Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Die plekken zijn wel gewoon betaald, dus niemand lijdt daar wat van. Sta zelf ook op die "wachtlijst" met mijn stiefzoontje, maar ik ga me toch zeker niet bemoeien met de beweegredenen van anderen om wel of niet te komen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Tomm wrote: 28 Jul 2024, 11:36maar ik vind daar wel iets van
Waarom zeg je niet meteen wat je ervan vindt? :wonder:
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
ParkJiSung
Basisspeler
Posts: 419
Joined: 28 Jun 2022, 10:32
FOOTB_REM_S: No

Incentive voor PSV is dat een voller stadion een hogere omzet van de dranken etc oplevert.

Ik vind het beleid wat ze hebben opgesteld zeer scc-houder onvriendelijk, in combinatie met de slechte tools die ze daarvoor bieden. Een kaartje aanbieden op de marktplaats is niet zo makkelijk als je last minute niet kunt, of om je fysieke pas bij een persoon krijgen die in je plaats kan gaan. Eerst de juiste tools imo, dan door.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 12:26 Die plekken zijn wel gewoon betaald, dus niemand lijdt daar wat van. Sta zelf ook op die "wachtlijst" met mijn stiefzoontje, maar ik ga me toch zeker niet bemoeien met de beweegredenen van anderen om wel of niet te komen.
Maar betalen is het probleem toch niet? Het gaat ook niet om lijden. Het gaat erom dat je als club een vol stadion wil.

Je hoeft je ook nergens mee te bemoeien. PSV vraagt om als je niet kunt je kaart aan te bieden. Daar is toch niks mis mee? Blijkbaar was dat niet genoeg en vonden duizenden mensen het genoeg om niet even simpel via resale hun kant aan te bieden.

De kans geven aan een medesupporter om te gaan als jij niet kan. Als je daar op tegen bent.. dan begrijp ik het echt niet meer.
These users thanked the author danko-lazovic for the post:
Ykhim
EesEes
Lid 2e elftal
Posts: 153
Joined: 20 Aug 2021, 14:30
FOOTB_REM_S: No

Het systeem werkt in mijn ogen ook niet optimaal. Je moet bijna een maand van te voren aangeven of de kaarten wil nemen als all-in kaart houder. Je gaat er natuurlijk vanuit dat je dan kan, maar in mijn geval bijvoorbeeld kwam er woensdag een zakenreis tussen. Ik heb meerdere bekenden gevraagd maar niemand die last-minute nog kon. Volgens mij is er dan ook geen mogelijkheid om de kaarten terug aan te bieden, want had graag er iemand anders blij mee gemaakt.

Mijn plekken kosten all-in 1000 euro per stoel. Als ik ze via de resale aanbiedt dan krijg ik ongeveer 25 euro en kosten ze op de website rond de 80 euro. Vaak kom je er pas laat achter dat je niet kunt en meestal probeer ik er iemand uit bekenden kring blij mee te maken. Als dat niet lukt dan zet ik ze online (misschien 1x per seizoen), maar ik kan me voorstellen dat er niet veel mensen zijn die 160 euro voor 2 kaarten tegen een rkc of fortuna gaan betalen. Maak dan ook die kaarten goedkoper in de resale als je het belangrijk vindt om het stadion vol te hebben zitten.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ParkJiSung wrote: 28 Jul 2024, 12:32 Incentive voor PSV is dat een voller stadion een hogere omzet van de dranken etc oplevert.

Ik vind het beleid wat ze hebben opgesteld zeer scc-houder onvriendelijk, in combinatie met de slechte tools die ze daarvoor bieden. Een kaartje aanbieden op de marktplaats is niet zo makkelijk als je last minute niet kunt, of om je fysieke pas bij een persoon krijgen die in je plaats kan gaan. Eerst de juiste tools imo, dan door.
Je kan je kaart tot 2 uur voor de wedstrijd aanbieden. Daarvoor niet meer want dat is logisch ivm opening van het stadion. Dat er allang een digitale seizoenkaart had moeten zijn ben ik met je eens.

Zoals eerder gezegd vind ik dat als je zelf niet kan gaan en je er voor kan zorgen dat een medesupporter wel kan gaan veel meer waard dan die paar euro die je er voor krijgt. Ik vind ook dat als je je seizoenkaart niet aanbiedt want de voorwaarde qua geld zijn niet goed je je seizoenkaart aanbiedt voor de foute reden. Ieder zijn eigen ding, maar ik denk dat je een seizoenkaart koop met de reden om alle 17 wedstrijden te gaan. Als je dan een keer niet kan gaan en je krijgt er nog iets voor, heel mooi meegenomen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik heb begrip voor het standpunt van deninho32 en ik heb ook zeker begrip voor het standpunt van PSV. Eindstand bepaalt PSV de huisregels binnen de kaders van de wet. Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen. :L
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:37De kans geven aan een medesupporter om te gaan als jij niet kan. Als je daar op tegen bent.. dan begrijp ik het echt niet meer.
Dat zeg ik niet. Ik ben tegen die dwangmaatregelen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

EesEes wrote: 28 Jul 2024, 12:37 Het systeem werkt in mijn ogen ook niet optimaal. Je moet bijna een maand van te voren aangeven of de kaarten wil nemen als all-in kaart houder. Je gaat er natuurlijk vanuit dat je dan kan, maar in mijn geval bijvoorbeeld kwam er woensdag een zakenreis tussen. Ik heb meerdere bekenden gevraagd maar niemand die last-minute nog kon. Volgens mij is er dan ook geen mogelijkheid om de kaarten terug aan te bieden, want had graag er iemand anders blij mee gemaakt.

Mijn plekken kosten all-in 1000 euro per stoel. Als ik ze via de resale aanbiedt dan krijg ik ongeveer 25 euro en kosten ze op de website rond de 80 euro. Vaak kom je er pas laat achter dat je niet kunt en meestal probeer ik er iemand uit bekenden kring blij mee te maken. Als dat niet lukt dan zet ik ze online (misschien 1x per seizoen), maar ik kan me voorstellen dat er niet veel mensen zijn die 160 euro voor 2 kaarten tegen een rkc of fortuna gaan betalen. Maak dan ook die kaarten goedkoper in de resale als je het belangrijk vindt om het stadion vol te hebben zitten.
Met het eerste deel eens. Dat je voor tickets die je claimt/koopt niet opnieuw kan aanbieden is echt slecht. Helemaal als je straks een passe-partout en je kan een keer niet gaan, moet je dit kunnen aanbieden. Maar ook met de JCS. Ik heb die tickets geclaimd op 8-7 en zal ze nu als ik wil niet meer kunnen aanbieden via de resale.


Over het tweede deel gaat het probleem van PSV niet. Het probleem is dat vaak mensen hun kaart niet via de resale aanbieden. Als je nu kijkt waar nog kaarten beschikbaar zijn tegen RKC zijn het gek genoeg de goedkopere plekken. De wedstrijden zijn vorig seizoen vaak uitverkocht, het stadion allesbehalve vol. Vraag is dus of de ticketprijzen het probleem zijn of het aanbieden van de kaart.

Over het geld ben ik het helemaal niet eens. Maar dat heb ik nu 2 keer uitgelegd. Hoeveel jij er voor terugkrijgt maakt toch niks uit? Je maakt iemand anders blij die een wedstrijd kan gaan en er staat nog een vergoeding tegenover. Win-win toch?
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:41maar ik denk dat je een seizoenkaart koop met de reden om alle 17 wedstrijden te gaan
Dat hoeft dus niet. Er zijn ook mensen die de topwedstrijden willen gaan en dan voor lief nemen dat ze veel betalen per wedstrijd.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Natuurlijk moet PSV het zo makkelijk mogelijk maken. Ontwikkel een handige kaarten app if dergelijk, genoeg startups etc die daar iets gaafs en vooral handigs voor kunnen maken. Dat je met 1 druk op de knop je kaart beschikbaar stelt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 12:18
psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 11:22

En hoe zou jij dit dan oplossen?
Als er geen probleem is, dan hoef je het ook niet op te lossen.
Het ontkennen van een probleem is niet de oplossing ervan. Ook al is het in jouw ogen geen probleem :nerd:
These users thanked the author psvgouda for the post:
Franciscus
EesEes
Lid 2e elftal
Posts: 153
Joined: 20 Aug 2021, 14:30
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:47
EesEes wrote: 28 Jul 2024, 12:37 Het systeem werkt in mijn ogen ook niet optimaal. Je moet bijna een maand van te voren aangeven of de kaarten wil nemen als all-in kaart houder. Je gaat er natuurlijk vanuit dat je dan kan, maar in mijn geval bijvoorbeeld kwam er woensdag een zakenreis tussen. Ik heb meerdere bekenden gevraagd maar niemand die last-minute nog kon. Volgens mij is er dan ook geen mogelijkheid om de kaarten terug aan te bieden, want had graag er iemand anders blij mee gemaakt.

Mijn plekken kosten all-in 1000 euro per stoel. Als ik ze via de resale aanbiedt dan krijg ik ongeveer 25 euro en kosten ze op de website rond de 80 euro. Vaak kom je er pas laat achter dat je niet kunt en meestal probeer ik er iemand uit bekenden kring blij mee te maken. Als dat niet lukt dan zet ik ze online (misschien 1x per seizoen), maar ik kan me voorstellen dat er niet veel mensen zijn die 160 euro voor 2 kaarten tegen een rkc of fortuna gaan betalen. Maak dan ook die kaarten goedkoper in de resale als je het belangrijk vindt om het stadion vol te hebben zitten.
Met het eerste deel eens. Dat je voor tickets die je claimt/koopt niet opnieuw kan aanbieden is echt slecht. Helemaal als je straks een passe-partout en je kan een keer niet gaan, moet je dit kunnen aanbieden. Maar ook met de JCS. Ik heb die tickets geclaimd op 8-7 en zal ze nu als ik wil niet meer kunnen aanbieden via de resale.


Over het tweede deel gaat het probleem van PSV niet. Het probleem is dat vaak mensen hun kaart niet via de resale aanbieden. Als je nu kijkt waar nog kaarten beschikbaar zijn tegen RKC zijn het gek genoeg de goedkopere plekken. De wedstrijden zijn vorig seizoen vaak uitverkocht, het stadion allesbehalve vol. Vraag is dus of de ticketprijzen het probleem zijn of het aanbieden van de kaart.

Over het geld ben ik het helemaal niet eens. Maar dat heb ik nu 2 keer uitgelegd. Hoeveel jij er voor terugkrijgt maakt toch niks uit? Je maakt iemand anders blij die een wedstrijd kan gaan en er staat nog een vergoeding tegenover. Win-win toch?
Eens. Het gaat mij ook niet om het geld wat ik er zelf voor krijg (ondanks dat ik denk dat het niet in verhouding is), maar vooral dat de plekken dusdanig duurder zijn geworden dat het gewoon minder interessant wordt om tegen de kleine clubs uit te verkopen.

Zoals ik begrepen heb bij Ajax (correct me if I’m wrong) kun je via hun systeem 1 op 1 de kaarten doorverkopen, waardoor het financieel interessanter wordt voor velen en zich daardoor ook misschien wel de moeite willen doen.

Ik weet dit zou niet de drijfveer moeten zijn, maar als je daardoor wel vol zit, prima toch?
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 28 Jul 2024, 12:48 Natuurlijk moet PSV het zo makkelijk mogelijk maken. Ontwikkel een handige kaarten app if dergelijk, genoeg startups etc die daar iets gaafs en vooral handigs voor kunnen maken. Dat je met 1 druk op de knop je kaart beschikbaar stelt.
De resale is nu al heel makkelijk. Enige wat PSV echt nog moet regelen, en daar zijn ze mee bezig, is een digitale seizoenkaart die je voor 1 wedstrijd kan uitlenen via een app aan iemand. Dit om het makkelijker te maken voor mensen die niet in de regio van Eindhoven wonen en een keer niet kunnen gaan en de kaart aan een bekende willen geven.

Dit is bij andere clubs trouwens al heel normaal. Dus zal voor PSV ook geen probleem hoeven te zijn.
These users thanked the author danko-lazovic for the post (total 3):
DonyellMalenJuanchoYkhim
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 12:47
danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:41maar ik denk dat je een seizoenkaart koop met de reden om alle 17 wedstrijden te gaan
Dat hoeft dus niet. Er zijn ook mensen die de topwedstrijden willen gaan en dan voor lief nemen dat ze veel betalen per wedstrijd.
Ja en daar moet je dus als club 100% op tegen zijn. Dat is echt het laatste wat je moet willen.

Edit: oprechte vraag. Vind jij het prima als er tegen een RKC 10.000/15.000 mensen op de tribune zitten en de rest het laat gaan want we willen alleen naar de topwedstrijden?
deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 12:46
danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:37De kans geven aan een medesupporter om te gaan als jij niet kan. Als je daar op tegen bent.. dan begrijp ik het echt niet meer.
Dat zeg ik niet. Ik ben tegen die dwangmaatregelen.
Blijkbaar zijn maatregelen nodig. Ik zie echter nergens de dwang.


Maar wij zijn het echt helemaal niet eens hierover. Ik denk dat ik het maar laat want wij gaan hier echt niet uitkomen haha.😅
These users thanked the author danko-lazovic for the post (total 2):
JuanchoHalveHaan
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:52
Juancho wrote: 28 Jul 2024, 12:48 Natuurlijk moet PSV het zo makkelijk mogelijk maken. Ontwikkel een handige kaarten app if dergelijk, genoeg startups etc die daar iets gaafs en vooral handigs voor kunnen maken. Dat je met 1 druk op de knop je kaart beschikbaar stelt.
De resale is nu al heel makkelijk. Enige wat PSV echt nog moet regelen, en daar zijn ze mee bezig, is een digitale seizoenkaart die je voor 1 wedstrijd kan uitlenen via een app aan iemand. Dit om het makkelijker te maken voor mensen die niet in de regio van Eindhoven wonen en een keer niet kunnen gaan en de kaart aan een bekende willen geven.

Dit is bij andere clubs trouwens al heel normaal. Dus zal voor PSV ook geen probleem hoeven te zijn.
Dat zou een vooruitgang zijn. Wel opmerkelijk wmb dat, als dit systeem elders al bestaat, juist PSV wat laat is met de ontwikkeling van zo'n systeem in de Brainport regio
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:52Enige wat PSV echt nog moet regelen, en daar zijn ze mee bezig, is een digitale seizoenkaart die je voor 1 wedstrijd kan uitlenen via een app aan iemand. Dit om het makkelijker te maken voor mensen die niet in de regio van Eindhoven wonen en een keer niet kunnen gaan en de kaart aan een bekende willen geven.

Dit is bij andere clubs trouwens al heel normaal. Dus zal voor PSV ook geen probleem hoeven te zijn.
Dit moet je doen ja. Stuur een mail naar Frans Janssen, dan ziet ‘ie eindelijk het licht. De beste man heeft al drie jaar praatjes dat het anders moet, maar er is nog precies niets veranderd. Dat kan gewoon niet.
These users thanked the author DonyellMalen for the post:
Juancho
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:54Edit: oprechte vraag. Vind jij het prima als er tegen een RKC 10.000/15.000 mensen op de tribune zitten en de rest het laat gaan want we willen alleen naar de topwedstrijden?
Geen problemen mee.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 28 Jul 2024, 12:58
danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:52Enige wat PSV echt nog moet regelen, en daar zijn ze mee bezig, is een digitale seizoenkaart die je voor 1 wedstrijd kan uitlenen via een app aan iemand. Dit om het makkelijker te maken voor mensen die niet in de regio van Eindhoven wonen en een keer niet kunnen gaan en de kaart aan een bekende willen geven.

Dit is bij andere clubs trouwens al heel normaal. Dus zal voor PSV ook geen probleem hoeven te zijn.
Dit moet je doen ja. Stuur een mail naar Frans Janssen, dan ziet ‘ie eindelijk het licht. De beste man heeft al drie jaar praatjes dat het anders moet, maar er is nog precies niets veranderd. Dat kan gewoon niet.
Er zijn wel meer praktische (stadion-) problemen waar PSV erg lang over doet om ze op te lossen. In de aloude voetbal trits 'praatje-plaatje-daadje' ontbreekt er één...
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 13:02
danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:54Edit: oprechte vraag. Vind jij het prima als er tegen een RKC 10.000/15.000 mensen op de tribune zitten en de rest het laat gaan want we willen alleen naar de topwedstrijden?
Geen problemen mee.
Commercieel is er voor PSV veel meer uit te halen dan zo’n scenario (oa door bovengenoemde app mogelijkheden).
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 13:02
danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 12:54Edit: oprechte vraag. Vind jij het prima als er tegen een RKC 10.000/15.000 mensen op de tribune zitten en de rest het laat gaan want we willen alleen naar de topwedstrijden?
Geen problemen mee.
Helaas doet jouw mening niet veel ter zake in deze. Die van mij en van anderen hier overigens evenmin
WillemPSV
Ballenjongen
Posts: 2
Joined: 30 Apr 2021, 16:13
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

HalveHaan wrote: 17 Jul 2024, 14:13
Mr.Unibet wrote: 30 Apr 2024, 13:53

Volgensmij wordt de hoek bij STU - Oost ook onder handen genomen deze zomer.
Hier inmiddels al iets over bekend?
Beneden noord (vak U/T/...) is in ieder geval - zoals ik alweer verwacht had - niets veranderd. Gisteren was weer een verschrikking. Enorme rijen om wat te eten te krijgen. Snap dat het gisteren druk was, maar het gaat zo traag als wat en de variatie ontbreekt ook compleet... en dan was de friet zelfs na een tijd op..
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 13:14
deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 13:02

Geen problemen mee.
Helaas doet jouw mening niet veel ter zake in deze. Die van mij en van anderen hier overigens evenmin
Volgens deze logica kan je een ontzettend groot deel van het forum wel sluiten.
Potentiele transfertargets, beste opstelling, en zo nog een hele trits.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 28 Jul 2024, 13:17
psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 13:14

Helaas doet jouw mening niet veel ter zake in deze. Die van mij en van anderen hier overigens evenmin
Volgens deze logica kan je een ontzettend groot deel van het forum wel sluiten.
Potentiele transfertargets, beste opstelling, en zo nog een hele trits.
'Binnen' het forum doet die mening er natuurlijk wel toe, daarbuiten niet (erg veel...), al zal er vanuit een ooghoek wellicht af en toe wat worden meegelezen, geen idee eigenlijk
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 13:14
deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 13:02

Geen problemen mee.
Helaas doet jouw mening niet veel ter zake in deze. Die van mij en van anderen hier overigens evenmin
Klopt, maar er werd naar gevraagd. Ik vind het oude systeem perfect. Je kunt de kaarten in de resale gooien, maar als je dat niet wil is het ook goed. Vrije keuze.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Post Reply