Joey Veerman

Spelers A-selectie.
Post Reply
Trixm
Vedette

Gezien de huidige bezetting zou een vertrek van Joey niet eens heel slecht uitkomen. Natuurlijk ga je er in eerste instantie op achteruit, maar mer Saibari, Babadi en Landadi heb je wel wat kandidaten voor op het middenveld.
  • These users thanked the author Trixm for the post (total 7):
    SKERLAnilssonHjohan derksenFTSMithrasAraavosFranciscus
    Saibari is underrated.
    ShovingNE2
    Site Admin

Geen idee of je er op achteruit gaat. Je zal wat anders moeten spelen.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    nilssonH
    Moderator
    Clubvoorkeur: PSV

Trixm wrote: 19 Jul 2024, 19:30Gezien de huidige bezetting zou een vertrek van Joey niet eens heel slecht uitkomen. Natuurlijk ga je er in eerste instantie op achteruit, maar mer Saibari, Babadi en Landadi heb je wel wat kandidaten voor op het middenveld.
    Daarom denk ik dat dit het moment is om hem te verkopen. Het team bij elkaar houden is een mooi streven, maar juist na succes moet je op wat plekken verversen om de honger in de ploeg te houden. Zo deed Ferguson het ook altijd bij United en ook bij City zie je dat het op die manier werkt. En met een topfitte Saibari op zijn positie ben ik er van overtuigd dat je middenveld ook CL ready is, en misschien zelfs wel nog wat beter in dat soort wedstrijden. In de Eredivisie zal je de creativiteit van Veerman daarentegen wel missen.
  • These users thanked the author nilssonH for the post:
    Massimo
    Massimo
    Legende

nilssonH wrote: 19 Jul 2024, 20:21 Daarom denk ik dat dit het moment is om hem te verkopen. Het team bij elkaar houden is een mooi streven, maar juist na succes moet je op wat plekken verversen om de honger in de ploeg te houden. Zo deed Ferguson het ook altijd bij United. En met een topfitte Saibari op zijn positie ben ik er van overtuigd dat je middenveld ook CL ready is, en misschien zelfs wel nog wat beter in dat soort wedstrijden. In de Eredivisie zal je de creativiteit van Veerman daarentegen wel missen.
    Veerman heeft 2,5 jaar bij PSV gespeeld, is hier een volwassen speler geworden, heeft het Nederlands elftal gehaald en heeft een leeftijd om een mooie stap te kunnen gaan maken.

Ondanks dat PSV aangeeft niet hoeft te verkopen deze zomer (wat iets anders is dan dit seizoen) is het wel zeer wenselijk en eigenlijk toch wel nodig voor de eigen ontwikkeling van PSV zelf. Alhoewel ik nog steeds een vertrek van Bakayoko verwacht, staat Veerman ook wel op de nominatie om deze zomer een transfer te maken. Daar is door het EK Schouten bijgekomen, maar Veerman kan ook de vertrekkende speler zijn.

Zoals je zelf al aangeeft wil je de ploeg hongerig houden, zal je wel CL ready moeten zijn en ga je met name in de Eredivisie zijn creativiteit in dat geval missen. Hij mag van mij absoluut nog een jaar blijven, maar deze zomer zou het an sich wel een goed moment zijn als de bedragen kloppen die rondcirculeren.
  • These users thanked the author Massimo for the post:
    nilssonH
    Revolinho
    Internationale topspeler

Ik voel ook wel dat er iemand moet vertrekken om een nieuwe impuls aan de groep te geven. Flamingo, Driouech en hopelijk vd Berg als nieuwelingen, Noa is eigenlijk ook een aanwinst t.o.v. afgelopen seizoen. Schouten en Baka wil ik liever niet kwijt, die zijn nauwelijks vervangbaar. Joey is, ondanks dat hij een geweldig seizoen heeft gedraaid, het meest vervangbaar en rijp voor een transfer na 2,5 jaar. Zijn passing is wel echt een wapen, maar je moet keuzes gaan maken op het middenveld en jongens als Land ook gaan inpassen.
    BarryBanaan
    Basisspeler
    Favoriete speler: Joey Veerman

Wat het EK hier ineens met de perceptie van Joey heeft gedaan is best flink. Joey heeft zo enorm veel goals voorbereid en aangegeven afgelopen jaar, dat is niet op te vangen en er een hoop andere jongens zullen die statistieken moeten compenseren.
  • These users thanked the author BarryBanaan for the post (total 4):
    Menno1Maria-FranciscusBoemBoemTheoEindhovenvoetbal
    Trixm
    Vedette

BarryBanaan wrote: 19 Jul 2024, 21:07 Wat het EK hier ineens met de perceptie van Joey heeft gedaan is best flink. Joey heeft zo enorm veel goals voorbereid en aangegeven afgelopen jaar, dat is niet op te vangen en er een hoop andere jongens zullen die statistieken moeten compenseren.
    Dat is toch altijd zo bij een vertrek vans sterkhouders, niet anders als bij Gakpo. Veerman is een geweldenaar, maar er komt altijd weer een nieuwe parel naar boven.
  • These users thanked the author Trixm for the post:
    Grasmat
    Saibari is underrated.
    BarryBanaan
    Basisspeler
    Favoriete speler: Joey Veerman

Trixm wrote: 19 Jul 2024, 21:08
    BarryBanaan wrote: 19 Jul 2024, 21:07 Wat het EK hier ineens met de perceptie van Joey heeft gedaan is best flink. Joey heeft zo enorm veel goals voorbereid en aangegeven afgelopen jaar, dat is niet op te vangen en er een hoop andere jongens zullen die statistieken moeten compenseren.
    Dat is toch altijd zo bij een vertrek vans sterkhouders, niet anders als bij Gakpo. Veerman is een geweldenaar, maar er komt altijd weer een nieuwe parel naar boven.
    Mwah, buitenspelers/aanvallers zijn vaak prima vervangbaar inderdaad. Moet het nog maar zien een middenveld met Saibari Tilman en mogelijk Schouten, die zal ook wel eerder geneigd zijn te vertrekken als zn maatje weg gaat.
    Trixm
    Vedette

BarryBanaan wrote: 19 Jul 2024, 21:12
    Trixm wrote: 19 Jul 2024, 21:08

Mwah, buitenspelers/aanvallers zijn vaak prima vervangbaar inderdaad. Moet het nog maar zien een middenveld met Saibari Tilman en mogelijk Schouten, die zal ook wel eerder geneigd zijn te vertrekken als zn maatje weg gaat.
    Zn maatje? Wat een onzin, spelers maken individuele keuzes, het is geen schoolvoetbal.
  • These users thanked the author Trixm for the post:
    Skuddem
    Saibari is underrated.
    Sparts
    Geselecteerd voor Oranje

ShovingNE2 wrote: 19 Jul 2024, 19:28
    Sparts wrote: 19 Jul 2024, 18:47Maar moet je dat als PSV willen? Je wilt niet dat volgend jaar Veerman én Schouten vertrekken.
    Wie dan leeft, dan zorgt. Je kan niet een jaar vooruit plannen met transfers.
    Dat kan natuurlijk weldegelijk. Schouten en De Jong waren/zijn je belangrijkste spelers. De kans dat die beide na komend seizoen basisspeler bij PSV zijn, schat ik in op 0%. D.w.z. dat waar mogelijk je de spelers die rijp zijn voor vertrek (Bakayoko, Teze, Veerman) nu wilt verkopen. Zodat vervangers (nieuw of al binnen de selectie) ingepast kunnen worden.
    Menno1
    Legende

Revolinho wrote: 19 Jul 2024, 20:34 Ik voel ook wel dat er iemand moet vertrekken om een nieuwe impuls aan de groep te geven. Flamingo, Driouech en hopelijk vd Berg als nieuwelingen, Noa is eigenlijk ook een aanwinst t.o.v. afgelopen seizoen. Schouten en Baka wil ik liever niet kwijt, die zijn nauwelijks vervangbaar. Joey is, ondanks dat hij een geweldig seizoen heeft gedraaid, het meest vervangbaar en rijp voor een transfer na 2,5 jaar. Zijn passing is wel echt een wapen, maar je moet keuzes gaan maken op het middenveld en jongens als Land ook gaan inpassen.
    Op zich eens al vind ik Joey wel een unieke speler. Wat hij kan is moeilijk te vervangen. Echter vind ik wel dat dit een mogelijkheid biedt voor spelers als Babadi en Land om meer minuten te maken. Ik zou dus geen vervanger halen maar de speelwijze aan passen omdat Joey iets unieks heeft.
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler

Menno1 wrote: 19 Jul 2024, 22:53
    Revolinho wrote: 19 Jul 2024, 20:34 Ik voel ook wel dat er iemand moet vertrekken om een nieuwe impuls aan de groep te geven. Flamingo, Driouech en hopelijk vd Berg als nieuwelingen, Noa is eigenlijk ook een aanwinst t.o.v. afgelopen seizoen. Schouten en Baka wil ik liever niet kwijt, die zijn nauwelijks vervangbaar. Joey is, ondanks dat hij een geweldig seizoen heeft gedraaid, het meest vervangbaar en rijp voor een transfer na 2,5 jaar. Zijn passing is wel echt een wapen, maar je moet keuzes gaan maken op het middenveld en jongens als Land ook gaan inpassen.
    Op zich eens al vind ik Joey wel een unieke speler. Wat hij kan is moeilijk te vervangen. Echter vind ik wel dat dit een mogelijkheid biedt voor spelers als Babadi en Land om meer minuten te maken. Ik zou dus geen vervanger halen maar de speelwijze aan passen omdat Joey iets unieks heeft.
    Babadi zie ik meer als een 10 en concurrent van Tillman, terwijl hij misschien ook als stand-in op de flank eerst meer minuten zou kunnen maken. Land lijkt me op het oog nog wat te licht, maar ik sluit een kickstart deze zomer en een doorbraak dit seizoen evenmin uit want hij is bij uitstek een Peter Bosz-middenvelder. Niettemin lijkt met Saibari het meest rijp om een vertrek van Veerman (op zijn eigen manier) in te vullen.
  • These users thanked the author O Goleiro Grande for the post (total 3):
    Menno1Tijnmateja
    Menno1
    Legende

Dat lijkt mij ook. Ik zou er ook niet gek van opkijken als Bosz met 2 10'en gaat spelen na vertrek Veerman; hiervoor komen Saibari, Til, Tillman en Babadi voor in aanmerking. Afin we gaan wel zien, maar genoeg smaakjes op het middenveld.
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Veel mensen schijnen te vergeten dat we veel minder zijn zonder Joey. Zijn passing en creativiteit is enorm belangrijk. Wat hij kan is uniek in de selectie.
  • These users thanked the author RIO for the post (total 5):
    HatseflatsBarryBanaanNoosaGalacticoLeon77M
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler

RIO wrote: 20 Jul 2024, 03:21 Veel mensen schijnen te vergeten dat we veel minder zijn zonder Joey.
    Waar blijkt dat uit dan? Want volgens mij heeft juist iedereen wel door hoe belangrijk hij is voor het team.
    Hatseflats
    Vedette

O Goleiro Grande wrote: 20 Jul 2024, 06:58
    RIO wrote: 20 Jul 2024, 03:21 Veel mensen schijnen te vergeten dat we veel minder zijn zonder Joey.
    Waar blijkt dat uit dan? Want volgens mij heeft juist iedereen wel door hoe belangrijk hij is voor het team.
    Er wordt hier veel gezegd dat een middenveld zonder Veerman makkelijk kan. Alleen wordt er snel vergeten wat Joey allemaal extra toevoegt
  • These users thanked the author Hatseflats for the post (total 3):
    BarryBanaanRIOLeon77M
    BadShaker
    Vaste waarde in elftal

40 miljoen voegt ook veel toe.
    Lorenzo von Matterhorn
    Internationale topspeler

Veerman was de voornaamste reden dat het afgelopen seizoen onmogelijk was om tegen PSV de bus te parkeren. Trekken eredivisieclubs een handbalverdediging op, dan vindt een middenveld Schouten-Saibari-Tillman toch nėt wat lastiger de openingen. Zonder Veerman zal je een ander PSV gaan verwachten. De inbreng die hij vorig jaar had - op aanvallend/kanscreëerend vlak - was echt van onschatbare waarde. Zijn cijfers zijn even veelzeggend als verbluffend. Het is misschien jammer voor Saibari, maar ik zie Veerman het liefst nog vele jaren blijven, al is dat een utopie. Dat we komende zomer dan een vertrek van Veerman en Schouten moeten opvangen is een probleem voor volgend jaar, daar mag Stewart een mooi plan voor gaan bedenken. Volgend jaar graag een zo sterk mogelijk PSV, dus met Veerman als dat even kan. Ik denk dat Bosz daar stiekem ook op hoopt.

Tot zover de supporter in mij. Bovenstaand verhaal neemt natuurlijk niet weg dat je zonder Veerman ook gewoon kampioen moet kunnen worden. Dan kan het ook gewoon interessant zijn het ijzer te smeden wanneer het heet is. Hoevaak heb je immers de kans om 40-45 miljoen voor een speler te vangen, terwijl je zijn vervanger al in de gelederen hebt? Als je van dat geld Sepp en zijn linkspotige broer kan halen dan doe je uitstekende zaken. En los van de euro's is het voor de groep misschien wel beter dat Joey gaat. Andere middenvelders hebben laten zien een hoger stapje in de pikorde te verdienen, na de goede prestaties van vorig seizoen. Veerman verkopen en niemand kopen voelt voor Saibari en Land als een beloning en zij zullen zich des te meer verantwoordelijk en betrokken voelen voor volgend seizoen. Zo houdt je een selectie gemotiveerd én hongerig. Hoe gek het ook klinkt, maar een vertrek van Veerman kan ook gewoon goede dingen brengen.

Dan blijkt Joey zelf opeens ook nog wat te zeggen te hebben. Hij heeft al meermaals aangegeven na dit seizoen open te staan naar een stap naar een mooiere competitie. In mijn ogen is de Portugese dat niet, maar dat is aan hem. Lissabon is wel mooi wonen natuurlijk. Ik hoop vooral dat Joey kijkt naar de trainer van het team. Als hij op het EK iets heeft geleerd dan is het wel het verschil tussen Bosz en een frottrainer zonder idee van voetbal. Helaas voor Veerman hebben veel teams gewoon een tactisch onbenul voor de groep staan. Daarom mijn tip aan Joey: weet wat je hier hebt.

Kortom: wat een luxepositie hebben wij PSV-fans. We hoeven ons totaal geen zorgen te maken als Joey vertrekt en tegelijkertijd zouden we allemaal blij zijn als hij er een jaartje bij plakt. Mits een verse krabbel uiteraard.
    Last edited by Lorenzo von Matterhorn on 20 Jul 2024, 08:41, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Lorenzo von Matterhorn for the post:
    Maax
    ShovingNE2
    Site Admin

Hatseflats wrote: 20 Jul 2024, 08:23Er wordt hier veel gezegd dat een middenveld zonder Veerman makkelijk kan. Alleen wordt er snel vergeten wat Joey allemaal extra toevoegt
    Zoals Peter al zei (ik mag Peter zeggen), je gaat dan anders spelen. Ook als aanval. Ik kan mij voorstellen dat Saibari die plek in gaat vullen. Dan krijg je vanaf het middenveld ineens veel meer diepte waar de nummer 10 en de aanvallers anders mee om moeten gaan. Net als de tegenstander. Totaal ander wapen dan de passing van Joey.

Beide heren waren allebei eens per 113 minuten bij een goal betrokken vorig jaar (eredivisie).

Tuurlijk missen we hem, maar de licentiecommisie gaat niet bekijken of het nog wel zin heeft om PSV in de Eredivisie te houden. Het wordt anders. Prima, zetten we de tegenstanders aan het denken.

Ik zou Joey niet eens 1 op 1 vervangen eigenlijk. Haal maar een back die op beide kanten de concurrentie aan kan gaan met Teze en Mauro en waar nog rek in zit.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
    DonyellMalenpsvgouda
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Chucky
    Vedette

Joey wordt wel redelijk onderschat door een gedeelte hier. Saibari is zeker een goede vervanger, maar je gaat er uiteindelijk wel gewoon op achteruit. Los van het feit dat hij ook regelmatig geblesseerd is.
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

Joey is een topspeler die het team afgelopen jaar beter liet presteren. Hem 1-op-1 vervangen is niet mogelijk en verwacht dat we hem echt wel gaan missen. Met andere accenten kunnen anderen ook de groei doormaken die Joey heeft gedaan en met de opbrengst (waarvan 10-15% dacht ik voor Heerenveen) kan Earnest het team gericht versterken.

Kortom, mits de prijs hoog genoeg hoeft het voor het team op termijn niet nadelig te zijn
    DonyellMalen
    Legende

Chucky wrote: 20 Jul 2024, 09:26 Joey wordt wel redelijk onderschat door een gedeelte hier. Saibari is zeker een goede vervanger, maar je gaat er uiteindelijk wel gewoon op achteruit. Los van het feit dat hij ook regelmatig geblesseerd is.
    Veerman wordt, al helemaal na zo'n waanzinnig seizoen, door niemand hier onderschat. Er is echter wel een verschil in benadering hoe je een eventuuel vertrek van hem zou opvangen. Het zou enorm zuur zijn als Joey vertrekt, maar een gezien de bezetting op het middenveld hoeven we er ook niet te dramatisch over te doen. Dat we het intern al goed kunnen oplossen zegt voor mij al genoeg. Daarnaast geeft het ook nieuwe kansen en kan Bosz, zoals in veel interviews al naar voren is gekomen, accenten gaan verleggen.

Om deze er nog maar even in te gooien, dat geeft de situatie wel goed weer.
    DonyellMalen wrote: 18 Jul 2024, 13:19 Zoals Bosz al zei:
    "Ismael op de plek van Joey Veerman zorgt ervoor dat we heel anders spelen. Hij brengt inderdaad een andere dynamiek en hij brengt diepgang in het spel. Als we met de passer Joey op die positie spelen dan betekent dit voor de mensen voorin iets anders dan wanneer we daar met Ismael spelen. We moeten het dan anders in gaan richten. Ismael speelt bijvoorbeeld hoger op het veld dan Joey; daar pas je je elftal op aan. Voor de gemiddelde voetbalsupporter zal het moeilijk te volgen zijn. Maar met wie we op die plek ook spelen, het heeft automatisch consequenties voor de rest. Dan kan iemand voorin bijvoorbeeld heel goed spelen, maar als we daarna met een ander middenveld voetballen, richten we het anders in."
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post:
    psvgouda
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ShovingNE2 wrote: 20 Jul 2024, 08:41
    Hatseflats wrote: 20 Jul 2024, 08:23Er wordt hier veel gezegd dat een middenveld zonder Veerman makkelijk kan. Alleen wordt er snel vergeten wat Joey allemaal extra toevoegt
    Zoals Peter al zei (ik mag Peter zeggen), je gaat dan anders spelen.
    Jij mag Derrick zeggen.
    Peerke1981
    Jeugdspeler

Weet iemand of Joao Neves van Benfica eenzelfde type middenvelder is als Veerman? Schijnt def naar PSG te vertrekken
    Op weg naar nr 26
    Vedette

Dode spelmomenten, vrije trappen, openingen. Zonder Joey gaan we veel en veel lastiger tot kansen komen. Maar dat is ook inherent aan succes, en wat RIO stelt, 45 miljoen voegt ook genoeg toe en kunnen we in breedte, diepte en toekomst investeren
    Post Reply