Uitgangspunt moet natuurlijk zijn dat de beste speler moet spelen máár hoe krijg je hjet voor elkaar dat je 3 keepers hebt aangetrokken en ze allemaal slechter zijn dan Remko 'opa' Pasveer.
JayJay Bosker, eh Gorter is volledig afgeschreven inmiddels
Ruli mag niet meer ruilen van positie
Diamantje Ramaj blijkt toch niets meer dan een brokje kool te zijn
Massimo wrote: ↑23 Jul 2024, 10:48
Betere spelers en selectie.
Vorig seizoen heeft Ajax de grootste moeite gehad met ploegen als Almere, PEC, GAE, Vitesse enz.
Schijnbaar hebben ze nu een toverdokter aangenomen die dit in een paar maanden compleet heeft omgedraaid?
Klopt. En grote kans dat Ajax dat komend seizoen met de helft van deze ploegen ook zal hebben. Neemt niet weg dat vorig seizoen wel erg ondermaats was. Tactisch klopte er geen hout van en de sfeer was richting het nulpunt.
Ajax speelt eventueel tegen Panathinaikos, niet tegen Salzburg of Fenerbahce. Waarom zou de kans groter zijn dat Ajax verliest van Panathinaikos dan dat ze zouden winnen? Wat vind je zo goed aan Panathinaikos, dat 4e werd in een stuk mindere competitie en welke resultaten onderstrepen dat? Leg de selecties eens naast elkaar en wat is dan je conclusie en waarom?
Kan Ajax verliezen van Panathinaikos in deze fase? Ja dat kan, maar ik acht de kans dat Ajax zal winnen een stuk groter.
ShovingNE2 wrote: ↑23 Jul 2024, 10:58
Johan Inan vertelde in de AD voetbalpodcast vanochtend dat clubs die interesse hebben in spelers van Ajax exact weten hoe de vlag ervoor hangt. Ze weten dat ze over niet al te lange termijn echt moeten gaan zakken met prijzen want ze moeten van bepaalde spelers af.
Donderdag beginnen Bergwijn en Brobbel weer bij Ajax. Hoelang duurt het voordat ze 90 minuten kunnen maken? Op zeer hoge intensiteit van 16 tot 16 sprinten doorlopend. Die gaan zich daar niet eens aan wagen. Brobbel raakt al geblesseerd na twee zware trainingen bij Oranje. En daar valt en staat het hele systeem mee zo las ik. De aanvallers zijn erg belangrijk en moeten heel veel arbeid verrichten.
Oh, de grasmat ligt er sinds gisteren weer in. Er was een feestje in de Arena en daarvoor hadden ze grasmat eruit gehaald. Maar het ziet er schijnbaar nog slechter uit dan de mat in Hamburg. En hechten gaat nooit op tijd.
Brobbel heeft nog nooit 90 minuten gemaakt, waarom zou dat dit seizoen anders zijn?
Valse informatie VTheMan, dit EK heeft Brobbey 5x 90 minuten volgemaakt, één keer hield hij het zo'n 89 minuten vol.
Vorig seizoen heeft Ajax de grootste moeite gehad met ploegen als Almere, PEC, GAE, Vitesse enz.
Schijnbaar hebben ze nu een toverdokter aangenomen die dit in een paar maanden compleet heeft omgedraaid?
Klopt. En grote kans dat Ajax dat komend seizoen met de helft van deze ploegen ook zal hebben. Neemt niet weg dat vorig seizoen wel erg ondermaats was. Tactisch klopte er geen hout van en de sfeer was richting het nulpunt.
Ajax speelt eventueel tegen Panathinaikos, niet tegen Salzburg of Fenerbahce. Waarom zou de kans groter zijn dat Ajax verliest van Panathinaikos dan dat ze zouden winnen? Wat vind je zo goed aan Panathinaikos, dat 4e werd in een stuk mindere competitie en welke resultaten onderstrepen dat? Leg de selecties eens naast elkaar en wat is dan je conclusie en waarom?
Kan Ajax verliezen van Panathinaikos in deze fase? Ja dat kan, maar ik acht de kans dat Ajax zal winnen een stuk groter.
Ik ging dit doen en kwam er toen achter dat Filip Djuricic daar speelt. De man die ooit furore maakte bij Heerenveen. 32 jaar alweer en sinds zijn vertrek bij Heerenveen, 11 jaar geleden, is Panathinaikos zijn 8e club.
Tot voor kort was Ramaj niet te koop, maar door zijn dreigende reserverol is een verkoop voor 31 augustus ineens niet meer onbespreekbaar. Die zou Ajax bovendien extra financiële middelen geven om op de transfermarkt meer te kunnen doen.
Dit kan inderdaad ook gewoon een plannetje van Ajax zijn. Op de bank pleuren omdat hij dan wellicht wil vertrekken zodat ze de broodnodige centen kunnen pakken.
Spelertjes pesten en dreigen met een reservebeurt. Rensch op de plek van Sutalo, Forbs op de plek van Bergwijn en Akpom op de plaats van Brobbey. Bedankt voor (niet) bewezen diensten, maar we hebben liever dat jullie opdonderen en er geld binnenkomt.
Ik vind helemaal niks goed aan Panathinaikos, ik heb geen idee hoe goed of slecht ze zijn.
Ik heb een heel seizoen naar Ajax zitten kijken en weet wel dat die ploeg echt tegen niemand favoriet is.
Ik denk inderdaad dat Ramaj ineens te koop is vanwege het uitblijven van andere verkopen. 2 maanden geleden was Ramaj nog de nieuwe Neuer. No way dat Pasveer dit op kwaliteit heeft gewonnen.
Menno1 wrote: ↑24 May 2024, 18:44In brutto bedragen denk ik dat dit de waardes zijn, en nee, dat gaan de meesten niet leuk vinden:
Taylor: 20-25 miljoen Brobbey: 40-60 miljoen
Bergwijn: 20-25 miljoen
Hato: 40-50 miljoen
Akpom: 15 miljoen
Forbes: 10-15 miljoen
Sutalo: 20 miljoen
Oh, dat is wat lager de Menno, ongeveer de helft van wat jij verwacht.
Had je anders verwacht? Van die genoemde bedragen zie ik oprecht alleen Akpom, Forbs en Hato als haalbaar. Met de kanttekening dat dit voor Hato pas over een jaar of 2 zal gelden, en dan moet Ajax er wel weer bovenop zijn. Nu weten clubs gewoon de situatie van Ajax, die gaan echt geen 40mil op Hato bieden. Net als dat Ajax wel kan inzetten op het terugverdienen van het aankoopbedrag van Sutalo (20mil), maar dat clubs dit echt niet zomaar gaan betalen als ze weten dat Ajax van hem af wil.
Menno1 wrote: ↑24 May 2024, 18:44In brutto bedragen denk ik dat dit de waardes zijn, en nee, dat gaan de meesten niet leuk vinden:
Taylor: 20-25 miljoen Brobbey: 40-60 miljoen
Bergwijn: 20-25 miljoen
Hato: 40-50 miljoen
Akpom: 15 miljoen
Forbes: 10-15 miljoen
Sutalo: 20 miljoen
Oh, dat is wat lager de Menno, ongeveer de helft van wat jij verwacht.
Had je anders verwacht? Van die genoemde bedragen zie ik oprecht alleen Akpom, Forbs en Hato als haalbaar. Met de kanttekening dat dit voor Hato pas over een jaar of 2 zal gelden, en dan moet Ajax er wel weer bovenop zijn. Nu weten clubs gewoon de situatie van Ajax, die gaan echt geen 40mil op Hato bieden. Net als dat Ajax wel kan inzetten op het terugverdienen van het aankoopbedrag van Sutalo (20mil), maar dat clubs dit echt niet zomaar gaan betalen als ze weten dat Ajax van hem af wil.
Tot voor kort was Ramaj niet te koop, maar door zijn dreigende reserverol is een verkoop voor 31 augustus ineens niet meer onbespreekbaar. Die zou Ajax bovendien extra financiële middelen geven om op de transfermarkt meer te kunnen doen.
Dit kan inderdaad ook gewoon een plannetje van Ajax zijn. Op de bank pleuren omdat hij dan wellicht wil vertrekken zodat ze de broodnodige centen kunnen pakken.
één van de weinige positieve punten van voorgaande seizoen zo behandelen
Geeft wellicht ook wel aan hoe nijpend het is. Een speler die nul toekomst heeft gebruiken boven een speler die groeipotentie heeft.
Als kopende club zie je dit toch ook gebeuren en op basis daarvan ga je hopelijk ook lager zitten in je bod.
mateja wrote: ↑23 Jul 2024, 11:22
Ik denk inderdaad dat Ramaj ineens te koop is vanwege het uitblijven van andere verkopen. 2 maanden geleden was Ramaj nog de nieuwe Neuer. No way dat Pasveer dit op kwaliteit heeft gewonnen.
Maar in wat voor situatie stop je jezelf dan? Dan ga je iemand die wel voldoet verkopen tegen een lage prijs omdat niemand anders weg gaat. Dan zou ik zeggen geef die Farioli de kans om een half jaar met die gasten te werken en kijk dan wat er écht buiten de boot valt. Ga voor wat huurspelers bij grotere clubs om goedkoop toch wat kwaliteit toe te voegen en ga vooral Hato, Brobbey en Ramaj niet verkopen om het verkopen.
Zo'n Taylor en Bergwijn zijn compleet inwisselbaar. Akpom en wellicht Forbs ook. Sutalo kan er geen zak van dus neem je verlies daar dan op.
Als het doel is om te kunnen investeren in andere spelers dan kun je niet een basiswaardige keeper met transferwaarde verkopen om uit te komen bij Rosario en Wout Weghorst. Dat beleid kan zelfs in Amsterdam niet.
En dan straks ook nog fittie tussen Wellenreuther en Bijlow. Ronald Waterreus kan straks bij beide clubs aan de slag met zijn stoomcursus collega's wegpesten.
mateja wrote: ↑23 Jul 2024, 11:22
Maar in wat voor situatie stop je jezelf dan? Dan ga je iemand die wel voldoet verkopen tegen een lage prijs omdat niemand anders weg gaat. Dan zou ik zeggen geef die Farioli de kans om een half jaar met die gasten te werken en kijk dan wat er écht buiten de boot valt. Ga voor wat huurspelers bij grotere clubs om goedkoop toch wat kwaliteit toe te voegen en ga vooral Hato, Brobbey en Ramaj niet verkopen om het verkopen.
Zo'n Taylor en Bergwijn zijn compleet inwisselbaar. Akpom en wellicht Forbs ook. Sutalo kan er geen zak van dus neem je verlies daar dan op.
Als het doel is om te kunnen investeren in andere spelers dan kun je niet een basiswaardige keeper met transferwaarde verkopen om uit te komen bij Rosario en Wout Weghorst. Dat beleid kan zelfs in Amsterdam niet.
Lijkt me ook. Maar misschien is de paniek inmiddels zo groot daar...
Pasveer wordt nu ff gebruikt om Ramaj richting de uitgang te werken. Lukt dat, dan schuift hij weer terug naar 3e keeper en gaan ze misschien die jongen van Go Ahead halen. Rulli ook weg uiteraard, die is al vanaf zijn contractondertekening ongelukkig in Amsterdam.
mateja wrote: ↑23 Jul 2024, 11:32
Waarom doen wij geen poging voor Ramaj als Benitez zou gaan? Lijkt me beter dan Rulli.
Omdat dat een flinke stap achteruit is. M.i., en dat heb ik vaker gezegd hier, is Ramaj een matige keeper met soms een uitschieter naar "redelijk". En ik vind Rulli juist een betere keeper. Maar liefst allebei niet aub.
Vind alleen niet dat Pasveer beter is, terwijl Ramaj nog jong is en zich dus kan verbeteren. Dus alsnog een vreemde beslissing.
Last edited by Persepolis on 23 Jul 2024, 14:37, edited 1 time in total.
Spelertjes pesten en dreigen met een reservebeurt. Rensch op de plek van Sutalo, Forbs op de plek van Bergwijn en Akpom op de plaats van Brobbey. Bedankt voor (niet) bewezen diensten, maar we hebben liever dat jullie opdonderen en er geld binnenkomt.
En weten allemaal dat die gladde aal dit zo zou kunnen doen.