Minteh zijn ze de beste vleugelspeler van de laatste maanden van afgelopen seizoen nog kwijtgeraakt ook.

Feyenoord zal het zich al een stuk makkelijker maken als ze nog een grote aankoop op rechtsbuiten gaan doen. Op het middenveld is het dilemma of ze Wieffer intern vervangen met Zerrouki, aankomende jeugdspelers en de gehaalde Nadje. (Al kan de laatste ook de vervanger zijn van Van den Belt die weinig perspectief heeft op dit moment en wel eens, als dan niet tijdelijk , wel eens zou kunnen vertrekken.) Ook zal het nog wat afhangen van de manier van spelen van Priske.

In de verdediging zal nog wel wat veranderen. Ze hebben een jonge speler gehaald uit Costa Rica, maar zowel Hancko als Geertruida zullen bij een vertrek vervangen moeten worden. En op linksback zit Feyenoord een beetje in hetzelfde schuitje als PSV met Smal en Lopez t.o.v. Mauro en Oppegard waarbij de basisback tot de winterstop eruit ligt.
    psvgouda
    Vedette

Trixm wrote: 19 Jul 2024, 22:39

Dat is toch een kulverhaal dat PSV de CL heeft opgericht, we waren alleen een van de eerste 8 deelnemers.
    Zie ook hierboven... En voor de uitleg van het logo mèt de rol van PSV hierin (opmerkelijk welke clubs het nu voor het zeggen hebben t.o.v. de 'founding fathers'...):

https://www.rtl.nl/sport/voetbal/artike ... eague-logo

Wat achtergrond over de ontwerper:

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 30328.html

Zo, kunnen we weer verder. Over Feijenoord. Het is warm...
  • These users thanked the author psvgouda for the post:
    ShovingNE2
    Trixm
    Vedette

psvgouda wrote: 20 Jul 2024, 11:45
    Trixm wrote: 19 Jul 2024, 22:39

Zie ook hierboven... En voor de uitleg van het logo mèt de rol van PSV hierin (opmerkelijk welke clubs het nu voor het zeggen hebben t.o.v. de 'founding fathers'...):

We zijn de eerste deelnemer ja, maar we hebben de cl niet opgericht hoor.
    Saibari is underrated.
    psvgouda
    Vedette

Trixm wrote: 20 Jul 2024, 11:48
    psvgouda wrote: 20 Jul 2024, 11:45

Nee, de UEFA. Oeff... 'Founding father', zoek de term eens op zou ik zeggen. En verder: wat boeit deze haarkloverij verder...
    Trixm
    Vedette

psvgouda wrote: 20 Jul 2024, 11:50

Nee, de UEFA. Oeff... 'Founding father', zoek de term eens op zou ik zeggen. En verder: wat boeit deze haarkloverij verder...
    Maar de uefa zegt dit toch nergens? Ik kan daar nergens een bron van vinden. Zelfs op de PSV site niet.
    Saibari is underrated.
    loginnaam
    Internationale topspeler

psvgouda wrote: 20 Jul 2024, 11:50

We zijn ook geen founding father. Nul invloed gehad op de opzet en ontwikkeling van het toernooi. We zijn gewoon één van de eerste 8 deelnemers en het is natuurlijk wel leuk dat één van de sterren van het logo ons representeert. :stars:
    TigTogFlip
    Basisspeler
    Favoriete speler: Sangare

Alireza in gesprekken met Feyenoord, te kloese doet het dus goed.
  • These users thanked the author TigTogFlip for the post:
    JVR98
    Jwoeloe
    Moderator

Kunnen dus niemand vinden, anders kom je niet weer bij Jahanbakhsh uit.
    Massimo
    Legende

Zou echt wanbeleid van de bovenste plank zijn.
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Thijs wrote: 17 Jul 2024, 20:33
    Grasmat wrote: 17 Jul 2024, 20:06

Nee maar netjes is anders. Ook richting die spelers.
    Kan toch zijn dat die spelers dit gewoon weten en dat het met hen besproken is? PSV zal Drommel en anderen toch ook hier en daar aanbieden?
    Het probleem is dat Transferroom in principe een besloten gemeenschap is. Je komt daar niet zomaar tussen. Je kan ook niet zomaar een abonnement afsluiten (die suggestie zag ik eerder in dit topic al voorbij komen). Sterker nog, als je een abonnement wilt afsluiten, wordt je eerst helemaal gescreend. Zij bepalen wie er toegang krijgt.

Daarmee creëer je een selectief wereldje. Ook dat is alleen maar logisch. Het is namelijk in principe gewoon koehandel. En daar ligt ook precies het precaire. De wensen en emoties van mensen worden niet meegenomen. Ze worden aangeboden en behandeld als een soort van objecten zonder vrije wil of iets dergelijks. Dat is best raar.

Mensen die toegang kunnen krijgen tot Transferroom zijn makelaars, clubs en evt. ook journalisten. Ik weet niet op welke manier Rutger toegang heeft gekregen of dat hij dit van iemand doorgespeeld heeft gekregen. Maar het is wel behoorlijk kwalijk dat dit uitlekt door hem. Het is eigenlijk het soort van schaden van onderling vertrouwen. Dat dit platform er is, is namelijk niet zo erg. Het feit is wel dat er gevoelige informatie op rond slingert en dat je daar correct mee om moet gaan.

Ik weet verder niet precies hoe dit platform in detail werkt. Maar ik denk dat het wel vrij logisch te verklaren is dat veel spelers niet weten dat zij hier evt. worden aangeboden.
    TigTogFlip
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Josef Dettelbacher
    Legende

Heruone wrote: 20 Jul 2024, 20:01
    Thijs wrote: 17 Jul 2024, 20:33

Kan toch zijn dat die spelers dit gewoon weten en dat het met hen besproken is? PSV zal Drommel en anderen toch ook hier en daar aanbieden?
    Het probleem is dat Transferroom in principe een besloten gemeenschap is. Je komt daar niet zomaar tussen. Je kan ook niet zomaar een abonnement afsluiten (die suggestie zag ik eerder in dit topic al voorbij komen). Sterker nog, als je een abonnement wilt afsluiten, wordt je eerst helemaal gescreend. Zij bepalen wie er toegang krijgt.

Daarmee creëer je een selectief wereldje. Ook dat is alleen maar logisch. Het is namelijk in principe gewoon koehandel. En daar ligt ook precies het precaire. De wensen en emoties van mensen worden niet meegenomen. Ze worden aangeboden en behandeld als een soort van objecten zonder vrije wil of iets dergelijks. Dat is best raar.

Mensen die toegang kunnen krijgen tot Transferroom zijn makelaars, clubs en evt. ook journalisten. Ik weet niet op welke manier Rutger toegang heeft gekregen of dat hij dit van iemand doorgespeeld heeft gekregen. Maar het is wel behoorlijk kwalijk dat dit uitlekt door hem. Het is eigenlijk het soort van schaden van onderling vertrouwen. Dat dit platform er is, is namelijk niet zo erg. Het feit is wel dat er gevoelige informatie op rond slingert en dat je daar correct mee om moet gaan.

Ik weet verder niet precies hoe dit platform in detail werkt. Maar ik denk dat het wel vrij logisch te verklaren is dat veel spelers niet weten dat zij hier evt. worden aangeboden.
    Mocht je op mij doelen: ik zei niet dat je hier even een account kunt maken, maar dat je als journalist een demo kunt aanvragen.

Verder vind ik dat je hier wat overdrijft met hoe schadelijk dit is qua vertrouwen. Lekken van info door bijvoorbeeld zaakwaarnemers, spelers en clubs aan journalisten is namelijk aan de orde van de dag als een partij daar voordeel in ziet. Verder is het volgens mij AVG technisch (maar wellicht weet trouwepsvfan dat beter) helemaal niet toegestaan dat je zonder toestemming of notificatie op zo'n platform te koop of te huur wordt aangeboden.
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Josef Dettelbacher wrote: 20 Jul 2024, 20:35Verder vind ik dat je hier wat overdrijft met hoe schadelijk dit is qua vertrouwen. Lekken van info door bijvoorbeeld zaakwaarnemers, spelers en clubs aan journalisten is namelijk aan de orde van de dag als een partij daar voordeel in ziet. Verder is het volgens mij AVG technisch (maar wellicht weet @trouwepsvfan dat beter) helemaal niet toegestaan dat je zonder toestemming of notificatie op zo'n platform te koop of te huur wordt aangeboden.
    De voetbalwereld is een dynamische wereld. Spelers worden continue overal aangeboden. Dan wel door clubs zelf, dan wel door hun eigen makelaars. Om enerzijds te testen hoe zij in de markt liggen. Anderzijds om contacten op te doen. Spelers zelf krijgen hier maar weinig van mee. Daarvoor hebben ze juist een zaakwaarnemer, die regelt al deze shit. En dat is maar goed ook, want dit soort zaken leiden af van het presteren. Als je dan opeens in de media dit soort zaken moet lezen... Ja, dat kan vertrouwen schaden. Of in je hoofd gaan zitten. Etc.

Uiteindelijk is het in die zin gewoon precaire info. Het is ook niet voor niets dat het een besloten platform is.
    Grasmat
    ShovingNE2
    Site Admin

Heruone wrote: 20 Jul 2024, 20:01Het probleem is dat Transferroom in principe een besloten gemeenschap is. Je komt daar niet zomaar tussen. Je kan ook niet zomaar een abonnement afsluiten (die suggestie zag ik eerder in dit topic al voorbij komen). Sterker nog, als je een abonnement wilt afsluiten, wordt je eerst helemaal gescreend. Zij bepalen wie er toegang krijgt.

Daarmee creëer je een selectief wereldje.
    De basis van ons forum!
    Heruone wrote: 20 Jul 2024, 20:43De voetbalwereld is een dynamische wereld. Spelers worden continue overal aangeboden. Dan wel door clubs zelf, dan wel door hun eigen makelaars. Om enerzijds te testen hoe zij in de markt liggen. Anderzijds om contacten op te doen. Spelers zelf krijgen hier maar weinig van mee. Daarvoor hebben ze juist een zaakwaarnemer, die regelt al deze shit.
    Het boek DEAL geeft een mooi inkijkje. Daar werden in maart al spelers 'getransfereerd' bij een glas rode wijn en een chateau briand terwijl ze zelf nog geen idee hadden.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Post Reply