Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Tijn
Internationale topspeler

Josef Dettelbacher wrote: 31 Jul 2024, 12:58
Ittot wrote: 31 Jul 2024, 12:01 Ik denk dat het goed is dat we in Nederland eens kritisch naar ons onderwijs systeem kijken, dit is een heel oud systeem met door de jaren heen weinig innovatie. Maar laten we dat vooral doen door mensen met en IQ boven 30 en niet door Wout Weghorst. Ik kan me niet voorstellen dat dit overigens zomaar kan. Ook als basisschool heb je neem ik aan eisen aan het schoolpakket dat je aanbiedt?
Heb jij kinderen? Ik ben in 99 van de basisschool gegaan, en toen ik daar in 2020 m'n oudste dochter voor de eerste keer naartoe bracht, was het een compleet andere wereld geworden:

- alles gedigitaliseerd
- een volgsysteem dat de leerling bijhoudt en aantoont hoe de progressie is t.o.v. anderen en de gestelde noemen
- thema's waarvan lessen worden gekoppeld
- een vrij deel voor kinderen om te bepalen waar ze aan willen werken
- speciale aandacht voor mentale weerbaarheid en omgaan met elkaar
- ruimte voor extra uitdaging voor kinderen die dat nodig hebben
- leerlingmentoren (bovenbouw kids die onderbouwkids op bepaalde momenten begeleiden)

En dan zijn er vast nog wel dingen te benoemen.
Wij kregen te horen dat onze kinderen heel ver achter lagen op taal, omdat ze nog geen wellicht en tenzij gebruikten.
Toen waren ze net 5.
De gestelde normen is nog wel iets van te vinden als dat echt de eis is nu.
ShovingNE2
Site Admin

Ittot wrote: 31 Jul 2024, 12:21Dan zijn sommige discussies ook wel klaar hier denk ik.
Welke discussies?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Tijn wrote: 31 Jul 2024, 13:32 Wij kregen te horen dat onze kinderen heel ver achter lagen op taal, omdat ze nog geen wellicht en tenzij gebruikten.
Misschien is het leuk om ze te vertellen van het Konijn van immers en daarentegen. :whistle:
Massimo
Legende

Ajax wordt met een heleboel namen in verband gebracht, maar de meest frequente en serieuze spelers zijn allemaal al wat ouder, juist in een tijd dat Ajax kapitaal op het veld moet gaan creëren. Wat dat betreft is het dilemma erg groot voor Ajax tussen bouwen en koste wat het kost in 25/26 weer CL spelen en de kans vergroten om wat meer ervaren spelers te gaan halen.

Daarnaast en dat zal een schok voor veel Ajacieden zijn ;) ,zit Farioli er niet voor Ajax maar voornamelijk voor zichzelf. Dat hij na 1 of 2 seizoenen weer vertrekt acht ik namelijk best groot. Die pakt op een gegeven moment weer een andere TGV of Eurostar. Het is afwachten als er in augustus uiteindelijk een boel spelers worden verkocht en/of verhuurd welke spelers er worden gehaald, maar als het inderdaad de namen die nu rondcirculeren zijn, dan zal er meteen resultaat moeten worden behaald als je niet er langer over wil doen om terug te keren als kampioenskandidaat.
  • These users thanked the author Massimo for the post:
    Menno1
    Persepolis
    Vedette

Vos die voor een miljoen of 7-8 of wat dan ook vertrekt klinkt als een mooie deal voor Ajax, aangezien hij weinig heeft gespeeld. Maar ik zou het een fail vinden van Ajax; Vos staat bekend als een van de grootste talenten uit de opleiding, iemand die potentieel tientallen miljoenen zou kunnen opbrengen. Precies het kapitaal dat Ajax nu binnenboord moet houden. Hem nu verkopen voor een fractie van dat bedrag obv potentie zou vergelijkbaar zijn met PSV die Bergwijn in 2018 of Bakayoko in 2023 voor 10 miljoen zou laten gaan.
  • These users thanked the author Persepolis for the post:
    Menno1
    Vogelund
    Vaste waarde in elftal
    Old name: Vogelund

Ajax lijkt bezig om een ervaren elftal te creëren met een aantal talenten om zo de diepe dalen te voorkomen. Daarmee hopen ze minimaal 3e te worden. Dan kunnen ze komende zomer weer flink investeren, want uiteindelijk zullen ze deze zomer en komende winter heus wel wat geld binnenharken.

Alles is er aan gelegen om minimaal voorronde CL te halen. Een beetje een scenario wat wij onder Van Nistelrooij hadden. Halverwege het seizoen hadden we toen al de zekerheid dat we flink konden investeren. Met als klap op de vuurpijl dus ook nog plaatsing CL.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Tijn wrote: 31 Jul 2024, 13:32

Heb jij kinderen? Ik ben in 99 van de basisschool gegaan, en toen ik daar in 2020 m'n oudste dochter voor de eerste keer naartoe bracht, was het een compleet andere wereld geworden:

- alles gedigitaliseerd
    - een volgsysteem dat de leerling bijhoudt en aantoont hoe de progressie is t.o.v. anderen en de gestelde noemen
    - leerlingmentoren (bovenbouw kids die onderbouwkids op bepaalde momenten begeleiden)

Wij kregen te horen dat onze kinderen heel ver achter lagen op taal, omdat ze nog geen wellicht en tenzij gebruikten.
    Toen waren ze net 5.
    De gestelde normen is nog wel iets van te vinden als dat echt de eis is nu.
    Tenzij je wellicht in Aerdenhout ofzo resideert, denk ik niet dat dit de norm is.
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Massimo
    Legende

Persepolis wrote: 31 Jul 2024, 14:05 Vos die voor een miljoen of 7-8 of wat dan ook vertrekt klinkt als een mooie deal voor Ajax, aangezien hij weinig heeft gespeeld. Maar ik zou het een fail vinden van Ajax; Vos staat bekend als een van de grootste talenten uit de opleiding, iemand die potentieel tientallen miljoenen zou kunnen opbrengen. Precies het kapitaal dat Ajax nu binnenboord moet houden. Hem nu verkopen voor een fractie van dat bedrag obv potentie zou vergelijkbaar zijn met PSV die Bergwijn in 2018 of Bakayoko in 2023 voor 10 miljoen zou laten gaan.
    Vind ik ook.

Hij heeft nog een langdurig contract, is pas 19 en je hebt er als Kroes zijnde blijkbaar dus weinig vertrouwen in dat hij bij een pakweg NEC, PEC of FC Groningen ook niet aan de bak komt als huurspeler.

Is hij misschien wat minder goed dan 1-2 jaar geleden gedacht werd? Wellicht. Echter vind ik dat Ajax bij een verkoop voor dit soort bedragen hem wel erg makkelijk van de hand doet.
    Bram
    Nationale topspeler

Ze gaan er gemakshalve vanuit dat Twente en AZ minder gaan presteren.
  • These users thanked the author Bram for the post:
    Ykhim
    Menno1
    Legende

Vorig seizoen was de sfeer absoluut kut en heerste er een soort anarchie. Vandaar dat ze Hendo aantrokken om de boel een beetje op te jagen, en ze gaan nu vervolgens wederom strak selecteren op mentaliteit, vandaar Weghorst. Want hoe irritant en gek hij ook is, kwa instelling is hij natuurlijk top.

Er is echter wel een grote maar: Hoe geweldig is de inbreng als hij de invalspits gaat worden? Bij Oranje (tijdelijk) kom je daar nog mee weg en bij man United ook wel, maar bij dit Ajax gaat hij dat niet 1 seizoen pikken om achter Brobbey te zitten. Ten tweede is er ook nog zoiets als pure kwaliteit: ja je kan veel compenseren met de juiste instelling maar er moet ook iets van klasse in dat team zitten. Als het straks allemaal brave eenheidsworsten zijn a la Hendo, zonder restwaarde, maar wel knetter dure salarissen, dan kan Ajax echt heel diep gaan zinken.
    Tijn
    Internationale topspeler

Persepolis wrote: 31 Jul 2024, 14:05 Vos die voor een miljoen of 7-8 of wat dan ook vertrekt klinkt als een mooie deal voor Ajax, aangezien hij weinig heeft gespeeld. Maar ik zou het een fail vinden van Ajax; Vos staat bekend als een van de grootste talenten uit de opleiding, iemand die potentieel tientallen miljoenen zou kunnen opbrengen. Precies het kapitaal dat Ajax nu binnenboord moet houden. Hem nu verkopen voor een fractie van dat bedrag obv potentie zou vergelijkbaar zijn met PSV die Bergwijn in 2018 of Bakayoko in 2023 voor 10 miljoen zou laten gaan.
    Welke club gaat hier nou 7 miljoen voor betalen?
    Je weet dat Ajax geld nodig heeft, hij heeft amper gespeeld in een matig Ajax en als hij speelde viel hij alleen maar op door gele kaarten te sprokkelen.
    Als ze hier 3 miljoen voor krijgen mogen ze toch al blij zijn?
    Ze manoeuvreren zichzelf in een onmogelijke situatie richting andere clubs en speler.
    Kan me niet voorstellen dat iemand dan zo gek is om hier 7 miljoen voor te gaan bieden.
    Menno1
    Legende

Tijn wrote: 31 Jul 2024, 14:26
    Je weet dat Ajax geld nodig heeft, hij heeft amper gespeeld in een matig Ajax en als hij speelde viel hij alleen maar op door gele kaarten te sprokkelen.
    Ze manoeuvreren zichzelf in een onmogelijke situatie richting andere clubs en speler.
    Kan me niet voorstellen dat iemand dan zo gek is om hier 7 miljoen voor te gaan bieden.
    Dit zeg en hoor je bij elke speler, om vervolgens weer raar op te kijken dat ze 2x of 3x zoveel vangen. Ja, het is ongelooflijk, maar na zoveel voorbeelden, moet je hier dus ook niet gek op kijken als ze zowaar weer 7-10 miljoen vangen.

Overigens blijft het argument van Persepolis dan nog steeds staan. Al hoewel ik Vos enorm overschat vind; de pure klasse heb ik nog geen seconde mogen ontdekken in Ajax 1.
    Brael
    Vedette

Wat halfslachtige interesse in ervaren spelers, en één groot vraagteken binnengehaald (Traoré). Kan top zijn als hij fit is, kan ook zo maar een half jaar geblesseerd zijn. En dat voor ongetwijfeld een dik salaris.

Achter de schermen zal er vast genoeg gebeuren, maar concreet is daar echt nog helemaal niks van te zien. Ze hebben zelfs nog geen enkele serieuze verkoop kunnen doen.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Menno1 wrote: 31 Jul 2024, 14:28
    Tijn wrote: 31 Jul 2024, 14:26

Dit zeg en hoor je bij elke speler, om vervolgens weer raar op te kijken dat ze 2x of 3x zoveel vangen. Ja, het is ongelooflijk, maar na zoveel voorbeelden, moet je hier dus ook niet gek op kijken als ze zowaar weer 7-10 miljoen vangen.

Overigens blijft het argument van Persepolis dan nog steeds staan. Al hoewel ik Vos enorm overschat vind; de pure klasse heb ik nog geen seconde mogen ontdekken in Ajax 1.
    Huidige situatie is wel degelijk anders aangezien spelers nu in woord en gebaar duidelijk in de uitverkoop worden gezet.
    Menno1
    Legende

Sensation wrote: 31 Jul 2024, 14:29
    Menno1 wrote: 31 Jul 2024, 14:28

Huidige situatie is wel degelijk anders aangezien spelers nu in woord en gebaar duidelijk in de uitverkoop worden gezet.
    Daar heb je wel een punt. We gaan het zien. Ik zou zelf die Vos niet bij PSV willen zien, loopt alleen maar Tygo in de weg. Dus ook ik vind 7-10 miljoen werkelijk belachelijk. Maar dat neemt niet weg dat ik het ga uitsluiten, want er zijn genoeg gekke clubs.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Menno1 wrote: 31 Jul 2024, 14:31
    Sensation wrote: 31 Jul 2024, 14:29

Daar heb je wel een punt. We gaan het zien. Ik zou zelf die Vos niet bij PSV willen zien, loopt alleen maar Tygo in de weg. Dus ook ik vind 7-10 miljoen werkelijk belachelijk. Maar dat neemt niet weg dat ik het ga uitsluiten, want er zijn genoeg gekke clubs.
    Ajax vraagt zelfs 10+ toch? Vind die Vos ook niet veel, behalve een notoire kaartenpakker :mrgreen:
    Josef Dettelbacher
    Legende

Ittot wrote: 31 Jul 2024, 13:25

- alles gedigitaliseerd

Ik heb er 3 ;)

Maar nog erg jong en 2 op de basisschool.

- alles gedigitaliseerd
    Klopt, heel handig, ook met contact BSO / leraren / Opvang
    Ik weet niet in hoeverre dit nu echt anders is. Vroeger werd er ook gemeten. Maar nogmaals ik weet niet wat hier precies is veranderd.
    Zeker, heel leuk en leerzaam. Maar ook hier, volgens mij hadden wij vroeger ook thema's.
    Dit hebben onze kinderen niet op hun basisschool, iigt/m groep 4 nog niet gezien.
    Tot heden is me dit heel goed bevallen. Maar ook wel afhankelijk vd leraar / lerares. Ik vind dit persoonlijk erg belangrijk (oudste is gevoelig).
    Klopt, extra rekensommen etc. Maar dit kon vroeger ook volgens mij.
    Nvt op onze school.

Ik ben niet negatief over de scholen ofzo laat dat duidelijk zijn, het is alleen een erg traditioneel systeem met wat en hoe ze leren. Er komen steeds meer scholen waar ze het op een andere manier doen maar dat slaat voor mijn gevoel vaak weer te ver de vrijheid blijheid kant op. Ik zou het zelf ook goed vinden als ze vanaf groep 6 ofzo ook al een beetje leren programmeren of met robotjes spelen en ook wat meer de natuur in gaan. Niet zoals Wout Weghorst bedoelt maar wel iets meer inzicht geven over de natuur.

Ik heb zelf ook geen oplossingen en ben tevreden over de basischool, helemaal vanwege de extra aandacht die ze geven. Maar inhoudelijk is er weinig veranderd.
    Mijn eigen bescheiden mening is dat mensen misschien wel te veel van school verwachten. Ik vind vooral dat school een plek moet zijn waar de basisvaardigheden op een prettige en degelijke manier moeten worden verworden (taal, rekenen, lezen, schrijven, wereldorientatie, digitale vaardigheden, leren omgaan met anderen en samenwerken,etc, etc). Wil jij daarnaast als ouder nog iets extra (bijvoorbeeld omdat je vindt dat programmeren, een extra vreemde taal, overleven in de wildernis, leren koken, yoga, spiritualiteit muziekinstrument spelen, zelf je agenda leren plannen, keuzevrijheid, belangrijk is), dan mag je daar wmb zelf tijd en moeite in steken.

Kinderen zitten eigenlijk maar een beperkt aantal uren op school, waardoor er na school of in het weekend nog voldoende tijd over is om als ouder invloed te hebben op hetgeen kids leren.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 4):
    29.04.2007BalinhoMithrasDemenkovets
    Pijltje
    Bankzitter

Het beleid in Amsterdam lijkt me tot dusver heel tegenstrijdig.

Zeggen dat je op zoek bent naar een zeer ervaren trainer en uitkomen bij Farioli.

Zeggen dat de staf ook moet bestaan uit mensen met Ajax DNA en vervolgens Farioli een volledige staff mee laten nemen.

Zeggen dat er 35% ingebonden moet worden op salarissen en interesse tonen in Weghorst, Rugani en Sergi Roberto.
  • These users thanked the author Pijltje for the post (total 3):
    SensationHeissenberrugMithras
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Josef Dettelbacher wrote: 31 Jul 2024, 14:34
    Ittot wrote: 31 Jul 2024, 13:25

Ik heb er 3 ;)

Maar nog erg jong en 2 op de basisschool.

- alles gedigitaliseerd
    Klopt, heel handig, ook met contact BSO / leraren / Opvang
    Ik weet niet in hoeverre dit nu echt anders is. Vroeger werd er ook gemeten. Maar nogmaals ik weet niet wat hier precies is veranderd.
    Zeker, heel leuk en leerzaam. Maar ook hier, volgens mij hadden wij vroeger ook thema's.
    Dit hebben onze kinderen niet op hun basisschool, iigt/m groep 4 nog niet gezien.
    Tot heden is me dit heel goed bevallen. Maar ook wel afhankelijk vd leraar / lerares. Ik vind dit persoonlijk erg belangrijk (oudste is gevoelig).
    Klopt, extra rekensommen etc. Maar dit kon vroeger ook volgens mij.
    Nvt op onze school.

Ik ben niet negatief over de scholen ofzo laat dat duidelijk zijn, het is alleen een erg traditioneel systeem met wat en hoe ze leren. Er komen steeds meer scholen waar ze het op een andere manier doen maar dat slaat voor mijn gevoel vaak weer te ver de vrijheid blijheid kant op. Ik zou het zelf ook goed vinden als ze vanaf groep 6 ofzo ook al een beetje leren programmeren of met robotjes spelen en ook wat meer de natuur in gaan. Niet zoals Wout Weghorst bedoelt maar wel iets meer inzicht geven over de natuur.

Ik heb zelf ook geen oplossingen en ben tevreden over de basischool, helemaal vanwege de extra aandacht die ze geven. Maar inhoudelijk is er weinig veranderd.
    Mijn eigen bescheiden mening is dat mensen misschien wel te veel van school verwachten. Ik vind vooral dat school een plek moet zijn waar de basisvaardigheden op een prettige en degelijke manier moeten worden verworden (taal, rekenen, lezen, schrijven, wereldorientatie, digitale vaardigheden, leren omgaan met anderen en samenwerken,etc, etc). Wil jij daarnaast als ouder nog iets extra (bijvoorbeeld omdat je vindt dat programmeren, een extra vreemde taal, overleven in de wildernis, leren koken, yoga, spiritualiteit muziekinstrument spelen, zelf je agenda leren plannen, keuzevrijheid, belangrijk is), dan mag je daar wmb zelf tijd en moeite in steken.

Kinderen zitten eigenlijk maar een beperkt aantal uren op school, waardoor er na school of in het weekend nog voldoende tijd over is om als ouder invloed te hebben op hetgeen kids leren.
    Dus eigenlijk zeg je dat je als ouder behalve je kind naar school sturen hem/haar ook nog moet opvoeden?!
    Menno1
    Legende

Sensation wrote: 31 Jul 2024, 14:34
    Menno1 wrote: 31 Jul 2024, 14:31

Ajax vraagt zelfs 10+ toch? Vind die Vos ook niet veel, behalve een notoire kaartenpakker :mrgreen:
    Dat las ik gisteren ja, al weet ik niet wie de bron daarvan is. Het is krankjorum en hoop zelf dat die lekker daar blijft en in Jong Ajax gaat rondhobbelen zonder een poot vooruit te zetten. Lekker een dikke middelvinger en a la Bogarde je contract uitdienen daar.
  • These users thanked the author Menno1 for the post:
    Sensation
    Madueke
    Legende

7 miljoen weigeren voor een talent dat niet kan doorbreken bij het 1e en rondjes moet lopen bij Jong Ajax. Hoe geloofwaardig klinkt dat bij een club die keihard moet saneren?
    ruuddevil
    Legende

Bergwijn is gelokaliseerd! Niet minder dan Bergwijn nogal. Je zou verwachten dat Fabiola hem in de gym heeft gevonden, maar niets is minder waar.
    https://www.voetbalprimeur.nl/videos/12 ... erdam.html
    Josef Dettelbacher
    Legende

Sensation wrote: 31 Jul 2024, 14:38
    Josef Dettelbacher wrote: 31 Jul 2024, 14:34

Dus eigenlijk zeg je dat je als ouder behalve je kind naar school sturen hem/haar ook nog moet opvoeden?!
    De eerste woordjes van mijn dochter waren dan ook

Image
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

ruuddevil wrote: 31 Jul 2024, 14:44 Bergwijn is gelokaliseerd! Niet minder dan Bergwijn nogal. Je zou verwachten dat Fabiola hem in de gym heeft gevonden, maar niets is minder waar.
    https://www.voetbalprimeur.nl/videos/12 ... erdam.html
    Toch jammer dat ze voetballers niet betalen naar hun prestaties, dan rijdt Bergwijn in een 45 kilometer wagentje
    TylerDurdn
    Internationale topspeler

- speciale aandacht voor mentale weerbaarheid en omgaan met elkaar.

Dit is echt precies waar het misgaat met de huidige generatie (Stevie B inbegrepen), de generatie die direct bij een zuchtje tegenwind / negatieve feedback omvalt, begint te huilen, zichzelf ziek meldt met een burn-out of een variant van daarop, niet kan omgaan met kritiek etc. Tijd dat ze de zijwieltjes eraf halen en kinderen voorbereiden op de echte wereld. Niets mis met wat mentale (en fysieke) tikken krijgen tijdens je ontwikkeling, creëert mentale hardheid en doorzettingsvermogen.

Speciale aandacht voor mentale weerbaarheid en omgaan met elkaar, wat een grap.
  • These users thanked the author TylerDurdn for the post (total 6):
    GrasmatpsvgoudaNotoriousBIG046HissenaarBalinhodeninho32
    Post Reply