Slachtoffer geworden van De T.Tjompie wrote: ↑24 Jul 2024, 05:44 Het is nog erger dan we dachten
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... mijn-keuze"Ik kende Mislintat niet. Ik had nog nooit van hem gehoord. Overigens ook niet van de andere kandidaten. Ik heb geen achtergrond in het voetbal. Dat was nieuw voor mij. Mislintat is voorgedragen door een bureau, net als de andere kandidaten. We hebben toen gesprekken gevoerd. Samen met Edwin van der Sar en de andere directieleden."
Ajax - deel III
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
- Koenjo
- Meervoudig international
Ongekend dat je een 40jarige kieper verkiest boven een keeper van 22 die een uitstekend seizoen achter de rug heeft, ik voorspel weer een bak ellende daar.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
- Fanatic-U-s
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Ik wil het eerst zien voordat ik het geloof. Met de nadruk op dat ik het wil zien. Heel graag zelfs.
Last edited by Fanatic-U-s on 24 Jul 2024, 08:22, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Fanatic-U-s for the post (total 2):
- MC Hammer • Heissenberrug
Ex unitate vires
-
- Geselecteerd voor Oranje
- Persepolis
- Vedette
Dat zou inderdaad ongekend zijn, ware het niet dat Ramaj geen uitstekend seizoen achter de rug heeft. Die heeft een ok tot redelijk seizoen achter de rug, wat tussen de ellende bij de rest van het team al snel als lichtpunt wordt gezien en daardoor overhyped. Ik vind het ook een vreemde keuze, daar niet van, maar laten we niet doen alsof hij met Ramaj een potentiële nieuwe Neuer slachtoffert.
- These users thanked the author Persepolis for the post (total 3):
- ruuddevil • Ittot • Psv_fan
-
- Vedette
Eigenlijk is het alles zeggend dat een trainer die eigenlijk keeperstrainer is Pasveer boven Ramaj verkiest. Waar velen hier vorig jaar al zeiden dat Ramaj echt niet zo goed is, wordt dat nu onderstreept door Ravioli, die schijnbaar dus wel verstand heeft van keepen. Als hij over een week ook gaat roepen dat Brobbey en Bergwijn de intensiteit van topvoetbal niet goed kunnen verteren en Hato niet kan verdedigen worden ook die spelers de helft minder waard. Ik zie het zomaar gebeuren.
- These users thanked the author Robson de Souza for the post:
- AlexDeTank4
- Persepolis
- Vedette
Dat Chelsea verhaal moeten we niet al te serieus nemen, die zijn een lijst met opties aan het doornemen en de 1e keeper van Ajax die jong is en goedkoop weg kan zal daar ook wel op staan. De 2e keeper van PSV uiteraard niet. Verwacht niet dat het verder komt dan dat, Chelsea heeft een aantal opties die hoger op de lijst staan. Je kan ook zeggen dat het niet voor niks is dat de Spaanse clubs die in hetzelfde bericht genoemd worden enkel geïnteresseerd zijn in huur; die zijn blijkbaar niet zo overtuigd dat ze hem meteen willen overnemen.Menno1 wrote: ↑23 Jul 2024, 20:50Ramaj is wel een stukje beter als Drommel natuurlijk. ja, wel een zelfde type, maar Ramaj straalt veel meer uit, keept ook met meer vertrouwen en lef en heeft ook een paar wedstrijden Ajax echt gered. Ja, hij maakt ook fouten uiteraard, maar ik begrijp wel waarom hij vorig jaar de voorkeur kreeg zelfs boven Rulli. Het is ook niet voor niets dat een Chelsea blijkbaar interesse heeft in hem en niet in een DrommelIttot wrote: ↑23 Jul 2024, 19:12
Rulli is vrij duidelijk dat ze daar van af willen. Dus dat speelt inderdaad mee. Ik heb begrepen (van de Ajax watcher van Vi) dat Farioli al weken niet onder de indruk is van Ramaj. En dat snap ik. Wij waren ook niet onder de indruk van Drommel en dat zijn praktisch gezien een kopie van elkaar qua kwaliteiten en ook qua niveau.
Dat Pasveer met zijn coaching zoveel meer kan toevoegen heeft te maken dat Ramaj op andere vlakken simpelweg niet excelleert.
Dus ja het is niet zo onlogisch dat dit gebeurt. Rulli moet weg (is nog de beste keeper) en Ramaj is overschat.
Ik hoop dat andere clubs dat ook inzien. Of we moeten ze allemaal ff de stats van Drommel en Ramaj doorsturen, kopen ze misschien Dronmel nog voor 10 a 15m.
-
- Lid scoutingsteam
Als Sutalo en Wijndal niet willen vertrekken ondanks biedingen dan beloofd het weer moois en vuurwerk.
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Ik gok dat de salariskosten van de directie + selectie wel die 50m passeert.PSV_fan wrote: ↑24 Jul 2024, 05:46 Ik zag dat ze over de 50 spelers een rugnummer hebben gegeven. Oftewel, die hebben allemaal een salaris. Laten we daar eens een gemiddelde uit halen. Totaal per jaar, 40 miljoen? Dan kneuzen als Kroes moeten ook betaald worden. Totaal salarissen per jaar, 50 miljoen. Ze moeten verkopen voor ze kunnen kopen.
Met bovenstaande in het achterhoofd ga je mij niet vertellen dat die keepers soap toevallig is.
Gemiddeld in de Eredivisie gaar richting de 375.000,-
En clubs in de top in de Eredivisie trekken dat gemiddelde salaris flink omhoog. Zeker met een totale salarispost van bijna 100m voor de club ( over 449 FTE ) denk ik gevoelsmatig dat er wel een wat groter component naar de spelersgroep gaat.
- Hatseflats
- Vedette
Ik snap echt niet dat er hier gezegd wordt dat Ramaj een uitstekend seizoen heeft gehad. Gewoon een doorsnee keeper.
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
De vergelijking blijft lastig door juist de combinatie van de spelers die er voor staan, ga je kijken naar performance vs xG:Hatseflats wrote: ↑24 Jul 2024, 08:50 Ik snap echt niet dat er hier gezegd wordt dat Ramaj een uitstekend seizoen heeft gehad. Gewoon een doorsnee keeper.
Dan doet Ramaj het redelijk, maar Benetiz een stuk beter. Al blijft keepers vergelijken op dit soort stats bijzonder lastig.
- ShovingNE2
- Site Admin
Nu zit hier alles bij. Maar ik denk dat het de 50 miljoen ruim overgaat.
Uit het jaarverslag:
De post is afgenomen met € 10,2 miljoen naar € 99,2 miljoen
(9% lager) met name veroorzaakt door de lagere premies door de
overwinteringinde UEFAEuropa League in 2022/2023 ten opzichte
van de UEFA Champions League in 2021/2022.
Het aantal fte’s steeg dit boekjaar met 1 fte naar 449 fte's.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
- Qua reddingspercentage is Ramaj nr15 van de ED (terwijl hij van de keepers met 20+ wedstrijden de nr3 op het lijstje is met zowel minst aantal saves als minst aantal shotss on target against, dus dan verwacht je een hoger slagingspercentage)Prof_napo wrote: ↑24 Jul 2024, 09:06De vergelijking blijft lastig door juist de combinatie van de spelers die er voor staan, ga je kijken naar performance vs xG:Hatseflats wrote: ↑24 Jul 2024, 08:50 Ik snap echt niet dat er hier gezegd wordt dat Ramaj een uitstekend seizoen heeft gehad. Gewoon een doorsnee keeper.
Dan doet Ramaj het redelijk, maar Benetiz een stuk beter. Al blijft keepers vergelijken op dit soort stats bijzonder lastig.
- Clean sheet % nr 18 van de ED
- PSxG+/- nr9
- Crosses stopped % nr7
Komt er gewoon op neer dat hij nergens in uitblinkt. En veel valt of staat natuurlijk ook met kwaliteiten van je ploeg/verdediging, maar ik vind dat je dat toch ook aardig weg kan strepen aangezien Ramaj (onverwacht) dus bijna het minst aantal schoten tegen krijgt.
Als je even naast elkaar zet welke keepers er uitblinken per hierboven genoemde categorie:
- Reddingspercentage, deze keepers scoren allemaal tussen 74-77%: Ryan, Benitez, Unnerstall, De Lange, Wellenreuther, Barkas en Vaessen
- Clean sheet percentage Wellenreuther, Benitez en Ryan
- PSxG+/- Unnerstall en Benitez
- Crosses stopped percentage Bijlow, Wellenreuther en Barkas
- These users thanked the author Sensation for the post (total 5):
- Hatseflats • Ittot • Grasmat • Persepolis • Ren Höek
-
- Legende
-
- Geselecteerd voor Oranje
Het is toch haast niet te geloven dat de werktijden van de beveiliging bepalen wanneer bestuurders kunnen werken bij ajax.
Of wanneer spelers aan zichzelf kunnen werken.
- ShovingNE2
- Site Admin
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... onkel.html
Zelfs het wijzen kan Henderson niet meer oefenen na 18u.
Ajax heeft volgens Het Parool te maken met bestuurlijke stroperigheid. 'Wie bijvoorbeeld tot laat wil doorwerken, kan door de security na zessen worden gemaand om naar huis te gaan, omdat de dienst van de beveiliging erop zit', valt er te lezen. 'Jordan Henderson wilde na een avondwedstrijd al werken aan zijn fysieke herstel in het zwembadje van De Toekomst, maar ook hij werd aanvankelijk gedwarsboomd door de bewaking. Bij Liverpool, Hendersons oude werkgever, is zoiets onbestaanbaar.'
-
- Legende
Hoezo niet? Ik kan ook niet mijn kantoorpand binnen buiten bepaalde tijden, mede vanwege afwezigheid beveiliging.Harminator wrote: ↑24 Jul 2024, 09:38 Het is toch haast niet te geloven dat de werktijden van de beveiliging bepalen wanneer bestuurders kunnen werken bij ajax.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Legende
Waar die krant aan voorbij gaat, is dat Henderson hiervoor in Saudi Arabië zat, en daar doen ze wel gekkere dingen dan je naar huis sturen.ShovingNE2 wrote: ↑24 Jul 2024, 09:40 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... onkel.html
Ajax heeft volgens Het Parool te maken met bestuurlijke stroperigheid. 'Wie bijvoorbeeld tot laat wil doorwerken, kan door de security na zessen worden gemaand om naar huis te gaan, omdat de dienst van de beveiliging erop zit', valt er te lezen. 'Jordan Henderson wilde na een avondwedstrijd al werken aan zijn fysieke herstel in het zwembadje van De Toekomst, maar ook hij werd aanvankelijk gedwarsboomd door de bewaking. Bij Liverpool, Hendersons oude werkgever, is zoiets onbestaanbaar.'
- ShovingNE2
- Site Admin
Dit moet toch 100% te fixen zijn? Waar leg je de prioriteiten. Geef meer geld uit en je hebt op gewenste tijden beveiliging.
Maar ik dacht dat Fabiola en Kroes altijd tot 22u op kantoor waren?
-
- Legende
Dat is ook te fixen, maar zoiets moet wel een keer voorvallen voordat je merkt dat het niet (meer) werkt. Die lui zijn ingehuurd en staan waarschijnlijk niet bij Ajax op de loonlijst. Waarschijnlijk staan die afspraken zo al jaren, maar is het nu pas een probleem omdat Farioli graag kampeert op de middenstip.ShovingNE2 wrote: ↑24 Jul 2024, 09:43 Dit moet toch 100% te fixen zijn? Waar leg je de prioriteiten. Geef meer geld uit en je hebt op gewenste tijden beveiliging.
-
- Vaste waarde in elftal
Is het jou eigen kantoorpand? En de directie kan ook niet meer naar binnen als de beveiliging weg is?Josef Dettelbacher wrote: ↑24 Jul 2024, 09:41Hoezo niet? Ik kan ook niet mijn kantoorpand binnen buiten bepaalde tijden, mede vanwege afwezigheid beveiliging.Harminator wrote: ↑24 Jul 2024, 09:38 Het is toch haast niet te geloven dat de werktijden van de beveiliging bepalen wanneer bestuurders kunnen werken bij ajax.
Het kan toch niet dat de beveiliging bepaald wanneer er in een kantoor mensen aanwezig zijn, degene van het kantoor bepalen en de beveiliging past zich hier maar op aan.
-
- Legende
Nee, een pand waar ik als werknemer werkzaam ben. Sterker nog, die mensen van de beveiliging houden zich strict aan hun regels, en maken voor helemaal niemand een uitzondering. Ook niet als de directeur voor de deur staat en er voor een bepaald moment buiten reguliere openingstijden geen clearance is.Jeronimo wrote: ↑24 Jul 2024, 09:46Is het jou eigen kantoorpand? En de directie kan ook niet meer naar binnen als de beveiliging weg is?Josef Dettelbacher wrote: ↑24 Jul 2024, 09:41
Hoezo niet? Ik kan ook niet mijn kantoorpand binnen buiten bepaalde tijden, mede vanwege afwezigheid beveiliging.
Het kan toch niet dat de beveiliging bepaald wanneer er in een kantoor mensen aanwezig zijn, degene van het kantoor bepalen en de beveiliging past zich hier maar op aan.
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
- La Foquita
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Hahaha, inderdaad! Nog nooit zoveel berichten over een trainer/directeur gelezen van een club over hoe lang hun dagen wel niet zijn sinds ze er werken en dat dus ook maar al te graag willen laten horen aan de buitenwereld. Blijken ze gewoon tot 18.00 uur te werken, zelfde werktijden als de beveiligingShovingNE2 wrote: ↑24 Jul 2024, 09:43