Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
loginnaam
Internationale topspeler

Teletubby wrote: 21 Jul 2024, 18:01Nu wordt er weer geroepen dat dit de beste technische staf is sinds Ten Hag
Dat is toch niet zo moeilijk? Het zegt alleen nog helemaal niks, en dat zegt veel over de technische staf die ze na Ten Hag hebben gehad. :D
  • These users thanked the author loginnaam for the post:
    Thijs
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

loginnaam wrote: 21 Jul 2024, 18:25
    Teletubby wrote: 21 Jul 2024, 18:01Nu wordt er weer geroepen dat dit de beste technische staf is sinds Ten Hag
    Dat is toch niet zo moeilijk? Het zegt alleen nog helemaal niks, en dat zegt veel over de technische staf die ze na Ten Hag hebben gehad. :D
    Exactly. Kan pas lopende het seizoen iets, maar ook dan nog niet per se veel, worden gezegd. En eigenlijk pas een stuk later. Maar ja, die wanhoop he, die wanhoop...
    ShovingNE2
    Site Admin

Klerry is betrapt als lek. Hij moest zijn bronnen verraden. En vervolgens alleen positief zijn.

Anders.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Madueke
    Legende

Haha ja, wat een transferzomer was dat. Een serieus onderzoeksbureau richting de Arena/Toekomst om hét lek te zoeken.

En Han van Jalst is geen insider, al zou hij dat graag willen. Riep laatst nog dat Earnie contact had gezocht met de zaakwaarnemer van Pablo Rosario om over een transfer te praten..
  • These users thanked the author Madueke for the post:
    Standbeeld
    Menno1
    Legende
    Clubvoorkeur: PSV

Ik geloof best dat er een enorme verbetering tov klungels als Schippie en Steijn heeft plaats gevonden. Het is natuurlijk niet helemaal onzin dat er nu meer lijn in het spel is en er daadwerkelijk een plan ligt. Ik de k ook dat Ravioli ook best een prima trainer is, zeker tov Heitinga en die andere twee prutsers.

Vraag is of het genoeg is voor een tweede of derde plek? Feyenoord is Slot kwijt en Wieffer. Kan Ajax nu wel een AZ, Twente voorbij voor een top 3 plek? Normaal wel, ook met deze selectie. Maar hopelijk niet en implodeert alles weer, het liefst om een bizarre reden.
    Hatseflats
    Vedette

Kan iemand mij uitleggen waarom Ravioli een prima trainer is zonder dat ie iets heeft laten zien?
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Hatseflats wrote: 21 Jul 2024, 19:20 Kan iemand mij uitleggen waarom Ravioli een prima trainer is zonder dat ie iets heeft laten zien?
    Hij kan niet slechter zijn dan de 4 voorgangers, toch?!
    Maax
    Meervoudig international

Hatseflats wrote: 21 Jul 2024, 19:20 Kan iemand mij uitleggen waarom Ravioli een prima trainer is zonder dat ie iets heeft laten zien?
    Heb jij nog nogsteeds niet meegekregen dat hij verdedigers leert om "op de bal te gaan staan". Dat zie je echt nergens anders; het typeert Favioli-ball.
    Hatseflats
    Vedette

Prof_napo wrote: 21 Jul 2024, 19:21
    Dat is nog maar afwachten, maar die kans is wel klein ja :mrgreen:.
    Maar dan nog kan je op dit moment toch niet zeggen dat ie een prima trainer is? Stein was bij Ado en Sparta ook een prima trainer. Bij Ajax was hij ook een prima trainer. Totdat het om het echie ging.
    Last edited by Hatseflats on 21 Jul 2024, 19:29, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Hatseflats for the post:
    Lente
    Hatseflats
    Vedette

Maax wrote: 21 Jul 2024, 19:25
    Heb jij nog nogsteeds niet meegekregen dat hij verdedigers leert om "op de bal te gaan staan". Dat zie je echt nergens anders; het typeert Favioli-ball.
    Klopt ja. Ik volg niet alles van Ajax. Hoop dat Bosz dit ook bij PSV gaat implementeren om Ajax bij te blijven.
    Maax
    Meervoudig international

Hatseflats wrote: 21 Jul 2024, 19:28

Klopt ja. Ik volg niet alles van Ajax. Hoop dat Bosz dit ook bij PSV gaat implementeren om Ajax bij te blijven.
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat Peter hiertoe in staat is; maar we gaan het meemaken.
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    Old name: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Daarover gesproken: ik heb een typische ajax speler gescout. Ja, niet te flauw doen, ze hebben een zwaar seizoen gehad dus een beetje Eindhovense hulp mag best.
    Fotoke:
    Image
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Hatseflats wrote: 21 Jul 2024, 19:27
    Prof_napo wrote: 21 Jul 2024, 19:21

Dat is nog maar afwachten, maar die kans is wel klein ja :mrgreen:.
    Maar dan nog kan je op dit moment toch niet zeggen dat ie een prima trainer is? Stein was bij Ado en Sparta ook een prima trainer. Bij Ajax was hij ook een prima trainer. Totdat het om het echie ging.
    Vooraf was het al lastig te verklaren omdat Ajax zogenoemd zocht naar een procestrainer en ze daardoor bij Farioli uitkwamen. Farioli die nergens langer dan anderhalf seizoen heeft gezeten. Het lijkt nogal gestaafd op hoop, zo ook de berichten in de media dat bij afwachten Farioli onhaalbaar zou zijn voor een club als Ajax
    Massimo
    Legende

Potter was eerste keuze, maar bleek uiteindelijk niet haalbaar. Nou heeft PSV met spelers wel eens meegemaakt dat de tweede keuze ook erg goed is, zo niet beter, dus het is afwachten.

Kwalitatief is de selectie heel matig voor Ajax begrippen en ik begrijp dat enige progressie hoop biedt, maar vorig jaar was dusdanig ondergemiddeld dat als je dat als referentie neemt de vlag al heel snel uitgaat bij de supporters en er weer hoop gloort bij drie goede passen en twee goede intercepties.

Op het eerste gezicht lijkt Farioli er wat meer structuur en fitheid in te brengen, maar de eerste paar maanden was met ook positief over Schreuder. Of hij een goede trainer is zal moeten blijken. Het zou best kunnen, maar het is nog veel te prematuur om hem al te bombarderen als toptrainer voor Ajax. (Net als Kroes en Beuker) Bij Ajax hoef je maar een paar logische dingen te doen en dan steek je er op dit moment al snel bovenuit. Daarnaast kan Farioli ook na 1 of 2 seizoenen weer weg zijn.

Ajax moet ergens beginnen en het is vooral afwachten of de hopium daar enigszins terecht is of niet.
    MC Hammer
    International

Teletubby wrote: 21 Jul 2024, 18:01

De insiders op Twitter (klerry en Han van Jalst) zijn zo enorm positief over de technische staf. Nu wordt er weer geroepen dat dit de beste technische staf is sinds Ten Hag. Oke de lat ligt niet enorm hoog maar dit soort teksten zijn na amper een maandje Farioli voor de groep toch totaal lachwekkend? Nog geen serieus duel gespeeld en Kian fucking Fitz Jim, die meehobbelde bij Excelsior is de revelatie van de voorbereiding. Ze slurpen elke druppel hopium naar binnen alsof het levenselixer is.

Ik kan mij niks anders bedenken dat deze insiders er baat bij hebben dat degene die deze Italiaanse clown aangesteld hebben (Beuker en de gang) er goed uitkomen. Dan krijgen ze nog wat extra primeurs gevoed de komende periode.
    Uit het twitterbericht:
    "Met een beetje geluk kunnen we om plaats 1 en 2 spelen en zijn we volgend jaar weer kampioen. Wishful thinking? Nee, wij komen altijd sterker en als kampioen terug na een k*t periode."

Geldt op zich ook voor PSV, Twente, Feyenoord en AZ.

Ik snap de hoop en het optimisme. Dat hoort bij voetbal en is de lol. Vind het alleen wat arrogant om te doen of Ajax nu een kutperiode heeft gehad. Feitelijk waar natuurlijk, maar het zijn maar twee seizoenen hè. Daarvoor waren ze 3x kampioen en een keer eerste. Dan heb je echt nog niks te klagen als supporter. PSV is net voor het eerst in langere tijd kampioen geworden, Feyenoord moest na 2002 heel lang wachten op een echte hoofdprijs en Twente en AZ zijn zelfs gedegradeerd na hun eerste titel.
    Ze doen een beetje alsof ze jarenlang door een hel gaan, maar dat valt dus behoorlijk mee. Daarnaast hadden ze vorig jaar zomer de grootste voorpret, want wat waren die aankopen toch goed.

Anyway, Ajax nooit uitvlakken. Voor mij gewoon weer de eerste concurrent, daarna ga ik naar Feyenoord kijken. Zelfs al oogt die laatste vele malen stabieler.
    Hammertime!
    VeresRivne
    Vedette

Massimo wrote: 21 Jul 2024, 19:51 Potter was eerste keuze, maar bleek uiteindelijk niet haalbaar. Nou heeft PSV met spelers wel eens meegemaakt dat de tweede keuze ook erg goed is, zo niet beter, dus het is afwachten.

Kwalitatief is de selectie heel matig voor Ajax begrippen en ik begrijp dat enige progressie hoop biedt, maar vorig jaar was dusdanig ondergemiddeld dat als je dat als referentie neemt de vlag al heel snel uitgaat bij de supporters en er weer hoop gloort bij drie goede passen en twee goede intercepties.

Op het eerste gezicht lijkt Farioli er wat meer structuur en fitheid in te brengen, maar de eerste paar maanden was met ook positief over Schreuder. Of hij een goede trainer is zal moeten blijken. Het zou best kunnen, maar het is nog veel te prematuur om hem al te bombarderen als toptrainer voor Ajax. (Net als Kroes en Beuker) Bij Ajax hoef je maar een paar logische dingen te doen en dan steek je er op dit moment al snel bovenuit. Daarnaast kan Farioli ook na 1 of 2 seizoenen weer weg zijn.

Ajax moet ergens beginnen en het is vooral afwachten of de hopium daar enigszins terecht is of niet.
    Mwoah Schreuder kon nog een beetje voortbouwen op Ten Hags werk en de erg zwakke ploegen Rangers en Groningen die met ruime cijfers verslagen werden strooide zand in de ogen. Een trainer maakt op twee niveaus het verschil, de eerste is door een goede basis tactiek en fiheid te creëren met automatismen en daarbij spelers benutten op hun kracht en talent te laten ontwikkelen. De tweede is crisismanagement, hoe bestendig is hij bij tegenslagen. Over dat eerste ben ik i.i.g. erg te spreken over Farioli, aangaande het tweede kan ik er nog niks over zeggen.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Die Han van Jalst die betweterig doet in die reacties ook dat hij niet te voorbarig is met zijn conclusie over dat dit de beste technische staf sinds ten Hag is ‘want als je een beetje kijkt, luistert en leest kan je die conclusie trekken’. Des te leuker dat als je een beetje zoekt dat je ziet dat hij ruim een jaar geleden net zo positief was over ene Mislintat :mrgreen:
    Vogelund
    Vaste waarde in elftal
    Old name: Vogelund

Als je kijkt naar de trainers die Feyenoord (eerst Slot en nu Priske) en PSV nu heeft en Ajax nu met Farioli, is het achteraf toch echt bizar dat Maurice Steijn vorig jaar aan het roer stond in Amsterdam. De beste man heb ik echt nog nooit op een zinnig woord kunnen betrappen. Die Italiaan wordt hier af en toe belachelijk gemaakt, maar je krijgt wel de indruk dat er een idee achter zit.
    Massimo
    Legende

VeresRivne wrote: 21 Jul 2024, 21:44 Mwoah Schreuder kon nog een beetje voortbouwen op Ten Hags werk en de erg zwakke ploegen Rangers en Groningen die met ruime cijfers verslagen werden strooide zand in de ogen. Een trainer maakt op twee niveaus het verschil, de eerste is door een goede basis tactiek en fiheid te creëren met automatismen en daarbij spelers benutten op hun kracht en talent te laten ontwikkelen. De tweede is crisismanagement, hoe bestendig is hij bij tegenslagen. Over dat eerste ben ik i.i.g. erg te spreken over Farioli, aangaande het tweede kan ik er nog niks over zeggen.
    Schreuder kon zeker nog een beetje voortbouwen op het werk van Ten Hag, evenals dat Van Bommel dat zijn eerste jaar met een meer dan prima selectie ook kon teren op het werk van Cocu, maar dat is een andere en aparte discussie. Wat dat betreft is het interessant hoe Priske het gaat doen na Slot. Niet de eerste maanden, maar vanaf november/december.

Waar het me meer om ging, was dat Schreuder als zeer positief bij supporters en media werd binnengehaald. Hij was het brein achter Ten Hag toen hij assistent was, hij durfde na het omzetten tegen Fortuna Sittard in de eerste competitiewedstrijd toe te geven dat hij het anders had moeten doen en nadat PSV had verloren van Rangers, nog steeds schandalig btw en Ajax dik won, was Schreuder zo ongeveer nog beter dan Ten Hag en Bergwijn te goed voor de Eredivisie... Hier was al twijfel bij Schreuder, gezien zijn prestaties als afzonderlijke hoofdtrainer, de manier van spelen bij Brugge die heel anders was dan bij Ajax en met name zijn tijd bij Twente waar er meerdere verhalen de ronde deed. Toen het Ten Hag effect was uitgewerkt ging het heel snel naar beneden.

Hoe Farioli het gaat doen zullen we moeten zien en tuurlijk is de kans levensgroot dat het een stuk beter zal zijn dan afgelopen jaar. Desalniettemin is het in deze fase simpelweg afwachten.
    Hatseflats
    Vedette

Vogelund wrote: 21 Jul 2024, 22:12Die Italiaan wordt hier af en toe belachelijk gemaakt, maar je krijgt wel de indruk dat er een idee achter zit
    STEP ON THE BALL AND WAIT!

Heel Ajax. WAAAAAAAAHHHHH, wat een trainer! Niemand kan ons meer stoppen! Kampioenen, kampioenen, Ole Ole!

;).
    Lente
    Meervoudig international

Massimo wrote: 21 Jul 2024, 22:16Hoe Farioli het gaat doen zullen we moeten zien en tuurlijk is de kans levensgroot dat het een stuk beter zal zijn dan afgelopen jaar.
    Ik vind die kans nog niet zo levensgroot eerlijk gezegd. Gebaseerd op wat? De selectie is nog steeds net zo labiel en broos als eerst. Het was al een vreemdelingenlegioen en dat is nu alleen maar verder uitgebreid met twee Italianen en een Spanjaard. Om het beter te doen dan vorig jaar moeten ze 9 punten goed maken op AZ en 13 op Twente. Ik snap het optimisme daar nog niet zo. Zoals @Hatseflats al zei, Steijn deed het bij zijn vorige clubs ook goed en kon daar ook een goede organisatie wegzetten en terugvallen op een bepaalde basis. Alleen bij Ajax (of beter gezegd bij een topclub) komt er meer bij kijken. Schippie zetten in het begin ook een goede basis neer en hield vast aan vaste basispatronen en bracht wat vertrouwen terug. Maar dat is voor een topclub dat iedere wedstrijd de favoriet is niet genoeg. Ik denk dat Schip het maximale uit deze groep gehaald heeft en zolang deze groep uit dezelfde klunzen blijft bestaan zie ik niet in waar Fariola die 13 punten op Twente goed gaat maken. Een trainerswissel betekend sowieso altijd al opstart problemen. Met een selectie die al niet overloopt van zelfvertrouwen en een trainer die zelf ook nog niet op veel ervaring terug kan vallen en ook nog in een vreemde competitie begint zie ik weinig positieve aanknopingspunten voor hun. Als ze dadelijk niet kwalificeren voor de EL en Conference League het maximale blijkt dan vallen de eerste klappen al en neemt het vertrouwen alleen maar verder af. Zeker als ze in de eredivisie ook nog punten gaan laten liggen in den beginne wat helemaal niet ondenkbaar is met een nieuwe trainer en nieuwe speelwijze. Dan blijkt maar weer dat clubs en trainers in de eredivisie zo slecht nog niet zijn, dat er daar meer teams zijn die op een vaste lijn en vaste patronen terug kunnen vallen en ‘een idee’ hebben. Teams als NEC en Go Ahead maken het dit PSV zelfs nog moeilijk. Nee zo levensgroot vind ik de kans nog niet dat ze boven AZ en Twente gaan eindigen. Niet als ze niets in de selectie kunnen repareren en vooralsnog lijkt het daar absoluut niet op.
  • These users thanked the author Lente for the post (total 2):
    ArdbegHatseflats
    Oh PSV wat je met me doet…
    VeresRivne
    Vedette

Massimo wrote: 21 Jul 2024, 22:16
    VeresRivne wrote: 21 Jul 2024, 21:44 Mwoah Schreuder kon nog een beetje voortbouwen op Ten Hags werk en de erg zwakke ploegen Rangers en Groningen die met ruime cijfers verslagen werden strooide zand in de ogen. Een trainer maakt op twee niveaus het verschil, de eerste is door een goede basis tactiek en fiheid te creëren met automatismen en daarbij spelers benutten op hun kracht en talent te laten ontwikkelen. De tweede is crisismanagement, hoe bestendig is hij bij tegenslagen. Over dat eerste ben ik i.i.g. erg te spreken over Farioli, aangaande het tweede kan ik er nog niks over zeggen.
    Schreuder kon zeker nog een beetje voortbouwen op het werk van Ten Hag, evenals dat Van Bommel dat zijn eerste jaar met een meer dan prima selectie ook kon teren op het werk van Cocu, maar dat is een andere en aparte discussie. Wat dat betreft is het interessant hoe Priske het gaat doen na Slot. Niet de eerste maanden, maar vanaf november/december.

Waar het me meer om ging, was dat Schreuder als zeer positief bij supporters en media werd binnengehaald. Hij was het brein achter Ten Hag toen hij assistent was, hij durfde na het omzetten tegen Fortuna Sittard in de eerste competitiewedstrijd toe te geven dat hij het anders had moeten doen en nadat PSV had verloren van Rangers, nog steeds schandalig btw en Ajax dik won, was Schreuder zo ongeveer nog beter dan Ten Hag en Bergwijn te goed voor de Eredivisie... Hier was al twijfel bij Schreuder, gezien zijn prestaties als afzonderlijke hoofdtrainer, de manier van spelen bij Brugge die heel anders was dan bij Ajax en met name zijn tijd bij Twente waar er meerdere verhalen de ronde deed. Toen het Ten Hag effect was uitgewerkt ging het heel snel naar beneden.

Hoe Farioli het gaat doen zullen we moeten zien en tuurlijk is de kans levensgroot dat het een stuk beter zal zijn dan afgelopen jaar. Desalniettemin is het in deze fase simpelweg afwachten.
    Ik ben nooit een Schreuderfan geweest, dat 'brein van het elftal' vond ik goedkoop T. gezwets, en ik heb die discussie met mijn medesupporters ook gevoerd, ik vond Schreuder een backstabber. Ik snapte wel waarom Ajax bij hem uitkwam, maar je hebt gelijk, veel van mijn collega supporters waren wel enthousiast.

Anyway als crisismanager met name zakte Schreuder door het ijs. Ik denk dat Farioli met deze groep wel de juiste man is, communiceert veel en stuurt veel en is zeer betrokken. Je moet hem niet neerzetten bij ervaren vedettes van Madrid. Ik vrees dat Farioli wel een zwakke selectie tot zijn beschikking krijgt...
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Tomm
    Vedette

Nieuw seizoen nieuwe kansen. Conclusies uit zo’n voorbereiding trekken is veel te voorbarig. Ik ga er gewoon vanuit dat ze mee gaan doen om de titel. Des te meer lol bij elk verliespunt.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Ik ga hetzelfde doen bij Willem II.
    Haha
    Lente
    Meervoudig international

VeresRivne wrote: 21 Jul 2024, 23:46Ik vrees dat Farioli wel een zwakke selectie tot zijn beschikking krijgt...
    Juist, en ik hoop voor hem dat hij na de verliespartijen wel aan zijn eigen plan vast blijft houden en niet zoals Schip allerlei rare dingen gaat roepen en spelers onder de bus gaat gooien. Want met deze selectie gaan ze hoe dan ook tegen verliespartijen aan lopen. Ik hoop voor hem dat hij dan standvastig kan blijven en de backup van de directie blijft houden, ook als de druk gigantisch gaat worden. Ik vrees alleen het tegenovergestelde en dat zou zonde zijn voor de trainer Farioli.
  • These users thanked the author Lente for the post:
    Alex RDDC
    Oh PSV wat je met me doet…
    Post Reply