Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Legende

Leuk dat ze Vos 'moeilijk coachbaar' noemen. Zou het geholpen hebben dat hij na 2 oliedomme kaarten met een rode kaart van het veld moest en een staande ovatie kreeg? Toen was het wel duidelijk, de doorbraak van een nieuw wereldwonder.
  • These users thanked the author Madueke for the post:
    Heissenberrug
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Mooi man, in de reactie wijt iemand het aan de hoge standaarden van Ravioli dat hij nog niet aan kan haken. :lol:

Dat het overigens niet vreemd was dat ze een week langer vakantie hadden terwijl ajax eerder om het echie speelt wordt door ajaxfapper Inan hier goedgepraat uitgelegd:

https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/aj ... ~a0da3d13/
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Heissenberrug
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Grasmat wrote: 31 Jul 2024, 10:59 Mooi man, in de reactie wijt iemand het aan de hoge standaarden van Ravioli dat hij nog niet aan kan haken. :lol:
    Als het enkel gaat om het niet kunnen aanhaken aan de hoge standaarden van Farioli dan had hij met maximaal 5 man moeten afreizen naar Servie
  • These users thanked the author Prof_napo for the post:
    Woodenshoes
    Persepolis
    Vedette

Grasmat wrote: 31 Jul 2024, 10:59 Mooi man, in de reactie wijt iemand het aan de hoge standaarden van Ravioli dat hij nog niet aan kan haken. :lol:

Dat het overigens niet vreemd was dat ze een week langer vakantie hadden terwijl ajax eerder om het echie speelt wordt door ajaxfapper Inan hier goedgepraat uitgelegd:

https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/aj ... ~a0da3d13/
    Vertel, hoe praat die sukkel het goed? Dat Bergwijn en Brobbey, met respectievelijk 90 en 2 minuten speeltijd op het EK, langer rust nodig hadden dan Schouten (502 minuten), Veerman (207 minuten) en Geertruida (107 minuten)?
  • These users thanked the author Persepolis for the post:
    FieseFriedrich
    Madueke
    Legende

Johan Inan heeft in dat artikel om uitleg gevraagd bij een voormalig fysiek trainer van PSV. Die heeft het ook over het mentale zware seizoen voor die jongens omdat ze bijna elke week voor paal stonden. Dat is natuurlijk complete onzin om een langere vakantie te verantwoorden.

Bosz zei zelf over Joey en Jerdy dat ze vóór het EK ook al tijd vrij hebben gehad en zodoende dus vorige week al konden aansluiten. Alleen zou je in het geval van Bergwijn en Brobbey kunnen zeggen dat als ze ook maar iets om Ajax zouden geven dat ze nu fit in het vliegtuig naar Servië zouden zitten.
    guus
    Internationale topspeler

Bergwijn is nooit fit. Destijds in Engeland ook al het probleem.
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Madueke wrote: 31 Jul 2024, 11:22 Johan Inan heeft in dat artikel om uitleg gevraagd bij een voormalig fysiek trainer van PSV. Die heeft het ook over het mentale zware seizoen voor die jongens omdat ze bijna elke week voor paal stonden. Dat is natuurlijk complete onzin om een langere vakantie te verantwoorden.

Bosz zei zelf over Joey en Jerdy dat ze vóór het EK ook al tijd vrij hebben gehad en zodoende dus vorige week al konden aansluiten. Alleen zou je in het geval van Bergwijn en Brobbey kunnen zeggen dat als ze ook maar iets om Ajax zouden geven dat ze nu fit in het vliegtuig naar Servië zouden zitten.
    Ja, en dat je ze in oktober of eind september nog een weekje vrij geeft als je je geplaatst hebt voor de EL en naar verwachting gestart bent. Of een wat langere winterstop afhankelijk van het programma.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Persepolis wrote: 31 Jul 2024, 11:20 Vertel, hoe praat die sukkel het goed? Dat Bergwijn en Brobbey, met respectievelijk 90 en 2 minuten speeltijd op het EK, langer rust nodig hadden dan Schouten (502 minuten), Veerman (207 minuten) en Geertruida (107 minuten)?
    Paar quotejes uit het artikel:
    ,,Mensen denken vaak aan het fysieke herstel, maar je moet spelers ook de gelegenheid geven om mentaal bij te tanken na een zwaar seizoen.”
    Navraag leert echter dat Ajax juist door spierblessures en sportieve klappen die de explosieve aanvallers vorig seizoen incasseerden een ingekorte vakantie niet heeft overwogen.
    Het is dus niet zo dat Brobbey en Bergwijn tot maandag helemaal niets hebben gedaan. ,,Elke speler krijgt tegenwoordig ook een individueel programma mee”, weet Kiesouw. Wie dat niet volgt, valt bij terugkeer onmiddellijk door de mand bij testen.
    Dat laatste lijkt dus bij Chokin' Stevie gebeurd te zijn. :mrgreen:
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Maar wie gaan ze dan in de spits zetten tegen de Serven? Akpom is er niet bij, of gedemotiveerd omdat hij naar de uitgang wordt bewogen, gaat hij dan gokken op Rijkhof?
    Last edited by Harminator on 31 Jul 2024, 11:47, edited 1 time in total.
    Ittot
    Internationale topspeler

Niet zo spannend toch. Iedereen heeft een andere bouw en lichaam en ook een ander programma nodig. Kan me voorstellen dat je met meer explosieve (in dit geval fysiek en mentaal explosief) spelers iets voorzichtiger bent.
    Standbeeld
    Mister PSV

Mag het wel vast hier plaatsen toch? Toekomstig ajacied Waphorst wil een eigen holistische school openen.
    De wens van Weghorst is een school zonder toetsen en huiswerk, met coaches in plaats van docenten en veel buitenschools leren. De nadruk ligt op de natuur, verbinden, zelfontwikkeling en zelfredzaamheid. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Ouders draaien zelf op voor de kosten, die worden niet door de overheid vergoedt, en wie zich niet volledig aan de werkwijze committeert, is niet welkom.

Weghorsts missie? ‘Het integreren van een holistische benadering in het onderwijs, waarbij kinderen op een speelse manier hun unieke talenten kunnen ontdekken.’
    https://www.tubantia.nl/borne/stelling- ... ~a2311b80/
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

Standbeeld wrote: 31 Jul 2024, 11:47 Mag het wel vast hier plaatsen toch? Toekomstig ajacied Waphorst wil een eigen holistische school openen.
    De wens van Weghorst is een school zonder toetsen en huiswerk, met coaches in plaats van docenten en veel buitenschools leren. De nadruk ligt op de natuur, verbinden, zelfontwikkeling en zelfredzaamheid. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Ouders draaien zelf op voor de kosten, die worden niet door de overheid vergoedt, en wie zich niet volledig aan de werkwijze committeert, is niet welkom.

Weghorsts missie? ‘Het integreren van een holistische benadering in het onderwijs, waarbij kinderen op een speelse manier hun unieke talenten kunnen ontdekken.’
    Kan hij niet beter naar een plek in Amsterdam gaan zoeken? Denk dat dit daar een gat in de markt is.
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

Standbeeld wrote: 31 Jul 2024, 11:47 Mag het wel vast hier plaatsen toch? Toekomstig ajacied Waphorst wil een eigen holistische school openen.

hij wil dat net zoals PSV afgelopen seizoen in de toekomst FC Twente niet meer getest gaat worden?
    Cas
    Meervoudig international

Die weghorst is sws wel een beetje een wappie. Was gedurende corona ook vrij anti-vax etc.
    Ittot
    Internationale topspeler

Ik denk dat het goed is dat we in Nederland eens kritisch naar ons onderwijs systeem kijken, dit is een heel oud systeem met door de jaren heen weinig innovatie. Maar laten we dat vooral doen door mensen met en IQ boven 30 en niet door Wout Weghorst. Ik kan me niet voorstellen dat dit overigens zomaar kan. Ook als basisschool heb je neem ik aan eisen aan het schoolpakket dat je aanbiedt?
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Kuch, democratisch onderwijs, IPad scholen van Maurice de Hond...
    Last edited by Harminator on 31 Jul 2024, 12:02, edited 1 time in total.
    Cas
    Meervoudig international

Ittot wrote: 31 Jul 2024, 12:01 Ik denk dat het goed is dat we in Nederland eens kritisch naar ons onderwijs systeem kijken, dit is een heel oud systeem met door de jaren heen weinig innovatie. Maar laten we dat vooral doen door mensen met en IQ boven 30 en niet door Wout Weghorst. Ik kan me niet voorstellen dat dit overigens zomaar kan. Ook als basisschool heb je neem ik aan eisen aan het schoolpakket dat je aanbiedt?
    Doen van die montessori scholen dit niet al?
    Standbeeld
    Mister PSV

Cas wrote: 31 Jul 2024, 12:00

Die weghorst is sws wel een beetje een wappie. Was gedurende corona ook vrij anti-vax etc.
    Hmm, niets van meegekregen. ;)
    Heya Hallvar
    Nationale topspeler

Zou Weghorst ook ‘s ochtends zijn eigen pis drinken en overdag bomen knuffelen? Onze eigen Greet Hofman in Oranje.
    ruuddevil
    Legende

Zou Ajax weleens spijt hebben dat ze Bergwijn hebben gehaald? Wat een schandvlek is die jongen. Wij wisten dat al door zijn vertrek bij PSV, door eerste week te weigeren in een wedstrijd en daarna door gewoon niet op te komen dagen. Dan ben je de grootste aankoop ooit en aanvoerder, hij zou messcherp en fit het goede voorbeeld moeten geven en morgen het verschil moeten maken. Maar meneer is er niet bij, die gaat lekker nog een tattoo op zijn balzak laten zetten want daar had ie nog plek.
    Ittot
    Internationale topspeler

Stade Reims schijnt in het verleden dus al 7 miljoen te hebben geboden op Vos. Volgens Inan ligt hij enorm goed in de markt bij clubs als Atletico en AC Milan en daarom verwacht Kroes 10M+ te kunnen vragen.

Schiet mij maar lek als dit gebeurt. Dan zijn sommige discussies ook wel klaar hier denk ik.
    Bizar hoe clubs nog naar Ajax spelers / "talenten" kijken. Hopelijk ziet Earnie dit ook en zet hij er nog een nulltje achter bij de vraagprijs van d'n Duif!
    Josef Dettelbacher
    Legende

Ittot wrote: 31 Jul 2024, 12:01 Ik denk dat het goed is dat we in Nederland eens kritisch naar ons onderwijs systeem kijken, dit is een heel oud systeem met door de jaren heen weinig innovatie. Maar laten we dat vooral doen door mensen met en IQ boven 30 en niet door Wout Weghorst. Ik kan me niet voorstellen dat dit overigens zomaar kan. Ook als basisschool heb je neem ik aan eisen aan het schoolpakket dat je aanbiedt?
    Heb jij kinderen? Ik ben in 99 van de basisschool gegaan, en toen ik daar in 2020 m'n oudste dochter voor de eerste keer naartoe bracht, was het een compleet andere wereld geworden:

- alles gedigitaliseerd
    - een volgsysteem dat de leerling bijhoudt en aantoont hoe de progressie is t.o.v. anderen en de gestelde noemen
    - thema's waarvan lessen worden gekoppeld
    - een vrij deel voor kinderen om te bepalen waar ze aan willen werken
    - speciale aandacht voor mentale weerbaarheid en omgaan met elkaar
    - ruimte voor extra uitdaging voor kinderen die dat nodig hebben
    - leerlingmentoren (bovenbouw kids die onderbouwkids op bepaalde momenten begeleiden)

En dan zijn er vast nog wel dingen te benoemen.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 7):
    GrasmatFieseFriedrichBramStandbeeldBreurMithrasLurker
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Ittot
    Internationale topspeler

Josef Dettelbacher wrote: 31 Jul 2024, 12:58
    Heb jij kinderen? Ik ben in 99 van de basisschool gegaan, en toen ik daar in 2020 m'n oudste dochter voor de eerste keer naartoe bracht, was het een compleet andere wereld geworden:

- alles gedigitaliseerd
    - een volgsysteem dat de leerling bijhoudt en aantoont hoe de progressie is t.o.v. anderen en de gestelde noemen
    - leerlingmentoren (bovenbouw kids die onderbouwkids op bepaalde momenten begeleiden)

En dan zijn er vast nog wel dingen te benoemen.
    Ik heb er 3 ;)

Maar nog erg jong en 2 op de basisschool.

- alles gedigitaliseerd
    Klopt, heel handig, ook met contact BSO / leraren / Opvang
    Ik weet niet in hoeverre dit nu echt anders is. Vroeger werd er ook gemeten. Maar nogmaals ik weet niet wat hier precies is veranderd.
    Zeker, heel leuk en leerzaam. Maar ook hier, volgens mij hadden wij vroeger ook thema's.
    Dit hebben onze kinderen niet op hun basisschool, iigt/m groep 4 nog niet gezien.
    Tot heden is me dit heel goed bevallen. Maar ook wel afhankelijk vd leraar / lerares. Ik vind dit persoonlijk erg belangrijk (oudste is gevoelig).
    Klopt, extra rekensommen etc. Maar dit kon vroeger ook volgens mij.
    Nvt op onze school.

Ik ben niet negatief over de scholen ofzo laat dat duidelijk zijn, het is alleen een erg traditioneel systeem met wat en hoe ze leren. Er komen steeds meer scholen waar ze het op een andere manier doen maar dat slaat voor mijn gevoel vaak weer te ver de vrijheid blijheid kant op. Ik zou het zelf ook goed vinden als ze vanaf groep 6 ofzo ook al een beetje leren programmeren of met robotjes spelen en ook wat meer de natuur in gaan. Niet zoals Wout Weghorst bedoelt maar wel iets meer inzicht geven over de natuur.

Ik heb zelf ook geen oplossingen en ben tevreden over de basischool, helemaal vanwege de extra aandacht die ze geven. Maar inhoudelijk is er weinig veranderd.
    Hatseflats
    Vedette

Ik snap dat Ajax nog heel veel te leren heeft, maar laten we het hier niet over scholen hebben aub. Dat is echt zooooooo saai in een Ajax topic.
    Post Reply