Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Wat een onzin. Ben zelf regelmatig Ajax uit geweest, en het is echt niet veel erger dan "en wie niet springt die is een jood".
User avatar
PSVAchterhoek
Vaste waarde in elftal
Posts: 597
Joined: 31 Aug 2021, 18:38
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Ricardo Pepi
FOOTB_REM_S: No

PSV denkt dat ze met een bewustwordingsprogramma de 41-jarige uitkeringstrekkende Barry een lesje kunnen leren zodat hij de volgende keer in Amsterdam geen antisemitische woorden meer in de mond neemt?

Wat een grap joh
These users thanked the author PSVAchterhoek for the post:
Heissenberrug
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Wat is dit idd voor bullshit.
Ex unitate vires
User avatar
Jordi
Basisspeler
Posts: 456
Joined: 30 Jun 2022, 10:16
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Favoriete speler: Joey Veerman
FOOTB_REM_S: No

Mocht het in de Arena namelijk wél misgaan, dan dreigt vanuit Amsterdam een uitsupportersban van meerdere jaren.

Trek dan bij voorbaat de stekker er alvast, of mogen we het volgend jaar weer proberen. Pff.
SomeOne
Veelbelovend talent
Posts: 106
Joined: 04 Nov 2020, 14:59
FOOTB_REM_S: No

Slappe hap ook van de SV. We zijn en blijven tegen collecteieve straffen, maar we steunen wel dit besluit.

https://www.supver-PSV.nl/nl/nieuws/14029.html
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

In Amsterdam wordt de verantwoordelijkheid die we nemen geprezen
Haha, natuurlijk. Halsema tevreden houden en de eigen (uit)supporters kunnen de tering krijgen.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Ik hoop toch dat ze wel welkom blijven in het Philips Stadion!

5-0 op de kloten krijgen en huilend terug naar 020!
Last edited by Skuddem on 29 Jul 2024, 16:17, edited 1 time in total.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Als toevoeging op dit bericht. Zal even iets meer achtergrond informatie geven.

Vorig jaar bij het uitgaan van de treinen, zong een groepje van 5 man een liedje over joden. Deze 5 man zijn opgepakt en hebben 10 jaar stadionverbod gekregen (!). Vervolgens voor de wedstrijd werd er van bovenin het vak wat gezongen, trommels trommelde daar snel overheen (zijn afspraken over met PSV dat dat gebeurt) om vervolgens gewoon lekker door te gaan met pro PSV liedjes. Femke wou op dat moment al de wedstrijd stil leggen (wat best knap is, hij was namelijk nog niet begonnen). Na de wedstrijd heeft Femke aan PSV en de gemeente laten weten dat jaar erop geen PSV supporters welkom zijn.

Samenvattend, paar individuen zijn eruit gepakt en gestraft. Er is niks massaals gezongen. We worden collectief gestraft.

Volgende keer als ik door rood rijdt op de Boschdijk gelieve iedere auto die op dat moment op de Boschdijk rijdt dezelfde bekeuring geven.
PeeJ
Vaste waarde in elftal
Posts: 538
Joined: 28 Feb 2021, 17:39
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het wel te prijzen dat PSV zelf verantwoordelijkheid neemt. Iemand moet de eerste zijn. Het idee lijkt me op voorhand dan weer weinig effect te gaan hebben. Zou het geen mogelijkheid zijn om met Ajax, Feyenoord en PSV een gezamenlijke bewustwordingscampagne richting allerlei vormen van ongepaste uitingen te doen? Het ge-‘kankerboeren’ komt me bijvoorbeeld ook de neus uit.
Last edited by PeeJ on 29 Jul 2024, 16:22, edited 1 time in total.
These users thanked the author PeeJ for the post:
Skuddem
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Ongelooflijk knullig en zwak vanuit PSV's kant. Echt 0 begrip voor. Ik zit onder het uitvak en wat ik vanuit sommige clubs zie is vele malen erger dan hoe onze fans zich daar gedragen (en dat is knap met het gemiddelde IQ van de BFTS mannen)
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 29 Jul 2024, 16:17 Als toevoeging op dit bericht. Zal even iets meer achtergrond informatie geven.

Vorig jaar bij het uitgaan van de treinen, zong een groepje van 5 man een liedje over joden. Deze 5 man zijn opgepakt en hebben 10 jaar stadionverbod gekregen (!). Vervolgens voor de wedstrijd werd er van bovenin het vak wat gezongen, trommels trommelde daar snel overheen (zijn afspraken over met PSV dat dat gebeurt) om vervolgens gewoon lekker door te gaan met pro PSV liedjes. Femke wou op dat moment al de wedstrijd stil leggen (wat best knap is, hij was namelijk nog niet begonnen). Na de wedstrijd heeft Femke aan PSV en de gemeente laten weten dat jaar erop geen PSV supporters welkom zijn.

Samenvattend, paar individuen zijn eruit gepakt en gestraft. Er is niks massaals gezongen. We worden collectief gestraft.

Volgende keer als ik door rood rijdt op de Boschdijk gelieve iedere auto die op dat moment op de Boschdijk rijdt dezelfde bekeuring geven.
Een liedje over joden klinkt best gemoedelijk...call it what it was! En dat de rest daarvoor op de blaren moet zitten? Prima! Helpt wellicht om elkaar tot verantwoording te roepen op zulke momenten.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 29 Jul 2024, 16:17 Als toevoeging op dit bericht. Zal even iets meer achtergrond informatie geven.

Vorig jaar bij het uitgaan van de treinen, zong een groepje van 5 man een liedje over joden. Deze 5 man zijn opgepakt en hebben 10 jaar stadionverbod gekregen (!). Vervolgens voor de wedstrijd werd er van bovenin het vak wat gezongen, trommels trommelde daar snel overheen (zijn afspraken over met PSV dat dat gebeurt) om vervolgens gewoon lekker door te gaan met pro PSV liedjes. Femke wou op dat moment al de wedstrijd stil leggen (wat best knap is, hij was namelijk nog niet begonnen). Na de wedstrijd heeft Femke aan PSV en de gemeente laten weten dat jaar erop geen PSV supporters welkom zijn.

Samenvattend, paar individuen zijn eruit gepakt en gestraft. Er is niks massaals gezongen. We worden collectief gestraft.

Volgende keer als ik door rood rijdt op de Boschdijk gelieve iedere auto die op dat moment op de Boschdijk rijdt dezelfde bekeuring geven.
Ik zat in het uitvak en heb niks gehoord. Geloof je goed hoor, maar waarom communiceert PSV het zo? Ik kan oprecht geen enkel goede reden opnoemen waarom dit, nav de wedstrijd dit jaar, zo wordt gedaan.
Last edited by Maax on 29 Jul 2024, 16:20, edited 1 time in total.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 29 Jul 2024, 16:18 Ongelooflijk knullig en zwak vanuit PSV's kant. Echt 0 begrip voor. Ik zit onder het uitvak en wat ik vanuit sommige clubs zie is vele malen erger dan hoe onze fans zich daar gedragen (en dat is knap met het gemiddelde IQ van de BFTS mannen)
Wat anderen doen is geen graadmeter, ofja dat is het wel, maar niet de juiste..
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 29 Jul 2024, 16:20
Eindjehoger wrote: 29 Jul 2024, 16:17 Als toevoeging op dit bericht. Zal even iets meer achtergrond informatie geven.

Vorig jaar bij het uitgaan van de treinen, zong een groepje van 5 man een liedje over joden. Deze 5 man zijn opgepakt en hebben 10 jaar stadionverbod gekregen (!). Vervolgens voor de wedstrijd werd er van bovenin het vak wat gezongen, trommels trommelde daar snel overheen (zijn afspraken over met PSV dat dat gebeurt) om vervolgens gewoon lekker door te gaan met pro PSV liedjes. Femke wou op dat moment al de wedstrijd stil leggen (wat best knap is, hij was namelijk nog niet begonnen). Na de wedstrijd heeft Femke aan PSV en de gemeente laten weten dat jaar erop geen PSV supporters welkom zijn.

Samenvattend, paar individuen zijn eruit gepakt en gestraft. Er is niks massaals gezongen. We worden collectief gestraft.

Volgende keer als ik door rood rijdt op de Boschdijk gelieve iedere auto die op dat moment op de Boschdijk rijdt dezelfde bekeuring geven.
Ik zat in het uitvak en heb niks gehoord. Geloof je goed hoor, maar waarom communiceert PSV het zo? Ik kan oprecht geen enkel goede reden opnoemen waarom dit, nav de wedstrijd dit jaar, zo wordt gedaan.
Waarschijnlijk omdat het echt om een klein handjevol mensen ging bovenin het uitvak. Er is zoals je zelf al aangeeft, niks massaals gezongen en zijn de daders die het zongen bij het uit stappen van de treinen hiervoor gepakt.
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dit voelt voor mij als een verkapte aankondiging dat zolang Halsema burgemeester van Amsterdam is, PSV sowieso niet meer die kant op mag/gaat. Zonde hoor, de volgende topper in Nederland die een deel van zijn charme verliest.
These users thanked the author nilssonH for the post:
Maax
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 29 Jul 2024, 16:21
Maax wrote: 29 Jul 2024, 16:20

Ik zat in het uitvak en heb niks gehoord. Geloof je goed hoor, maar waarom communiceert PSV het zo? Ik kan oprecht geen enkel goede reden opnoemen waarom dit, nav de wedstrijd dit jaar, zo wordt gedaan.
Waarschijnlijk omdat het echt om een klein handjevol mensen ging bovenin het uitvak. Er is zoals je zelf al aangeeft, niks massaals gezongen en zijn de daders die het zongen bij het uit stappen van de treinen hiervoor gepakt.
Daarom, complete onzin. Meten met 2 maten dit.
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Voor beide clubs en ketenpartners geldt op het gebied van antisemitische leuzen een nultolerantie.
Goede campagne wel dan. KK boeren, een willekeurige speler is homo mag dus allemaal onbestraft en massaal gezongen worden in de stadions.
These users thanked the author Madueke for the post (total 4):
Mr.UnibetBossche bolYkhimHeissenberrug
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 29 Jul 2024, 16:20
Maax wrote: 29 Jul 2024, 16:18 Ongelooflijk knullig en zwak vanuit PSV's kant. Echt 0 begrip voor. Ik zit onder het uitvak en wat ik vanuit sommige clubs zie is vele malen erger dan hoe onze fans zich daar gedragen (en dat is knap met het gemiddelde IQ van de BFTS mannen)
Wat anderen doen is geen graadmeter, ofja dat is het wel, maar niet de juiste..
Klopt. Maar als wij worden gestraft voor 5 leeghoofden, mogen wij andere clubs straffen voor het massaal (itt tot enkele individuen) roepen van "kankerboeren", "alle boeren zijn homo's" en het gooien van aangestoken peuken en andere kutzooi richting thuisvakken.
These users thanked the author Maax for the post:
Skuddem
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

Wat slaat PSV hier de plank mis zeg. Statement was geweest; 'we reizen met zijn allen of met zijn alle niet zolang er gemeten wordt met twee maten'.
YPLee
Jeugdinternational
Posts: 148
Joined: 20 May 2022, 19:17
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Laf besluit.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Iedereen zal wel weer wat te zeiken hebben op dit besluit, maar ik vind dit gewoon zeer sterk van PSV.

Het is altijd wijzen naar: het is een kleine groep etc.

Het is een schande als je het roept en vanuit jouw clubsupporters dit soort teksten worden gezongen. Eindelijk een directeur die weet van optreden en dan helaas genoodzaakt is om eigen supporters thuis te laten. Maar hij neemt in ieder geval een beslissing. Iets wat 99/100 directeuren niet doen in de voetballerij.
These users thanked the author ComeOnPSV for the post (total 10):
TigTogFlipJur1913VTheManSkuddemAraavosProf_napoShovingNE2YkhimBramJohnnie Walker
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Hadden de uitfans zich maar moeten gedragen!
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Prima, maar dan ook graag de ajaxsupporters weigeren hier. Of mogen zij wel lekker blijven roepen wat ze willen en zich misdragen?
These users thanked the author Grasmat for the post (total 3):
YkhimHeissenberrugJohnnie Walker
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 29 Jul 2024, 16:29 Iedereen zal wel weer wat te zeiken hebben op dit besluit, maar ik vind dit gewoon zeer sterk van PSV.

Het is altijd wijzen naar: het is een kleine groep etc.

Het is een schande als je het roept en vanuit jouw clubsupporters dit soort teksten worden gezongen. Eindelijk een directeur die weet van optreden en dan helaas genoodzaakt is om eigen supporters thuis te laten. Maar hij neemt in ieder geval een beslissing. Iets wat 99/100 directeuren niet doen in de voetballerij.
Wat is er dan gezongen? Als je bij deze pot was geweest had je wel anders gepraat. Het slaat echt kant noch wal.
These users thanked the author Maax for the post:
Jordi
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Dit kan echt niet.

Supportersvereniging is zoals altijd het lachertje van de club..

Bewustwordingscampagnes altijd TOP en goed maar dit gaat weer 25 stappen te ver. Het ging vorig jaar ook gewoon goed (toen werd er gedreigd met hetzelfde).

Dan maar weer kaartje voor thuisvak aanschaffen. Als het seizoen alweer zo begint kan je wel weer aanvoelen hoe alles het gehele seizoen gaat verlopen. Als PSV die angst nu al heeft is die volgend jaar ook niet weg hoor. Wordt weer zo'n geval van: we nemen max 300 fans mee in 2026 omdat we het dan beter kunnen monitoren. En Feyenoord - PSV is 3 matches voor het einde. Dus dat wordt ook weer beperkt fans meenemen want we verwachten door de kampioensspanning eventuele spreekkoren.
ComeOnPSV wrote: 29 Jul 2024, 16:29
Het is altijd wijzen naar: het is een kleine groep etc.

Het is wijzen naar PSV die de rotte appels er nooit uit haalt. Bij thuis EN uitwedstrijden. Supporterscoordinatoren staan er altijd bij en kijken er naar. Er zijn nooit consequenties aan het gedrag (of gezang) van een groep dus dat blijft dan ook gewoon doorgaan. Daarom moeten bij PSV wederom de goede onder de slechte lijden.
Last edited by iam on 29 Jul 2024, 16:42, edited 2 times in total.
Post Reply