Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

JChovanec wrote: 23 Jul 2024, 20:33
Mick Jagger wrote: 23 Jul 2024, 18:14 Aan alles merk je al een week of twee dat een slecht resultaat komende donderdag die hele club weer terug in diepe crisis gaat storten.
Nou in dat geval ga ik mijn moeder vragen een kaarsje te branden voor ajax donderdag. Deed ze vroeger ook voor mij als ik examens had, vaak gezakt dus hoop op.zelfde uitwerking als toen.
Het is dan alleen de vraag of je die kaarsjes moet branden of jezelf moet aanbieden bij Ajax…
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Jwoeloe wrote: 23 Jul 2024, 20:20 Hij houdt altijd wel goed het balletje onder de voet, dus ergens is het ook begrijpelijk.
Mag dat wel? Is dat niet iemand anders' signature (non) move?
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Mick Jagger wrote: 23 Jul 2024, 18:14 Aan alles merk je al een week of twee dat een slecht resultaat komende donderdag die hele club weer terug in diepe crisis gaat storten.
Nou in dat geval ga ik mijn moeder vragen een kaarsje te branden voor ajax donderdag. Deed ze vroeger ook voor mij als ik examens had, vaak gezakt dus hoop op.zelfde uitwerking als toen.
Ik brand het liefst kaarsjes onder ajax.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Did Sutalo wilt dus niet weg. Het geld is TE goed.
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Ittot wrote: 23 Jul 2024, 19:12
Menno1 wrote: 23 Jul 2024, 18:52

Sorry hoor, maar natuurlijk is dat gek. Pasveer is pure middelmaat van 41 jaar tov een Argentijnse international en een groot talent van 22 die allebei beter zijn als Pasveer.

Wat Pasveer voor heeft, is dat het een assertieve jongen is, die zich ongetwijfeld heeft laten gelden in de eerste weken van het trainingskamp en waarschijnlijk is Ravioli onder de indruk van de zogenaamde leidingsgevende kwaliteiten van opa. Nog waarschijnlijker is dat opper patjepeeer Kroes zich vergegaloppeerd heeft met de beloofde verkopen en nu ten einde raad maar ramaj in de aanbieding gooit en Ravioli heeft gevraagd om mee te werken voor het laatste duwtje.

Voor sportieve redenen heeft het namelijk geen enkel nut om Pasveer te preferen boven Rulli of Ramaj.
Rulli is vrij duidelijk dat ze daar van af willen. Dus dat speelt inderdaad mee. Ik heb begrepen (van de Ajax watcher van Vi) dat Farioli al weken niet onder de indruk is van Ramaj. En dat snap ik. Wij waren ook niet onder de indruk van Drommel en dat zijn praktisch gezien een kopie van elkaar qua kwaliteiten en ook qua niveau.

Dat Pasveer met zijn coaching zoveel meer kan toevoegen heeft te maken dat Ramaj op andere vlakken simpelweg niet excelleert.

Dus ja het is niet zo onlogisch dat dit gebeurt. Rulli moet weg (is nog de beste keeper) en Ramaj is overschat.

Ik hoop dat andere clubs dat ook inzien. Of we moeten ze allemaal ff de stats van Drommel en Ramaj doorsturen, kopen ze misschien Dronmel nog voor 10 a 15m.
Ramaj is wel een stukje beter als Drommel natuurlijk. ja, wel een zelfde type, maar Ramaj straalt veel meer uit, keept ook met meer vertrouwen en lef en heeft ook een paar wedstrijden Ajax echt gered. Ja, hij maakt ook fouten uiteraard, maar ik begrijp wel waarom hij vorig jaar de voorkeur kreeg zelfs boven Rulli. Het is ook niet voor niets dat een Chelsea blijkbaar interesse heeft in hem en niet in een Drommel
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Menno1 wrote: 23 Jul 2024, 20:50

Rulli is vrij duidelijk dat ze daar van af willen. Dus dat speelt inderdaad mee. Ik heb begrepen (van de Ajax watcher van Vi) dat Farioli al weken niet onder de indruk is van Ramaj. En dat snap ik. Wij waren ook niet onder de indruk van Drommel en dat zijn praktisch gezien een kopie van elkaar qua kwaliteiten en ook qua niveau.

Dat Pasveer met zijn coaching zoveel meer kan toevoegen heeft te maken dat Ramaj op andere vlakken simpelweg niet excelleert.

Dus ja het is niet zo onlogisch dat dit gebeurt. Rulli moet weg (is nog de beste keeper) en Ramaj is overschat.

Ik hoop dat andere clubs dat ook inzien. Of we moeten ze allemaal ff de stats van Drommel en Ramaj doorsturen, kopen ze misschien Dronmel nog voor 10 a 15m.
Ramaj is wel een stukje beter als Drommel natuurlijk. ja, wel een zelfde type, maar Ramaj straalt veel meer uit, keept ook met meer vertrouwen en lef en heeft ook een paar wedstrijden Ajax echt gered. Ja, hij maakt ook fouten uiteraard, maar ik begrijp wel waarom hij vorig jaar de voorkeur kreeg zelfs boven Rulli. Het is ook niet voor niets dat een Chelsea blijkbaar interesse heeft in hem en niet in een Drommel
Drommel heeft daarin ook stappen gemaakt, de laatste 2 seizoenen als bekerkeeper waren gewoon prima.
Ittot
Internationale topspeler

Man united kocht Antony voor 100m en vd beek voor 40m. Dat Chelsea interesse heeft zegt me dus niet zoveel. Zoals gezegd, hij is ook gehyped en grote clubs kijken helaas graag bij Ajax ivm FOMO.

Hij is op basis van statistieken iig niet zo veel beter dan Drommel was.
Het is een keeper die hiervoor 2e? of 3e? keeper was van een Duitse middenmoter. Laten we ajb realistisch blijven. Hij heeft het leuk gedaan maar ook echt grote ontwikkelpunten. Ik ben het met je eens dat hij een goede zelfverzekerde uitstraling heeft. Maar het blijft een keeper van Drommelachtige kwaliteit. Misschien iets beter. Nou ja. Prima. Nog steeds niets bijzonders.
psvgouda
Vedette

Franciscus wrote: 23 Jul 2024, 21:32
Drommel heeft daarin ook stappen gemaakt, de laatste 2 seizoenen als bekerkeeper waren gewoon prima.
Ik las in de gauwigheid 'barkeeper' :dus:
  • These users thanked the author psvgouda for the post:
    Franciscus
    Franciscus
    Nationale topspeler

psvgouda wrote: 23 Jul 2024, 21:56
    Franciscus wrote: 23 Jul 2024, 21:32

Ook dat kan hij beter dan Ramaj.
    psvgouda
    Vedette

Franciscus wrote: 23 Jul 2024, 21:59
    psvgouda wrote: 23 Jul 2024, 21:56

Ook dat kan hij beter dan Ramaj.
    Maar da's logies :indexfinger:
    Massimo
    Legende

Ik vind Ramaj wel beter dan Drommel, maar Ramaj beoordeel ik als eerste keeper en Drommel als tweede keeper. (gelukkig maar) Ik vind Ramaj talentvol en die kan ook nog wel groeien. Ik vind hem niet zo talentvol als dat er afgelopen jaar werd gedaan door journaille en supporters, maar wel goed genoeg om daarmee te keepen en hem daarin te laten ontwikkelen. Ook de complimenten die hij krijgt met de voet aan de bal vind ik een heel stuk minder. Rulli vind ik eigenlijk wel een betere keeper, maar dat is vanaf dag 1 geen gewenst huwelijk en zowel Ajax als hij zijn maar wat blij dat hij naar de OS gaat de komende weken.

Pasveer houdt het lang vol, maar is echt een reservekeeper mits fit, want dat is de laatste jaren ook wat minder geworden. Laag in beide hoeken is hij makkelijk te kloppen. Als je eerste keeper geblesseerd is, dan kan je prima Pasveer opstellen. Als eerste keeper is het een heel ander verhaal, maar hartstikke veel plezier!
    Hammer
    Bankzitter
    Favoriete speler: Tim van den Heuvel

Zeker Rulli zal een te dure gast zijn waarschijnlijk en die zullen ze daarom willen dumpen vermoed ik maar wanneer je Rulli, Ramaj en Pasveer aan boord hebt en dan voor Pasveer kiest klinkt hetzelfde als wanneer Bosz afgelopen seizoen voor Waterman gekozen had boven Benitez en Drommel. Oftewel behoorlijk absurd.
    Support in difficult times
    JChovanec
    Meervoudig international

Thijs wrote: 23 Jul 2024, 20:35

Het is dan alleen de vraag of je die kaarsjes moet branden of jezelf moet aanbieden bij Ajax…
    Slechte vraag😁, ik wil geen hand uitsteken daar. Ook niet voor een hoger doel.
    Massimo
    Legende

VeresRivne Voor jou toch nog een positieve noot ondanks dat het vandaag hier weer dolle pret was en dat is de contractverlenging van Dies Janse die jij al voor de voorbereiding genoemd had als eventuele verrassing.
    Juancho
    Mister PSV

Josef Dettelbacher wrote: 23 Jul 2024, 15:31 Onana kwam als talent van Barcelona, waar je natuurlijk direct op een dood spoor zit met Ter Stegen onder de lat. Ramaj is gewoon een random jonge keeper bij een Duitse middenmoter, die ook in de jeugd niet uitblonk. Behalve hun contract bij Ajax snap ik de vergelijking niet.
    Je mist het belangrijkste dan nog: de stijl van keepen. Agressief, ver naar voren, bijna als libero spelen, geweldige reflexen maar ook nog domme fouten. Ik zie de vergelijking qua keepers wel. Zou ook wel een type Bosz keeper zijn overigens. Los van wat je van hem vindt op dit moment.
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    Franciscus
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Josef Dettelbacher
    Legende

Juancho wrote: 23 Jul 2024, 23:31
    Josef Dettelbacher wrote: 23 Jul 2024, 15:31 Onana kwam als talent van Barcelona, waar je natuurlijk direct op een dood spoor zit met Ter Stegen onder de lat. Ramaj is gewoon een random jonge keeper bij een Duitse middenmoter, die ook in de jeugd niet uitblonk. Behalve hun contract bij Ajax snap ik de vergelijking niet.
    Je mist het belangrijkste dan nog: de stijl van keepen. Agressief, ver naar voren, bijna als libero spelen, geweldige reflexen maar ook nog domme fouten. Ik zie de vergelijking qua keepers wel. Zou ook wel een type Bosz keeper zijn overigens. Los van wat je van hem vindt op dit moment.
    Ik vind Ramaj eigenlijk meer op Cillessen lijken qua stijl.
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Juancho
    Mister PSV

Josef Dettelbacher wrote: 23 Jul 2024, 23:34
    Juancho wrote: 23 Jul 2024, 23:31

Serieus? Kan hoor, maar ik juist totaal niet :mrgreen: Ik kan Cilissen eigenlijk alleen met vd Sar vergelijken.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Josef Dettelbacher
    Legende

Juancho wrote: 23 Jul 2024, 23:36
    Josef Dettelbacher wrote: 23 Jul 2024, 23:34

Serieus? Kan hoor, maar ik juist totaal niet :mrgreen: Ik kan Cilissen eigenlijk alleen met vd Sar vergelijken.
    Ja serieus, ik vind ze in hun motoriek en manier van ballen stoppen op elkaar lijken

Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    koetje
    Legende

Ramaj vindt ik een Nemanja Gudelj maar dan met handschoenen aan.
    VeresRivne
    Vedette

Massimo wrote: 23 Jul 2024, 22:55 @VeresRivne Voor jou toch nog een positieve noot ondanks dat het vandaag hier weer dolle pret was en dat is de contractverlenging van Dies Janse die jij al voor de voorbereiding genoemd had als eventuele verrassing.
    Mja dit is een jongen met mogelijkheden, of hij echt doorbreek is afwachten.

Ik denk dat Ajax - nu nog weinig verkocht is - in de situatie gaat komen dat ook vaste krachten als Hato of Brobbey for sale zijn. Ik hoorde Inan speculeren dat er tegen september mogelijk nog wel 14-15 mutaties plaatsvinden. Waarvan het merendeel uitgaand zal zijn. We hebben het eerder gehad over verwachtingen rond Ajax, de reden dat Ajax in mijn ogen niet aan 70 punten gaat komen is dat er erg diep gesneden zal moeten worden, dat is voor mij het meest logische scenario met de huidige situatie. Dat is zuur voor Farioli en supporters met verwachtingen maar ik heb me daar al lang op ingesteld.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Tjompie
    Internationale topspeler

Het is nog erger dan we dachten :lol: :lol:
    "Ik kende Mislintat niet. Ik had nog nooit van hem gehoord. Overigens ook niet van de andere kandidaten. Ik heb geen achtergrond in het voetbal. Dat was nieuw voor mij. Mislintat is voorgedragen door een bureau, net als de andere kandidaten. We hebben toen gesprekken gevoerd. Samen met Edwin van der Sar en de andere directieleden."
    https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... mijn-keuze
    Psv_fan
    Lid 2e elftal

Ik zag dat ze over de 50 spelers een rugnummer hebben gegeven. Oftewel, die hebben allemaal een salaris. Laten we daar eens een gemiddelde uit halen. Totaal per jaar, 40 miljoen? Dan kneuzen als Kroes moeten ook betaald worden. Totaal salarissen per jaar, 50 miljoen. Ze moeten verkopen voor ze kunnen kopen.

Met bovenstaande in het achterhoofd ga je mij niet vertellen dat die keepers soap toevallig is.
    Die ravioli weet toch ook wel wie eerste keeper was vorig jaar? Met wie hij de komende jaren vaste patronen kan inbouwen. Dan ga je toch niet voor de 40 jarige die vorig jaar niks keepte.

Het geld is op, de tijd dringt, spelers als Weghorst en Rosario worden straks voor hun grote neus weggekaapt, en zelf blijven ze met de meeste Mislintat aankopen doorsukkelen. Heerlijk.
    Franciscus
    Nationale topspeler

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wie er eerste keeper was vorig seizoen.
    Teletubby
    Nationale topspeler

PSV_fan wrote: 24 Jul 2024, 05:46 Ik zag dat ze over de 50 spelers een rugnummer hebben gegeven. Oftewel, die hebben allemaal een salaris. Laten we daar eens een gemiddelde uit halen. Totaal per jaar, 40 miljoen? Dan kneuzen als Kroes moeten ook betaald worden. Totaal salarissen per jaar, 50 miljoen. Ze moeten verkopen voor ze kunnen kopen.

Met bovenstaande in het achterhoofd ga je mij niet vertellen dat die keepers soap toevallig is.
    Die ravioli weet toch ook wel wie eerste keeper was vorig jaar? Met wie hij de komende jaren vaste patronen kan inbouwen. Dan ga je toch niet voor de 40 jarige die vorig jaar niks keepte.

Het geld is op, de tijd dringt, spelers als Weghorst en Rosario worden straks voor hun grote neus weggekaapt, en zelf blijven ze met de meeste Mislintat aankopen doorsukkelen. Heerlijk.
    Enorm duidelijk dat ze inderdaad Ramaj naar de uitgang willen forceren. Die gaan nu gewoon doodleuk spelen met hun Europese kansen door Pasveer op doel te zetten om Ramaj te kunnen verkopen. Zou mij niks verbazen als ze nu Ramaj lozen voor geld en dan een de lange of Olij later in het window kopen voor 3 miljoen en dat die dan eerste keeper wordt.
  • These users thanked the author Teletubby for the post:
    Psv_fan
    ShovingNE2
    Site Admin

Juancho wrote: 23 Jul 2024, 23:31Zou ook wel een type Bosz keeper zijn overigens. Los van wat je van hem vindt op dit moment.
    Ik vind Bosz eigenlijk wel een hele goede trainer.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Post Reply