Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mr.Unibet wrote: 23 Jul 2024, 22:44
Standbeeld wrote: 23 Jul 2024, 22:34
Jij denkt oprecht dat ze in deze situatie zoveel kan declareren terwijl "niemand weet wat ze precies doet"?
Hoe hoger het uurtarief en de functie, des te minder mensen durven zeggen. Ik heb er genoeg ervaring mee vanuit mijn werk.

Ik zeg niet dat ze geen reet uitvoert, want vaak is dat ook populistisch gelul, maar voor 4 ton declareren in enkele maanden tijd is bizar. Zelfs de topmannen van de KLM dromen hiervan.
Reken maar dat daar in zo'n situatie als deze echt wel een soort van control slag tussen zit hoor. En ja, 4 ton is ook bizar, maar ik heb persoonlijk geen zicht op wat ze daar allemaal voor moeten doen en hoe dat de club verder heeft geholpen of dat ze er wellicht voor hebben gezorgd dat de club überhaupt nog een kleine kans heeft te blijven bestaan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 23 Jul 2024, 23:18
Mr.Unibet wrote: 23 Jul 2024, 22:44

Hoe hoger het uurtarief en de functie, des te minder mensen durven zeggen. Ik heb er genoeg ervaring mee vanuit mijn werk.

Ik zeg niet dat ze geen reet uitvoert, want vaak is dat ook populistisch gelul, maar voor 4 ton declareren in enkele maanden tijd is bizar. Zelfs de topmannen van de KLM dromen hiervan.
Reken maar dat daar in zo'n situatie als deze echt wel een soort van control slag tussen zit hoor. En ja, 4 ton is ook bizar, maar ik heb persoonlijk geen zicht op wat ze daar allemaal voor moeten doen en hoe dat de club verder heeft geholpen of dat ze er wellicht voor hebben gezorgd dat de club überhaupt nog een kleine kans heeft te blijven bestaan.
En toch is het systeem in die zin "rot" dat de opgedrongen prijs voor een club in nood helpen zo exorbitant hoog is.

Kun je wel zeggen "heeft Vitesse het zelf naar gemaakt", maar voor mij komt dit ongeveer neer op 20 euro entree vragen om de voedselbank binnen te mogen.
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
Franciscus
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 23 Jul 2024, 23:33
Juancho wrote: 23 Jul 2024, 23:18

Reken maar dat daar in zo'n situatie als deze echt wel een soort van control slag tussen zit hoor. En ja, 4 ton is ook bizar, maar ik heb persoonlijk geen zicht op wat ze daar allemaal voor moeten doen en hoe dat de club verder heeft geholpen of dat ze er wellicht voor hebben gezorgd dat de club überhaupt nog een kleine kans heeft te blijven bestaan.
En toch is het systeem in die zin "rot" dat de opgedrongen prijs voor een club in nood helpen zo exorbitant hoog is.

Kun je wel zeggen "heeft Vitesse het zelf naar gemaakt", maar voor mij komt dit ongeveer neer op 20 euro entree vragen om de voedselbank binnen te mogen.
Ik heb geen idee hoe dat is opgezet en waarom die bedragen zo hoog zijn. Kan me niet voorstellen dat dit een beetje uit de losse pols wordt gedaan bij een club in zwaar weer. Dat zou wel heel krom zijn. Dus ik geloof dan maar dat er een heel serieus verhaal achter ziet. Misschien heel naïef verder ;)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mr.Unibet wrote: 23 Jul 2024, 22:44
Standbeeld wrote: 23 Jul 2024, 22:34
Jij denkt oprecht dat ze in deze situatie zoveel kan declareren terwijl "niemand weet wat ze precies doet"?
Hoe hoger het uurtarief en de functie, des te minder mensen durven zeggen. Ik heb er genoeg ervaring mee vanuit mijn werk.

Ik zeg niet dat ze geen reet uitvoert, want vaak is dat ook populistisch gelul, maar voor 4 ton declareren in enkele maanden tijd is bizar. Zelfs de topmannen van de KLM dromen hiervan.
Maar niemand weet wat ze concreet levert voor die 4 ton. Wie zegt dat het enkel een uurtarief is? Als er allemaal geen reet van zijn kloppen dan zou Vitesse echt wel aan de bel trekken. Het is Franke die zich er druk om maakte, niet het huidig crisismanagement.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Juancho
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 23 Jul 2024, 23:33En toch is het systeem in die zin "rot" dat de opgedrongen prijs voor een club in nood helpen zo exorbitant hoog is.

Kun je wel zeggen "heeft Vitesse het zelf naar gemaakt", maar voor mij komt dit ongeveer neer op 20 euro entree vragen om de voedselbank binnen te mogen.
Dat riep ik een paar weken geleden al. Gaat helemaal nergens over.
Standbeeld wrote: 24 Jul 2024, 06:45Het is Franke die zich er druk om maakte, niet het huidig crisismanagement.
Nee, dat zou een interne bosbrand betekenen. Dat is helemaal contraproductief. Maar het zal ongeacht de afloop nog wel naar boven komen. Sowieso kan je over het afgelopen half jaar een boek schrijven en dat zal zeker ook wel gebeuren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 23 Jul 2024, 23:33
Juancho wrote: 23 Jul 2024, 23:18

Reken maar dat daar in zo'n situatie als deze echt wel een soort van control slag tussen zit hoor. En ja, 4 ton is ook bizar, maar ik heb persoonlijk geen zicht op wat ze daar allemaal voor moeten doen en hoe dat de club verder heeft geholpen of dat ze er wellicht voor hebben gezorgd dat de club überhaupt nog een kleine kans heeft te blijven bestaan.
En toch is het systeem in die zin "rot" dat de opgedrongen prijs voor een club in nood helpen zo exorbitant hoog is.

Kun je wel zeggen "heeft Vitesse het zelf naar gemaakt", maar voor mij komt dit ongeveer neer op 20 euro entree vragen om de voedselbank binnen te mogen.
Het is niet vergelijkbaar met entree vragen voor de voedselbank, maar met een vergoeding vragen voor schuldhulpverlening, inclusief acties die ervoor moeten zorgen dat je in de toekomst niet meteen weer zo diep in de schulden komt. En dan klinkt het wat minder vreemd, toch?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 24 Jul 2024, 07:18Het is niet vergelijkbaar met entree vragen voor de voedselbank, maar met een vergoeding vragen voor schuldhulpverlening, inclusief acties die ervoor moeten zorgen dat je in de toekomst niet meteen weer zo diep in de schulden komt. En dan klinkt het wat minder vreemd, toch?
Voor schuldhulpverlening is juist geen vergoeding nodig vanuit degene die het nodig heeft.

Wel leuk om te bedenken: als het niet lukt om een nieuwe RVC aan te stellen bij Ajax gaat de rechtbank misschien wel een vergelijkbare constructie optuigen daar. En dan is 4 ton voor een paar maanden een schijntje, dat mag best hoger. Maar dat is logisch.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 24 Jul 2024, 07:23
loginnaam wrote: 24 Jul 2024, 07:18Het is niet vergelijkbaar met entree vragen voor de voedselbank, maar met een vergoeding vragen voor schuldhulpverlening, inclusief acties die ervoor moeten zorgen dat je in de toekomst niet meteen weer zo diep in de schulden komt. En dan klinkt het wat minder vreemd, toch?
Voor schuldhulpverlening is juist geen vergoeding nodig vanuit degene die het nodig heeft.

Wel leuk om te bedenken: als het niet lukt om een nieuwe RVC aan te stellen bij Ajax gaat de rechtbank misschien wel een vergelijkbare constructie optuigen daar. En dan is 4 ton voor een paar maanden een schijntje, dat mag best hoger. Maar dat is logisch.
De rechtbank kan toch niet zomaar zo'n constructie optuigen? Het is onderdeel van een procedure die een club moet aanvragen, en de rechtbank moet het dan goedkeuren. En dat gebeurt alleen als de club kan aantonen wel levensvatbaar te zijn, en het alternatief anders faillissement zou zijn.

Schuldhulpverlening voor personen is inderdaad zonder vergoeding vanuit de persoon die geholpen wordt (maar wel hele strikte regels + budgetcontrole), maar hier hebben we het over een bedrijf en dat kan je ook gewoon failliet laten gaan. Dus als ze kunnen aantonen in principe wel levensvatbaar te zijn, prima om ze dan te helpen, maar het gaat ze dan wel kosten. En expertise inhuren hiervoor is niet goedkoop. Overigens wordt daar niet alleen die ene dame van betaald, maar het is een heel team wat wordt ingehuurd, kosten van procedures die daarbij zitten, etc.

Als je het zou willen vergelijken met de voedselbank dan zou het geld gebruikt moeten worden om spelers van te halen en betalen. Waarbij ze dan spelers die andere clubs over hebben toegeschoven krijgen. Weet niet of je als club dat moet willen, lijkt me een recipe-for-disaster. :grin:
These users thanked the author loginnaam for the post (total 2):
JuanchoStandbeeld
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Zou er nog iemand hoop hebben dat ze tegen Telstar spelen 9 augustus?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat waren de salaris kosten van Vitesse afgelopen seizoen(en)? Dat gaat in het voetbal vaak nergens over en als je dan toch bijna op omvallen staat... Liever met 11 eigen jongens spelen bij wijze van dan een flink aantal spelers halen die samen een flinke som geld kosten. Dan maar even je plaats kennen en komende jaren in de 1e divisie stapje voor stapje opbouwen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Interessant stuk over hoe de selectie er uit ziet/komt te zien...

https://www.gld.nl/sport/8181581/vitess ... siewaardig
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Nee, maar dat is niet raar. Er is geen speler die komt voordat de licentie veiliggesteld is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

salarissen drukken veel te zwaar op de begroting van de Arnhemse club, waar schraalhans voorlopig keukenmeester is.
Wat een prachtige uitdrukking, die kende ik nog niet. :lover:

Wel treurig hoor, als ze al blijven bestaan gaan die gewoon keihard concurreren met de Telstars, Den Boschjes, Jong Utrechtjes en andere laagvliegers in de KKD.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind dat totaal niet treurig. Eerder een zegen. De smerige Russische connecties zijn verbroken, je kan weer je eigen jeugdopleiding op 1 zetten en je hebt geen schulden meer.

Laat maar zien dat Arnhem idd profclub waardig is. Al kost het 10 jaar, ze krijgen nu juist een mooie kans iets op te gaan bouwen wat weer gezond is. Misschien haken er dan juist wel meer regionale sponsors aan die Vitesse weer zien als club van de stad.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
FOOTB_REM_S: No

Volgens mij komt er geld vrij zodra de licentie definitief rond is, want dan kan Franke weer iets investeren. Dan zal het er wel iets anders uitzien.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 26 Jul 2024, 12:03 Volgens mij komt er geld vrij zodra de licentie definitief rond is, want dan kan Franke weer iets investeren. Dan zal het er wel iets anders uitzien.
Nee dat klopt niet. Franke wil niet investeren totdat het zeker is dat hij Vitesse over kan nemen. En dat gaat nog een maand of 4 duren voordat daar de uitslag van binnen is.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Juancho
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
FOOTB_REM_S: No

Oh, zo lang nog? Dan wordt het een lang seizoen voor Vitesse ja. Maar inderdaad zoals aangegeven, wel terecht...
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Daarom moest Vitesse op het allerlaatste moment nog gaan schuiven in de begroting. Ze hadden een tekort van 6mln en ze gingen er vanuit dat Franke dat tekort zou dekken. Maar Franke gaat er geen geld insteken totdat hij weet of de overname erdoor is. Anders zou hij een tweede Parry kunnen worden en dat wil hij niet.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als je dan ook leest dat Brommetje een speler als Buttner wil halen... 🙈
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Prima speler op KKD niveau hoor. Plus heeft de ervaring om al dat jong grut te sturen en kan een verlengstuk voor de Bromster zijn in het veld.

Ze kunnen hem alleen niet betalen, dus is puur hypothetisch.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 27 Jul 2024, 10:50 Prima speler op KKD niveau hoor. Plus heeft de ervaring om al dat jong grut te sturen en kan een verlengstuk voor de Bromster zijn in het veld.

Ze kunnen hem alleen niet betalen, dus is puur hypothetisch.
Dat laatste ja, al is het een jongen van de club natuurlijk en wellicht dat hij met het idee speelt om te stoppen (net 35 geworden) maar voor Vitesse nog een jaar door wil. Maar waarom het zo om te lachen is: geen idee. Prima voor KKD.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

En anders in de winterstop als de overname voor die tijd wordt goedgekeurd.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Het is 12 juli 2031, naar verluidt geeft de licentiecommissie nog eenmaal uitstel aan Vitesse om een sluitende begroting in te dienen. Voor 1 augustus moet Franke beslissen of hij het geld in de club steekt, maar dan moet de strafzaak tegen zijn persoon aangaande grootschalige cryptofraude wel zijn geseponeerd. John van den Brom heeft zin in het seizoen en bereidt zich voor op oefenduel 249 sinds de licentie op het spel staat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Beweging van de licentiecommissie was er al meer dan verwacht, want Vitesse kreeg keer op keer uitstel. Maar nu lijkt komende woensdag toch echt de laatste deadline. Zoals de zaken er nu voorstaan, komt Vitesse toch met een plan waarin Guus Franke centraal staat. De club doet een beroep op de KNVB om Franke als eigenaar te erkennen.

"We willen de licentiecommissie oproepen om zo snel als mogelijk een uitspraak te doen over de overname van Guus Franke", zegt interim-directeur Reijntjes. "Guus heeft alle gevraagde documentatie inmiddels ingeleverd en hij is met zijn team dag en nacht beschikbaar gebleken, voor eventuele aanvullende vragen. Dat is ook nodig, anders wordt het een bijzonder lastig verhaal voor Vitesse.”
Daarmee neemt Vitesse een enorme gok. Want de licentiecommissie heeft niet voor niets aangekondigd enkele maanden nodig te hebben om Franke te onderzoeken. En doorgaans houdt de commissie zich aan de vastgestelde regels en afspraken.

Vitesse heeft echter geen alternatief. Het bedrijfsleven in Arnhem en omgeving blijkt geen solide basis om de voetbalclub overeind te houden en een andere deal met Parry is onmogelijk, waardoor de Amerikaan invloed blijft houden bij de club. En dat is uit den boze voor de KNVB.
Als je de quotes leest dan denk ik dat het een zeer lastig verhaal gaat worden voor Vitesse. Zoals ik het lees zijn ze dus 100% afhankelijk van de licentiecommissie sinds ze geen fatsoenlijk plan in kunnen leveren. Nu rest dus de vraag: wat gaat de licentiecommissie doen als bovenstaande info klopt en ze dus geen sluitend noodplan hebben kunnen maken? Of komt er toch nog iets uit de hoge hoed waar Omroep Gelderland geen weet van heeft? Spannend!

https://www.gld.nl/sport/8183177/week-v ... enorme-gok
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ik weet niet of ik het goed lees, maar het komt op mij over dat ze op deze manier druk zetten op de KNVB om die Franke toch maar versneld goed te keuren?
Post Reply