Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 30 Jul 2024, 14:11
Beweging van de licentiecommissie was er al meer dan verwacht, want Vitesse kreeg keer op keer uitstel. Maar nu lijkt komende woensdag toch echt de laatste deadline. Zoals de zaken er nu voorstaan, komt Vitesse toch met een plan waarin Guus Franke centraal staat. De club doet een beroep op de KNVB om Franke als eigenaar te erkennen.

"We willen de licentiecommissie oproepen om zo snel als mogelijk een uitspraak te doen over de overname van Guus Franke", zegt interim-directeur Reijntjes. "Guus heeft alle gevraagde documentatie inmiddels ingeleverd en hij is met zijn team dag en nacht beschikbaar gebleken, voor eventuele aanvullende vragen. Dat is ook nodig, anders wordt het een bijzonder lastig verhaal voor Vitesse.”
Daarmee neemt Vitesse een enorme gok. Want de licentiecommissie heeft niet voor niets aangekondigd enkele maanden nodig te hebben om Franke te onderzoeken. En doorgaans houdt de commissie zich aan de vastgestelde regels en afspraken.

Vitesse heeft echter geen alternatief. Het bedrijfsleven in Arnhem en omgeving blijkt geen solide basis om de voetbalclub overeind te houden en een andere deal met Parry is onmogelijk, waardoor de Amerikaan invloed blijft houden bij de club. En dat is uit den boze voor de KNVB.
Als je de quotes leest dan denk ik dat het een zeer lastig verhaal gaat worden voor Vitesse. Zoals ik het lees zijn ze dus 100% afhankelijk van de licentiecommissie sinds ze geen fatsoenlijk plan in kunnen leveren. Nu rest dus de vraag: wat gaat de licentiecommissie doen als bovenstaande info klopt en ze dus geen sluitend noodplan hebben kunnen maken? Of komt er toch nog iets uit de hoge hoed waar Omroep Gelderland geen weet van heeft? Spannend!

https://www.gld.nl/sport/8183177/week-v ... enorme-gok
Heel simpel gezegd is het een beetje emotionele chantage. "Wij hebben een plan, maar het ligt aan jullie procedure dus doe er aub wat aan".

Maar dan is inderdaad de vraag of de commissie die uitzondering maakt, en vervolgens of het besluit positief is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Als er geen alternatief is dan lijkt mij de gekozen route van Vitesse de enige nog mogelijke route.

Het zal naar ik aanneem een doodlopende weg blijken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Eindjehoger
Regelmatige invaller
Posts: 375
Joined: 26 Oct 2023, 12:39
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luc Nilis
FOOTB_REM_S: No

Haha die Franke is zo fout als wat, ze gaan gewoon weer verder met hun dubieuze verleden.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 14:28 Haha die Franke is zo fout als wat, ze gaan gewoon weer verder met hun dubieuze verleden.
Nee wat Shoving zegt: ze kunnen niets anders. Er blijkt niemand anders in te willen stappen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
FOOTB_REM_S: No

Mocht het überhaupt rond komen, dan heeft Vitesse op het moment toch ook vrij weinig te zoeken in het profvoetbal?
De basis voor een lekker seizoen is er in ieder geval niet.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 30 Jul 2024, 14:33
Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 14:28 Haha die Franke is zo fout als wat, ze gaan gewoon weer verder met hun dubieuze verleden.
Nee wat Shoving zegt: ze kunnen niets anders. Er blijkt niemand anders in te willen stappen.
Ergens moet je ook wel fout zijn om hierin te willen stappen. :nuts:
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Gestelnaar wrote: 30 Jul 2024, 15:03 Mocht het überhaupt rond komen, dan heeft Vitesse op het moment toch ook vrij weinig te zoeken in het profvoetbal?
De basis voor een lekker seizoen is er in ieder geval niet.
Nee, maar zodra er volledige goedkeuring is, zal die Franke wellicht wel meer geld erin willen douwen en die basis kunnen leggen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 30 Jul 2024, 14:33
Eindjehoger wrote: 30 Jul 2024, 14:28 Haha die Franke is zo fout als wat, ze gaan gewoon weer verder met hun dubieuze verleden.
Nee wat Shoving zegt: ze kunnen niets anders. Er blijkt niemand anders in te willen stappen.
Het bewijst dat Vitesse dus gewoon dood is. Moeilijker is het niet. Na jarenlang wanbeleid, vage constructies, Russische invloeden, een club dat niet meer van de regio is... ze hebben het er zelf naar gemaakt. Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat de KNVB die Franke versnelt er door gaat laten of nog slechter, bepaalde delen van de controle over slaat omdat er geen tijd meer is.

Dat is de fout van Vitesse, niet van de bond. Vitesse is wel klaar dus.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 30 Jul 2024, 15:34
Josef Dettelbacher wrote: 30 Jul 2024, 14:33

Nee wat Shoving zegt: ze kunnen niets anders. Er blijkt niemand anders in te willen stappen.
Ergens moet je ook wel fout zijn om hierin te willen stappen. :nuts:
Heeft Kroes zich nog niet gemeld? :mrgreen:
Ich liebe gegenpressung
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 30 Jul 2024, 16:48
Josef Dettelbacher wrote: 30 Jul 2024, 14:33

Nee wat Shoving zegt: ze kunnen niets anders. Er blijkt niemand anders in te willen stappen.
Het bewijst dat Vitesse dus gewoon dood is. Moeilijker is het niet. Na jarenlang wanbeleid, vage constructies, Russische invloeden, een club dat niet meer van de regio is... ze hebben het er zelf naar gemaakt. Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat de KNVB die Franke versnelt er door gaat laten of nog slechter, bepaalde delen van de controle over slaat omdat er geen tijd meer is.

Dat is de fout van Vitesse, niet van de bond. Vitesse is wel klaar dus.
Ondertussen ergens bij iemand thuis in Zwolle:

Image
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 30 Jul 2024, 16:48 Het bewijst dat Vitesse dus gewoon dood is.

Vitesse is wel klaar dus.
Champagne klaar staan? Wat zal jij juichen als tientallen mensen hun baan kwijt zijn en tienduizenden mensen hun hobby.

Ik zou het vieren man. Vergeet niet dat Karma bussen overal stoppen. Bij PSV was het ooit ook close.

Oh. En hoe graag je het ook hoopt. Een voetbalclub is nooit dood. Nooit. Vraag maar in Haarlem of hier in Wageningen. Jouw inlevingsvermogen is dood. En dat kan dus wel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Overigens las ik straks nog in een artikel van De T. dat Vitesse toch wel een plan B achter de hand lijkt te hebben.
Zoals eerder gemeld volgt Vitesse voor het herkrijgen van de licentie een tweesporenbeleid. In eerste instantie wordt gehoopt op goedkeuring van Guus Franke als nieuwe eigenaar. De in Zwitserland residerende zakenman wil garant staan voor het tekort op de begroting voor komend seizoen van 6 miljoen euro als hij het groene licht krijgt om de aandelen van Vitesse over te nemen. Indien de licentiecommissie van de KNVB besluit dat er aanvullend onderzoek nodig is voor goedkeuring van Franke, is er ook een plan-B, waarbij de gelden van lokale zakenmensen en businessclubleden verenigd in het zogenaamde STAK (Sterkhouders Vitesse-Arnhem, red.) en een garantstelling door deze groep gefortuneerde Vitesse-supporters de licentie om betaald voetbal te spelen moet veiligstellen.
https://www.telegraaf.nl/sport/13524655 ... e-toeleeft
040-076
Meervoudig international
Posts: 1054
Joined: 30 Aug 2021, 17:41
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 30 Jul 2024, 18:17
Juancho wrote: 30 Jul 2024, 16:48 Het bewijst dat Vitesse dus gewoon dood is.

Vitesse is wel klaar dus.
Champagne klaar staan? Wat zal jij juichen als tientallen mensen hun baan kwijt zijn en tienduizenden mensen hun hobby.

Ik zou het vieren man. Vergeet niet dat Karma bussen overal stoppen. Bij PSV was het ooit ook close.

Oh. En hoe graag je het ook hoopt. Een voetbalclub is nooit dood. Nooit. Vraag maar in Haarlem of hier in Wageningen. Jouw inlevingsvermogen is dood. En dat kan dus wel.
En aangezien er dan weer een ploeg weg valt uit de kkd, komt er weer een jong ploeg bij.
Weer een club minder die in de kkd kan en wil spelen.
Marcel for president!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

In 2020 is bepaald dat er maximaal 4 jong teams in de KKD mogen.

Vastgesteld is in ieder geval dat er in de KKD niet meer dan vier Jong-ploegen actief zullen zijn en dat er in Tweede Divisie maximaal twee beloftenploegen mee zullen doen.

https://www.vi.nl/pro/vragen-en-antwoor ... competitie
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vitesse heeft wat dat betreft ook heel veel geluk hoor. De KNVB ziet puur uit eigen belang ook wel redenen om Vitesse te behouden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

'De ene hand wast de andere' zei een wijs man ooit.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 30 Jul 2024, 18:15
Juancho wrote: 30 Jul 2024, 16:48

Het bewijst dat Vitesse dus gewoon dood is. Moeilijker is het niet. Na jarenlang wanbeleid, vage constructies, Russische invloeden, een club dat niet meer van de regio is... ze hebben het er zelf naar gemaakt. Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat de KNVB die Franke versnelt er door gaat laten of nog slechter, bepaalde delen van de controle over slaat omdat er geen tijd meer is.

Dat is de fout van Vitesse, niet van de bond. Vitesse is wel klaar dus.
Ondertussen ergens bij iemand thuis in Zwolle:

Image
Weet je, ik zou het oprecht heel mooi vinden als de club haar plek zou kennen en echt vanaf 0 ging opbouwen. Als dat zou betekenen 10 jaar in de 1e divisie en met focus op eigen jeugd, regionale sponsoren die weer binding willen/kunnen hebben met de club en regio en een fan base die weer van Vitesse kan houden ipv dat ze juichen voor een corrupte Russische satalietclub... dan kan ik daar enorm veel waardering voor hebben en hoop ik oprecht dat ze het gaan redden.

Maar helaas lees/hoor/zie je dat ze gewoon weer dezelfde fouten maken. Was die knakker eerst de droomkandidaat? Nu schijnt het toch een heel vaag figuur te zijn. Hadden ze kunnen weten en waarschijnlijk wisten ze het ook wel. Ipv opbouwen begonnen ze alweer over gelijk promoveren etc. Dan vraag je er ook gewoon om en zie ik 10x liever 1 van die andere grotere 1e divisieclubs doorstromen.

Dan ben je gewoon af wat mij betreft en idd, ik zal dat Vitesse absoluut niet missen. Het oude Vitesse wel overigens.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 30 Jul 2024, 20:36
Josef Dettelbacher wrote: 30 Jul 2024, 18:15

Ondertussen ergens bij iemand thuis in Zwolle:

Image
Weet je, ik zou het oprecht heel mooi vinden als de club haar plek zou kennen en echt vanaf 0 ging opbouwen. Als dat zou betekenen 10 jaar in de 1e divisie en met focus op eigen jeugd, regionale sponsoren die weer binding willen/kunnen hebben met de club en regio en een fan base die weer van Vitesse kan houden ipv dat ze juichen voor een corrupte Russische satalietclub... dan kan ik daar enorm veel waardering voor hebben en hoop ik oprecht dat ze het gaan redden.

Maar helaas lees/hoor/zie je dat ze gewoon weer dezelfde fouten maken. Was die knakker eerst de droomkandidaat? Nu schijnt het toch een heel vaag figuur te zijn. Hadden ze kunnen weten en waarschijnlijk wisten ze het ook wel. Ipv opbouwen begonnen ze alweer over gelijk promoveren etc. Dan vraag je er ook gewoon om en zie ik 10x liever 1 van die andere grotere 1e divisieclubs doorstromen.

Dan ben je gewoon af wat mij betreft en idd, ik zal dat Vitesse absoluut niet missen. Het oude Vitesse wel overigens.
Maar Juancho, die "keuze" hebben ze helemaal niet. Ze kunnen niet uit een handjevol investeerders kiezen op basis van het mooiste plan met jeugd, binding, etc. Er is nu helemaal niemand te vinden die zegt: hier is 20 miljoen, en nu gaan we even rustig bouwen vanaf nul. Vanaf nul bouwen kan als je Telstar of Top Oss koopt, niet als je op -20 miljoen start en veel vaste lasten hebt waar je niet omheen kunt. Je kunt Vitesse aanspreken op beleid uit het verleden, maar niet op plannen die momenteel gemaakt worden om de club te redden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als de verhalen rondom die Franke kloppen dan vind ik juist wel dat je ze daar op kan aanspreken want dan vervallen ze gewoon weer in dezelfde gewoontes.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 30 Jul 2024, 21:07
Juancho wrote: 30 Jul 2024, 20:36

Weet je, ik zou het oprecht heel mooi vinden als de club haar plek zou kennen en echt vanaf 0 ging opbouwen. Als dat zou betekenen 10 jaar in de 1e divisie en met focus op eigen jeugd, regionale sponsoren die weer binding willen/kunnen hebben met de club en regio en een fan base die weer van Vitesse kan houden ipv dat ze juichen voor een corrupte Russische satalietclub... dan kan ik daar enorm veel waardering voor hebben en hoop ik oprecht dat ze het gaan redden.

Maar helaas lees/hoor/zie je dat ze gewoon weer dezelfde fouten maken. Was die knakker eerst de droomkandidaat? Nu schijnt het toch een heel vaag figuur te zijn. Hadden ze kunnen weten en waarschijnlijk wisten ze het ook wel. Ipv opbouwen begonnen ze alweer over gelijk promoveren etc. Dan vraag je er ook gewoon om en zie ik 10x liever 1 van die andere grotere 1e divisieclubs doorstromen.

Dan ben je gewoon af wat mij betreft en idd, ik zal dat Vitesse absoluut niet missen. Het oude Vitesse wel overigens.
Maar Juancho, die "keuze" hebben ze helemaal niet. Ze kunnen niet uit een handjevol investeerders kiezen op basis van het mooiste plan met jeugd, binding, etc. Er is nu helemaal niemand te vinden die zegt: hier is 20 miljoen, en nu gaan we even rustig bouwen vanaf nul. Vanaf nul bouwen kan als je Telstar of Top Oss koopt, niet als je op -20 miljoen start en veel vaste lasten hebt waar je niet omheen kunt. Je kunt Vitesse aanspreken op beleid uit het verleden, maar niet op plannen die momenteel gemaakt worden om de club te redden.
Uiteindelijk is Vitesse en de mensen die deze club geleid hebben zelf de schuldige, zoniet begeleid in het proces sinds het faillissement in rasse schreden naar ze toekomt. Meermaals.hebben ze door schimmige constructies boven hun stand geleefd en de club kunstmatig in leven gehouden anders krijg je ook niet zo een hoge schuld.

Carlos Aalbers heeft het met zijn megalomane Gelredome en aanval op de top3 plannen in werking gezet en dit is door iedereen na hem doorgezet in plaats van een halt toegeroepen
These users thanked the author Voormalig KG for the post:
Juancho
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 30 Jul 2024, 21:09 Als de verhalen rondom die Franke kloppen dan vind ik juist wel dat je ze daar op kan aanspreken want dan vervallen ze gewoon weer in dezelfde gewoontes.
Redelijk bord voor je kop soms hé.

Als iemand met een pistool op je hoofd staat en voor 1000 euro blijf je leven.

Taghi wil het betalen. Blijf je dan op Koningin Maxima wachten of omarm je het leven en accepteer je de gift van Taghi.

Serieus gast. Snap je nou echt niet in welke positie ze zitten of ben je gewoon dom aan het trollen? Dat laaste sluit ik niet uit. Maar gezien je volharden in ander stadion denk ik bord beton voor je kop
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Je hebt idd weinig keus. Of je krijgt louche gasten en dus duistere dealtjes. Of je moet geluk hebben dat er mensen met hun hart op de juiste plek willen investeren. Dat laatste is vrijwel altijd een zeldzaamheid.
These users thanked the author Heruone for the post:
ShovingNE2
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 30 Jul 2024, 21:36 Je hebt idd weinig keus. Of je krijgt louche gasten en dus duistere dealtjes. Of je moet geluk hebben dat er mensen met hun hart op de juiste plek willen investeren. Dat laatste is vrijwel altijd een zeldzaamheid.
En in het geval van Vitesse hadden die zich ook gewoon kunnen melden de afgelopen maanden. Is niet gebeurd, dus resteert louche figuren of een vrijwillig faillissement.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG wrote: 30 Jul 2024, 21:15Carlos Aalbers heeft het met zijn megalomane Gelredome en aanval op de top3 plannen in werking gezet en dit is door iedereen na hem doorgezet in plaats van een halt toegeroepen
Geschiedvervalsing!


Het was Karel Aalbers. ;)

Carlos Aalbers was en is van NEC, lijkt me niet dat hij in Vitesse geïnfiltreerd was. :mrgreen:
These users thanked the author loginnaam for the post (total 3):
EindhovenvoetbalTrixmVoormalig KG
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

loginnaam wrote: 30 Jul 2024, 21:41
Voormalig KG wrote: 30 Jul 2024, 21:15Carlos Aalbers heeft het met zijn megalomane Gelredome en aanval op de top3 plannen in werking gezet en dit is door iedereen na hem doorgezet in plaats van een halt toegeroepen
Geschiedvervalsing!


Het was Karel Aalbers. ;)

Carlos Aalbers was en is van NEC, lijkt me niet dat hij in Vitesse geïnfiltreerd was. :mrgreen:
Eens, Karel ipv Carlos stop de tijd!
Post Reply