Er is het bericht en er is de realiteit. Als jij denkt dat dit besluit genomen wordt door één incident veroorzaakt door één enkeling, dan heeft een gesprek überhaupt geen zin. Dan ben je zo naïef dat je ook geen andere verklaring meer wil horen. Daar kan ik ook niet tegenop praten. Die ene enkeling is de druppel die de emmer doet overlopen. Dat is toch klinkklaar?danko-lazovic wrote: ↑29 Jul 2024, 20:40En dat is hier juist het probleem. Het gaat in dit specifieke geval om iets wat een enkeling geroepen heeft. Zoals nu voor de 3e keer aangegeven. Een groep van 20 personen. Dat is rond de 1% van de personen die er waren. Dan heb ik het over een enkeling ja. Kan je van alles er weer bijhalen. Er wordt in het bericht van PSV over vorig jaar gesproken. Over niks anders. En die individuen zijn gestraft. Wat heeft het voor nut om nu dan nog een keer collectief te straffen?
Het is een feit dat het aantal incidenten vergeleken met vorig seizoen is gedaald, wat helemaal niks zegt over een algehele trend. Bovendien heb ik het nergens gehad over het betaald voetbal, maar over PSV, dus wat dat betreft weerlegt het artikel ook al niks. En tenslotte weet ik niet of jij bekend bent met het begrip ''opstapelen'', maar dat betekent dat het ene na het andere incident volgt. En na Madrid - inderdaad alweer 8 jaar geleden - hebben we nog een vrachtlading aan incidenten gehad. Dat weerleg jij op geen enkele manier. Een duidelijker voorbeeld van het begrip ''opstapelen'' lijkt me theoretisch onmogelijk. Wat we zien is precies wat dat woord betekent.Ik frame niks. Ik laat de feiten zien. Het is een feit dat het aantal incidenten is gedaald.
Individueel straffen is in een ideale wereld de beste oplossing, ja. Dat ontken ik ook niet. Maar dit is geen ideale wereld en bovendien hebben we nu met genoeg incidenten te maken gehad om te kunnen spreken over supportersproblemen bij PSV. Dát is het probleem hier. En blijkbaar ziet PSV geen andere oplossing meer dan het collectief haar speeltje te ontnemen na heel veel verzoeken en waarschuwingen. Daar kun je heel boos over zijn, en misschien terecht, maar uiteindelijk moet het ook maar gewoon aanleiding zijn om als collectief meer te doen aan de rotte appels binnen dat collectief, in plaats van continu wijzen en boos roepen dat het aan anderen ligt. Het hoeft niet altijd van bovenaf te komen hè. Er zijn heel veel subgroepen binnen de harde kern die zichzelf erg tof vinden en dat ook erg graag duidelijk maken, dan mogen ze nu ook eens laten zien hoe tof ze richting hun eigen stoute leden kunnen zijn.En weet je waarom? Omdat iedereen van de dupe is. En de mensen die het doen geven het er minste om. Zorg dat je die mensen raakt. Zorg dat ze niet meer het stadion inkomen. Sterker nog, zorg er voor dat ze niet eens meer rond het stadion mogen komen zodra PSV speelt. Daar ga je iets mee oplossen. Niet door niemand meer naar een stadion te laten.