Als ze niets verkopen komende weken dan denk ik dat we spoedig een dergelijk bericht lezen over Ajax:
https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/299 ... k=onderaan
Ajax - deel III
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Hij ziet er ook uit alsof ie al aan het einde zit van een hele zware intensieve periode. Alsof ieder moment in huilen uit kan barsten.Josef Dettelbacher wrote: ↑25 Jul 2024, 11:26En vergeet vooral ook niet dat deze man ook maar per toeval is komen aanwaaien vanuit een Schotse dwerg, omdat men voor de bühne aan Louis van Gaal om hulp heeft gevraagd, en hij zonder enige verantwoordelijkheid een naam kon doorgeven.
Gouden tijden.
- ShovingNE2
- Site Admin
Zijn ze al mee begonnen. Baas moest terugkomen vanaf NEC.Josef Dettelbacher wrote: ↑25 Jul 2024, 11:22Ajax gaat dit jaar gewoon shoppen in de Eredivisie hoor. Die komen bij NEC, Twente, Heerenveen straks met een jankverhaal dat ze graag hun beste spelers tegen bodemprijzen willen overnemen, in het belang van het Nederlandse voetbal.
En Rosario wees het eerste bod toch af van Ajax? Die gaat natuurlijk nooit fors geld inleveren. Het aantrekken van spelers gaat een dingetje worden, want die gaan de salarissen die PSV en Feyenoord betalen niet kunnen betalen.
Namli kunnen ze niet halen, want die kan overal veel meer verdienen. Ze lopen tegen de grenzen aan. De scouting heeft geen idee van de markt die ze nog kunnen betalen.
En laten we eerlijk zijn. Had 3 jaar geleden gezegd dat de doelstelling derde worden is en dat de directie dat uit zou spreken.... Je was opgesloten in een TBS kliniek.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Heissenberrug
- Internationale topspeler
Waar ik echt van kan genieten is dat ik echt een tyfus hekel aan ajax heb en ze graag kapot zie gaan maar dat d’n Rikkert dit nog 5 tikjes meer heeft.
- These users thanked the author Heissenberrug for the post (total 4):
- De Realist • Ykhim • D.Millpants • Balinho
- De Realist
Jungletijger:
Maar als ik dan een jungle tijger in een ajax shirt probeer te laten maken krijg ik dit
Beetje een failliete versie.
Prima vooruitzichten dus.
Maar als ik dan een jungle tijger in een ajax shirt probeer te laten maken krijg ik dit
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Misschien is dat ook wel een reden om bij deze Fletcher te zitten. ShovingNE2, wat is de stand van de uiterwaarden van de Nederrijn daar? Staat het water al aan de lippen?Standbeeld wrote: ↑25 Jul 2024, 11:32Hij ziet er ook uit alsof ie al aan het einde zit van een hele zware intensieve periode. Alsof ieder moment in huilen uit kan barsten.Josef Dettelbacher wrote: ↑25 Jul 2024, 11:26
En vergeet vooral ook niet dat deze man ook maar per toeval is komen aanwaaien vanuit een Schotse dwerg, omdat men voor de bühne aan Louis van Gaal om hulp heeft gevraagd, en hij zonder enige verantwoordelijkheid een naam kon doorgeven.
Gouden tijden.
- ShovingNE2
- Site Admin
Nee, maar er is zojuist een Draaihals gehoord, dus morgenvroeg eventjes lopen.
-
De vogel of heb je het gewoonweg over Kroes?ShovingNE2 wrote: ↑25 Jul 2024, 11:52 Nee, maar er is zojuist een Draaihals gehoord, dus morgenvroeg eventjes lopen.
-
- Lid 2e elftal
Deze week is het dus Sail Amsterdam, sorry typefout sale Amsterdam
- These users thanked the author Dutch Cowboy for the post:
- Balinho
- 29.04.2007
- Nationale topspeler
Prachtige berichten allemaal over de situatie bij Ajax. Het enige wat dat kan gaan veranderen zijn simpelweg resultaten op het veld. Ergens ben ik er bang voor dat Farioli het met name verdedigend een stuk beter weet neer te zetten (zoveel tegendoelpunten als afgelopen seizoen lijkt me sowieso onrealistisch) en daardoor net iets te veel wedstrijden over de streep weet te trekken. Uiteindelijk moet deze malaise zich daarom vooral voortzetten op het veld; laat ze alsjeblieft al heel snel tegen een aantal dompers aanlopen qua resultaat. Ik heb er weinig vertrouwen in dat dat vanavond al zal gebeuren, maar wat zou dat toch schitterend zijn. En anders hopelijk al heel snel in de eredivisie.
- These users thanked the author 29.04.2007 for the post (total 4):
- Grasmat • Woodenshoes • Ittot • Tijn
- Hatseflats
- Vedette
Ik vind blessures toewensen aan spelers eigenlijk not done, maar mogen die van Ajax allemaal maar een blessure krijgen! Hatsee! Ik heb het gezegd!
-
Zat heel even te kijken maar de spelersgroep is:ShovingNE2 wrote: ↑24 Jul 2024, 09:11Nu zit hier alles bij. Maar ik denk dat het de 50 miljoen ruim overgaat.
Uit het jaarverslag:
De post is afgenomen met € 10,2 miljoen naar € 99,2 miljoen
(9% lager) met name veroorzaakt door de lagere premies door de
overwinteringinde UEFAEuropa League in 2022/2023 ten opzichte
van de UEFA Champions League in 2021/2022.
Het aantal fte’s steeg dit boekjaar met 1 fte naar 449 fte's.
Technische en medische stafhttps://www.ajax.nl/media/fauhb5ee/ajax-jaarverslag-2022-2023-2.pdf wrote: De post lonen, salarissen en sociale lasten voetbal heeft voor een bedrag van EUR 64,0 miljoen (2021/2022 EUR 74,4 miljoen) betrekking op spelers
En dan is een grote verschuiving al de premies die afgelopen dat seizoen minder waren, flinke klus om nog meer lucht er uit te laten lopen.https://www.ajax.nl/media/fauhb5ee/ajax-jaarverslag-2022-2023-2.pdf wrote: voor een bedrag van EUR 14,8 miljoen (2021/2022 EUR 17,0 miljoen) op technische en medische staf.
Rest van de salarislasten zitten in de rest van de organistatie.https://www.ajax.nl/media/fauhb5ee/ajax-jaarverslag-2022-2023-2.pdf wrote: Onder de post lonen, salarissen en sociale lasten voetbal is een bedrag van EUR 2,6 miljoen (3,3%) aan wedstrijdpremies voor spelers, technische en medische staf verantwoord (2021/2022 EUR 17,1 miljoen; 18,7%).
- These users thanked the author Prof_napo for the post:
- ShovingNE2
- Persepolis
- Vedette
Lenderink was/is misschien wel de meest kundige persoon daar. En juist die werd genegeerd ten faveure van emotie en zelfoverschatting.ShovingNE2 wrote: ↑25 Jul 2024, 11:09 En die komt nu heel hard terug. Mevrouw Lenderink had wel gelijk vorig jaar. Maar de druk werd zo hoog dat ze mee moest buigen want onder leiding van Falentijntje werd het gepeupel opgehitst richting haar.
-
- Lid scoutingsteam
Aldus Alex Kroes, arrogantie en hij lijkt intussen ook de rekenwonders van Aad de Mos te benaderen."Wij willen het absoluut. Persoonlijk vind ik ook dat wij minimaal derde moeten worden. Dat is echt het minimale voor Ajax. Alleen ligt mijn ambitie veel hoger dan derde worden. PSV en Feyenoord hebben dit jaar een vergelijkbare begroting als Ajax. Alleen hun uitgangspositie is prettiger. Wij moeten eerst tien spelers verkopen om er zes binnen te halen. En als we er maar zes verkopen, kunnen we er maar twee halen..."
Wel 35% terug in salaris hoeveel dit ook moge zijn.
Dan alsnog een vergelijkbaar budget als Feyenoord en PSV.
Benieuwd wat ze dan voor miljoenen gaan investeren in die twee spelers mocht het lukken er zes te verkopen.
Als ik lees over Henderson de nieuwe aanvoerder.
. Dan beloofd dit inderdaad wat.Henderson: "Het niveau is enorm omhoog gegaan"
Zeker als Sutalo etc niet willen vertrekken en dus er spelers moeten vertrekken die Ajax liever niet ziet vertrekken om stappen te maken.. hoe het kan verkeren binnen het voetbal in een paar jaar.
-
Misschien kunnen ze de grond onder het stadion verkopen aan de gemeente?
Of wacht, die was al niet van hun
Of wacht, die was al niet van hun
- These users thanked the author Jur1913 for the post (total 2):
- De Realist • FieseFriedrich
-
- Legende
Doet me denken aan Mr Tiger Blood.De Realist wrote: ↑25 Jul 2024, 11:49 Jungletijger:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
Ik mag het hopen van niet, als club pochen dat je geld hebt is wel heel armoedig. Dat moet je niet willen nadoen/nastreven.
Als er een doek komt, focus dan voornamelijk op het eigen team met wat kleine hints naar de malaise.
- These users thanked the author Prof_napo for the post (total 3):
- 29.04.2007 • Ittot • Juancho
- Persepolis
- Vedette
mwa, er zijn een aantal die van mij topfit elke wedstrijd mogen spelen hoorHatseflats wrote: ↑25 Jul 2024, 12:05 Ik vind blessures toewensen aan spelers eigenlijk not done, maar mogen die van Ajax allemaal maar een blessure krijgen! Hatsee! Ik heb het gezegd!
- Mr. Spock
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
"in mokum klinken krekels.... want ze zitten zonder shekels*"
*=jiddische munteenheid
-
- Geselecteerd voor Oranje
Nee joh, laat ze maar een jaar lang lijden op dat veld. Veel mooier. Het is al jammer genoeg dat de Bergjes vorig jaar veel wedstrijden hebben moeten missen.Hatseflats wrote: ↑25 Jul 2024, 12:05 Ik vind blessures toewensen aan spelers eigenlijk not done, maar mogen die van Ajax allemaal maar een blessure krijgen! Hatsee! Ik heb het gezegd!
-
Niet dat wij moeten gaan pochen met het geld, maar wel even een sneer waar al die Amsterdamse centen nou zijn gebleven
- Fanatic-U-s
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Ik vraag me echt af in wat voor positie deze mannen Ajax denken te brengen. Ik kan me alleen een soort van slachtofferpositie bedenken waarbij ze uitgaan van het medelijden van clubs. Anders brengen ze hun onderhandelingspositie echt zwaaaar in het nadeel hoor.
Ex unitate vires
- ShovingNE2
- Site Admin
Van overperformer naar ondergewaardeerd.
Het is aan ons om een ondergewaardeerde speler qua transferwaarde te vinden en die de kans en ruimte geven om zich te ontwikkelen. Maar dat geldt ook voor onze jeugdspelers.'