Ik deel die zorgen niet echt...Massimo wrote: ↑29 Jul 2024, 21:19VeresRivne wrote: ↑29 Jul 2024, 17:07 Ik zie eigenlijk een ander proces momenteel, eentje waarbij Ajax in paniek is omdat er nog niet veel verkocht is. De hele Pasveer-Ramaj gate lijkt me bewust om ook Ramaj te proberen te verkopen. Net zoals Vos nu ineens van zaakwaarnemer switcht, ik denk dat iedereen wel te horen heeft gekregen: komt er een goed bod dan mag je weg, zelfs spelers als Hato bv. Kroes met zijn grote mond heeft wat dat betreft nog weinig waargemaakt, ik denk dat de druk nu wel aardig opgelopen is.
Heb je ook nog eens een onevenwichtige selectie en het meest zorgwekkende is eigenlijk dat Ajax voornamelijk in verband wordt gebracht met spelers zonder restwaarde en een behoorlijk tot flink salaris. Dan zullen de spelers van onderaf echt moeten gaan leveren dit seizoen. Als de resultaten gaan tegenvallen dan verdwijnen de positieve geluiden die op dit moment grotendeels bij Ajax te vinden zijn, los van het financiële, ook als sneeuw voor de zon. Wat een verschil met een aantal jaar geleden. Ook in verhouding met PSV.
Ajax - deel III
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Mauro Jr
- These users thanked the author Franciscus for the post (total 3):
- Ittot • Tijn • Voormalig KG
- De Realist
- Internationale topspeler
- VeresRivne
- Vedette
Mja ik vond vorig jaar al dat Ajax investeringstechnisch met een riskante strategie bezig was maar wel eentje die ik kon begrijpen, investeren in jonge spelers met mogelijkheid om ze meer waard te laten worden. Het heeft geschort aan balans maar Mislintat kreeg eigenlijk ook een onmogelijke opdracht mee vorige zomer. Grossomodo gaat het nog wel meevallen hoeveel je terugrecupereert op de aankopen van Mislintat. Het kwaad is in mijn ogen al onder Overmars en Hamstelaar gestart met veel te hoge lasten en dat doet hij bij Antwerp weer, daardoor smelt je buffer heel snel weg in slechte tijden.Massimo wrote: ↑29 Jul 2024, 21:19Bij Kroes zijn het inderdaad voorlopig vooral praatjes, maar er is nog weinig van terecht gekomen en het gaat zeker niet zoals ze vooraf hadden voorgesteld wat betreft uitgaande transfers en dus ook ingaande transfers. Toen Kroes begon bij Ajax had hij al tegen Bruggink gezegd dat ze na de onderlinge wedstrijd boven Twente zouden staan. Dat liep even anders. Maar het al zeggen tegen je tegenstander heeft al iets stuitends.VeresRivne wrote: ↑29 Jul 2024, 17:07 Ik zie eigenlijk een ander proces momenteel, eentje waarbij Ajax in paniek is omdat er nog niet veel verkocht is. De hele Pasveer-Ramaj gate lijkt me bewust om ook Ramaj te proberen te verkopen. Net zoals Vos nu ineens van zaakwaarnemer switcht, ik denk dat iedereen wel te horen heeft gekregen: komt er een goed bod dan mag je weg, zelfs spelers als Hato bv. Kroes met zijn grote mond heeft wat dat betreft nog weinig waargemaakt, ik denk dat de druk nu wel aardig opgelopen is.
Ajax heeft veel van de winst van het seizoen 2022/2023 in spelers gestoken, waardoor het EV wel hoger is geworden, maar de balans maar een fractie beter. Zit je dan met je 55 tot 60 miljoen aan afschrijvingen en geen CL. Op vrijwel alle verkopen zullen de boekwinsten minimaal of zelfs nihil zijn. Netto blijft er immers ook weer minder over dan de bruto bedragen.
Heb je ook nog eens een onevenwichtige selectie en het meest zorgwekkende is eigenlijk dat Ajax voornamelijk in verband wordt gebracht met spelers zonder restwaarde en een behoorlijk tot flink salaris. Dan zullen de spelers van onderaf echt moeten gaan leveren dit seizoen. Als de resultaten gaan tegenvallen dan verdwijnen de positieve geluiden die op dit moment grotendeels bij Ajax te vinden zijn, los van het financiële, ook als sneeuw voor de zon. Wat een verschil met een aantal jaar geleden. Ook in verhouding met PSV.
Al met al onder Mislintat; gegokt en verloren en daardoor zullen de klappen nu nog harder zijn. Als de zaak zo blijft en je raakt weinig spelers kwijt dan zal het mes alleen maar dieper snijden. Ik ben wel van mening dat ik dan liever de korte diepe pijn heb dan jezelf met touwtjes langzaam opknopen zoals Vitesse deed. Ergens is de situatie van Vitesse en Ajax vergelijkbaar, het Vitesse van 2 jaar terug zeg maar. De kans bestaat dat je echt heel diep moet snijden en een seizoen 12de wordt ofzo.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
Dat laatste geloof ik niet. Dat hoop ik uiteraard wel.VeresRivne wrote: ↑29 Jul 2024, 22:01Mja ik vond vorig jaar al dat Ajax investeringstechnisch met een riskante strategie bezig was maar wel eentje die ik kon begrijpen, investeren in jonge spelers met mogelijkheid om ze meer waard te laten worden. Het heeft geschort aan balans maar Mislintat kreeg eigenlijk ook een onmogelijke opdracht mee vorige zomer. Grossomodo gaat het nog wel meevallen hoeveel je terugrecupereert op de aankopen van Mislintat. Het kwaad is in mijn ogen al onder Overmars en Hamstelaar gestart met veel te hoge lasten en dat doet hij bij Antwerp weer, daardoor smelt je buffer heel snel weg in slechte tijden.Massimo wrote: ↑29 Jul 2024, 21:19
Bij Kroes zijn het inderdaad voorlopig vooral praatjes, maar er is nog weinig van terecht gekomen en het gaat zeker niet zoals ze vooraf hadden voorgesteld wat betreft uitgaande transfers en dus ook ingaande transfers. Toen Kroes begon bij Ajax had hij al tegen Bruggink gezegd dat ze na de onderlinge wedstrijd boven Twente zouden staan. Dat liep even anders. Maar het al zeggen tegen je tegenstander heeft al iets stuitends.
Ajax heeft veel van de winst van het seizoen 2022/2023 in spelers gestoken, waardoor het EV wel hoger is geworden, maar de balans maar een fractie beter. Zit je dan met je 55 tot 60 miljoen aan afschrijvingen en geen CL. Op vrijwel alle verkopen zullen de boekwinsten minimaal of zelfs nihil zijn. Netto blijft er immers ook weer minder over dan de bruto bedragen.
Al met al onder Mislintat; gegokt en verloren en daardoor zullen de klappen nu nog harder zijn. Als de zaak zo blijft en je raakt weinig spelers kwijt dan zal het mes alleen maar dieper snijden. Ik ben wel van mening dat ik dan liever de korte diepe pijn heb dan jezelf met touwtjes langzaam opknopen zoals Vitesse deed. Ergens is de situatie van Vitesse en Ajax vergelijkbaar, het Vitesse van 2 jaar terug zeg maar. De kans bestaat dat je echt heel diep moet snijden en een seizoen 12de wordt ofzo.
Verder ben ik het helemaal met je eens. Mislintat had al een onmogelijke opgave, heeft zeker wat fouten gemaakt, maar is zeker niet de hoofdschuldige. Hoewel hij door de media wél zo wordt weg gezet. Veel Ajax supporters hebben niet het vermogen dit in te zien, chapeau.
Uiteindelijk zal er wel één of 2 clubs in de Ajax hype trappen en alsnog teveel betalen voor een speler. Al dan niet vanuit S-A. Daarmee zal de schade wel enigszins beperkt worden.
-
- Meervoudig international
Sinkgraven klinkt wel als een speler die de ajax selectie compleet zou makenSkuddem wrote: ↑29 Jul 2024, 21:26 Ajax is gegaan van een speedboat die in steeds een hogere versnelling over de golven heen dendert naar een te zwaar beladen olietanker die vanwege het enorme gewicht en de waardeloze bemanning niet meer op tijd van richting gaat kunnen veranderen, iets dat eigenlijk wel hard nodig is gezien de enorme ijsberg die akelig dichtbij vanuit de duisternis opdoemt.
SINK MOTHERFUCKER SINK
En op de achtergrond speelt Davy Klaassen op de piano
- Persepolis
- Vedette
Opvallend bericht wel. Vos was zogenaamd een toptalent, al maakte hij vooral in de 1e helft van vorig seizoen minuten. Tahirovic werd ook als groot talent gehaald, geweldig weggeplukt bij Roma, Mourinho had schijnbaar ooit leuke woorden over hem gezegd. Maakte ook veel minuten vorig seizoen, maar liet daarin vooral zien tekort te komen. Wijndal is minder opvallend, vanaf het begin al een mislukking, de zoveelste van AZ. Sosa was basisspeler bij Stuttgart, al waren zij toen degradatiekandidaat, maar liet weinig zien bij Ajax dus niet zo verrassend.
Wat verder opvalt is dat het met Tahirovic en Vos om de enige twee middenvelders gaat wiens kwaliteiten vooral in het verdedigen liggen. Alle andere middenvelders zijn aan de bal sterker dan zonder bal. En Wijndal en Sosa zijn, naast Youri Baas, de enige echte linksbacks in de selectie.
Wat verder opvalt is dat het met Tahirovic en Vos om de enige twee middenvelders gaat wiens kwaliteiten vooral in het verdedigen liggen. Alle andere middenvelders zijn aan de bal sterker dan zonder bal. En Wijndal en Sosa zijn, naast Youri Baas, de enige echte linksbacks in de selectie.
Last edited by Persepolis on 29 Jul 2024, 22:28, edited 1 time in total.
-
- Legende
Ik zie het eigenlijk als een drietrapsraket waarbij vorige zomer Mislintat de definitieve zet gegeven heeft. Overmars begon in zijn laatste jaren bij Ajax roekelozer te worden, maar zorgde wel dat er kapitaal op het veld bleef. Als tweede maakte Hamstra en Huntelaar er een potje van door heel veel te investeren en vooral spelers over te betalen. Tevens al met minder kwaliteit dan onder Overmars, want zijn erfenis was wel gigantisch veel kapitaal op het veld, maar Hamstra en Huntelaar waren de eerste die het echt verkwanselde en dat kwam bovenop de grotere risico's die Overmars al had genomen. Samen met verkeerde trainerskeuzes betekende dat voor het eerst in jaren geen CL. Vorige zomer werd het tweede gedeelte van het kapitaal van een jaar eerder verkocht en toen was de selectie in een paar jaar tijd volledig vernieuwd. Mislintat heeft nog meer geld uitgegeven en als hij een goede selectie en andere spelers had gekocht had Ajax er niet zo nu bijgelopen. Die heeft zo'n 150 miljoen mogen uitgeven aan spelers bleek uit het jaarverslag. (Al loopt het tweede half jaar van het boekjaar 2022/2023 enigszins door elkaar aangezien daar zowel Rulli bij zat, als de eerste aankopen van Mislintat met Van den Boomen en Tahirovic.VeresRivne wrote: ↑29 Jul 2024, 22:01 Mja ik vond vorig jaar al dat Ajax investeringstechnisch met een riskante strategie bezig was maar wel eentje die ik kon begrijpen, investeren in jonge spelers met mogelijkheid om ze meer waard te laten worden. Het heeft geschort aan balans maar Mislintat kreeg eigenlijk ook een onmogelijke opdracht mee vorige zomer. Grossomodo gaat het nog wel meevallen hoeveel je terugrecupereert op de aankopen van Mislintat. Het kwaad is in mijn ogen al onder Overmars en Hamstelaar gestart met veel te hoge lasten en dat doet hij bij Antwerp weer, daardoor smelt je buffer heel snel weg in slechte tijden.
Eigenlijk is Ajax door meerdere TD"s (onder toezicht van Van der Sar) in deze situatie gebracht waarbij het van kwaad naar erger ging en als het maar voor de helft minder was geweest dan had Ajax er niet voor hoeven staan zoals ze dat nu doen.
Wat betreft diepe pijn zou Ajax er denk ik goed aan doen om met niet al teveel een aantal categorie spelers te halen met wat ervaring in de as transfervrij of als huur, sowieso misschien een paar huurspelers en een aantal talenten die in de toekomst geld kunnen opleveren. Ajax zit nu nog in de fase dat er vooral eerst verkocht moet worden, maar op die manier, samen met spelers van onderaf brengen, kan je er vrij snel weer bovenop komen. Alleen merk je alweer dat bij Ajax de druk voor de derde plek heel erg hoog is komend seizoen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ja hoor. De eerste vertrouwensbreuk tussen Kroes en Fabiola!
Achter zijn rug om de stafleden benaderen.
Bedenk je even dat als Stewart naar Rob Maas gaat achter de rug om van Bosz: 'Hey Rob, is Peter nog wel goed bij zijn hoofd of sta je er ook achter?'
Bedenk je even dat als Stewart naar Rob Maas gaat achter de rug om van Bosz: 'Hey Rob, is Peter nog wel goed bij zijn hoofd of sta je er ook achter?'
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Legende
Nee, wel goed vergelijken he.ShovingNE2 wrote: ↑29 Jul 2024, 22:31 Ja hoor. De eerste vertrouwensbreuk tussen Kroes en Fabiola!
"Hey Rob, is Peter nog wel bij zijn hoofd of sta je er ook achter dat we Lieuwe Steiger weer opwarmen en op doel zetten?"
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
- Boszball1913
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Vedette
Als ik Ajax was en supporter van zou ik beginnen met afscheid te nemen van die arrogantie. Bravoure, Amsterdamse bluf, prima, maar de arrogantie en dedain van de afgelopen decennia komen allemaal met de karmabus terug.. en in Deventer moet je goed zoeken naar mensen die Kroes missen, de verpersoonlijking van de verrotheid die Ajax tot die verschrikkelijke arrogante en zelfingenomen maken.
-
- Legende
Het is allemaal marketing fluff, die termen als branie, bravoure, Amsterdamse bluf, het is gewoon allemaal misplaatste arrogantie. de meeste van die zogenaamd typische Ajacieden valt in het buitenland direct door de mand en zit alleen nog maar de bank warm te bravouren.Op weg naar nr 26 wrote: ↑29 Jul 2024, 22:35 Als ik Ajax was en supporter van zou ik beginnen met afscheid te nemen van die arrogantie. Bravoure, Amsterdamse bluf, prima, maar de arrogantie en dedain van de afgelopen decennia komen allemaal met de karmabus terug.. en in Deventer moet je goed zoeken naar mensen die Kroes missen, de verpersoonlijking van de verrotheid die Ajax tot die verschrikkelijke arrogante en zelfingenomen maken.
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 3):
- Razzaa • De Realist • Boszball1913
-
- Legende
Alsof je met een handelingsonbekwame te maken hebt. Dat kun je toch niet maken. Doet denken aan dit beroemde fragment uit AmsterdamShovingNE2 wrote: ↑29 Jul 2024, 22:31 Ja hoor. De eerste vertrouwensbreuk tussen Kroes en Fabiola!
- These users thanked the author koetje for the post:
- ShovingNE2
-
- Meervoudig international
Zou hij familie zijn van Peter Gillis, hij heeft wel hetzelfde motto vertrouwen is goed controleren is beter.ComeOnPSV wrote: ↑29 Jul 2024, 22:22Dit is ziekelijk van Kroes.Jwoeloe wrote: ↑29 Jul 2024, 21:32 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... sveer.html
Control freak en micro managen. #KroesOUT
Wat een engerd.
Marcel for president!
- Vogelund
- Vaste waarde in elftal
- Old name: Vogelund
Kenbaar maken dat je een selectiespeler (die bekend staat als een talent) te koop zet en dan beginnen met zo’n hoge vraagprijs. Misschien hopen ze dat een club dan de helft biedt. En dan zijn ze ook blij.
-
Kroes en Fabiola zaten toch elke dag samen tot 23:00 op (of buiten ) de club? Dan zou je verwachten dat ze ook wel dagelijks overleg hebben, en dat ze dit ook al wel besproken hadden, maar kennelijk zijn ze toch niet zo innig... Ben benieuwd wanneer Fabiolaatje gaat klagen over de bras die Kroes voor hem heeft geregeld qua spelers...ShovingNE2 wrote: ↑29 Jul 2024, 22:31 Ja hoor. De eerste vertrouwensbreuk tussen Kroes en Fabiola!
- These users thanked the author loginnaam for the post:
- ShovingNE2
-
- Nationale topspeler
Heerlijk, Ajax is een kat in het nauw en wordt uitgespeeld door zaakwaarnemers. Dit gaat enorme realiteit worden inderdaad, een club die 2 dagen voor de transfer deadline langskomt voor een Wijndal en zegt "ik wil hem wel voor 1 miljoen hebben" en Ajax die weet dat ze met 35 miljoen moeten zakken in salaris die dan wel moet bijten.
-
- Legende
Goede samenvatting van Nico van dit topic de laatste week:
https://www.vi.nl/pro/opinie/een-sexy-t ... n-bij-ajax
Zoals:
Zoals:
Francesco Farioli zijn zijlijngedrag is eerder een kunstvorm. Je kijkt naar een bewegend schilderij. Vooral het hurken is magistraal.
Steeds precies op het goede moment stopte hij met rennen en zakte hij door zijn knieën. Niet zomaar, maar heel duidelijk om even na te denken. Geniaal was daarom de hand onder zijn schitterende Italiaanse kin. Zelfs mensen in de bovenste ring van het stadion begrepen: hier denkt iemand na.
Hij legde uit dat Ajax eerst spelers moest verkopen en dat ze dan heel misschien een leuke speler konden kopen. Alex legde uit dat er vooralsnog weinig beweging in de markt zat. Na deze ontwapenende eerlijkheid van Kroes kan Ajax een toptransfer vergeten. Alle clubs in Europa weten nu dat ze moeten wachten tot 30 minuten voor het sluiten van de transfer window. Ajax is wanhopig op zoek naar geld.
- These users thanked the author koetje for the post (total 6):
- Fanatic-U-s • Heissenberrug • De Realist • TylerDurdn • Asterix • Mithras
-
- Legende
- These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 5):
- guus • Heissenberrug • Vanthaman18 • Teletubby • Psv_fan
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Valt wel mee, Robbie staat maar op plek 16.
NEC is de koploper met zowel de 1ste, 2de, als 3de plaats.
Pedro David Rosendo Margues 4 Gele kaarten per 90 minuten afgelopen seizoen
D'leanu Arts 3.33 Gele kaarten per 90 minuten afgelopen seizoen
Luc Netten 3.33 Gele kaarten per 90 minuten afgelopen seizoen
Obsispo ( plek 9 ) heeft maar liefst 1.05 gele kaarten per 90 minuten gekregen
Bruns is overigens een sterke kandidaat met 0.83 per 90 minuten maar wel significant meer minuten gemaakt
- ruuddevil
- Legende
Goudeerlijk, het klopt in deze situatie wel, maar het is geen kwalificatie die Lex vaak gehoord zal hebben over zichzelf.koetje wrote: ↑30 Jul 2024, 06:54 Goede samenvatting van Nico van dit topic de laatste week:
Zoals:
Francesco Farioli zijn zijlijngedrag is eerder een kunstvorm. Je kijkt naar een bewegend schilderij. Vooral het hurken is magistraal.
Steeds precies op het goede moment stopte hij met rennen en zakte hij door zijn knieën. Niet zomaar, maar heel duidelijk om even na te denken. Geniaal was daarom de hand onder zijn schitterende Italiaanse kin. Zelfs mensen in de bovenste ring van het stadion begrepen: hier denkt iemand na.Hij legde uit dat Ajax eerst spelers moest verkopen en dat ze dan heel misschien een leuke speler konden kopen. Alex legde uit dat er vooralsnog weinig beweging in de markt zat. Na deze ontwapenende eerlijkheid van Kroes kan Ajax een toptransfer vergeten. Alle clubs in Europa weten nu dat ze moeten wachten tot 30 minuten voor het sluiten van de transfer window. Ajax is wanhopig op zoek naar geld.
Dit is exact de reden dat ervaren TD’s zoals Marcel Brands pas na een window voor de camera’s verschijnen. Alles wat je ervoor zegt kan namelijk alleen tegen je gebruikt worden. Wil je toch wat delen in een onderhandeling dan lek je een quote die jou goed uitkomt. Waarom maakt Lex dan toch deze fout? Dat is heel simpel. Lex heeft een groot ego en weet dat hij de supporters te vriend moet houden na zijn niet geheel soepel verlopen aanstelling. Normaal heeft een nieuwe TD een tijdje krediet, maar Lex zit gevoelsmatig al in zijn 2e jaar. Bovendien trekt zijn ego het niet als er twijfels zijn over zijn handelen, daarom gooit hij liever de glazen van Ajax in door de waarheid te vertellen en zichzelf vrij te pleiten.
- These users thanked the author ruuddevil for the post (total 8):
- ShovingNE2 • Massimo • Woodenshoes • De Realist • guus • MC Hammer • Frisian1913 • Balinho
- mr.top
Mooie verwijzing.koetje wrote: ↑29 Jul 2024, 22:44Alsof je met een handelingsonbekwame te maken hebt. Dat kun je toch niet maken. Doet denken aan dit beroemde fragment uit AmsterdamShovingNE2 wrote: ↑29 Jul 2024, 22:31 Ja hoor. De eerste vertrouwensbreuk tussen Kroes en Fabiola!
Met het belangrijkste verschil dat je het daar had over de belangrijkste voetballer van Nederland en symbool van die club. Nu heb je toch een beetje over een kale makelaar uit Deventer die zijn trainer op de vingers kijkt.
-
- Legende
Alweer die zin "Kroes weet vast wel wat hij doet"Teletubby wrote: ↑30 Jul 2024, 05:55
Heerlijk, Ajax is een kat in het nauw en wordt uitgespeeld door zaakwaarnemers. Dit gaat enorme realiteit worden inderdaad, een club die 2 dagen voor de transfer deadline langskomt voor een Wijndal en zegt "ik wil hem wel voor 1 miljoen hebben" en Ajax die weet dat ze met 35 miljoen moeten zakken in salaris die dan wel moet bijten.
Oftewel Klerry vindt het allemaal onlogisch, maar het idee dat Kroes misschien een verkeerde keuze of inschatting kan maken zit er niet in.