Goede beslissing. Tegenwoordig denken velen dat alles je maar gratis wordt aangeboden. Sterker nog, dat gratis content een soort van mensenrecht is.ShovingNE2 wrote: ↑16 Jul 2024, 20:16 Ik ga niet analyseren waarom wel of niet. Ik weet wel dat journalist zijn voor de DPG geen vetpot is.
Op voorhand zeggen dat je tegen verdienmodellen bent en daarom vindt dat iets moet kunnen heeft een oorsprong in een stroming die ik niet aanhang.
Bij mij is de twijfel weg waarom wel of niet. Bij anderen was de twijfel er al nooit. Aldus besloten.
Forumonderdelen en suggesties
- Trixm
- Vedette
Saibari is underrated.
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Nog steeds beter dan 2 linksbacks van Ajax ( Sosa & Avila )
- Fanatic-U-s
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Ze doen alles om je te laten betalen, dat zie je wel. Geldwolven zijn het.
Ex unitate vires
- Maikel
- Site Admin
Mensen gillen tegenwoordig inderdaad dat ze ‘recht’ hebben op van alles.Trixm wrote: ↑19 Jul 2024, 10:26Goede beslissing. Tegenwoordig denken velen dat alles je maar gratis wordt aangeboden. Sterker nog, dat gratis content een soort van mensenrecht is.ShovingNE2 wrote: ↑16 Jul 2024, 20:16 Ik ga niet analyseren waarom wel of niet. Ik weet wel dat journalist zijn voor de DPG geen vetpot is.
Op voorhand zeggen dat je tegen verdienmodellen bent en daarom vindt dat iets moet kunnen heeft een oorsprong in een stroming die ik niet aanhang.
Bij mij is de twijfel weg waarom wel of niet. Bij anderen was de twijfel er al nooit. Aldus besloten.
Hiervoor in de hotellerie gewerkt en daar vond ook iedereen dat ze recht hadden op van alles.
- ShovingNE2
- Site Admin
- Maikel
- Site Admin
Ik niet, maar weet genoeg vunzige dingen over daarShovingNE2 wrote: ↑19 Jul 2024, 19:03Je huurde daar een kamer om met 'gasten' af te spreken? Ouwe fletcher koning
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Vieze oude hoeren in de kont neuken. Droog, zodat de tranen bij die wijven over de wangen rollen. Of minder vunzig?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
- ShovingNE2
- Site Admin
En watjes in je oren en neus omdat je het gekrijs van gillende wijven en de geur van brandend rubber niet wil meekrijgen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Maikel
- Site Admin
Wij hadden ooit de jongeren afdeling van een bepaalde politieke partij welke naam ik niet zal noemen. Al het eten moest vega/vegan zijn, maar omdat ze lak hadden aan gordijnen dichtdoen konden we zien dat er genoeg worst gegeten werd die avond.
Enfin.
Verder niet voor kinderoortjes bestemd.
Enfin.
Verder niet voor kinderoortjes bestemd.
- ShovingNE2
- Site Admin
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Anderzijds betekent het achter en paywall plaatsen van informatie dat die informatie voor veel mensen onbereikbaar is.Trixm wrote: ↑19 Jul 2024, 10:26Goede beslissing. Tegenwoordig denken velen dat alles je maar gratis wordt aangeboden. Sterker nog, dat gratis content een soort van mensenrecht is.ShovingNE2 wrote: ↑16 Jul 2024, 20:16 Ik ga niet analyseren waarom wel of niet. Ik weet wel dat journalist zijn voor de DPG geen vetpot is.
Maar goed, in veel gevallen is dat weer geen punt omdat het eigenlijk toch maar gaat om opvulling, oftewel content, tijdverdrijf zonder veel inhoud of belang. In die gevallen weegt het commerciële belang zonder twijfel zwaarder.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik weet niet of ik onderzoeksjournalistiek zoals FTM bijvoorbeeld 'zonder veel inhoud' durf te noemen.ziege maar ook zagge wrote: ↑19 Jul 2024, 20:11oftewel content, tijdverdrijf zonder veel inhoud of belang.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- Thijs
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Echt een ridicuul standpunt dit en voor mij ook erg onverwacht voor iemand als jij, die betrouwbare informatie en een onafhankelijk pers wel belangrijk lijkt te vinden. Journalisten doen erg belangrijk werk daarin en juist de overstroming aan “gratis” content heeft mede gezorgd voor de uitholling van het vak. Ik ben lid van een krant juist omdat ik steun wat ze doen, dat ze veel in de openheid delen, maar bepaalde verdieping achter de “paywall” zit. Net als vroeger eigenlijk, alleen dan steeds minder en met steeds minder erkenning.ziege maar ook zagge wrote: ↑19 Jul 2024, 20:11Anderzijds betekent het achter en paywall plaatsen van informatie dat die informatie voor veel mensen onbereikbaar is.
Maar goed, in veel gevallen is dat weer geen punt omdat het eigenlijk toch maar gaat om opvulling, oftewel content, tijdverdrijf zonder veel inhoud of belang. In die gevallen weegt het commerciële belang zonder twijfel zwaarder.
- These users thanked the author Thijs for the post (total 6):
- Standbeeld • Grasmat • ShovingNE2 • Maikel • Balinho • Jordi
- Trixm
- Vedette
Maar wat is je punt? Heel veel dingen zijn onbereikbaar als je er niet voor betaald.ziege maar ook zagge wrote: ↑19 Jul 2024, 20:11Anderzijds betekent het achter en paywall plaatsen van informatie dat die informatie voor veel mensen onbereikbaar is.
Saibari is underrated.
- ShovingNE2
- Site Admin
Dat goede content tijd en geld kost om het te maken en dat als je waarde hecht aan goede content je daar ook voor zal moeten betalen.
Journalisten hebben ook graag te eten en willen hun kinderen ook graag een mooie jeugd geven. Ik weet het: heel erg raar. Maar welke idioot gaat naar een timmerman met een stapel planken en vraagt een tafel te bouwen en verwacht dan dat de timmerman zijn uren niet in rekening brengt? Dan ben je heel ver van het padje hoor.
De Russische samenleving zit zo in elkaar. Sinds de revolutie al. De overheid zorgt dat de media niet achter een paywall zitten.
Journalisten hebben ook graag te eten en willen hun kinderen ook graag een mooie jeugd geven. Ik weet het: heel erg raar. Maar welke idioot gaat naar een timmerman met een stapel planken en vraagt een tafel te bouwen en verwacht dan dat de timmerman zijn uren niet in rekening brengt? Dan ben je heel ver van het padje hoor.
De Russische samenleving zit zo in elkaar. Sinds de revolutie al. De overheid zorgt dat de media niet achter een paywall zitten.
- Maikel
- Site Admin
Ik snap de hele discussie niet.
Vroeger moest je betalen voor de krant of de papieren VI.
En nu met het internet betaal je voor dezelfde artikelen die nu online staan. Het is niet zo dat alles opeens maar gratis is omdat het toevallig online is ipv in een papieren versie.
En we gaan die hier, zoals we altijd uitgedragen hebben en dat zullen blijven doen, niet delen of om smeken.
Wat een gezeik om niks in mijn ogen.
Vroeger moest je betalen voor de krant of de papieren VI.
En nu met het internet betaal je voor dezelfde artikelen die nu online staan. Het is niet zo dat alles opeens maar gratis is omdat het toevallig online is ipv in een papieren versie.
En we gaan die hier, zoals we altijd uitgedragen hebben en dat zullen blijven doen, niet delen of om smeken.
Wat een gezeik om niks in mijn ogen.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
Mee eens maar dat is juist een punt: als je mensen laat betalen vormt dat een drempel voor het nuttigen van kwaliteitsjournalistiek wat de gratis (en: matige!) meuk extra populair maakt. En slecht geïnformeerd worden is misschien wel kwalijker dan niet of gebrekkig geïnformeerd worden.
Vroeger (toen je betaalde voor een krant en er niks anders was) hadden we dat probleem niet.
Je kunt ook voor andere modellen kiezen. De Guardian doet het bijv. zo: de boel gratis beschikbaar maken en meer investeren in fondsenwerving die niet per sé direct gerelateerd is aan de consumptie van je informatie. De vraag welk model je kiest heeft denk ik veel te maken met de werkelijke drijfveer voor het werk wat je doet.
- Balinho
Maar het blijft toch een keuze? Alsof mensen die het niets interesseert wel het nieuws gaan volgen wanneer het gratis is of blijft.ziege maar ook zagge wrote: ↑19 Jul 2024, 21:30Mee eens maar dat is juist een punt: als je mensen laat betalen vormt dat een drempel voor het nuttigen van kwaliteitsjournalistiek wat de gratis (en: matige!) meuk extra populair maakt. En slecht geïnformeerd worden is misschien wel kwalijker dan niet of gebrekkig geïnformeerd worden.
Ik ben ervan overtuigd dat mensen die zich júist willen laten informeren door nieuws waar ze bewust voor kiezen, er bereid voor zijn wat te betalen of te offeren. Of dat nu in de vorm van bijv. reclame is die er aan gekoppeld is, of een directe financiële bijdrage betreft. Dat maakt m.i. niet zo veel verschil.
De keuzevrijheid wordt niet persé beperkt. De keuze in de kwaliteit die je tot je kunt nemen wel. En dat blijft gelukkig nog steeds een keuze.
Hier betaal ik voor een privilege in de vorm van een privé VIP chat die ik er eindelijk nu bij cadeau krijg. De rest van de onzin blijft gewoon.
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
Die individuele keuze vind ik niet interessant, ik heb meer interesse in het globale plaatje. Daarbij moet je je m.i. bedenken dat informatievergaring nu totaal anders is dan vroeger: wil je iets weten over een onderwerp dan tik je het in een zoekmachine en spul wat achter een paywall zit wordt gewoon geen onderdeel van de mix, no way dat je een abbo gaat nemen om dat ene resultaat te kunnen lezen als je ook 15 gratis links aangeboden krijgt. Waardoor die info zich dus minder verspreidt - maar daardoor ook lager scoort in allerlei algoritmes, minder interessant is voor adverteerders, enzovoorts.Balinho wrote: ↑19 Jul 2024, 21:36Maar het blijft toch een keuze? Alsof mensen die het niets interesseert wel het nieuws gaan volgen wanneer het gratis is of blijft.ziege maar ook zagge wrote: ↑19 Jul 2024, 21:30
Mee eens maar dat is juist een punt: als je mensen laat betalen vormt dat een drempel voor het nuttigen van kwaliteitsjournalistiek wat de gratis (en: matige!) meuk extra populair maakt. En slecht geïnformeerd worden is misschien wel kwalijker dan niet of gebrekkig geïnformeerd worden.
Ik ben ervan overtuigd dat mensen die zich júist willen laten informeren door nieuws waar ze bewust voor kiezen, er bereid voor zijn wat te betalen of te offeren. Of dat nu in de vorm van bijv. reclame is die er aan gekoppeld is, of een directe financiële bijdrage betreft. Dat maakt m.i. niet zo veel verschil.
De keuzevrijheid wordt niet persé beperkt. De keuze in de kwaliteit die je tot je kunt nemen wel. En dat blijft gelukkig nog steeds een keuze.
De ad based meuk modellen zijn de ziekte, in combinatie met de social media algoritmes zijn zij er debet aan dat goede info het in onze tijd aflegt tegen hapklare onzin, maar door het goede spul achter een muur te zetten draag je niet bij aan een oplossing, integendeel juist.
- Maikel
- Site Admin
Nou, mooi.
En nu stoppen we met een maatschappelijke discussie te voeren hier.
Er worden zoals jaren terug al besproken, géén artikelen die achter een paywall zitten in het openbaar gedeeld of erom gesmeekt.
Wat er via PM's gebeurd hebben we geen weet van.
Discussie klaar.
En nu stoppen we met een maatschappelijke discussie te voeren hier.
Er worden zoals jaren terug al besproken, géén artikelen die achter een paywall zitten in het openbaar gedeeld of erom gesmeekt.
Wat er via PM's gebeurd hebben we geen weet van.
Discussie klaar.
- Balinho
Niet voor mensen die zich wíllen informeren. Mensen zullen er uiteindelijk toch zelf voor moeten kiezen om zichzelf te ontwikkelen en te onderwijzen.ziege maar ook zagge wrote: ↑19 Jul 2024, 21:49Die individuele keuze vind ik niet interessant, ik heb meer interesse in het globale plaatje. Daarbij moet je je m.i. bedenken dat informatievergaring nu totaal anders is dan vroeger: wil je iets weten over een onderwerp dan tik je het in een zoekmachine en spul wat achter een paywall zit wordt gewoon geen onderdeel van de mix, no way dat je een abbo gaat nemen om dat ene resultaat te kunnen lezen als je ook 15 gratis links aangeboden krijgt. Waardoor die info zich dus minder verspreidt - maar daardoor ook lager scoort in allerlei algoritmes, minder interessant is voor adverteerders, enzovoorts.Balinho wrote: ↑19 Jul 2024, 21:36
Maar het blijft toch een keuze? Alsof mensen die het niets interesseert wel het nieuws gaan volgen wanneer het gratis is of blijft.
De ad based meuk modellen zijn de ziekte, in combinatie met de social media algoritmes zijn zij er debet aan dat goede info het in onze tijd aflegt tegen hapklare onzin, maar door het goede spul achter een muur te zetten draag je niet bij aan een oplossing, integendeel juist.
Zoals het ook een keuze is jezelf dom en onderontwikkeld te houden. Keuzes hebben consequenties. En consequenties dragen houdt in dat je er verantwoordelijk voor moet kunnen- en willen zijn. Wanneer die bereidheid ontbreekt zal de waardevolle content altíjd ondergesneeuwd blijven door waardeloze plastic rommel.
Denk- en vermoed ik.
Edit: het spijt me Maik. Net buiten de tijd.
- Maikel
- Site Admin
Ohja en ik ga vanaf nu actief posts weghalen die alsnog doorgaan of weer beginnen met smeken.
Zoals die van Jur net.
Zoals die van Jur net.
- These users thanked the author Maikel for the post:
- Turbo Toon