Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 29 Jul 2024, 17:13 Laffe beslissing van PSV. Toch een doodsteek voor de trouwe aanhang.
Je weet wel dat als het de eerstvolgende keer was fout gegaan dat er de komende jaren helemaal geen publiek meer welkom is, toch?

Dan is dit nu even een zuur besluit, maar voor de toekomst (PSV-supporters in de arena) wel goed.

Maar hier kijkt iedereen naar de eerstvolgende keer. Gelukkig onze directie niet. Die kijken naar de lange termijn.
These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
TigTogFlip
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 29 Jul 2024, 17:14
Maax wrote: 29 Jul 2024, 17:02

Ik ben zelf best wel geïnteresseerd in WO2 en op plekken als Normandie en Auschwitz geweest. Maar ik durf zelfs te stellen dat de meest leeghoofdige supporter op de gehele tribune die roept "en wie niet springt die is een jood" het over Ajacieden heeft.

Antisemitisme is verschrikkelijk, maar je moet het wel in de context zetten dat het Ajacieden zijn die zichzelf joden noemen.
Dat snap ik verder allemaal wel. Alleen maakt dat objectief gezien toch niet uit? Blijft staan dat PSV fans antisemitische spreekkoren uiten. Als ze Ajacieden bedoelen dan moeten ze Ajacieden zeggen ipv joden. Dan is het niet strafbaar. Zo is het nu eenmaal geregeld in de wet.
Maar waarom mag je wel "superjoden" roepen en niet "en wie niet springt die is een jood"?

En wie niet springt beledig je verder toch niemand mee? Ik snap oprecht die hele discussie niet. Dingen als "Hamas" of "aan het gas" zijn van een hele andere orde. Maar ik zie oprecht tussen en "en wie niet springt die is een jood" en "en wie niet springt die is een boer" weinig verschil.
These users thanked the author Maax for the post:
Heissenberrug
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 29 Jul 2024, 17:16
DonyellMalen wrote: 29 Jul 2024, 17:13 Laffe beslissing van PSV. Toch een doodsteek voor de trouwe aanhang.
Je weet wel dat als het de eerstvolgende keer was fout gegaan dat er de komende jaren helemaal geen publiek meer welkom is, toch?

Dan is dit nu even een zuur besluit, maar voor de toekomst (PSV-supporters in de arena) wel goed.

Maar hier kijkt iedereen naar de eerstvolgende keer. Gelukkig onze directie niet. Die kijken naar de lange termijn.
Dat stel je op deze manier alleen maar uit hè, want een oplossing is het niet.
These users thanked the author Grasmat for the post:
Heissenberrug
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 29 Jul 2024, 17:17
Standbeeld wrote: 29 Jul 2024, 17:14
Dat snap ik verder allemaal wel. Alleen maakt dat objectief gezien toch niet uit? Blijft staan dat PSV fans antisemitische spreekkoren uiten. Als ze Ajacieden bedoelen dan moeten ze Ajacieden zeggen ipv joden. Dan is het niet strafbaar. Zo is het nu eenmaal geregeld in de wet.
Maar waarom mag je wel "superjoden" roepen en niet "en wie niet springt die is een jood"?

En wie niet springt beledig je verder toch niemand mee? Ik snap oprecht die hele discussie niet. Dingen als "Hamas" of "aan het gas" zijn van een hele andere orde. Maar ik zie oprecht tussen en "en wie niet springt die is een jood" en "en wie niet springt die is een boer" weinig verschil.
Ik weet verder niet waar ze concreet de scheidingslijn leggen in de Arena. "Superjoden" is in ieder geval iets positiefs, terwijl "en wie niet springt die is een jood" aardig kwetsend is.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ik vind "Wie niet springt is een Ajacied" kwetsender. Ik zou veel liever een jood dan een ajacied zijn. :mrgreen:
These users thanked the author Grasmat for the post:
StratumZuid
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 792
Joined: 29 Jul 2022, 12:16
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 29 Jul 2024, 17:19
Maax wrote: 29 Jul 2024, 17:17

Maar waarom mag je wel "superjoden" roepen en niet "en wie niet springt die is een jood"?

En wie niet springt beledig je verder toch niemand mee? Ik snap oprecht die hele discussie niet. Dingen als "Hamas" of "aan het gas" zijn van een hele andere orde. Maar ik zie oprecht tussen en "en wie niet springt die is een jood" en "en wie niet springt die is een boer" weinig verschil.
Ik weet verder niet waar ze concreet de scheidingslijn leggen in de Arena. "Superjoden" is in ieder geval iets positiefs, terwijl "en wie niet springt die is een jood" aardig kwetsend is.
Als je superjoden roept dan ben je dus voorstander van kindermoord in Palestina!!!11!1/!
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 29 Jul 2024, 17:19
Maax wrote: 29 Jul 2024, 17:17

Maar waarom mag je wel "superjoden" roepen en niet "en wie niet springt die is een jood"?

En wie niet springt beledig je verder toch niemand mee? Ik snap oprecht die hele discussie niet. Dingen als "Hamas" of "aan het gas" zijn van een hele andere orde. Maar ik zie oprecht tussen en "en wie niet springt die is een jood" en "en wie niet springt die is een boer" weinig verschil.
Ik weet verder niet waar ze concreet de scheidingslijn leggen in de Arena. "Superjoden" is in ieder geval iets positiefs, terwijl "en wie niet springt die is een jood" aardig kwetsend is.
Ik snap wat je bedoelt. Echt vind ik dat als je in deze context niet inziet (bedoel hiermee niet jou) dat supporters doelen op "Ajacieden" ipv "joden" je echt extreem woke bent en er zo erg in door bent geslagen dat je problemen aan het zoeken bent.

Antisemitisme is heel naar, helemaal in deze tijd. Maar je bent een beetje het spoor bijster als je liederen als en wie niet springt antisemitisme vindt.
These users thanked the author Maax for the post:
Grasmat
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Het blijft lastige materie. Het beste lijkt me als ajax duidelijk afstand gaat nemen van de term joden als bijnaam. Dan is het gauw genoeg gedaan met in ieder geval het zogenaamde antisemitisme. Dussss, wie weet een leuke nieuwe geuzennaam?
These users thanked the author Grasmat for the post:
Maax
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het is prima dat PSV optreedt tegen de groeiende groel imbecielen in onze achterban. Jammer dat de meerderheid de consequenties óók moet dragen, maar zo werkt het nou eenmaal. Alle fanatiekelingen mogen op z'n minst in de spiegel kijken en hopelijk daagt het ontnemen van dit soort speeltjes een keer uit tot verandering onder de dappere brigade zwarte capuchonnetjes. Het is niet leuk, maar kennelijk de enige manier om iedereen écht te laten voelen dat het een keer klaar is met dat structurele wangedrag.

De volgende stap is om ook dat tuig uit Amsterdam eens te gaan weren, want die misdragen zich op jaarbasis minstens net zo erg en mogen vrolijk door blijven gaan. Aan de andere kant: eigenlijk is het misschien wel leuker als ze hun tripjes naar Eindhoven mogen blijven maken, want dat blijft op deze manier een straf op zichzelf voor onze Amsterdamse vrienden.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 29 Jul 2024, 17:29 Het blijft lastige materie. Het beste lijkt me als ajax duidelijk afstand gaat nemen van de term joden als bijnaam. Dan is het gauw genoeg gedaan met in ieder geval het zogenaamde antisemitisme. Dussss, wie weet een leuke nieuwe geuzennaam?
Maar waarom sissss je nu weer? :mrgreen:
Cas
Meervoudig international
Posts: 1426
Joined: 29 Jun 2022, 12:27
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 29 Jul 2024, 17:29 Het blijft lastige materie. Het beste lijkt me als ajax duidelijk afstand gaat nemen van de term joden als bijnaam. Dan is het gauw genoeg gedaan met in ieder geval het zogenaamde antisemitisme. Dussss, wie weet een leuke nieuwe geuzennaam?
Als die Rotterdammers kakkerlakken zijn vind ik Ajax eigenlijk wel pissebedden ofzo
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 29 Jul 2024, 17:25
Standbeeld wrote: 29 Jul 2024, 17:19
Ik weet verder niet waar ze concreet de scheidingslijn leggen in de Arena. "Superjoden" is in ieder geval iets positiefs, terwijl "en wie niet springt die is een jood" aardig kwetsend is.
Ik snap wat je bedoelt. Echt vind ik dat als je in deze context niet inziet (bedoel hiermee niet jou) dat supporters doelen op "Ajacieden" ipv "joden" je echt extreem woke bent en er zo erg in door bent geslagen dat je problemen aan het zoeken bent.

Antisemitisme is heel naar, helemaal in deze tijd. Maar je bent een beetje het spoor bijster als je liederen als en wie niet springt antisemitisme vindt.
Begrijp wel wat je bedoelt. Maar is het volgens de wet/rechter antisemitisme? Indien ja, dan vind ik dat niet extreem woke. Indien nee, dan valt er over te discussiëren.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Cas wrote: 29 Jul 2024, 17:32
Grasmat wrote: 29 Jul 2024, 17:29 Het blijft lastige materie. Het beste lijkt me als ajax duidelijk afstand gaat nemen van de term joden als bijnaam. Dan is het gauw genoeg gedaan met in ieder geval het zogenaamde antisemitisme. Dussss, wie weet een leuke nieuwe geuzennaam?
Als die Rotterdammers kakkerlakken zijn vind ik Ajax eigenlijk wel pissebedden ofzo
Ik geloof alleen niet dat ze zichzelf in Rotterdam zo noemen. :mrgreen:
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Wat een belachelijke beslissing
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Ipv te huilen op PSV is het misschien tijd voor wat zelfreflectie bij supporters. Dit collectief straffen is echt niet het gevolg van enkele incidentjes hoor.

En doe nou aub niet alsof Ajacieden “Joden” noemen niet door velen wordt misbruikt. Ik zie hier geregeld termen zoals neuzen voorbijkomen. Dat heeft natuurlijk niks met Ajacieden te maken. Er post hier zelfs iemand, ik ga zijn naam niet noemen, die om de haverklap de term shekels gebruikt in het Ajax topic. Ik weet dat die woorden opzichzelfstaand niet verboden zijn, maar het is toch erg toevallig dat die altijd worden gebruikt in de context van “Joden”
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 29 Jul 2024, 17:19
Maax wrote: 29 Jul 2024, 17:17

Maar waarom mag je wel "superjoden" roepen en niet "en wie niet springt die is een jood"?

En wie niet springt beledig je verder toch niemand mee? Ik snap oprecht die hele discussie niet. Dingen als "Hamas" of "aan het gas" zijn van een hele andere orde. Maar ik zie oprecht tussen en "en wie niet springt die is een jood" en "en wie niet springt die is een boer" weinig verschil.
Ik weet verder niet waar ze concreet de scheidingslijn leggen in de Arena. "Superjoden" is in ieder geval iets positiefs, terwijl "en wie niet springt die is een jood" aardig kwetsend is.
ajacieden zingen "en wie niet springt die is Geen jood", dus dat zou dan ook niet mogen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mr. Spock wrote: 29 Jul 2024, 17:42
Standbeeld wrote: 29 Jul 2024, 17:19
Ik weet verder niet waar ze concreet de scheidingslijn leggen in de Arena. "Superjoden" is in ieder geval iets positiefs, terwijl "en wie niet springt die is een jood" aardig kwetsend is.
ajacieden zingen "en wie niet springt die is Geen jood", dus dat zou dan ook niet mogen.
Ja, zoals ik al zei: ik weet ook niet waar ze in de Arena de scheidingslijn leggen. Misschien zijn die teksten wel gewoon allemaal toegestaan hoor. Ik weet het niet.
Schnitzel2023
Basisspeler
Posts: 447
Joined: 06 Jun 2023, 14:59
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Slap gelul van PSV en de SV. Natuurlijk zijn bepaalde spreekkoren not done. Maar tillen ze nou zo zwaar aan wie niet springt die is een jood (waar het gewoon over ajaxieden gaat) of gaat het hier over het hamas hamas liedje?

Nu kiezen ze ervoor om eenmalig niet te gaan om een lang verbod te voorkomen, Maar hoe gaat dit dan komende jaren? Je zult het nooit helemaal voorkomen waardoor dit een kul argument is.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Bram wrote: 29 Jul 2024, 17:41 En doe nou aub niet alsof Ajacieden “Joden” noemen niet door velen wordt misbruikt. Ik zie hier geregeld termen zoals neuzen voorbijkomen. Dat heeft natuurlijk niks met Ajacieden te maken.
Natuurlijk heeft dat alles met ajacieden te maken en niet met mensen van het Joodse geloof.
These users thanked the author Grasmat for the post (total 6):
Maaxdanko-lazovicSchnitzel2023JChovanec29.04.2007Gestelnaar
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 29 Jul 2024, 17:30Het is prima dat PSV optreedt tegen de groeiende groel imbecielen in onze achterban. Jammer dat de meerderheid de consequenties óók moet dragen, maar zo werkt het nou eenmaal. Alle fanatiekelingen mogen op z'n minst in de spiegel kijken en hopelijk daagt het ontnemen van dit soort speeltjes een keer uit tot verandering onder de dappere brigade zwarte capuchonnetjes. Het is niet leuk, maar kennelijk de enige manier om iedereen écht te laten voelen dat het een keer klaar is met dat structurele wangedrag.
Wat een onzin in 1 bericht. Als je iets verder had gelezen of er een keer bij bent weet je ook gewoon dat Halsema overal van in de stress schiet als het aankomt op voetbal en veiligheid. Dat ze deze keuze maken betekent niet dat het de enige manier is. Sterker nog. Het is de makkelijkste manier. Maar hier ga je niks mee oplossen. Het is geen oplossing. Als je dit wil “oplossen”, moet je toch echt met andere dingen komen.

Dat de mensen in Amsterdam er voor gekozen hebben als bijnaam joden te gebruiken staat natuurlijk los van het geloof. Iedereen die ook maar een klein beetje logisch kan nadenken weet dat. Ik zie het verschil niet tussen kut Jood, kut Boer of kut Kakkerlak. Bij 1 van de 3 roept het problemen op. Terwijl je in feite 3 keer hetzelfde doet.

Vooral lekker collectief blijven straffen terwijl de individuelen hun straf al hebben. Daar ga je echt veel mee oplossen ja. Nogmaals het echt het makkelijkste wat ze kunnen doen. Maar ze lossen er niks mee op.

Maar het is vooral lekker om weer even zwarte capuchonnetjes te kunnen zeggen. Heerlijk hè
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
FOOTB_REM_S: No

Bram wrote: 29 Jul 2024, 17:41 Er post hier zelfs iemand, ik ga zijn naam niet noemen, die om de haverklap de term shekels gebruikt in het Ajax topic.
Welke nozem is dat?



:mrgreen:
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

En bij de thuiswedstrijd is dat risico er dan ineens niet of zo? Of hoe zien ze dat dan?
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

RPSV94 wrote: 29 Jul 2024, 17:21
Standbeeld wrote: 29 Jul 2024, 17:19
Ik weet verder niet waar ze concreet de scheidingslijn leggen in de Arena. "Superjoden" is in ieder geval iets positiefs, terwijl "en wie niet springt die is een jood" aardig kwetsend is.
Als je superjoden roept dan ben je dus voorstander van kindermoord in Palestina!!!11!1/!
Geen idee of je dit serieus meent, kan het me niet voorstellen.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 29 Jul 2024, 17:29 Het blijft lastige materie. Het beste lijkt me als ajax duidelijk afstand gaat nemen van de term joden als bijnaam. Dan is het gauw genoeg gedaan met in ieder geval het zogenaamde antisemitisme. Dussss, wie weet een leuke nieuwe geuzennaam?
Sullekes? Mietjes? ajax Sullekes, super Sullekes. Klinkt best prima.

Ik vind het een grote broekpoeperij dit onzin besluit. Durf gewoon te zeggen dat er een overleg is geweest en PSV een laatste waarschuwing heeft gekregen. Breng een statement waarin je zegt dat je een laatste kans krijgt en dat iedereen die ook maar 1 verkeerd woord playbackt een stadionverbod krijgt en dat als we ons collectief misdragen een aantal jaar niet meer welkom zijn. Wat een flauwekul zeg om iedereen hiermee te straffen. Braafste knulletje van de klas willen zijn.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 29 Jul 2024, 17:45Wat een onzin in 1 bericht. Als je iets verder had gelezen of er een keer bij bent weet je ook gewoon dat Halsema overal van in de stress schiet als het aankomt op voetbal en veiligheid. Dat ze deze keuze maken betekent niet dat het de enige manier is. Sterker nog. Het is de makkelijkste manier. Maar hier ga je niks mee oplossen. Het is geen oplossing. Als je dit wil “oplossen”, moet je toch echt met andere dingen komen.

Dat de mensen in Amsterdam er voor gekozen hebben als bijnaam joden te gebruiken staat natuurlijk los van het geloof. Iedereen die ook maar een klein beetje logisch kan nadenken weet dat. Ik zie het verschil niet tussen kut Jood, kut Boer of kut Kakkerlak. Bij 1 van de 3 roept het problemen op. Terwijl je in feite 3 keer hetzelfde doet.

Vooral lekker collectief blijven straffen terwijl de individuelen hun straf al hebben. Daar ga je echt veel mee oplossen ja. Nogmaals het echt het makkelijkste wat ze kunnen doen. Maar ze lossen er niks mee op.

Maar het is vooral lekker om weer even zwarte capuchonnetjes te kunnen zeggen. Heerlijk hè
Je kan me wat met je ''onzin'' hoor. We leven in een tijd waarin onze geliefde harde kern (bij gebrek aan een betere term, ja) het keer op keer voor elkaar krijgt om zich te misdragen, waar het ook naartoe trekt. Het is een keer klaar. Dat wijzen naar individuen of kleine subgroepen door andere individuen of subgroepen houdt ook een keer op. Net als het wijzen naar Halsema. Ja: ontzettende slappe kutburgemeester, maar zij zingt die liedjes niet en ze sloopt ook de toiletten niet. Dit was niet eens haar beslissing, maar die van PSV. Je trekt er als één geheel naartoe, dan wordt het ook maar een keer tijd dat je als één geheel een statement maakt en daadwerkelijk zorgt dat toekomstige incidenten uitblijven. Maar nee, het grote wijzen en het zoeken naar excuses is weer in volle gang. Alles om verandering te kunnen ontwijken hè. Die zwarte capuchonnetjes die de club gebruiken om hun eigen merk door te drukken kunnen wat mij betreft stuk voor stuk van een trap donderen. Ik ben zo klaar met dat tuig. En inderdaad: niet alle fanatiekelingen hebben een zwart capuchonnetje en een tof maskertje, en niet alle zwarte capuchonnetjes misdragen zich, maar dit is de prijs die je tegenwoordig betaalt. Daarom: spiegel pakken en onderling op zoek naar oplossingen, en anders kun je fluiten naar je favoriete uitwedstrijden. Niks mis mee. Individueel straffen werkt duidelijk ook niet.

Sowieso is het idee dat het hier om enkelingen gaat echt verwerpelijk. Hoeveel incidenten hebben we de laatste jaren gehad, van Amsterdam tot aan Londen? Hoeveel meer wil je er nog hebben voordat we daadwerkelijk mogen spreken van een supportersprobleem?
These users thanked the author Ykhim for the post (total 11):
trouwepsvfanpsvgoudaTigTogFlipbachusSørenJohann VogelaarIttotTrixmFrankIvanNielsenNumber 8 On Tour
Post Reply