Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 30 Jul 2024, 11:51 Heb je gelijk een reden om gezichtsbedekking te verbieden. Doe je dat wel, mag je sowieso het stadion uitgeschopt worden. Lijken me gewoon standaard huisregels.
Gezichtsbedekking is om die reden al verboden. Ook hier zie je weer dat de handhaving van de club(s) ontbreekt.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 11:52
Juancho wrote: 30 Jul 2024, 11:51 Heb je gelijk een reden om gezichtsbedekking te verbieden. Doe je dat wel, mag je sowieso het stadion uitgeschopt worden. Lijken me gewoon standaard huisregels.
Gezichtsbedekking is om die reden al verboden. Ook hier zie je weer dat de handhaving van de club(s) ontbreekt.
Dan is het gelijk duidelijk dat PSV daarin zelf ook eerst wel het voorbeeld mag geven zoals ze nu proberen te doen met de uitfans in Amsterdam. Regels en handhaving in eigen huis lijken me iets belangrijker. Zorg dat je daar het goede voorbeeld geeft en dan de rest.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat wij met veel moeite en geregel zondag wel naar de wedstrijden zouden kunnen gaan maar ik heb zo'n voorgevoel dat er ook veel Feyenoord fans door de PSV vakken heen zitten. En wij vinden dat geneuzel echt helemaal niks, dus dan maar lekker thuis op de bank.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 11:38
Juancho wrote: 30 Jul 2024, 11:29 Als je nu die stap zet, wat PSV overduidelijk doet, doe het dan ook voor de veiligheid in je eigen stadion. Zowel bij eigen fans als bij uitfans. Stel het gaat zondag mis, en die kans is volgens mij best groot, sta dan ook op en verbied de komende edities van PSV - Feyenoord de uitfans.
Het lastige is de combinatie van factoren.

Eenerzijds heb je de reglementen die stellen dat je X% capaciteit beschikbaar moet stellen. De lokale driehoek heeft dan wel een eindbeslissing maar daar moet je ook niet over dun ijs gaan om te snel uitsupporters te weren maar anderzijds is er dus geen echte mogelijkheid om af te schalen van het minimale aantal indien men zich niet gedraagt. ( meer beschikbaar stellen is een geste vanuit de thuisspelende club )

Daarin zou ik dus ook wel iets mogelijk moeten zijn dat als je het op met moment X verbrast je daarna maar de helft ( of 2/3 of welk deel dan ook ) van de minimale capaciteit krijgt. Gaat het daarna weer niet goed gaat het weer omlaag. Dan lijden de goede nog steeds onder de kwade maar in een beperktere vorm. maar goed, diegene die het verpesten voor de rest, die ga je heel lastig compleet van het voetbal weghouden. lees dat is zo goed als onmogelijk
En daar pakken PSV en de lokale driehoek in mijn ogen onvoldoende op door. Ik zit in vak N en heb dus een goed zicht op wat er in het uitvak gebeurt. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het de laatste paar jaren met zowel Ajax en Feyenoord redelijk rustig is. Maar ik heb voldoende bekers pis, munten en vuurwerk vak M in zien vliegen wat alleen al voldoende zou zijn om geen (of minder) uitsupporters toe te staan. Of onze gastvrijheid richting Feyenoord om West ter beschikking te stellen, wat leidde tot veel vuurwerk op het veld. Maar vervolgens wordt er helemaal niets mee gedaan.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Weet niet zo 123 waar ik deze moest platen, maar hebben meer mensen last van dat de uitpunten zoveel minder zijn geworden? Ik ben van 84 uitpunten naar 30 gegaan haha.
User avatar
Jordi
Basisspeler
Posts: 456
Joined: 30 Jun 2022, 10:16
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Favoriete speler: Joey Veerman
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 12:59 Weet niet zo 123 waar ik deze moest platen, maar hebben meer mensen last van dat de uitpunten zoveel minder zijn geworden? Ik ben van 84 uitpunten naar 30 gegaan haha.
Ik zit toevallig net te kijken. Van 47 naar 19. Terwijl ik nog maar 4 seizoenen ga. De bijwerkingen beginnen toch pas vanaf 5 seizoenen?
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ehvhools, je ziet er goed uit jonge! Mooi om te zien 🍺

In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 12:59 Weet niet zo 123 waar ik deze moest platen, maar hebben meer mensen last van dat de uitpunten zoveel minder zijn geworden? Ik ben van 84 uitpunten naar 30 gegaan haha.
Ze zijn nu gewoon het programma aan het draaien wat elk jaar draait... daarbij zit een reset en als die reset klaar is staat het goede aantal punten er gewoon. Dit gebeurt elk jaar dus is gewoon onderdeel van het proces.

Bovenstaande is copy-paste van een maat van mij, maar ga er vanuit dat dit klopt.
Last edited by 29.04.2007 on 30 Jul 2024, 13:09, edited 1 time in total.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

29.04.2007 wrote: 30 Jul 2024, 13:07
Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 12:59 Weet niet zo 123 waar ik deze moest platen, maar hebben meer mensen last van dat de uitpunten zoveel minder zijn geworden? Ik ben van 84 uitpunten naar 30 gegaan haha.
Ze zijn nu gewoon het programma aan het draaien wat elk jaar draait... daarbij zit een reset en als die reset klaar is staat het goede aantal punten er gewoon. Dit gebeurt elk jaar dus is gewoon onderdeel van het proces.
Thanks! Dan verwacht ik dat het morgen wel weer goed staat.
These users thanked the author Eindjehoger for the post:
29.04.2007
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 12:59 Weet niet zo 123 waar ik deze moest platen, maar hebben meer mensen last van dat de uitpunten zoveel minder zijn geworden? Ik ben van 84 uitpunten naar 30 gegaan haha.
Jezus, ik van 40 naar 18. Worden weinig uitpotjes dit jaar denk ik 😂
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Waarsch. is 80% het toch oneens hiermee maar je zou eigenlijk gewoon elke uitpot General sale moeten maken. zo krijg je veel meer diversiteit in de groep en zitten er niet alleen de vaste kern en BFTS etc. groepen in het uitvak. Maar zo krijg je ook gezinnetjes en mensen die af en toe gaan eens in de uitvakken. Europees uit EN ajax/Fey kan je desnoods wel mensen belonen die vaker gaan maar de 'reguliere' potjes moet je ook gewoon andere mensen eens toelaten.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 30 Jul 2024, 13:34 Waarsch. is 80% het toch oneens hiermee maar je zou eigenlijk gewoon elke uitpot General sale moeten maken. zo krijg je veel meer diversiteit in de groep en zitten er niet alleen de vaste kern en BFTS etc. groepen in het uitvak. Maar zo krijg je ook gezinnetjes en mensen die af en toe gaan eens in de uitvakken. Europees uit EN ajax/Fey kan je desnoods wel mensen belonen die vaker gaan maar de 'reguliere' potjes moet je ook gewoon andere mensen eens toelaten.
Die komt er haha. Werkt als volgt:

-5 procent van de kaarten voor het uitvak wordt beschikbaar gesteld voor mensen met 0-5 punten.
-5 procent van de kaarten voor het uitvak wordt beschikbaar gesteld van 6 punten tot 1 punt onder de 2e voorrang.

Daarnaast als je niet komt opdagen krijg je waarschuwing van PSV (uiteraard goede redenen uitgezonderd), komt je 2e keer niet opdagen verlies je 1 uitpunt.
Ralfonzo
Ballenjongen
Posts: 8
Joined: 30 Aug 2022, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hoewel Ajax uit mijn minst favoriete uitwedstrijd is, ben ik er geregeld geweest. Omdat ik daar meestal wel tussenkom, zelfs met de nieuwe site. Ik kom er niet graag omdat de sfeer er vaak opgefokt is. In de eerste plaats door de ME die je staat op te wachten, maar ook omdat er meer spanning lijkt te zijn in het uitvak zelf. Vorig vond ik het een van de meest relaxte uitwedstrijden die ik daar heb meegemaakt. Niet te veel stress door de politie en ik heb werkelijk nul incidenten gezien of gehoord.. Ik herken dus totaal niets van misdragingen daar. Het zal vast zo zijn dat er door iemand iets geroepen is, maar zeker niet massaal. Sterker nog: iedereen (op die enkeling na dan) leek er van bewust dat iets roepen zou leiden tot opnieuw een ban. (We hadden al een ban gehad hè, het jaar ervoor (nadat netten kapotgetrokken waren en wc's in de fik gingen en nadat iedereen een voor een door een haag van me het vak uit moest). Ik snap dus totaal niet dat je NU met een ban komt om een verbod in de komende jaren te voorkomen. Die ban is er al geweest namelijk. Daarnaast kun je op camera tegenwoordig de snorharen van de mensen in het vak tellen. Lijkt me niet zo ingewikkeld om de mensen die zich misdragen eruit te pikken.
These users thanked the author Ralfonzo for the post (total 2):
danko-lazovicStratumZuid
Avanti040
Ballenjongen
Posts: 2
Joined: 20 Jul 2024, 23:15
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 30 Jul 2024, 13:34 Waarsch. is 80% het toch oneens hiermee maar je zou eigenlijk gewoon elke uitpot General sale moeten maken. zo krijg je veel meer diversiteit in de groep en zitten er niet alleen de vaste kern en BFTS etc. groepen in het uitvak. Maar zo krijg je ook gezinnetjes en mensen die af en toe gaan eens in de uitvakken. Europees uit EN ajax/Fey kan je desnoods wel mensen belonen die vaker gaan maar de 'reguliere' potjes moet je ook gewoon andere mensen eens toelaten.
En voor thuiswedstrijden ook maar hetzelfde doen dan?
These users thanked the author Avanti040 for the post (total 2):
danko-lazovicSmeets14
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 13:39Die komt er haha. Werkt als volgt:

-5 procent van de kaarten voor het uitvak wordt beschikbaar gesteld voor mensen met 0-5 punten.
-5 procent van de kaarten voor het uitvak wordt beschikbaar gesteld van 6 punten tot 1 punt onder de 2e voorrang.

Daarnaast als je niet komt opdagen krijg je waarschuwing van PSV (uiteraard goede redenen uitgezonderd), komt je 2e keer niet opdagen verlies je 1 uitpunt.
Ik vind het echt apart waar PSV allemaal mee bezig is. Er wordt weer naar een groep mensen geluisterd die klagen dat ze er nooit tussenkomen als het ze een keer uitkomt.

De sfeer was laatste jaren zo aan het verbeteren in het uitvak. Ik vrees er een beetje voor dat het nu weer meer gaan tegenvallen.
These users thanked the author danko-lazovic for the post:
Smeets14
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

Kom joh. 10% van het uitvak in totaal, dat vind ik niet onredelijk. Iedere uitwedstrijd een open sale, lijkt me aan de andere kant weer te gek voor woorden. Logisch dat je loyaliteit opbouwt als je naar Heerenveen etc uit gaat en zodoende voorrang hebt t.o.v. anderen die toevallig de kampioenswedstrijd wil gaan, of Feyenoord uit.
These users thanked the author Paco Casal for the post (total 2):
RPSV94Smeets14
#FreeGeneratie4
User avatar
Jordi
Basisspeler
Posts: 456
Joined: 30 Jun 2022, 10:16
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Favoriete speler: Joey Veerman
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 13:39
iam wrote: 30 Jul 2024, 13:34 Waarsch. is 80% het toch oneens hiermee maar je zou eigenlijk gewoon elke uitpot General sale moeten maken. zo krijg je veel meer diversiteit in de groep en zitten er niet alleen de vaste kern en BFTS etc. groepen in het uitvak. Maar zo krijg je ook gezinnetjes en mensen die af en toe gaan eens in de uitvakken. Europees uit EN ajax/Fey kan je desnoods wel mensen belonen die vaker gaan maar de 'reguliere' potjes moet je ook gewoon andere mensen eens toelaten.
Die komt er haha. Werkt als volgt:

-5 procent van de kaarten voor het uitvak wordt beschikbaar gesteld voor mensen met 0-5 punten.
-5 procent van de kaarten voor het uitvak wordt beschikbaar gesteld van 6 punten tot 1 punt onder de 2e voorrang.

Daarnaast als je niet komt opdagen krijg je waarschuwing van PSV (uiteraard goede redenen uitgezonderd), komt je 2e keer niet opdagen verlies je 1 uitpunt.
Vanaf wanneer gaat dit in?
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Paco Casal wrote: 30 Jul 2024, 13:59 Kom joh. 10% van het uitvak in totaal, dat vind ik niet onredelijk. Iedere uitwedstrijd een open sale, lijkt me aan de andere kant weer te gek voor woorden. Logisch dat je loyaliteit opbouwt als je naar Heerenveen etc uit gaat en zodoende voorrang hebt t.o.v. anderen die toevallig de kampioenswedstrijd wil gaan, of Feyenoord uit.
Nee ik vind dat prima, jongere generatie moet er ook gewoon tussen kunnen komen. Ik hoor nu om mij heen dat mensen naar uitwedstrijden gaan niet omdat ze perse willen, maar om maar die uitpunten te kunnen blijven behouden.
User avatar
StratumZuid
Vedette
Posts: 6252
Joined: 18 Jul 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ralfonzo wrote: 30 Jul 2024, 13:41 Hoewel Ajax uit mijn minst favoriete uitwedstrijd is, ben ik er geregeld geweest. Omdat ik daar meestal wel tussenkom, zelfs met de nieuwe site. Ik kom er niet graag omdat de sfeer er vaak opgefokt is. In de eerste plaats door de ME die je staat op te wachten, maar ook omdat er meer spanning lijkt te zijn in het uitvak zelf. Vorig vond ik het een van de meest relaxte uitwedstrijden die ik daar heb meegemaakt. Niet te veel stress door de politie en ik heb werkelijk nul incidenten gezien of gehoord.. Ik herken dus totaal niets van misdragingen daar. Het zal vast zo zijn dat er door iemand iets geroepen is, maar zeker niet massaal. Sterker nog: iedereen (op die enkeling na dan) leek er van bewust dat iets roepen zou leiden tot opnieuw een ban. (We hadden al een ban gehad hè, het jaar ervoor (nadat netten kapotgetrokken waren en wc's in de fik gingen en nadat iedereen een voor een door een haag van me het vak uit moest). Ik snap dus totaal niet dat je NU met een ban komt om een verbod in de komende jaren te voorkomen. Die ban is er al geweest namelijk. Daarnaast kun je op camera tegenwoordig de snorharen van de mensen in het vak tellen. Lijkt me niet zo ingewikkeld om de mensen die zich misdragen eruit te pikken.
De campagne van Halsema. Ik vind het niet vergezocht, eerder slim en een creatieve vooruitblik vanuit PSV, geheel passend in waar wij voor staan dus. En laten we eerlijk zijn, ik heb het genoegen gehad om mijn laatste editie ajax uit in 2005 mee te maken, maar verder wil je daar toch niet eens heen? Mijn vader heeft 40 jaar op de lange zijde/ Oost gestaan en wilde nooit mee naar ajax uit. 'Denkte gij nou echt dak daar vrijwillig in da stadion ga zitten jonge?!'
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Paco Casal wrote: 30 Jul 2024, 13:59 Kom joh. 10% van het uitvak in totaal, dat vind ik niet onredelijk. Iedere uitwedstrijd een open sale, lijkt me aan de andere kant weer te gek voor woorden. Logisch dat je loyaliteit opbouwt als je naar Heerenveen etc uit gaat en zodoende voorrang hebt t.o.v. anderen die toevallig de kampioenswedstrijd wil gaan, of Feyenoord uit.
Wel als je er vanuit gaat dat er in de eredivisie genoeg vakken maar een capaciteit van rond de 500/1000 hebben. Als je door deze maatregel er dus voor zorgt dat mensen die al langere tijd de club achterna reizen (soms) niet meer kunnen gaan, vind ik dat niet redelijke Een groot deel van de supporters met veel uitpunten heeft deze verdiend door middel van Europese wedstrijden. Dan spaar je sneller en makkelijk de punten. Hier zijn de laatste jaren voor iedereen genoeg kansen geweest. Mensen hebben jaren gespaard om een puntenaantal op te bouwen wat nu nog steeds mogelijk is. Ik vind dit persoonlijk ook echt onzin. Ook vanaf nu zijn er genoeg mogelijkheden om je puntenaantal op te bouwen als je dat graag wilt.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Avanti040 wrote: 30 Jul 2024, 13:47
iam wrote: 30 Jul 2024, 13:34 Waarsch. is 80% het toch oneens hiermee maar je zou eigenlijk gewoon elke uitpot General sale moeten maken. zo krijg je veel meer diversiteit in de groep en zitten er niet alleen de vaste kern en BFTS etc. groepen in het uitvak. Maar zo krijg je ook gezinnetjes en mensen die af en toe gaan eens in de uitvakken. Europees uit EN ajax/Fey kan je desnoods wel mensen belonen die vaker gaan maar de 'reguliere' potjes moet je ook gewoon andere mensen eens toelaten.
En voor thuiswedstrijden ook maar hetzelfde doen dan?
Kan je een seizoenskaart kopen voor uitwedstrijden? Nee
Verkoopt PSV voor 100% van de beschikabre plaatsen seizoenskaarten? Nee

De vergelijking gaat daarmee mank.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 30 Jul 2024, 14:04 Een groot deel van de supporters met veel uitpunten heeft deze verdiend door middel van Europese wedstrijden. Dan spaar je sneller en makkelijk de punten. Hier zijn de laatste jaren voor iedereen genoeg kansen geweest. Mensen hebben jaren gespaard om een puntenaantal op te bouwen wat nu nog steeds mogelijk is.
Aanbod was er afdoende in de tijden met de EL en vooropgesteld de tripjes naar Roemenie, Kroatie, Polen, Portugal, Frankrijk, Engeland, Duistland zijn onvergetelijk maar om te zeggen dat het makkelijk of bereikbaar is voor eenieder? Nee, zo'n trip - zeker als je er meerdere per jaar doet loopt flink in de papieren.

Nu met CL er tussen komen - zeker de uitwedstrijden op rijbare afstand - is lastig tot onmogelijk.
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 14:48
danko-lazovic wrote: 30 Jul 2024, 14:04 Een groot deel van de supporters met veel uitpunten heeft deze verdiend door middel van Europese wedstrijden. Dan spaar je sneller en makkelijk de punten. Hier zijn de laatste jaren voor iedereen genoeg kansen geweest. Mensen hebben jaren gespaard om een puntenaantal op te bouwen wat nu nog steeds mogelijk is.
Aanbod was er afdoende in de tijden met de EL en vooropgesteld de tripjes naar Roemenie, Kroatie, Polen, Portugal, Frankrijk, Engeland, Duistland zijn onvergetelijk maar om te zeggen dat het makkelijk of bereikbaar is voor eenieder? Nee, zo'n trip - zeker als je er meerdere per jaar doet loopt flink in de papieren.

Nu met CL er tussen komen - zeker de uitwedstrijden op rijbare afstand - is lastig tot onmogelijk.
Tripjes naar de EL wedstrijden in het buitenland zijn over het algemeen toch echter goedkoper dan CL wedstrijden. Al is het maar vanwege de vraag naar vliegtickets/hotels. In de jaren dat we geen CL speelden is er genoeg ruimte geweest om punten op te bouwen, maar mensen vinden het nou eenmaal leuker om naar Barca te gaan in plaats van Real Sociedad.
Prima, maar dan moet er nu niet geklaagd worden dat er geen mogelijkheden geweest zijn voor het gros van de mensen.
These users thanked the author Gestelnaar for the post (total 3):
danko-lazovicPCGC1913PSV.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Gestelnaar wrote: 30 Jul 2024, 15:02
Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 14:48

Aanbod was er afdoende in de tijden met de EL en vooropgesteld de tripjes naar Roemenie, Kroatie, Polen, Portugal, Frankrijk, Engeland, Duistland zijn onvergetelijk maar om te zeggen dat het makkelijk of bereikbaar is voor eenieder? Nee, zo'n trip - zeker als je er meerdere per jaar doet loopt flink in de papieren.

Nu met CL er tussen komen - zeker de uitwedstrijden op rijbare afstand - is lastig tot onmogelijk.
Tripjes naar de EL wedstrijden in het buitenland zijn over het algemeen toch echter goedkoper dan CL wedstrijden. Al is het maar vanwege de vraag naar vliegtickets/hotels. In de jaren dat we geen CL speelden is er genoeg ruimte geweest om punten op te bouwen, maar mensen vinden het nou eenmaal leuker om naar Barca te gaan in plaats van Real Sociedad.
Prima, maar dan moet er nu niet geklaagd worden dat er geen mogelijkheden geweest zijn voor het gros van de mensen.
Precies dit. En ook de afgelopen 2 jaar zijn er met een Rangers, Arsenal en zelfs Sturm Graz om er maar een paar te noemen genoeg kansen geweest om tickets te bemachtigen.
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Jordi wrote: 30 Jul 2024, 14:01
Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 13:39

Die komt er haha. Werkt als volgt:

-5 procent van de kaarten voor het uitvak wordt beschikbaar gesteld voor mensen met 0-5 punten.
-5 procent van de kaarten voor het uitvak wordt beschikbaar gesteld van 6 punten tot 1 punt onder de 2e voorrang.

Daarnaast als je niet komt opdagen krijg je waarschuwing van PSV (uiteraard goede redenen uitgezonderd), komt je 2e keer niet opdagen verlies je 1 uitpunt.
Vanaf wanneer gaat dit in?
Dit seizoen beginnen ze ermee vernam ik. Beide punten vind ik in ieder geval wel een goed idee. Sfeergroepen zullen wel klagen denk ik, dat er misschien wat mensen buiten de boot vallen nu. Maar goed, op een of andere manier staan die daar altijd met 50 man, terwijl ik mensen ken die het hele seizoen voor geen enkele wedstrijd kaart konden kopen nationaal.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Gestelnaar wrote: 30 Jul 2024, 15:02
Prof_napo wrote: 30 Jul 2024, 14:48

Aanbod was er afdoende in de tijden met de EL en vooropgesteld de tripjes naar Roemenie, Kroatie, Polen, Portugal, Frankrijk, Engeland, Duistland zijn onvergetelijk maar om te zeggen dat het makkelijk of bereikbaar is voor eenieder? Nee, zo'n trip - zeker als je er meerdere per jaar doet loopt flink in de papieren.

Nu met CL er tussen komen - zeker de uitwedstrijden op rijbare afstand - is lastig tot onmogelijk.
Tripjes naar de EL wedstrijden in het buitenland zijn over het algemeen toch echter goedkoper dan CL wedstrijden. Al is het maar vanwege de vraag naar vliegtickets/hotels. In de jaren dat we geen CL speelden is er genoeg ruimte geweest om punten op te bouwen, maar mensen vinden het nou eenmaal leuker om naar Barca te gaan in plaats van Real Sociedad.
Prima, maar dan moet er nu niet geklaagd worden dat er geen mogelijkheden geweest zijn voor het gros van de mensen.
Goedkoper dan CL wedstrijden echter niet goedkoop.
De meest korte trips ben je zo €500,- kwijt en dan doe je nog niet iets geks. En ja er zijn punten waar je kan besparen ( hostel ipv hotel ) en op de dag aankomen en de dag erna vertrekken ipv 3 dagen maar dat is en blijft relatief veel geld voor een wedstrijd van PSV. Niet iedereen heeft die mogelijkheid om er dermate veel tijd en geld tegenaan te gooien voor loyaliteitspunten.

Binnenlands heb je overigens net zo goed uitdagingen voor bepaalde groepen waardoor het niet zo gemakkelijk is.

Wedstrijden met verplichte combi's zijn zo goed als onmogelijk ( lees het kost dermate veel tijd dat het mij de moeite niet waard is ). Een wedstrijd tegen bijvoorbeeld Ajax houdt in dat in mijn geval ik ongeveer 2 uur onderweg ben naar Eindhoven. Dan de generieke reis ( retour ) die eenieder heeft en dan mag je nog een keer 2 uur onderweg naar huis. Allemaal dankzij de historie en de shit die heeft afgespeelt. Als de 'gedoe met supporters' eens opgelost zou zijn en we af kunnen van verplichte combi's zou het een stuk prettiger worden ;-)
Post Reply