Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 28 Jul 2024, 10:14 Hoe zit het nou met de no-shows? In principe was de wedstrijd uitverkocht gisteren, maar in het stadion waren (weer) duizenden lege plekken te zien… zonde.
No show regeling geldt alleen voor de eredivisie. Dit is helaas een gevolg van de All-In kaarten. Veel mensen claimen de kaarten en zien wel of ze komen. De kaarten zijn “toch gratis”.
HalveHaan
Veelbelovend talent
Posts: 99
Joined: 04 Nov 2020, 16:06
FOOTB_REM_S: No

Geldt alleen bij de competitiewedstrijden lijkt me.
Of kon je je (all-in) kaart voor deze wedstrijd ook in de resale gooien? Ik heb zelf de normale seizoenkaart..
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 10:26No show regeling geldt alleen voor de eredivisie. Dit is helaas een gevolg van de All-In kaarten. Veel mensen claimen de kaarten en zien wel of ze komen. De kaarten zijn “toch gratis”.
Aha, dat verklaart. Jammer dat men zo denkt. Al die lege stoelen is geen gezicht, ook niet voor de trouwe supporters die er wél zitten.

Fruitschaal volgende week telt ook mee met ‘Eredivisie’?
Last edited by DonyellMalen on 28 Jul 2024, 10:36, edited 2 times in total.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik dacht eind vorig seizoen iets te hebben gelezen dat PSV daar iets tegen wil doen?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
HalveHaan
Veelbelovend talent
Posts: 99
Joined: 04 Nov 2020, 16:06
FOOTB_REM_S: No

Klopt, als je niet kunt moet je je kaart in de resale gooien.
Dit zal op de goedkopere tribunes wel effect hebben, maar ben bang dat die lege plekken op de onderste ring van Noord vaak zo zullen blijven, want ook al gooien die mensen hun kaart in de resale , ik weet niet of mensen 85 euro gaan betalen voor PSV - RKC..
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 28 Jul 2024, 10:32 Ik dacht eind vorig seizoen iets te hebben gelezen dat PSV daar iets tegen wil doen?
Het Philips Stadion is nagenoeg elk duel uitverkocht, maar doordat seizoenkaarthouders niet altijd komen - een zogeheten no-show - zijn er dikwijls alsnog lege stoeltjes. Om een vol stadion te stimuleren en zoveel mogelijk supporters in de gelegenheid te stellen een wedstrijd te bezoeken geeft PSV seizoenkaarthouders de optie om hun plaatsen in geval van afwezigheid terug in de verkoop te brengen.

Van seizoenkaarthouders wordt met ingang van het nieuwe seizoen verwacht dat hun plaatsen minimaal 14 van de 17 Eredivisiewedstrijden bezet zijn of aangeboden worden via resale. Bij teveel verzuim verliest de houder het recht om de kaart het seizoen erop te verlengen. De houder kan via de wachtlijst weer in aanmerking komen. Deze no-showregeling geldt per relatienummer. Certificaathouders zijn uitgesloten van de regeling.


Wanneer is een stoeltje bezet?

-Als je zelf aanwezig bent.
-Als je de plaats hebt uitgeleend aan een andere PSV-supporter.
- Als de plaats is aangeboden via resale, verkocht of niet.
These users thanked the author danko-lazovic for the post:
Juancho
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Goedzo, aanpakken die handel!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 28 Jul 2024, 10:29
danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 10:26No show regeling geldt alleen voor de eredivisie. Dit is helaas een gevolg van de All-In kaarten. Veel mensen claimen de kaarten en zien wel of ze komen. De kaarten zijn “toch gratis”.
Aha, dat verklaart. Jammer dat men zo denkt. Al die lege stoelen is geen gezicht, ook niet voor de trouwe supporters die er wél zitten.

Fruitschaal volgende week telt ook mee met ‘Eredivisie’?
Nee. Die telt niet mee.

Wat ook wel vreemd is trouwens is dat ik mijn kaarten voor de JCS niet kan aanbieden voor de resale. Niet dat ik het wil, maar stel ik ben verhindert is dit dus geen optie. Dit terwijl ik op 8-7 de tickets geclaimd heb.

Dit kan ook een reden zijn van de vele lege plekken. Ik neem aan dat dit bij oefenwedstrijden dus ook niet kan als je eenmaal de kaartjes geclaimd/gekocht hebt.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 10:26
DonyellMalen wrote: 28 Jul 2024, 10:14 Hoe zit het nou met de no-shows? In principe was de wedstrijd uitverkocht gisteren, maar in het stadion waren (weer) duizenden lege plekken te zien… zonde.
No show regeling geldt alleen voor de eredivisie. Dit is helaas een gevolg van de All-In kaarten. Veel mensen claimen de kaarten en zien wel of ze komen. De kaarten zijn “toch gratis”.
Zie dat aanbieden voor resale ook al voldoende is om niet gekenmerkt te worden als no-show. Je moet dus 14 van de 17 aanwezig zijn of als resale hebben aangeboden.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wat slecht gefixt allemaal. Vrij gênant als je volgende week weer zoveel lege plekken ziet als gisteren.
These users thanked the author DonyellMalen for the post:
Juancho
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 10:41
Juancho wrote: 28 Jul 2024, 10:32 Ik dacht eind vorig seizoen iets te hebben gelezen dat PSV daar iets tegen wil doen?
Het Philips Stadion is nagenoeg elk duel uitverkocht, maar doordat seizoenkaarthouders niet altijd komen - een zogeheten no-show - zijn er dikwijls alsnog lege stoeltjes. Om een vol stadion te stimuleren en zoveel mogelijk supporters in de gelegenheid te stellen een wedstrijd te bezoeken geeft PSV seizoenkaarthouders de optie om hun plaatsen in geval van afwezigheid terug in de verkoop te brengen.

Van seizoenkaarthouders wordt met ingang van het nieuwe seizoen verwacht dat hun plaatsen minimaal 14 van de 17 Eredivisiewedstrijden bezet zijn of aangeboden worden via resale. Bij teveel verzuim verliest de houder het recht om de kaart het seizoen erop te verlengen. De houder kan via de wachtlijst weer in aanmerking komen. Deze no-showregeling geldt per relatienummer. Certificaathouders zijn uitgesloten van de regeling.


Wanneer is een stoeltje bezet?

-Als je zelf aanwezig bent.
-Als je de plaats hebt uitgeleend aan een andere PSV-supporter.
- Als de plaats is aangeboden via resale, verkocht of niet.
:kots:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mikelvb wrote: 28 Jul 2024, 10:53
danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 10:26

No show regeling geldt alleen voor de eredivisie. Dit is helaas een gevolg van de All-In kaarten. Veel mensen claimen de kaarten en zien wel of ze komen. De kaarten zijn “toch gratis”.
Zie dat aanbieden voor resale ook al voldoende is om niet gekenmerkt te worden als no-show. Je moet dus 14 van de 17 aanwezig zijn of als resale hebben aangeboden.
Klopt. Je kan in principe je kaart 17 keer aanbieden. Zonder die hele discussie weer op gang te willen helpen is dit dan wel goed om te weten:
Je mag per relatienummer jouw plaats(en) voor alle thuiswedstrijden in de Eredivisie aanbieden voor resale. Je ontvangt maximaal 3 keer een PSV Giftcard van 1/20e deel van de waarde van de reguliere prijs van je seizoenkaart(en), ongeacht hoeveel stoelen je in de resale hebt gezet en ongeacht of jouw stoel(en) verkocht worden in de resale. .
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PSV zal dan ook moeten zorgen dat op de mooiste plekken niet tegen de 100 euro gevraagd wordt tegen bijvoorbeeld RKC.
HalveHaan
Veelbelovend talent
Posts: 99
Joined: 04 Nov 2020, 16:06
FOOTB_REM_S: No

Weet iemand of kaarten in de resale voor de normale prijzen worden aangeboden?
Anders zullen die plekken op Noord inderdaad alsnog vaak leeg blijven tegen kleinere tegenstanders (80-85 euro per kaartje).
Ik heb mijn kaart vorig jaar 3 x in de resale gegooid en die was telkens binnen de kortste keren verkocht.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 28 Jul 2024, 10:58 PSV zal dan ook moeten zorgen dat op de mooiste plekken niet tegen de 100 euro gevraagd wordt tegen bijvoorbeeld RKC.
Het probleem ligt duidelijk verder dan dat, want ook op de goedkopere plekken als de West-tribune zie je onwijs veel lege plekken.

Vind het storend en irritant dat het bij ons zo is. Ik kijk toch heel veel voetbal en juist bij ons valt de hoeveelheid lege stoeltjes mij erg op. Het zijn er gewoon veel te veel en zelfs in een schitterend seizoen als het vorige zag je het nog.

Bijzondere vind ik ook dat je uitdraagt een familieclub te zijn, dan wil je daar toch ook heen, bijhoren en samen mooie momenten meemaken. Vrij maf om dan niet te komen opdagen.
These users thanked the author DonyellMalen for the post:
Juancho
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Merkwaardige ontwikkeling hoor, die hoeveelheid no shows, was volgens mij vóór corona toch geen sprake van, althans zeker niet in die mate...
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 11:16 Merkwaardige ontwikkeling hoor, die hoeveelheid no shows, was volgens mij vóór corona toch geen sprake van, althans zeker niet in die mate...
Er zijn simpelweg te veel mensen die alleen voor een aansprekende tegenstander de moeite willen nemen om naar het stadion te komen, en daarnaast te dwars/stug zijn om andere mensen wél een leuke middag/avond te gunnen.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 28 Jul 2024, 11:11Vrij maf om dan niet te komen opdagen.
Iedereen heeft zijn redenen. Ik vind dat niemand zich daarmee hoeft te bemoeien. Belachelijke regeling nu, krijg er een vieze smaak van in mijn mond. Familieclub :lol:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 11:22
DonyellMalen wrote: 28 Jul 2024, 11:11Vrij maf om dan niet te komen opdagen.
Iedereen heeft zijn redenen. Ik vind dat niemand zich daarmee hoeft te bemoeien. Belachelijke regeling nu, krijg er een vieze smaak van in mijn mond. Familieclub :lol:
En hoe zou jij dit dan oplossen?
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heb mijn kaarten van Valencia en Eindhoven aan familie en een kennis gegeven met een klein zoontje. Voor zo’n mennekes echt een geweldige ervaring en alleen het zien van hun foto’s geeft mij meer voldoening dan wanneer ik zelf zou zijn gegaan. Mijn stoel is, uitzonderlijke situaties daargelaten, de afgelopen jaren nooit leeg geweest dus die resale is niet voor mij bedoeld maar ik vind daar wel iets van. Waarom niet gewoon geld terug ipv giftcard, waarom 1/20 ipv 1/17, waarom max 3x vergoeding en de rest niets? M.i. niet echt voorwaarden om hetgeen ze willen te stimuleren.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 11:22
deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 11:22

Iedereen heeft zijn redenen. Ik vind dat niemand zich daarmee hoeft te bemoeien. Belachelijke regeling nu, krijg er een vieze smaak van in mijn mond. Familieclub :lol:
En hoe zou jij dit dan oplossen?
Als je:

1. Je kaarten niet wil weggeven aan vrienden, familie, bekenden, buren of wie dan ook
2. Je niet de moeite wil nemen om je kaarten online bij PSV in de resale te zetten
3. Zelf niet wil/kan opdagen....
4. je niet snapt dat zoveel lege plekken erg schadelijk is voor jouw cluppie

Lijkt me inleveren seizoenkaart de beste optie toch?
These users thanked the author Juancho for the post (total 6):
danko-lazovicmatejaAlex Rodrigo Dias da CostaJdobYkhimChucky
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tomm wrote: 28 Jul 2024, 11:36 Heb mijn kaarten van Valencia en Eindhoven aan familie en een kennis gegeven met een klein zoontje. Voor zo’n mennekes echt een geweldige ervaring en alleen het zien van hun foto’s geeft mij meer voldoening dan wanneer ik zelf zou zijn gegaan. Mijn stoel is, uitzonderlijke situaties daargelaten, de afgelopen jaren nooit leeg geweest dus die resale is niet voor mij bedoeld maar ik vind daar wel iets van. Waarom niet gewoon geld terug ipv giftcard, waarom 1/20 ipv 1/17, waarom max 3x vergoeding en de rest niets? M.i. niet echt voorwaarden om hetgeen ze willen te stimuleren.
Ik weet dat niet iedereen mijn mening deelt maar ik vind alles wat je er voor terugkrijgt meegenomen en niet nodig. Je kiest er voor om een seizoenkaart te nemen. Als je dan een keer niet kan is dat in principe jou probleem. Dat PSV het stadion vol wil hebben is volkomen logisch. Dat je dan nog 1/20 terugkrijgt, die je gewoon als “korting” het jaar erop kan verreken met je seizoenkaart of Europese/beker/oefen wedstrijden als je geen All-In hebt vind ik alleen maar mooi meegenomen.

Het is deels ook om misbruik te voorkomen. Anders ga je mensen krijgen die een seizoenkaart nemen en gaan tegen Feyenoord, Ajax, AZ en Twente en de rest het in de sale gooien en gewoon 14/17 terugkrijgen. Dat is het laatste wat je moet willen.

Ik vind niet dat ik er financieel iets aan moet verdienen als ik die ene keer niet kan gaan. Maar dat is mijn mening.

Enige verbeterpunt vind ik van PSV is dat er echt gewerkt moet kunnen worden met een digitale seizoenkaart. Dan hoef je niet meer te kutten met qr codes sturen als iemand niet kan gaan. Maar daar zijn ze mee bezig. Een aantal jaar te laat, maar beter laat dan nooit. Dan kan je je seizoenkaart uitlenen voor 1 wedstrijddag aan bekende.
These users thanked the author danko-lazovic for the post:
HalveHaan
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:07Anders ga je mensen krijgen die een seizoenkaart nemen en gaan tegen Feyenoord, Ajax, AZ en Twente en de rest het in de sale gooien en gewoon 14/17 terugkrijgen.
Het was afgelopen seizoen zelfs tegen die clubs niet altijd vol. Triest, maar waar.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 11:22
deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 11:22

Iedereen heeft zijn redenen. Ik vind dat niemand zich daarmee hoeft te bemoeien. Belachelijke regeling nu, krijg er een vieze smaak van in mijn mond. Familieclub :lol:
En hoe zou jij dit dan oplossen?
Als er geen probleem is, dan hoef je het ook niet op te lossen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 12:18
psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 11:22

En hoe zou jij dit dan oplossen?
Als er geen probleem is, dan hoef je het ook niet op te lossen.
Maar er is wel een probleem. Er is een wachtrij van +-10.000 mensen die een seizoenkaart wil en het stadion is ondanks dat het vaak uitverkocht is niet volledig gevuld. Sterker nog er zijn enkele honderden tot duizenden lege plekken.
Post Reply