Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

HalveHaan wrote: 30 Jul 2024, 08:27Dit had naar mijn idee anders opgelost kunnen worden ; iedereen die tegen die tijd een kaartje in bezit heeft een mail sturen met daarin een duidelijk statement. Eventueel met filmpje van een supp.coördinator die serieus genomen wordt (Coensen?) die de boodschap brengt.
Evt. nog extra flyeren/om laten roepen in de bus met diezelfde boodschap.
Mocht het alsnog fout gaat heb je er iig alles aan gedaan en is het eigen schuld.
Dit vind ik om te beginnen al veel beter.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Thoresen wrote: 29 Jul 2024, 23:38 PSV die PSV-supporters uitsluit. Bizar.
PSV-"supporters" die de club beschadigen. Bizar
These users thanked the author Prof_napo for the post (total 2):
TigTogFlipYkhim
Koning_Mason
Talent
Posts: 83
Joined: 03 Aug 2021, 10:57
Clubvoorkeur: Die uit Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Er lijken hier 2 discussies door elkaar te lopen.

In het statement van PSV staat:
  • PSV neemt dat besluit uit voorzorg om te voorkomen dat kwetsende spreekkoren de sfeer en de wedstrijd negatief beïnvloeden.
In het artikel van de supporters vereniging:
  • Vanwege het risico op een ban van vele jaren vanuit Amsterdam in het vooruitschiet, zijn wij goed geïnformeerd door PSV over het voornemen om de komende wedstrijd tegen Ajax geen uitsupporters mee te nemen. Dit om te voorkomen dat die jarenlange ban werkelijkheid wordt.
Discussie 1:
Ik zit in het kamp -> ongelofelijk wat een deugpolitie
Dit voelt op meerdere punten overtrokken en volop als onrecht.

Als het klopt wat er staat is de aanleiding de angst voor een jarenlange ban door gemeente Amsterdam. De gemeente waar de burgemeester zelf meedanst op protesten waar zij blijkbaar sympathie voor heeft en weekjes later protesten met de meest harde hand de kop in wil drukken. De gemeente die van walging spreekt over het woordje 'jood' (waarbij -aanname- geen enkele PSV-supporter de intentie heeft de zaken rond de 2e wereldoorlog te bagatelliseren), maar dezelfde gemeente van de pride geen actie onderneemt tegen het massale scanderen dat Xavi en boeren 'homo' zouden zijn. Dit voelt als onrecht en ja dan kan ik me voorstellen dat je je in de steek gelaten voelt door je eigen club.

P.s. ik zit wel in het kamp -> moedig je team positief aan (en als je iets over je tegenstander wilt zingen doe dat dan ludiek)

Discussie 2
Het slopen van treinen, xxx stoeltjes, WC's, stewards enz enz wordt niet genoemd en is dus niet van invloed op het genomen besluit door PSV?
Hierover kan je inderdaad goed een discussie voeren of een jaartje niet gaan een passende maatregel is.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

HalveHaan wrote: 30 Jul 2024, 08:27 Dit had naar mijn idee anders opgelost kunnen worden ; iedereen die tegen die tijd een kaartje in bezit heeft een mail sturen met daarin een duidelijk statement. Eventueel met filmpje van een supp.coördinator die serieus genomen wordt (Coensen?) die de boodschap brengt.
Evt. nog extra flyeren/om laten roepen in de bus met diezelfde boodschap.
Mocht het alsnog fout gaat heb je er iig alles aan gedaan en is het eigen schuld.
Zou kunnen maar het blijft wel in en in triest dat het uberhaupt nodig is. Daarnaast hebben we gezien hoe goed een deel van de aanhang luistert naar uitingen van de club ( lees amper tot niet ). Zou dat in dit geval beter gaan? Wellicht maar daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur steken en dan blijft de primaire vraag wat PSV gaat doen om dit - nog steeds - in de toekomst te voorkomen. Dat belet de club overigens niet om dit te doen maar de kans tot succes acht ik gering.
HalveHaan wrote: 30 Jul 2024, 08:27 Want als we zo gaan beginnen kun je dat uitvak in de arena beter sluiten ; bij iedere supportersgroep die daar plaatsneemt zullen er lui tussen zitten die bepaalde dingen zingen/schreeuwen over joden, zonder daar de daadwerkelijke joden mee te bedoelen.
Blijft natuurlijk wel een lastig vlak door de aangenomen geuzennaam maar eenieder moet toch inmiddels wel begrijpen dat het niet handig ( lees ongewenst ) is om dat soort uitingen te doen? Dat spanningsveld valt echter niet weg tenzij de geuzennaam verdwijnt al zie ik dat niet gebeuren.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1645
Joined: 10 May 2018, 10:22
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 08:41
Thoresen wrote: 29 Jul 2024, 23:38 PSV die PSV-supporters uitsluit. Bizar.
PSV-"supporters" die de club beschadigen. Bizar
Als PSV-supporters de regels overtreden dan oppakken en straffen. Nu worden op voorhand alle PSV-supporters uitgesloten door PSV.

Ik verwacht overigens dat Ajax geen kaarten gaat verkopen aan Ajax-supporters en seizoenkaarthouders het stadion niet binnen mogen omdat het risico op "alle boeren zijn homo"-spreekkoren hoog is.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Thoresen wrote: 30 Jul 2024, 09:09Als PSV-supporters de regels overtreden dan oppakken en straffen. Nu worden op voorhand alle PSV-supporters uitgesloten door PSV.

Ik verwacht overigens dat Ajax geen kaarten gaat verkopen aan Ajax-supporters en seizoenkaarthouders het stadion niet binnen mogen omdat het risico op "alle boeren zijn homo"-spreekkoren hoog is.
Ik hoop dat PSV ook bezoekers in ons uitvak op dezelfde manier gaat behandelen. De Feyenoorders hebben al aangekondigd weer het nodige te gaan slopen want weinig kaarten: prima. Tot en met 25/26 niet in het stadion. Fakkels naar beneden goeien: 3 jaar niet welkom.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

3 jaar vind ik nog weinig. Dat mag wat mij betreft gewoon 10 jaar zijn. Is toch helemaal van de zotte.
These users thanked the author Fanatic-U-s for the post (total 3):
ShovingNE2Quinn98Ykhim
Ex unitate vires
HalveHaan
Veelbelovend talent
Posts: 99
Joined: 04 Nov 2020, 16:06
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 08:48
HalveHaan wrote: 30 Jul 2024, 08:27 Dit had naar mijn idee anders opgelost kunnen worden ; iedereen die tegen die tijd een kaartje in bezit heeft een mail sturen met daarin een duidelijk statement. Eventueel met filmpje van een supp.coördinator die serieus genomen wordt (Coensen?) die de boodschap brengt.
Evt. nog extra flyeren/om laten roepen in de bus met diezelfde boodschap.
Mocht het alsnog fout gaat heb je er iig alles aan gedaan en is het eigen schuld.
Zou kunnen maar het blijft wel in en in triest dat het uberhaupt nodig is. Daarnaast hebben we gezien hoe goed een deel van de aanhang luistert naar uitingen van de club ( lees amper tot niet ). Zou dat in dit geval beter gaan? Wellicht maar daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur steken en dan blijft de primaire vraag wat PSV gaat doen om dit - nog steeds - in de toekomst te voorkomen. Dat belet de club overigens niet om dit te doen maar de kans tot succes acht ik gering.
HalveHaan wrote: 30 Jul 2024, 08:27 Want als we zo gaan beginnen kun je dat uitvak in de arena beter sluiten ; bij iedere supportersgroep die daar plaatsneemt zullen er lui tussen zitten die bepaalde dingen zingen/schreeuwen over joden, zonder daar de daadwerkelijke joden mee te bedoelen.
Blijft natuurlijk wel een lastig vlak door de aangenomen geuzennaam maar eenieder moet toch inmiddels wel begrijpen dat het niet handig ( lees ongewenst ) is om dat soort uitingen te doen? Dat spanningsveld valt echter niet weg tenzij de geuzennaam verdwijnt al zie ik dat niet gebeuren.
Dat het triest is dat het nodig is zijn we het hier volgens mij wel allemaal over eens, zonder dat telkens te moeten benoemen.
En zoals ik al zei, mocht het met de betreffende maatregelen alsnog fout gaan, is het in het vervolg eigen schuld dikke bult en gaan er geen supporters mee mee. Hoe jammer dat ook is voor alle goedwillende fans. Dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan ipv dit rigoureus besluit.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

HalveHaan wrote: 30 Jul 2024, 09:28 Dat het triest is dat het nodig is zijn we het hier volgens mij wel allemaal over eens, zonder dat telkens te moeten benoemen.
Liever te vaak benoemen dan dat iemand mij dadelijk quote en voorgaande berichten heeft gemist.
HalveHaan wrote: 30 Jul 2024, 09:28 En zoals ik al zei, mocht het met de betreffende maatregelen alsnog fout gaan, is het in het vervolg eigen schuld dikke bult en gaan er geen supporters mee mee. Hoe jammer dat ook is voor alle goedwillende fans. Dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan ipv dit rigoureus besluit.
Niet de eerste keer dat zo'n oproep is gedaan, destijds voor de wedstrijd tegen Ajax thuis ook. Daar is het volgend bericht geplaatst en een mailing uitgestuurd. Daar is destijds ook genoeg commentaar op geweest ( ook van mij ) dat dit nodig is. Deze was als navolging omdat een deel van onze aanhang zich niet kon beheersen tegen Lens...
https://www.PSV.nl/media/artikel/oproep ... eve-manier

Wanneer kan en mag PSV die lijn dan wel eens een keer trekken? Het bezoek voor elke specifieke tegenstander moet eerst op een manier fout gaan? En vooropgesteld, idealiter zijn er geen problemen en is dit totaal overbodig.

En dit was hiervoor, wat het patroon weergeeft:
https://nos.nl/artikel/2441691-geen-uit ... rnielingen
HalveHaan
Veelbelovend talent
Posts: 99
Joined: 04 Nov 2020, 16:06
FOOTB_REM_S: No

Nouja, dat hebben ze nu dus uiteindelijk gedaan, die lijn trekken. Nu kunnen we alleen nog maar hopen dat het een positief effect zal hebben voor in de toekomst.
Ik zou het zelf in ieder geval anders aangepakt hebben. Ik ben er niet bij geweest, maar de laatste keer in de arena viel het blijkbaar erg mee lees ik hier van mensen die er wél bij waren. Als je nu die laatste paar sukkels ook zover had gekregen met de benoemde maatregelen, zou ik wel de hoop hebben dat het dit keer goed was gegaan.
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

De vorige keer hebben ze er in de arena alles aan gedaan om het uit de hand te laten lopen, maar er werd vanuit het uitvak niet op gereageerd. Blijkbaar worden we nu gestraft voor het goed gedragen daar en de onderlinge correctie(s).

- Bij binnenkomst al aangeven dat de wedstrijd uitgesteld gaat worden in verband met antisemitische leuzen (totaal niet aan de orde op een individu na),
- Alleen drinken/eten op de omloop. Gaat het mee naar het vak dan gaat de catering dicht.
- Ineens toch eten/drinken toestaan in de hoop dat het mis gaat (woorden van eigen stewards).
- Onnodig vroeg in het stadion
- Veel agressieve arena stewards (what's new)
- Overdreven veel ME inzit bij binnenkomst arena en terugkomst Philips Stadion

Desondanks ging alles gewoon netjes zoals het hoort met het gevolg dat we deze keer niet hoeven te komen. Echt ongekend.
Hier zal wel gezegd worden dat het allemaal onzin is, maar de mensen die (regelmatig) naar uitwedstrijden gaan weten ook dat de ontvangst daar normaal al verre van gastvrij is, maar dat het de vorige editie wel erg extreem was.
These users thanked the author Gestelnaar for the post (total 3):
ZezimaBossche boldanko-lazovic
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Gestelnaar wrote: 30 Jul 2024, 10:52 - Bij binnenkomst al aangeven dat de wedstrijd uitgesteld gaat worden in verband met antisemitische leuzen (totaal niet aan de orde op een individu na),
Totaal niet aan de orde op een individu na, dus wel aan de orde?

Niet zeggende dat de hele groep dan gestraft moet worden maar het afdoen als "totaal niet aan de orde" is een ander uiterste.
tezzyunited
Regelmatige invaller
Posts: 352
Joined: 22 Jun 2022, 20:43
FOOTB_REM_S: No

Lijkt me ook verstandig om de tijdens de thuiswedstrijd tegen Ajax het hele stadion leeg te houden. Want spreekkoren heb je ook altijd thuis.

Sterker nog, laten we gewoon het hele seizoen zonder supporters spelen. Top idee!
These users thanked the author tezzyunited for the post (total 2):
29.04.2007danko-lazovic
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 10:58
Gestelnaar wrote: 30 Jul 2024, 10:52 - Bij binnenkomst al aangeven dat de wedstrijd uitgesteld gaat worden in verband met antisemitische leuzen (totaal niet aan de orde op een individu na),
Totaal niet aan de orde op een individu na, dus wel aan de orde?

Niet zeggende dat de hele groep dan gestraft moet worden maar het afdoen als "totaal niet aan de orde" is een ander uiterste.
Als er bij binnenkomst door enkele (max. 5 op 1400 man) iets kortstondigs geroepen wordt dan zie ik dat inderdaad als totaal niet aan de orde. In ieder geval niet genoeg om te dreigen met het uitstellen van de wedstrijd
These users thanked the author Gestelnaar for the post:
danko-lazovic
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Gestelnaar wrote: 30 Jul 2024, 11:01 Als er bij binnenkomst door enkele (max. 5 op 1400 man) iets kortstondigs geroepen wordt dan zie ik dat inderdaad als totaal niet aan de orde.
Feitelijk is het aan de orde, als het 5 op de 1.400 personen was dan is het inderdaad kleinschalig. Die personen moet je er dan idealiter ook direct - of om escalatie te voorkomen achteraf - uit halen en voorgeleiden.
Gestelnaar wrote: 30 Jul 2024, 11:01 In ieder geval niet genoeg om te dreigen met het uitstellen van de wedstrijd
Eens, maar dat maakt het nog steeds wel zo dat het gedrag aanwezig is. Wat dat betreft - in de gestelde aantallen - niet afdoende om een wedstrijd voor uit te stellen.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Gestelnaar wrote: 30 Jul 2024, 11:01
Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 10:58

Totaal niet aan de orde op een individu na, dus wel aan de orde?

Niet zeggende dat de hele groep dan gestraft moet worden maar het afdoen als "totaal niet aan de orde" is een ander uiterste.
Als er bij binnenkomst door enkele (max. 5 op 1400 man) iets kortstondigs geroepen wordt dan zie ik dat inderdaad als totaal niet aan de orde. In ieder geval niet genoeg om te dreigen met het uitstellen van de wedstrijd
Haha en besef dat ze ook gewoon de 'daders' gepakt hebben en 10 jaar stadionverbod hebben gegeven. Vervolgens hebben er een paar voor de wedstrijd van bovenin het vak nog wat proberen in te zetten, wat gelijk door BFTS en LM werd overstemd door een ander nummer in te zetten. Ondanks dat alles, alsnog tot deze beslissing komen.
These users thanked the author Eindjehoger for the post (total 2):
danko-lazovicGestelnaar
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Waar ik in deze discussie vooral benieuwd naar ben, is wat nu eigenlijk antisemitisch is. Is "En wie niet springt" al antisemitisch, of hebben we het dan over de Joden versie van het lampenlied en "Hamas, Hamas" en dergelijke?
These users thanked the author Harminator for the post:
Maax
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 11:07Feitelijk is het aan de orde, als het 5 op de 1.400 personen was dan is het inderdaad kleinschalig. Die personen moet je er dan idealiter ook direct - of om escalatie te voorkomen achteraf - uit halen en voorgeleiden.
Dit is ook gebeurd. Mensen zijn eruit gepikt en hebben een straf gekregen. Dat maakt deze collectieve straf gewoon niet goed te praten.
These users thanked the author danko-lazovic for the post:
Prof_napo
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Harminator wrote: 30 Jul 2024, 11:12 Waar ik in deze discussie vooral benieuwd naar ben, is wat nu eigenlijk antisemitisch is. Is "En wie niet springt" al antisemitisch, of hebben we het dan over de Joden versie van het lampenlied en "Hamas, Hamas" en dergelijke?
Alle 3, want bij wie niet springt die is een jood, wordt er achteraan gezongen 'en alle joden moeten dood'. Vrij antisemitisch dus haha.
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 11:13
Harminator wrote: 30 Jul 2024, 11:12 Waar ik in deze discussie vooral benieuwd naar ben, is wat nu eigenlijk antisemitisch is. Is "En wie niet springt" al antisemitisch, of hebben we het dan over de Joden versie van het lampenlied en "Hamas, Hamas" en dergelijke?
Alle 3, want bij wie niet springt die is een jood, wordt er achteraan gezongen 'en alle joden moeten dood'. Vrij antisemitisch dus haha.
Dat gebeurt inderdaad wel eens, daar heb je gelijk in, maar het wordt wel steeds minder.
Wellicht dat dat uit in grotere getalen gebeurt.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Harminator wrote: 30 Jul 2024, 11:15
Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 11:13

Alle 3, want bij wie niet springt die is een jood, wordt er achteraan gezongen 'en alle joden moeten dood'. Vrij antisemitisch dus haha.
Dat gebeurt inderdaad wel eens, daar heb je gelijk in, maar het wordt wel steeds minder.
Wellicht dat dat uit in grotere getalen gebeurt.
Ja maar dat gebeurde niet haha, dat is het hele probleem. Ik denk dat het probleem toch in Amsterdam ligt, kijk eens hoeveel club de afgelopen jaren hebben aangegeven niet meer naar Amsterdam te willen afreizen vanwege het beestachtige ontvangst.

Ondanks dit alles, hoop ik dat PSV er alles aan doet om de supporters van Ajax hier gastvrij te verwelkomen. Laten zien hoe het wel moet.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 30 Jul 2024, 11:12
Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 11:07Feitelijk is het aan de orde, als het 5 op de 1.400 personen was dan is het inderdaad kleinschalig. Die personen moet je er dan idealiter ook direct - of om escalatie te voorkomen achteraf - uit halen en voorgeleiden.
Dit is ook gebeurd. Mensen zijn eruit gepikt en hebben een straf gekregen. Dat maakt deze collectieve straf gewoon niet goed te praten.
Dit lijkt mij ook op de langere termijn de beste oplossing. Dat je gericht die mensen eruit pikt (of dat nu bij een uit- of thuiswedstrijd is) en die het stadion niet meer in laat komen en nog beter, dat ze zich bijv. voor een jaar of langer moeten melden op een wedstrijddag van PSV. Fysiek of digitaal.

Want uiteindelijk zijn het individuen of hele kleine groepjes die stoer lopen doen. PSV moet ondertussen toch wel weten welke personen/groepen dat zijn en mede fans die dit gezeik ook niet meer willen vanuit dezelfde groepen... die weten het ook wel.

En ondertussen vind ik dat PSV zich nu ook veel harder mag opstellen bij eigen thuiswedstrijden en uitfans die keer naar keer de boel slopen, met vuurwerk gooien of wat dan ook richting de vakken onder/naast het uitvak. Wees dan maar een Halsema, dit geneuzel willen we niet meer.

Als je nu die stap zet, wat PSV overduidelijk doet, doe het dan ook voor de veiligheid in je eigen stadion. Zowel bij eigen fans als bij uitfans. Stel het gaat zondag mis, en die kans is volgens mij best groot, sta dan ook op en verbied de komende edities van PSV - Feyenoord de uitfans.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 30 Jul 2024, 11:29 Als je nu die stap zet, wat PSV overduidelijk doet, doe het dan ook voor de veiligheid in je eigen stadion. Zowel bij eigen fans als bij uitfans. Stel het gaat zondag mis, en die kans is volgens mij best groot, sta dan ook op en verbied de komende edities van PSV - Feyenoord de uitfans.
Het lastige is de combinatie van factoren.

Eenerzijds heb je de reglementen die stellen dat je X% capaciteit beschikbaar moet stellen. De lokale driehoek heeft dan wel een eindbeslissing maar daar moet je ook niet over dun ijs gaan om te snel uitsupporters te weren maar anderzijds is er dus geen echte mogelijkheid om af te schalen van het minimale aantal indien men zich niet gedraagt. ( meer beschikbaar stellen is een geste vanuit de thuisspelende club )

Daarin zou ik dus ook wel iets mogelijk moeten zijn dat als je het op met moment X verbrast je daarna maar de helft ( of 2/3 of welk deel dan ook ) van de minimale capaciteit krijgt. Gaat het daarna weer niet goed gaat het weer omlaag. Dan lijden de goede nog steeds onder de kwade maar in een beperktere vorm. maar goed, diegene die het verpesten voor de rest, die ga je heel lastig compleet van het voetbal weghouden. lees dat is zo goed als onmogelijk
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 30 Jul 2024, 06:52Ik was afgelopen seizoen ook in het uitvak, en er is 0,0 aanleiding geweest om zo’n zware, collectieve straf door te voeren. Er zal vast een individu zijn geweest die iets geroepen heeft wat ver over de schreef gaat, maar er wordt nu een beeld geschetst (ook door jou) alsof PSV-supporters zich als geheel compleet misdragen hebben afgelopen jaar.

Waarom je nu het gedrag bij kampioenswedstrijden erbij haalt is mij ook een raadsel, want dit gaat om een hele specifieke straf als gevolg van zogenaamde antisemitische leuzen met een bijbehorend bewustwordingsprogramma wat op poten gezet gaat worden. Dat laatste is overigens ook compleet voor de bühne, want denkt Marcel nu oprecht dat er serieus sprake is van structurele jodenhaat onder de PSV-fans? Daaruit blijkt al dat PSV dit vooral doet om zichzelf maatschappelijk even in een goed daglicht te plaatsen.
PSV-supporters als geheel misdragen zich inderdaad steeds vaker. Dat kun je niet leuk vinden, je kunt het downplayen, je kan roepen dat onze achterban geprovoceerd wordt, maar het is gewoon zo. We hebben ruzie met Fransen, krijgen het voor elkaar om een legendarische wedstrijd in Heerenveen gestaakt te krijgen en we vergallen onze eigen kampioenswedstrijd, om maar eens de meest makkelijke voorbeelden te noemen. Ja: in het bericht spreekt men alleen over die leuzen, maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat jij en anderen niet zien dat het om bredere problematiek gaat. Het gaat hier om risicotaxatie en daar dragen al die incidenten aan bij. En nogmaals: als je als fan niet eens meer onbezorgd naar je eigen kampioenswedstrijd kan, om vervolgens te zien dat wat gevreesd werd inderdaad gebeurt, dan is er sprake van supportersproblemen. PSV moet zichzelf beschermen en nu gebeurt dat, en dan zijn mensen verbaasd?!
Volgens mij heb ik je ook zien zeggen dat individueel straffen niet werkt; waar baseer je dat op? Want als je bedoelt dat er dan nog steeds incidenten zijn lijkt me dat nogal wiedes. In de reguliere maatschappij is het ook niet zo dat een straf van Jantje voorkomt dat Pietje nog ooit iets verkeerd doet in zijn leven, tenzij je ervoor kiest om Pietje preventief maar op te sluiten. Ridicuul natuurlijk, maar dat is in feite nu wel wat er door PSV is besloten.
Ik zeg dat ze niet werken of niet goed genoeg, maar mijn punt in die context is vooral dat de problemen breder zijn dan enkel een malloot hier en daar. Dan is het logisch dat een individuele aanpak niet werkt, omdat het zich op groepsniveau afspeelt. Dan vind ik het niet gek als er ook een keer op groepsniveau wordt ingegrepen. Daar kun je op wachten.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 11:38
Juancho wrote: 30 Jul 2024, 11:29 Als je nu die stap zet, wat PSV overduidelijk doet, doe het dan ook voor de veiligheid in je eigen stadion. Zowel bij eigen fans als bij uitfans. Stel het gaat zondag mis, en die kans is volgens mij best groot, sta dan ook op en verbied de komende edities van PSV - Feyenoord de uitfans.
Het lastige is de combinatie van factoren.

Eenerzijds heb je de reglementen die stellen dat je X% capaciteit beschikbaar moet stellen. De lokale driehoek heeft dan wel een eindbeslissing maar daar moet je ook niet over dun ijs gaan om te snel uitsupporters te weren maar anderzijds is er dus geen echte mogelijkheid om af te schalen van het minimale aantal indien men zich niet gedraagt. ( meer beschikbaar stellen is een geste vanuit de thuisspelende club )

Daarin zou ik dus ook wel iets mogelijk moeten zijn dat als je het op met moment X verbrast je daarna maar de helft ( of 2/3 of welk deel dan ook ) van de minimale capaciteit krijgt. Gaat het daarna weer niet goed gaat het weer omlaag. Dan lijden de goede nog steeds onder de kwade maar in een beperktere vorm. maar goed, diegene die het verpesten voor de rest, die ga je heel lastig compleet van het voetbal weghouden. lees dat is zo goed als onmogelijk
Is dat wel zo? Er hangen tig camera's in het stadion volgens mij. Men kan toch gewoon de mafklappers op beeld zien en eruit halen? Heb je gelijk een reden om gezichtsbedekking te verbieden. Doe je dat wel, mag je sowieso het stadion uitgeschopt worden. Lijken me gewoon standaard huisregels.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply