Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Lente wrote: 21 Jul 2024, 23:22 Ik denk dat Schip het maximale uit deze groep gehaald heeft
Ben het hier helemaal niet mee eens. Hij haalde 45 punten in 24 wedstrijden. Zelfs met deze selectie is dat een matig puntengemiddelde waarmee ze over 34 wedstrijden wel 7-8 punten meer hadden gehaald maar nog steeds op dezelfde positie waren geëindigd. Hij leed puntverlies tegen clubs als Vitesse, Excelsior, Sparta, Zwolle en Almere en leed in De Kuip een van de grootste blamages uit de clubgeschiedenis. No way dat Schip het maximale uit de selectie haalde, hij haalde er alleen wat meer uit dan Steijn, wat niet zo moeilijk was. De grootste toegevoegde waarde van Schip was het feit dat hij rust in de selectie bracht, wat erg nodig was na de periode Steijn. Daarin speelde hij zijn rol prima, maar als trainer is hij veel te matig om veel meer te doen.

Best case scenario is dat Farioli wel het maximale haalt uit de selectie. Dan denk ik dat zij richting de 70-75 punten kunnen gaan, wat hoogstwaarschijnlijk genoeg zal zijn voor een 3e plek. Worst case is dat het niet veel beter wordt dan onder Van 't Schip en ze rond de 60 punten blijven hangen.
Massimo
Legende

VeresRivne wrote: 21 Jul 2024, 23:46 Ik ben nooit een Schreuderfan geweest, dat 'brein van het elftal' vond ik goedkoop T. gezwets, en ik heb die discussie met mijn medesupporters ook gevoerd, ik vond Schreuder een backstabber. Ik snapte wel waarom Ajax bij hem uitkwam, maar je hebt gelijk, veel van mijn collega supporters waren wel enthousiast.

Anyway als crisismanager met name zakte Schreuder door het ijs. Ik denk dat Farioli met deze groep wel de juiste man is, communiceert veel en stuurt veel en is zeer betrokken. Je moet hem niet neerzetten bij ervaren vedettes van Madrid. Ik vrees dat Farioli wel een zwakke selectie tot zijn beschikking krijgt...
Ik heb het niet specifiek over jou, want ondanks dat ik het regelmatig oneens met je ben wat betreft Ajax, ben je wel kritisch en kritischer dan de gemiddelde Ajax supporter en onderbouw je je posts doorgaans met steekhoudende argumenten.

Ook hier geef je al aan dat veel van je collega supporters positiever er in stonden dan jij destijds. Echter wat betreft Farioli is ook afwachten hoe hij om zal gaan als het tegenzit, want het is en wordt waarschijnlijk naar Ajax begrippen een zwakke selectie terwijl de verwachtingen wel omhoog zijn gegaan deze maanden. Bosz wordt ook geen kampioen met de selectie van Ajax.

Ik zet Ajax het komend seizoen in op een punt of 70 tot 75, jij op dit moment lager. Hoe denk je dat de reacties zullen zijn als jij gelijk gaat krijgen? En wordt hij dan nog steeds als de juiste man gezien?
loginnaam
Internationale topspeler

Persepolis wrote: 22 Jul 2024, 01:00No way dat Schip het maximale uit de selectie haalde, hij haalde er alleen wat meer uit dan Steijn, wat niet zo moeilijk was.
Schip haalde helemaal niet meer uit de selectie dan Steijn. Ajax haalde uit de eerste 17 wedstrijden 28 punten, net zoveel als uit de tweede 17 wedstrijden. M.a.w. Schip alleen kon niet meer punten halen dan wat hij eerst in combinatie met Steijn en Maduro moest doen, terwijl hij in die tweede seizoenshelft ook nog eens de grote wijzer tot zijn beschikking had.
Persepolis
Vedette

loginnaam wrote: 22 Jul 2024, 01:17
Persepolis wrote: 22 Jul 2024, 01:00No way dat Schip het maximale uit de selectie haalde, hij haalde er alleen wat meer uit dan Steijn, wat niet zo moeilijk was.
Schip haalde helemaal niet meer uit de selectie dan Steijn. Ajax haalde uit de eerste 17 wedstrijden 28 punten, net zoveel als uit de tweede 17 wedstrijden. M.a.w. Schip alleen kon niet meer punten halen dan wat hij eerst in combinatie met Steijn en Maduro moest doen, terwijl hij in die tweede seizoenshelft ook nog eens de grote wijzer tot zijn beschikking had.
Steijn haalde in 8 wedstrijden 8 punten. De uitwedstrijd bij RKC tel ik dan mee. Van 't Schip haalde in 25 wedstrijden 48 punten (ik had het verkeerde in mijn eerdere post). Kleine kanttekening is dat van de 8 wedstrijden van Steijn 3 tegen AZ, Twente en Feyenoord waren, maar toch. Nee, Schip haalde echt wel meer uit de selectie, maar tegelijkertijd echt niet de max.
loginnaam
Internationale topspeler

Persepolis wrote: 22 Jul 2024, 01:31
loginnaam wrote: 22 Jul 2024, 01:17

Steijn haalde in 8 wedstrijden 8 punten. De uitwedstrijd bij RKC tel ik dan mee. Van 't Schip haalde in 25 wedstrijden 48 punten (ik had het verkeerde in mijn eerdere post). Kleine kanttekening is dat van de 8 wedstrijden van Steijn 3 tegen AZ, Twente en Feyenoord waren, maar toch. Nee, Schip haalde echt wel meer uit de selectie, maar tegelijkertijd echt niet de max.
Maar dat is dus vertekend door het programma. Als je de eerste en tweede seizoenshelft met elkaar vergelijkt dan zie je dat Schip er niet meer uit heeft gehaald.
  • These users thanked the author loginnaam for the post:
    Prof_napo
    Paulus22
    International

Persepolis wrote: 22 Jul 2024, 01:00
    Lente wrote: 21 Jul 2024, 23:22 Ik denk dat Schip het maximale uit deze groep gehaald heeft
    Ben het hier helemaal niet mee eens. Hij haalde 45 punten in 24 wedstrijden. Zelfs met deze selectie is dat een matig puntengemiddelde waarmee ze over 34 wedstrijden wel 7-8 punten meer hadden gehaald maar nog steeds op dezelfde positie waren geëindigd. Hij leed puntverlies tegen clubs als Vitesse, Excelsior, Sparta, Zwolle en Almere en leed in De Kuip een van de grootste blamages uit de clubgeschiedenis. No way dat Schip het maximale uit de selectie haalde, hij haalde er alleen wat meer uit dan Steijn, wat niet zo moeilijk was. De grootste toegevoegde waarde van Schip was het feit dat hij rust in de selectie bracht, wat erg nodig was na de periode Steijn. Daarin speelde hij zijn rol prima, maar als trainer is hij veel te matig om veel meer te doen.

Best case scenario is dat Farioli wel het maximale haalt uit de selectie. Dan denk ik dat zij richting de 70-75 punten kunnen gaan, wat hoogstwaarschijnlijk genoeg zal zijn voor een 3e plek. Worst case is dat het niet veel beter wordt dan onder Van 't Schip en ze rond de 60 punten blijven hangen.
    Ik zou ‘best’ en ‘worst’ omdraaien :opzijnkop:
  • These users thanked the author Paulus22 for the post:
    Persepolis
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Oei, Vojvodina heeft duidelijk haar scoutinghuiswerk niet gedaan:

Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

loginnaam wrote: 22 Jul 2024, 07:07
    Persepolis wrote: 22 Jul 2024, 01:31

Maar dat is dus vertekend door het programma. Als je de eerste en tweede seizoenshelft met elkaar vergelijkt dan zie je dat Schip er niet meer uit heeft gehaald.
    Het is bijzonder lastig te vergelijken op basis van programmas van Steijn en van 't Schip, juist omdat ze niet gelijk zijn.
    Dat als het tegenzit je die reeks wedstrijden verliest kan gebeuren, dan kom je effectief in een negatieve spiraal waar je geen tijd hebt om uit te komen. Neem je de "makkelijkere" wedstrijden als Excelsior en Fortuna dan zie je dat beide trainers daar gelijk hebben gespeeld en daar zou juist van 't Schip het voordeel moeten hebben gehad dat het team naar zijn hand was gezet.

Is het op basis van punten een stijgende lijn? Ja, maar dat is nogal een scorebordanayse. Al met al mag Ajax blij zijn dat van 't Schip instapte want welke buitenstaander gaat dat doen, maar ik heb ook niet de perceptie dat Maduro het slechter/beter zou doen al is dat koffiedikkijken
    Lente
    Meervoudig international

Persepolis wrote: 22 Jul 2024, 01:00Ben het hier helemaal niet mee eens.
    Ik denk dat wij niet hetzelfde bedoelen. Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat 5e worden wel echt de max was. Een beter resultaat zat er voor Schip echt niet in, die moest zelfs meer naar beneden kijken dat hij door NEC of Utrecht niet nog ingehaald zou worden dan dat die naar boven kon kijken om AZ nog te pakken. Dat bedoelde ik door te zeggen dat Schip er het maximale uitgehaald heeft, betere damagecontrol dan dit had hij niet kunnen doen.

Edit: Dat hij verliest van Sparta en Zwolle en een afstraffing krijgt van Feyenoord vind ik niet zo vreemd, dat is inherent aan een nieuwe trainer voor de groep die überhaupt geen voorbereiding heeft kunnen doen en met een labiele en broze selectie aan de gang moet. Dat is ook wat ik wil zeggen, zo slecht zijn die teams niet, die hebben ook gewoon een goed plan en een trainer die over dingen nadenkt en een elftal neer kan zetten. Dat zijn geen flierefluiters en die kunnen het ook gewoon een PSV en Feyenoord in goede doen lastig maken. Laat staan een Ajax met een selectie waar geen k-u-t van klopt. En zolang die selectie niet aangepakt gaat worden, gaat ook Fariola tegen genoeg verliespunten aanlopen. Zeker in het begin. Hoe moet hij 13 punten op het Twente van Oosting goed gaan maken / in gaan lopen? De kans dat Twente boven de 70 punten gaat eindigen vind ik groter dan dat dit Ajax dat gaat doen.
  • These users thanked the author Lente for the post:
    Persepolis
    Oh PSV wat je met me doet…
    Tijn
    Internationale topspeler

Lente wrote: 22 Jul 2024, 09:07
    Persepolis wrote: 22 Jul 2024, 01:00Ben het hier helemaal niet mee eens.
    Ik denk dat wij niet hetzelfde bedoelen. Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat 5e worden wel echt de max was. Een beter resultaat zat er voor Schip echt niet in, die moest zelfs meer naar beneden kijken dat hij door NEC of Utrecht niet nog ingehaald zou worden dan dat die naar boven kon kijken om AZ nog te pakken. Dat bedoelde ik door te zeggen dat Schip er het maximale uitgehaald heeft, betere damagecontrol dan dit had hij niet kunnen doen.

Edit: Dat hij verliest van Sparta en Zwolle en een afstraffing krijgt van Feyenoord vind ik niet zo vreemd, dat is inherent aan een nieuwe trainer voor de groep die überhaupt geen voorbereiding heeft kunnen doen en met een labiele en broze selectie aan de gang moet. Dat is ook wat ik wil zeggen, zo slecht zijn die teams niet, die hebben ook gewoon een goed plan en een trainer die over dingen nadenkt en een elftal neer kan zetten. Dat zijn geen flierefluiters en die kunnen het ook gewoon een PSV en Feyenoord in goede doen lastig maken. Laat staan een Ajax met een selectie waar geen k-u-t van klopt. En zolang die selectie niet aangepakt gaat worden, gaat ook Fariola tegen genoeg verliespunten aanlopen. Zeker in het begin. Hoe moet hij 13 punten op het Twente van Oosting goed gaan maken / in gaan lopen? De kans dat Twente boven de 70 punten gaat eindigen vind ik groter dan dat dit Ajax dat gaat doen.
    Ik vind je hier wel heel mild voor Van het Schip.
    Hij heeft in de winterstop ook gericht kunnen trainen en had een veel en veel betere selectie tot zijn beschikking dan bijvoorbeeld AZ, dat met name leunde op Pavlidis.
    AZ stond in de winterstop 8 punten boven Ajax en aan het einde zelfs 9 en Twente liep nog uit van 9 naar 14 punten. Van het Schip heeft tactisch te weinig verbeterd bij Ajax. Een selectie waar geen k-u-t van klopt was het echt niet.

En Twente gaat komend seizoen ook veel last krijgen van de Europese belasting, dat zijn ze totaal niet gewend en zo breed is de selectie niet daar. Ik zie Ajax echt wel rond de 70 punten eindigen en eerder richting 75 dan 65 gaan. Twente gaat het denk ik moeilijker krijgen, maar we gaan het zien.
  • These users thanked the author Tijn for the post:
    Persepolis
    VeresRivne
    Vedette

Massimo wrote: 22 Jul 2024, 01:00
    VeresRivne wrote: 21 Jul 2024, 23:46 Ik ben nooit een Schreuderfan geweest, dat 'brein van het elftal' vond ik goedkoop T. gezwets, en ik heb die discussie met mijn medesupporters ook gevoerd, ik vond Schreuder een backstabber. Ik snapte wel waarom Ajax bij hem uitkwam, maar je hebt gelijk, veel van mijn collega supporters waren wel enthousiast.

Anyway als crisismanager met name zakte Schreuder door het ijs. Ik denk dat Farioli met deze groep wel de juiste man is, communiceert veel en stuurt veel en is zeer betrokken. Je moet hem niet neerzetten bij ervaren vedettes van Madrid. Ik vrees dat Farioli wel een zwakke selectie tot zijn beschikking krijgt...
    Ik heb het niet specifiek over jou, want ondanks dat ik het regelmatig oneens met je ben wat betreft Ajax, ben je wel kritisch en kritischer dan de gemiddelde Ajax supporter en onderbouw je je posts doorgaans met steekhoudende argumenten.

Ook hier geef je al aan dat veel van je collega supporters positiever er in stonden dan jij destijds. Echter wat betreft Farioli is ook afwachten hoe hij om zal gaan als het tegenzit, want het is en wordt waarschijnlijk naar Ajax begrippen een zwakke selectie terwijl de verwachtingen wel omhoog zijn gegaan deze maanden. Bosz wordt ook geen kampioen met de selectie van Ajax.

Ik zet Ajax het komend seizoen in op een punt of 70 tot 75, jij op dit moment lager. Hoe denk je dat de reacties zullen zijn als jij gelijk gaat krijgen? En wordt hij dan nog steeds als de juiste man gezien?
    Veel zal afhangen van de rugdekking van de organisatie, De Telegraaf zal waarschijnlijk van in het begin de aanval openen tenzij hij het echt goed gaat doen of bv een Kroes ze weer info voedert in ruil voor steun. Pizzabakker, spaghettivreter, Farioli maakt geen ravioli van dit elftal; ik kan de stompzinnige vergelijkingen nu al dromen. Kroes en Beuker zullen naar ik verwacht pal achter Farioli blijven staan en dat zal helpen. Ook hebben de supporters wel een lesje nederigheid gehad afgelopen twee seizoenen, ja je hebt nog de categorie dromers maar doe komen van een koude kermis thuis. Veel zal afhangen hoe Farioli punten morst, als hij dat doet met aanvallend spel en brengen van talent dan zal hem dat makkelijker vergeven worden dan dat hij de Berlijnse muur bouwt. Hij zal een ding moeten doen en dat is zich niet laten meeslepen in de mediahausse rond Ajax, doe je dat wel zoals Adriaanse, Schreuder of Ten Cate dan ben je onherroepelijk verloren. Maar opnieuw ook daar speelt de organisatie een rol, als Kroes Stoicijns achter hem blijft staan zal dat helpen. Denk aan Cocu bij jullie na dat dramaseizoen, velen hadden hem eruit gegooid maar de leiding hield vertrouwen. Overigens nog een addertje onderf het gras, Ajax kan zich ook financieel het niet veroorloven weer een traiuner de laan uit te sturen en een reset op de selectie te doen, dat is in Farioli's voordeel.
  • These users thanked the author VeresRivne for the post:
    Lente
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Tijn
    Internationale topspeler

VeresRivne Ik ben het op zich wel met je eens, maar heel consequent zijn Beuker en Kroes nog niet, dus hoeveel hun woord momenteel waard is, kan je je ook sterk afvragen. Mooie praatjes om supporters te pleasen zijn ze wel van in ieder geval. Dus als van die kant de druk op Farioli opgevoerd wordt, dan lijkt met name Kroes mij een opportunist pur sang en gooit hij Farioli ook zo onder de bus.

Als Farioli slim is kiest hij voor meer jeugd en predikt hij geduld, dan zal de achterban het ook wel redelijk begrijpen dat ze nog punten morsen. Al zal dat beter vallen bij een gelijkspel tegen AZ dan tegen Almere.
    VeresRivne
    Vedette

Tijn wrote: 22 Jul 2024, 11:10 @VeresRivne Ik ben het op zich wel met je eens, maar heel consequent zijn Beuker en Kroes nog niet, dus hoeveel hun woord momenteel waard is, kan je je ook sterk afvragen. Mooie praatjes om supporters te pleasen zijn ze wel van in ieder geval. Dus als van die kant de druk op Farioli opgevoerd wordt, dan lijkt met name Kroes mij een opportunist pur sang en gooit hij Farioli ook zo onder de bus.

Als Farioli slim is kiest hij voor meer jeugd en predikt hij geduld, dan zal de achterban het ook wel redelijk begrijpen dat ze nog punten morsen. Al zal dat beter vallen bij een gelijkspel tegen AZ dan tegen Almere.
    Qua praatjes ben ik wel met je eens, echter is Kroes' gezag en autoriteit ook hier aan verbonden voor een deel; hij wist het beter, als hij zijn eigen keuze snel bij het grofvuil zet dan straalt dat ook slecht op hemzelf af. Neem Marcel Keizer die werd Overmars een beetje door de maag gesplist en die had vervolgens weinig krediet, krediet wat Ten Hag wel had bij Overmars, dat was zijn keuze.

Je ziet dat Farioli in alles een tegenpool is van Steijn voorlopig dat alleen al pleit voor hem onder de supporters.
    SLAVA UKRAINE!!!
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

Mocht Ajax winnen, dan mogen ze het opnemen tegen Panathinaikos of onze Bultras vriendjes van Botev Plovdiv
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

VI gonna VI
    https://www.vi.nl/nieuws/goed-nieuws-voor-ajax-traore-speelgerechtigd-voor-duels-met-vojvodina wrote: Goed nieuws voor Ajax: Traoré speelgerechtigd voor duels met Vojvodina
    https://www.vi.nl/nieuws/goed-nieuws-voor-ajax-traore-speelgerechtigd-voor-duels-met-vojvodina wrote: De aanwinst is speelgerechtigd voor het tweeluik met FK Vojvodina. Ajax diende vrijdag de gehele spelerslijst in
    https://www.vi.nl/nieuws/goed-nieuws-voor-ajax-traore-speelgerechtigd-voor-duels-met-vojvodina wrote: Ajax meldt nog wel te wachten op de formele afhandeling van de werkvergunning van Traoré
    Dus uhm, volgens de UEFA kan hij spelen omdat hij op de spelerslijst staat maar in de praktijk kan hij dat niet omdat hij geen werkvergunning heeft ( al zal dat snel genoeg gaan omdat hij een verleden in NL heeft? )

Maar goed, fitheid en meetrainen blijft toch wel een uitdaging
    https://www.vi.nl/nieuws/meespelen-van-traore-met-ajax-tegen-vojvodina-om-meerdere-redenen-lastig wrote: 'We moeten zijn conditie afwachten en kijken hoe hij zich aanpast. We willen hem onder goede conditionele voorwaarden het veld laten betreden'
    VeresRivne
    Vedette

Ajax dus als het doorkomt waarschijnlijk tegen Panathinaikos, nouja dat zou dus wel eens over kunnen zijn.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Grasmat
    Lid van verdienste

Een Griekse tragedie waarin de voormalige held Ajax het onderspit delft, wanneer Panathinaikos de Achilleshiel van hun tegenstander weet te vinden en als een Trojaans paard keer op keer op zijn Grieks de zestien van Ajax weet binnen te dringen.

Ik teken ervoor.
  • These users thanked the author Grasmat for the post (total 3):
    GarnaalTylerDurdnHeissenberrug
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Grasmat wrote: 22 Jul 2024, 16:55 Een Griekse tragedie waarin de voormalige held Ajax het onderspit delft, wanneer Panathinaikos de Achilleshiel van hun tegenstander weet te vinden en als een Trojaans paard keer op keer op zijn Grieks de zestien van Ajax weet binnen te dringen.

Ik teken ervoor.
    We hebben het hier dan wel over de Griekse liefde, toch? :whistle:
    Grasmat
    Lid van verdienste

Zeker. De nummer 16 van ajax kan maar beter de vaseline erbij pakken.
    danko-lazovic
    Meervoudig international

Is het vis weer? Of zal Pasveer echt eerste keeper zijn?😂
    ShovingNE2
    Site Admin

Zelfs VI zei dat hij het geweldig deed.

Vooral subliem hoe hij de bal onder de voet had.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Balinho
    Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 22 Jul 2024, 17:20
    Vooral subliem hoe hij de bal onder de voet had.
    Ze kunnen daar beter zorgen dat ze voetballen weer onder de knie krijgen.
  • These users thanked the author Balinho for the post (total 3):
    Mr. SpockShovingNE2Heissenberrug
    Grasmat
    Lid van verdienste

Huh, was die niet gestopt? Die mens is 80.

Nou ja, snap het op zich wel als je op die leeftijd op een lager niveau je carrière nog wat wil rekken.
    Garnaal
    Basisspeler

De Amsterdamse processierups pleister lijkt dan toch aan een einde te komen. Voor het eerst wordt er weer genoten van een échte voorbereiding. De oefenpotjes worden gewonnen, een nieuw meesterbrein staat voor de groep en er kan weer uitgekeken worden naar betere tijden. De spelers ogen opgewekt, staan zowaar met elkaar te dollen op het trainingsveld en lijken zelfs nieuwe looplijnen ontdekt te hebben. Alsof de laatste 2 jaar gewoon niet gebeurd zijn. Het kan al niet meer fout dit seizoen. Spelers die vorig jaar het niveau van de plaatselijke FC nog niet konden aantikken, zijn nu toch ineens niet zo slecht. Mij bekruipt het gevoel dat ze de afgelopen jaren gewoon compleet vergeten zijn. Je bent bijna bovennatuurlijk arrogant om ineens weer in spelers te geloven die op hun voetbalschoenen heel klein links en rechts hebben geschreven. Als ik nu al die nieuwsartikelen zie van het herboren Ajax begin ik toch al een klein beetje te gniffelen. Die hele kleine kans, dat ze toch niet de hele eredivisie aan gort spelen, dat zou toch wel bijzonder geinig zijn. Die zijn straks in Amsterdam in een fase van complete verstandsverbijstering als ze toch weer onderuit gaan. De realisatie dat een groot deel van de spelers toch, nog steeds, zwaar ondermaats is, de supporters bij het eerste beste verlies het stadion weer beginnen te demonteren, de eerste beste uit de RVC weer vogelvrij wordt verklaard en het allerbelangrijkste, dat ze weer niet de beste zijn. Waar nu het enthousiasme nog aanstekelijk werkt van de nieuw aangestelde Messias, ben ik toch heel benieuwd hoe de wenkbrauwen er bij staan als het niet zo lekker loopt. Gelukkig voor Frivioli, kan hij altijd leunen op de positiviteit die jongens als Brobbey en Bergwijn uitstralen.
  • These users thanked the author Garnaal for the post (total 6):
    BalinhoDe RealistCaptain(C)TijnAlex Rodrigo Dias da CostaBram
    loginnaam
    Internationale topspeler

VeresRivne wrote: 22 Jul 2024, 16:41 Ajax dus als het doorkomt waarschijnlijk tegen Panathinaikos, nouja dat zou dus wel eens over kunnen zijn.
    En in zo'n geval mogelijk zelfs over als het gaat om groepsfasevoetbal, want de verliezer van dit affiche zal ongeplaatst zijn in de play-offs Conference League en dus mogelijk tegen clubs als Chelsea en Betis kunnen loten. Uitgeschakeld worden door Vojvodina Novi Sad zou wat dat betreft gunstiger kunnen zijn voor Ajax (en het Nederlandse voetbal Juancho ) want Maribor of Universitatea Craiova in de 3e voorronde Conference League moet nog wel haalbaar zijn en dan heeft Ajax wel een geplaatste status in de play-offs Conference League, waarmee ze dan clubs als Chelsea en Betis ontlopen.
    Post Reply