PSV - Feyenoord I Johan Cruijff Schaal (04/08/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Buiten dat dit gewoon een leuke prijs is om te winnen, kan je hier ook gewoon ervoor zorgen dat die havenslaven een flinke knauw krijgen in hun vertrouwen.
These users thanked the author Hatseflats for the post:
Ontbijtkoek
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Tuurlijk is het een leuke prijs om te winnen en van Feyenoord of Ajax wil je als PSV zijnde in principe altijd winnen. Desalniettemin zijn er diverse basisspelers er pas net bij die nog geen of hooguit voor het eerst 90 minuten kunnen spelen en zit je midden in de transferperiode. Vandaar dat ik eigenlijk een week verder kijk als de competitie gaat beginnen omdat je nog lang niet op 100% zit qua wedstrijdconditie en selectie. Kampioen worden is wederom het doel en daarnaast wil je Europees goed presteren. Win je de JC Schaal, hartstikke leuk, win je de beker nog een stukje leuker, maar voor mij zijn de competitie en de Europese wedstrijden van een veel groter importantie.
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Denk dat die wedstrijd voor de beeldvorming echt wel belangrijk is. Vorig jaar was veel nieuw en wist niemand waar we toe in staat zouden zijn. Dit jaar zijn we de te kloppen ploeg. Win je met goed en dominant spel de JC schaal dan geef je echt wel een signaal af dat er ook dit jaar niets te halen valt in Eindhoven.
These users thanked the author Tomm for the post (total 2):
JeronimoMaria-Franciscus
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 28 Jul 2024, 23:36 Desalniettemin zijn er diverse basisspelers er pas net bij die nog geen of hooguit voor het eerst 90 minuten kunnen spelen en zit je midden in de transferperiode.
Even los van dat (als vanzelfsprekend) goed presteren in de komende competitie en Europees belangrijker is dan de JC winnen, het een het ander ten eerste al helemaal niet hoeft uit te sluiten, en dat wat mij betreft je eerstvolgende wedstrijd altijd de belangrijkste is (en bovendien gelijk een finale over één wedstrijd):

waarom zou alles dat je na jouw "Desalniettemin" hierboven stelt, ook niet net zo goed voor Feyenoord opgaan?

Maw: inderdaad gewoon gas erop, gretig die wei in en (willen) opvouwen dat Feyenoord. Op naar die vaderlandse Treble inderdaad! Ramaganago!
These users thanked the author Balinho for the post:
29.04.2007
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Hatseflats wrote: 28 Jul 2024, 23:01 Buiten dat dit gewoon een leuke prijs is om te winnen, kan je hier ook gewoon ervoor zorgen dat die havenslaven een flinke knauw krijgen in hun vertrouwen.
Zal wel meevallen, in hun kampioensjaar twee jaar geleden verloren ze met 0-7 van Kopenhagen.

Edit: excuus, zie nu pas dat je de JCS bedoelde 😉
#FreeGeneratie4
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 28 Jul 2024, 23:53 Even los van dat (als vanzelfsprekend) goed presteren in de komende competitie en Europees belangrijker is dan de JC winnen, het een het ander ten eerste al helemaal niet hoeft uit te sluiten, en dat wat mij betreft je eerstvolgende wedstrijd altijd de belangrijkste is (en bovendien gelijk een finale over één wedstrijd):

waarom zou alles dat je na jouw "Desalniettemin" hierboven stelt, ook niet net zo goed voor Feyenoord opgaan?

Maw: inderdaad gewoon gas erop, gretig die wei in en (willen) opvouwen dat Feyenoord. Op naar die vaderlandse Treble inderdaad! Ramaganago!
Het één sluit het ander ook niet uit, ook omdat de tegenstander, in dit geval Feyenoord, in hetzelfde schuitje zit, maar ik heb in de competitie tegen Feyenoord toch wel een andere wedstrijdspanning dan de wedstrijd voor de JC schaal. Vorig jaar was ik ook veel meer bezig met de derde voorronde CL dan de JC Schaal.

PSV zal ervoor gaan en mooi wanneer ze winnen zoals ik al eerder aangaf, maar de importantie van deze wedstrijd ligt voor mij lager dan andere competities. (wat niet betekent dat het een zomeravondpotje moet worden zoals Veerman de wedstrijd tegen Valencia omschreef) En dan zie ik het meer als laatste serieuze test voor de competitie. Wat ik trouwens ook voor Feyenoord vind gelden.
These users thanked the author Massimo for the post:
Persepolis
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Nou, als je de laatste wedstrijden van PSV en Feyenoord naast elkaar legt, dan schrik ik toch wel van het niveauverschil. Bij PSV zie je echt dat het bouwwerk van vorig seizoen fier overeind staat, waarbij het uiteraard nog niet perfect is en we ook nog wel wat poppetjes missen. Dat laatste gaat ook op voor Feyenoord, maar daar lijkt echt niks meer overgebleven van wat het vorig seizoen was. Goed, het is maar één wedstrijd, maar toch. En inderdaad: Feyenoord is en blijft een angstgegner en ze hebben nog steeds prima spelers, maar ik denk dat we toch wel met enig vertrouwen naar deze wedstrijd toe kunnen leven. Heb er ook wel zin in om ons PSV weer aan het werk te zien. Lekker op een warme, zomerse zondagavond naar PSV-Feyenoord gaan kijken. Heerlijk.
These users thanked the author Ykhim for the post:
Sensation
ritzmeister84
Ballenjongen
Posts: 5
Joined: 11 Jun 2023, 21:28
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Alex
FOOTB_REM_S: No

Ik gok 3/4 goals voor en 1 tegen. Laten we het seizoen lekker beginnen en deze fruitschaal in Eindhoven houden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 28 Jul 2024, 20:03 Doelstelling voor PSV moet áltijd zijn om de nationale treble te winnen wat mij betreft. Niks oefenpotje dus. Gewoon gas erop en die havenslaven met een pak slaag terug naar Rotterdam sturen.
Haventotslaafgemaakten*

Maar we kunnen ze echt wel een tik uitdelen komende zondag. Deden we vorig jaar ook in de Kuip.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Klopt, toen deelden we gelijk een flinke tik uit. Ze verloren vervolgens begin van de competitie veel punten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Weet niet of dat puntverlies ermee te maken had dat wij wonnen in de Kuip. Maar ze realiseerden zich wel dat gelijk vier punten achterstand op PSV erg moeilijk was om zo maar even in te lopen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 29 Jul 2024, 08:07 Weet niet of dat puntverlies ermee te maken had dat wij wonnen in de Kuip. Maar ze realiseerden zich wel dat gelijk vier punten achterstand op PSV erg moeilijk was om zo maar even in te lopen.
Dat realiseerden ze zich pas toen wij begin december wéér in De Kuip wonnen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Nee, toen wisten ze dat het godsonmogelijk was om in te halen :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Een jaar geleden dachten de mensen bij Feyenoord dat ze wel even fluitend kampioen zouden worden. Het was Getafe aan de Amstel aan de Maas geworden.

Die twee gelijke spelen aan het begin zouden ze nog wel recht trekken. Ze hadden ook totaal geen rekening gehouden met onze winst in de Cruijff schaal.

Toen gaven we ze een tik, maar die hebben ze dit jaar al van Benfica gekregen.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 29 Jul 2024, 08:17 Nee, toen wisten ze dat het godsonmogelijk was om in te halen :)
Dat ook meteen, maar een paar weken eerder gingen ze er nog vanuit dat het verschil in december nog maar één punt zou zijn. :D Het duurde even voordat het besef bij hen indaalde...
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 29 Jul 2024, 08:23 Een jaar geleden dachten de mensen bij Feyenoord dat ze wel even fluitend kampioen zouden worden. Het was Getafe aan de Amstel aan de Maas geworden.

Die twee gelijke spelen aan het begin zouden ze nog wel recht trekken. Ze hadden ook totaal geen rekening gehouden met onze winst in de Cruijff schaal.

Toen gaven we ze een tik, maar die hebben ze dit jaar al van Benfica gekregen.
Een veredeld oefenpotje tegen Benfica zou ik geen tik noemen, die echte tik volgt a.s. zondag, denk oprecht dat we ze gaan slopen.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 29 Jul 2024, 08:24
ShovingNE2 wrote: 29 Jul 2024, 08:17 Nee, toen wisten ze dat het godsonmogelijk was om in te halen :)
Dat ook meteen, maar een paar weken eerder gingen ze er nog vanuit dat het verschil in december nog maar één punt zou zijn. :D Het duurde even voordat het besef bij hen indaalde...
Damned if you do, damned if you dont.

Blijft altijd wel een lastige balans tussen strijdvaardig zijn en blijven maar ook realisme naar buiten uit te stralen.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

https://www.vi.nl/nieuws/op-welke-dag-is-de-johan-cruijff-schaal-en-hoe-laat-is-de-aftrap wrote: De 28ste editie van de Johan Cruijff Schaal wordt een prooi voor PSV of Feyenoord. De strijd ging ook vorig seizoen tussen deze clubs. In De Kuip ging de landskampioen er toen met de prijs vandoor. Noa Lang maakte in de slotfase het enige doelpunt van de wedstrijd.
Huh, vorig jaar ging toch juist niet de landskamioen er met de prijs vandoor maar toch juist de bekerwinnaar :?:
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4,308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Het is nu toch geschreven, en nu is PSV de landskampioen. Kei logisch!

Nee even zonder grappen, verwarrend idd.
Ex unitate vires
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Niks verwarrend. Wij zijn de kampioen.

.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 29 Jul 2024, 10:17 Niks verwarrend. Wij zijn de kampioen.

.
Dan moet je dat in de juiste context opschrijven.

PSV ging de vorige Supercup niet in als landskampioen, ze gingen de wedstrijd in als Bekerwinnaar. De landskampioen toen was Feyenoord en dat zal in die context altijd zo zijn. PSV is dan wel weer de huidige landskampioen.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3,875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 29 Jul 2024, 10:21
Balinho wrote: 29 Jul 2024, 10:17 Niks verwarrend. Wij zijn de kampioen.

.
Dan moet je dat in de juiste context opschrijven.
Waar het ontbreken van een simpel woord als "toenmalige" of "huidige" al niet toe kan leiden.

Wij zijn nog steeds de kampioen.

.

:pul:
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Gaat een leuk potje voor Saibari worden, als je die lopende spelers van Benfica gisteren zag... :tear: Zou mij verbazen als wij deze wedstrijd niet zouden winnen en dan deel je daarmee idd direct een tikkie uit. Het is maar een kleine prijs, maar pak m toch maar, ook goed voor de moraal. De zwaarste tegenstander zal het linkerdeel van de eigen verdediging zijn, mocht Bosca zoals verwacht niet spelen. Benieuwd hoe dat zal worden opgelost door de ts. 3-0 it shall be
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 29 Jul 2024, 10:40Gaat een leuk potje voor Saibari worden, als je die lopende spelers van Benfica gisteren zag... :tear:
Precies wat ik ook dacht. Dit kan een heerlijke wedstrijd voor zowel Saibari als Tillman worden. Kunnen zomaar veel vrijheid gaan krijgen.

:applaus:

These users thanked the author DonyellMalen for the post:
psvgouda
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Post Reply