Eindjehoger wrote: ↑17 Jul 2024, 13:28
Juancho wrote: ↑17 Jul 2024, 13:19
En als echte Vitesse fan misschien nog leuker ook. Dat gehannes met vage, corrupte investeerders lijkt mij als fan dus 3x niks en ik zou heel rap klaar zijn met PSV. Dan liever lekker op een zaterdag/zondag naar mn cluppie kijken op amateur niveau als het echt zo ver gekomen is. Proberen weer iets op te bouwen met eigen jeugd in de eigen regio met goede regionale mensen. Alle connecties met die vage corrupte personen verbreken, opzouten.
Het verhaal rond deze "droomkandidaat" geeft vooral weer aan dat Vitesse allang dood is. Ze willen er alleen nog steeds niet aan. Deels begrijpelijk ,maar deels ook vreselijk naïef. Kap er gewoon mee.
Als je een echte Vitesse-fan bent, zou je inderdaad hopen op een volledige en schone herstart. Je zou je toch kapot schamen als je ziet wat 'jouw' club de afgelopen jaren heeft gepresteerd? Ik zou daar ook totaal geen affiniteit mee hebben.
Dat klinkt ergens heel leuk, maar iets opbouwen vanuit de kelder van het amateurvoetbal en weer terugkeren naar betaald voetbal is schier onmogelijk. Waarom:
- Zie elk jaar maar eens amateurs te vinden die steeds beter zijn dan de competitie waarin ze spelen. RBC is inmiddels een jaar of 12 onderweg en heeft nog zeker 2 jaar nodig voordat het in de hoogste amateurdivisie uit komt. Tel je coronajaren niet mee, dan moet je realistisch gezien wel rekening houden met minimaal 10-12 jaar.
- In die 10-12 jaar daalt het aantal toeschouwers enorm. Enerzijds omdat een amateuraccomodatie dat nooit aan kan, zeker niet van een net gestarte amateurclub die op 0 begint, anderzijds omdat aan bovenkant in die periode meer mensen sterven dan er onderaan bij komen.
- Als Vitesse als bvo verdwijnt, zullen clubs als NEC, De Graafschap, GA Eagles de jeugdscouting in dat gebied intensiveren. 10-15 jaar later zal het voor Vitesse lastig zijn om daar weer optimaal gebruik van te kunnen maken.
Voor Vitesse zou het zeker goed zijn om terug naar haar roots te gaan, maar dan toch zeker wel startend in de KKD en daar een poosje bivakkeren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..