Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Cas
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

TylerDurdn wrote: 31 Jul 2024, 14:48 - speciale aandacht voor mentale weerbaarheid en omgaan met elkaar.

Dit is echt precies waar het misgaat met de huidige generatie (Stevie B inbegrepen), de generatie die direct bij een zuchtje tegenwind / negatieve feedback omvalt, begint te huilen, zichzelf ziek meldt met een burn-out of een variant van daarop, niet kan omgaan met kritiek etc. Tijd dat ze de zijwieltjes eraf halen en kinderen voorbereiden op de echte wereld. Niets mis met wat mentale (en fysieke) tikken krijgen tijdens je ontwikkeling, creëert mentale hardheid en doorzettingsvermogen.

Speciale aandacht voor mentale weerbaarheid en omgaan met elkaar, wat een grap.
Image
  • These users thanked the author Cas for the post (total 10):
    BraelEDGBramPeeJStandbeeldG.M.FTSFranciscusMithrasMaax
    Josef Dettelbacher
    Legende

RPSV94 wrote: 31 Jul 2024, 14:47
    ruuddevil wrote: 31 Jul 2024, 14:44 Bergwijn is gelokaliseerd! Niet minder dan Bergwijn nogal. Je zou verwachten dat Fabiola hem in de gym heeft gevonden, maar niets is minder waar.
    https://www.voetbalprimeur.nl/videos/12 ... erdam.html
    Toch jammer dat ze voetballers niet betalen naar hun prestaties, dan rijdt Bergwijn in een 45 kilometer wagentje
    Dat is wel echt enorme kutauto om in Amsterdam centrum mee rond te rijden
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Cas wrote: 31 Jul 2024, 14:54
    TylerDurdn wrote: 31 Jul 2024, 14:48 - speciale aandacht voor mentale weerbaarheid en omgaan met elkaar.

Dit is echt precies waar het misgaat met de huidige generatie (Stevie B inbegrepen), de generatie die direct bij een zuchtje tegenwind / negatieve feedback omvalt, begint te huilen, zichzelf ziek meldt met een burn-out of een variant van daarop, niet kan omgaan met kritiek etc. Tijd dat ze de zijwieltjes eraf halen en kinderen voorbereiden op de echte wereld. Niets mis met wat mentale (en fysieke) tikken krijgen tijdens je ontwikkeling, creëert mentale hardheid en doorzettingsvermogen.

Image
    Zoals altijd is dit weer een goede inhoudelijke reactie, beetje zielig... (N)
  • These users thanked the author psvgouda for the post:
    Ardbeg
    Josef Dettelbacher
    Legende

We hebben meer van dit soort docenten nodig

Image

Image
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Josef Dettelbacher wrote: 31 Jul 2024, 15:06

Image

Image
    Ook erg adequaat, ja :monkey: Lekker overdrijven naar de andere kant, altijd goed voor een inhoudelijke discussie. (Niets gezegd als het grappig bedoeld is :mrgreen: )
    koetje
    Legende

ruuddevil wrote: 31 Jul 2024, 14:44 Bergwijn is gelokaliseerd! Niet minder dan Bergwijn nogal. Je zou verwachten dat Fabiola hem in de gym heeft gevonden, maar niets is minder waar.
    Raar, Farioli is altijd tot 23.00 op de club en op deze video is de zon duidelijk nog niet onder gegaan.
    Last edited by koetje on 31 Jul 2024, 15:11, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author koetje for the post (total 2):
    HeissenberrugMithras
    Bram
    Nationale topspeler

Wel mooi, altijd zeuren op de jeugd, maar als je in een supermarkt of restaurant hebt gewerkt zijn juist die oudere generatie van die zeikerds die kwaad worden om niks en nul geduld hebben.
  • These users thanked the author Bram for the post (total 2):
    FranciscusMithras
    loginnaam
    Internationale topspeler

Fabiola heeft trackers op zijn spelers geplaatst zodat hij ze kan volgen en indirect kan laten weten dat hij weet dat ze niet in de gym zitten door zo'n "toevallige" ontmoeting?
    D.Millpants
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Van Nistelrooij

loginnaam wrote: 31 Jul 2024, 15:16
    Fabiola heeft trackers op zijn spelers geplaatst zodat hij ze kan volgen en indirect kan laten weten dat hij weet dat ze niet in de gym zitten door zo'n "toevallige" ontmoeting?
    Alsof Bergwijn hem zou herkennen...
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Bram wrote: 31 Jul 2024, 15:11

Wel mooi, altijd zeuren op de jeugd, maar als je in een supermarkt of restaurant hebt gewerkt zijn juist die oudere generatie van die zeikerds die kwaad worden om niks en nul geduld hebben.
    Of bij de Rijdende Rechter
  • These users thanked the author Harminator for the post (total 2):
    BramMithras
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

D.Millpants wrote: 31 Jul 2024, 15:16
    loginnaam wrote: 31 Jul 2024, 15:16

Alsof Bergwijn hem zou herkennen...
    Alsof Bergwijn hem niet sowieso over het hoofd ziet als ie langs zijn autootje loopt...
    Ittot
    Internationale topspeler

Josef Dettelbacher wrote: 31 Jul 2024, 14:34
    Ittot wrote: 31 Jul 2024, 13:25

Ik heb er 3 ;)

Maar nog erg jong en 2 op de basisschool.

- alles gedigitaliseerd
    Klopt, heel handig, ook met contact BSO / leraren / Opvang
    - een volgsysteem dat de leerling bijhoudt en aantoont hoe de progressie is t.o.v. anderen en de gestelde noemen
    Ik weet niet in hoeverre dit nu echt anders is. Vroeger werd er ook gemeten. Maar nogmaals ik weet niet wat hier precies is veranderd.
    - thema's waarvan lessen worden gekoppeld
    Zeker, heel leuk en leerzaam. Maar ook hier, volgens mij hadden wij vroeger ook thema's.
    - een vrij deel voor kinderen om te bepalen waar ze aan willen werken
    Dit hebben onze kinderen niet op hun basisschool, iigt/m groep 4 nog niet gezien.
    - speciale aandacht voor mentale weerbaarheid en omgaan met elkaar
    Tot heden is me dit heel goed bevallen. Maar ook wel afhankelijk vd leraar / lerares. Ik vind dit persoonlijk erg belangrijk (oudste is gevoelig).
    - ruimte voor extra uitdaging voor kinderen die dat nodig hebben
    Klopt, extra rekensommen etc. Maar dit kon vroeger ook volgens mij.
    - leerlingmentoren (bovenbouw kids die onderbouwkids op bepaalde momenten begeleiden)
    Nvt op onze school.

Ik ben niet negatief over de scholen ofzo laat dat duidelijk zijn, het is alleen een erg traditioneel systeem met wat en hoe ze leren. Er komen steeds meer scholen waar ze het op een andere manier doen maar dat slaat voor mijn gevoel vaak weer te ver de vrijheid blijheid kant op. Ik zou het zelf ook goed vinden als ze vanaf groep 6 ofzo ook al een beetje leren programmeren of met robotjes spelen en ook wat meer de natuur in gaan. Niet zoals Wout Weghorst bedoelt maar wel iets meer inzicht geven over de natuur.

Ik heb zelf ook geen oplossingen en ben tevreden over de basischool, helemaal vanwege de extra aandacht die ze geven. Maar inhoudelijk is er weinig veranderd.
    Mijn eigen bescheiden mening is dat mensen misschien wel te veel van school verwachten. Ik vind vooral dat school een plek moet zijn waar de basisvaardigheden op een prettige en degelijke manier moeten worden verworden (taal, rekenen, lezen, schrijven, wereldorientatie, digitale vaardigheden, leren omgaan met anderen en samenwerken,etc, etc). Wil jij daarnaast als ouder nog iets extra (bijvoorbeeld omdat je vindt dat programmeren, een extra vreemde taal, overleven in de wildernis, leren koken, yoga, spiritualiteit muziekinstrument spelen, zelf je agenda leren plannen, keuzevrijheid, belangrijk is), dan mag je daar wmb zelf tijd en moeite in steken.

Kinderen zitten eigenlijk maar een beperkt aantal uren op school, waardoor er na school of in het weekend nog voldoende tijd over is om als ouder invloed te hebben op hetgeen kids leren.
    Ja dat is ook zeker zo. Nogmaals, ben gene groot criticaster. Maar de wereld verandert en ook heel snel etc. maar onderwijs blijft toch een beetje hetzelfde. Vandaar dat ik denk dat het goed is om daar goed naar te kijken. Ook omdat ik meen gelezen te hebben dat we worden ingehaald door allerlei landen op het gebied van kwaliteit van opleidingen. Hoewel het lastig is dat te plaatsen zonder echte kennis en ervaring in het onderwijs.
    Last edited by Ittot on 31 Jul 2024, 15:25, edited 1 time in total.
    Standbeeld
    Mister PSV

Ittot wrote: 31 Jul 2024, 15:19Maar de wereld veranderd
    Ittot wrote: 31 Jul 2024, 15:19Ook omdat ik meen gelezen te hebben dat we worden ingehaald door allerlei landen op het gebied van kwaliteit van opleidingen. Hoewel het lastig is dat te plaatsen zonder echte kennis en ervaring in het onderwijs.
    :wonder: :pul:
    Josef Dettelbacher
    Legende

psvgouda wrote: 31 Jul 2024, 15:08
    Josef Dettelbacher wrote: 31 Jul 2024, 15:06

Image

Image
    Ook erg adequaat, ja :monkey: Lekker overdrijven naar de andere kant, altijd goed voor een inhoudelijke discussie. (Niets gezegd als het grappig bedoeld is :mrgreen: )
    Ik ben het geheel met Mr. Fight Club eens.
    Ittot
    Internationale topspeler

Persepolis wrote: 31 Jul 2024, 14:05 Vos die voor een miljoen of 7-8 of wat dan ook vertrekt klinkt als een mooie deal voor Ajax, aangezien hij weinig heeft gespeeld. Maar ik zou het een fail vinden van Ajax; Vos staat bekend als een van de grootste talenten uit de opleiding, iemand die potentieel tientallen miljoenen zou kunnen opbrengen. Precies het kapitaal dat Ajax nu binnenboord moet houden. Hem nu verkopen voor een fractie van dat bedrag obv potentie zou vergelijkbaar zijn met PSV die Bergwijn in 2018 of Bakayoko in 2023 voor 10 miljoen zou laten gaan.
    Ik denk eerder vergelijkbaar met een van Duiven die 7-8 miljoen oplevert. Zelfde lichting, beide talentvol in de jeugd. Waarbij van Duiven nog wat heeft laten zien bij Jong en Vos iets meer betrokken is geweest bij 1.

7/8m voor Vos is echt te achterlijk voor woorden. Komt te kort voor Ajax, blessuregevoelig, komt voetballend echt tekort en is al teruggezet naar Jong Ajax. Dan ben je echt ene pannenkoek als je daar meer dan 2/3m voor geeft.
  • These users thanked the author Ittot for the post:
    Persepolis
    Josef Dettelbacher
    Legende

Ittot wrote: 31 Jul 2024, 15:19
    Josef Dettelbacher wrote: 31 Jul 2024, 14:34

Mijn eigen bescheiden mening is dat mensen misschien wel te veel van school verwachten. Ik vind vooral dat school een plek moet zijn waar de basisvaardigheden op een prettige en degelijke manier moeten worden verworden (taal, rekenen, lezen, schrijven, wereldorientatie, digitale vaardigheden, leren omgaan met anderen en samenwerken,etc, etc). Wil jij daarnaast als ouder nog iets extra (bijvoorbeeld omdat je vindt dat programmeren, een extra vreemde taal, overleven in de wildernis, leren koken, yoga, spiritualiteit muziekinstrument spelen, zelf je agenda leren plannen, keuzevrijheid, belangrijk is), dan mag je daar wmb zelf tijd en moeite in steken.

Kinderen zitten eigenlijk maar een beperkt aantal uren op school, waardoor er na school of in het weekend nog voldoende tijd over is om als ouder invloed te hebben op hetgeen kids leren.
    Ja dat is ook zeker zo. Nogmaals, ben gene groot criticaster. Maar de wereld veranderd en ook heel snel etc. maar onderwijs blijft toch een beetje hetzelfde. Vandaar dat ik denk dat het goed is om daar goed naar te kijken. Ook omdat ik meen gelezen te hebben dat we worden ingehaald door allerlei landen op het gebied van kwaliteit van opleidingen. Hoewel het lastig is dat te plaatsen zonder echte kennis en ervaring in het onderwijs.
    Het gras wordt altijd groener gepresenteerd. Zo ben ik ook bekend met het Japanse systeem. Vaak wordt Azië aangehaald als voorbeeld van waar mensen veel beter kunnen rekenen. Misschien is dat wel zo, maar daar zijn ze veel slechter in sociale omgangsvormen, is het taalonderwijs veel ouderwetser (stampen stampen stampen), en worden kinderen over de kling gejaagd qua studiebelasting.

Het is hier zo slecht nog niet.
    Ittot
    Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 31 Jul 2024, 15:21
    Ittot wrote: 31 Jul 2024, 15:19Maar de wereld veranderd
    Ittot wrote: 31 Jul 2024, 15:19Ook omdat ik meen gelezen te hebben dat we worden ingehaald door allerlei landen op het gebied van kwaliteit van opleidingen. Hoewel het lastig is dat te plaatsen zonder echte kennis en ervaring in het onderwijs.
    :wonder: :pul:
    Wil je wel even rekening houden met mijn gevoel voordat je mij op spelfouten wijst. En vooral even consent vragen voordat je me quote.

Ik ga nu ff in de tuin met mijn blote voeten aarden en een potje huilen.
    Cas
    Meervoudig international

psvgouda wrote: 31 Jul 2024, 15:06
    Cas wrote: 31 Jul 2024, 14:54
    Image
    Oke bij deze:
    Topsporters doen er alles aan om hun prestaties met enkele procentpunten te verbeteren. Het mentale plaatje past hier natuurlijk ook bij. Als een speler mentaal niet goed in zijn vel zit, zal hij minder presteren. Dat is een simpel feit, en zodoende is het ook logisch dat clubs steeds meer op sportpsychologen inzetten.

Dit heeft helemaal niks te maken met de ‘huidige generatie’ die ‘bij elke tegenslag beginnen te huilen’. De huidige generatie heeft het juist ontzettend zwaar te verduren (covid lockdowns gedurende belangrijke ontwikkeljaren, een totaal vertyfde huizenmarkt, ‘pechgeneratie’, gigantische economische ongelijkheid, oorlog overal in de wereld, klimaatverandering waardoor het niet eens duidelijk is of deze generatie over enkele jaren nog op deze planeet kan leven) in tegenstelling tot de oudere generatie die er nog steeds van uitgaan dat ze zelf overal recht op hebben. Zoals eerder ook werd benoemd, het zijn juist de bevoorrechte ouderen die overal een probleem van maken en over elk klein puntje dat ze niet zint gaan janken. Maar sure, de ‘jeugd’ is lui en kan geen enkele tegenslag verwerken…….
  • These users thanked the author Cas for the post (total 6):
    29.04.2007BoktorBramG.M.MithrasMaax
    Menno1
    Legende

Ittot wrote: 31 Jul 2024, 15:24
    Persepolis wrote: 31 Jul 2024, 14:05 Vos die voor een miljoen of 7-8 of wat dan ook vertrekt klinkt als een mooie deal voor Ajax, aangezien hij weinig heeft gespeeld. Maar ik zou het een fail vinden van Ajax; Vos staat bekend als een van de grootste talenten uit de opleiding, iemand die potentieel tientallen miljoenen zou kunnen opbrengen. Precies het kapitaal dat Ajax nu binnenboord moet houden. Hem nu verkopen voor een fractie van dat bedrag obv potentie zou vergelijkbaar zijn met PSV die Bergwijn in 2018 of Bakayoko in 2023 voor 10 miljoen zou laten gaan.
    Ik denk eerder vergelijkbaar met een van Duiven die 7-8 miljoen oplevert. Zelfde lichting, beide talentvol in de jeugd. Waarbij van Duiven nog wat heeft laten zien bij Jong en Vos iets meer betrokken is geweest bij 1.

7/8m voor Vos is echt te achterlijk voor woorden. Komt te kort voor Ajax, blessuregevoelig, komt voetballend echt tekort en is al teruggezet naar Jong Ajax. Dan ben je echt ene pannenkoek als je daar meer dan 2/3m voor geeft.
    Contractduur speelt ook een rol. Duif heeft nog maar 2 jaar te gaan, Vos volgens mij 4(?) jaar en zal ongetwijfeld ook meer verdienen.
    Persepolis
    Vedette

Menno1 wrote: 31 Jul 2024, 14:38
    Sensation wrote: 31 Jul 2024, 14:34

Ajax vraagt zelfs 10+ toch? Vind die Vos ook niet veel, behalve een notoire kaartenpakker :mrgreen:
    Dat las ik gisteren ja, al weet ik niet wie de bron daarvan is. Het is krankjorum en hoop zelf dat die lekker daar blijft en in Jong Ajax gaat rondhobbelen zonder een poot vooruit te zetten. Lekker een dikke middelvinger en a la Bogarde je contract uitdienen daar.
    Schijnt gebaseerd te zijn op het feit dat Reims vorig jaar 7 miljoen zou hebben geboden en er wat interesse van andere clubs was. Bij zo'n speler wordt er niet betaald voor prestaties, dus het heeft geen zin om te verwijzen naar zijn (gebrek aan) wedstrijden afgelopen seizoen. Er wordt betaald voor potentie, en Vos staat bekend als een van de grootste talenten uit de Ajax jeugd. Dat weten natuurlijk álle scouts/directeuren van alle clubs uit de topcompetities, die hem ook allemaal lang genoeg gevolgd hebben. Die weten ook dat zo iemand de potentie heeft om tientallen miljoenen waard te worden. En als Ajax opeens een trainer krijgt die hem niet hoeft, dan happen dat soort clubs natuurlijk toe. Zo iemand is dan een koopje. Wel vraag ik me af in hoeverre 10 miljoen realistisch is, gezien de situatie van Ajax momenteel. Kroes kan dat wel willen, het is natuurlijk de vraag of ze het krijgen. Het kan best zijn dat bv. 5 miljoen de max blijkt, we zullen zien. Vooralsnog zijn alle bedragen speculatie en op weinig gebaseerd.
  • These users thanked the author Persepolis for the post:
    Menno1
    Persepolis
    Vedette

Brael wrote: 31 Jul 2024, 14:29 Wat halfslachtige interesse in ervaren spelers, en één groot vraagteken binnengehaald (Traoré). Kan top zijn als hij fit is, kan ook zo maar een half jaar geblesseerd zijn. En dat voor ongetwijfeld een dik salaris.

Achter de schermen zal er vast genoeg gebeuren, maar concreet is daar echt nog helemaal niks van te zien. Ze hebben zelfs nog geen enkele serieuze verkoop kunnen doen.
    Valt mij ook op. Ook rondom Akpom en Bergwijn is het de laatste weken stil bijvoorbeeld. Nou is er nog een maand te gaan maar van een exodus is niet echt sprake inderdaad.
    Standbeeld
    Mister PSV

Ik denk niet dat je het zo zwart/wit kan maken. Het is altijd goed om naar de inhoud te blijven kijken. Accepteren dat er bepaalde ontwikkelingen gaande zijn binnen de maatschappij. Dat het misschien niet meer zo simpel is als vroeger in jouw tijd. Ik sprak laatst mijn tante en die wist mij te vertellen dat haar kleinkind niet helemaal lekker op haar plek zat op school. Heeft al twee paniekaanvallen gehad. Dat meisje is 10/11(?) jaar. Nou, als ik dat zo hoor dan schrik ik daar heel erg van. Zoiets heb ik in mijn tijd op de basisschool nooit gehoord. Ander voorbeeld: de dochter van mijn zus is ook 10. Ouders waren laatst op oudergesprek geweest. Wisten te vertellen dat een psycholoog een tijdje de klas had geobserveerd en dat het in de klas alleen nog maar ging over wat voor spullen iemand heeft, ofwel status. Nou als dat daadwerkelijk zo is dan is dat wel een groot verschil met toen ik in groep 7 zat. Wat mij betreft is er helemaal niks mis met speciale aandacht voor de mentale weerbaarheid en hoe de kinderen met elkaar omgaan op school. Ik denk zelfs dat het nodig is. Maar goed, tot zover mijn laatste bericht hierover ivm offtopic.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post (total 4):
    IttotBoktorTylerDurdnMithras
    Bram
    Nationale topspeler

Cas wrote: 31 Jul 2024, 15:28
    psvgouda wrote: 31 Jul 2024, 15:06

Oke bij deze:
    Topsporters doen er alles aan om hun prestaties met enkele procentpunten te verbeteren. Het mentale plaatje past hier natuurlijk ook bij. Als een speler mentaal niet goed in zijn vel zit, zal hij minder presteren. Dat is een simpel feit, en zodoende is het ook logisch dat clubs steeds meer op sportpsychologen inzetten.

Dit heeft helemaal niks te maken met de ‘huidige generatie’ die ‘bij elke tegenslag beginnen te huilen’. De huidige generatie heeft het juist ontzettend zwaar te verduren (covid lockdowns gedurende belangrijke ontwikkeljaren, een totaal vertyfde huizenmarkt, ‘pechgeneratie’, gigantische economische ongelijkheid, oorlog overal in de wereld, klimaatverandering waardoor het niet eens duidelijk is of deze generatie over enkele jaren nog op deze planeet kan leven) in tegenstelling tot de oudere generatie die er nog steeds van uitgaan dat ze zelf overal recht op hebben. Zoals eerder ook werd benoemd, het zijn juist de bevoorrechte ouderen die overal een probleem van maken en over elk klein puntje dat ze niet zint gaan janken. Maar sure, de ‘jeugd’ is lui en kan geen enkele tegenslag verwerken…….
    Image
    Haha
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

Het Ajax subforum is zonder moeite het meest onderhoudende deel van 1913. Totaal geen noodzaak om andere topics te volgen, alles komt hier voorbij
    Ittot
    Internationale topspeler

Persepolis wrote: 31 Jul 2024, 15:38
    Menno1 wrote: 31 Jul 2024, 14:38

Dat las ik gisteren ja, al weet ik niet wie de bron daarvan is. Het is krankjorum en hoop zelf dat die lekker daar blijft en in Jong Ajax gaat rondhobbelen zonder een poot vooruit te zetten. Lekker een dikke middelvinger en a la Bogarde je contract uitdienen daar.
    Schijnt gebaseerd te zijn op het feit dat Reims vorig jaar 7 miljoen zou hebben geboden en er wat interesse van andere clubs was. Bij zo'n speler wordt er niet betaald voor prestaties, dus het heeft geen zin om te verwijzen naar zijn (gebrek aan) wedstrijden afgelopen seizoen. Er wordt betaald voor potentie, en Vos staat bekend als een van de grootste talenten uit de Ajax jeugd. Dat weten natuurlijk álle scouts/directeuren van alle clubs uit de topcompetities, die hem ook allemaal lang genoeg gevolgd hebben. Die weten ook dat zo iemand de potentie heeft om tientallen miljoenen waard te worden. En als Ajax opeens een trainer krijgt die hem niet hoeft, dan happen dat soort clubs natuurlijk toe. Zo iemand is dan een koopje. Wel vraag ik me af in hoeverre 10 miljoen realistisch is, gezien de situatie van Ajax momenteel. Kroes kan dat wel willen, het is natuurlijk de vraag of ze het krijgen. Het kan best zijn dat bv. 5 miljoen de max blijkt, we zullen zien. Vooralsnog zijn alle bedragen speculatie en op weinig gebaseerd.
    Vos was gewoon een groot talent. Niet een of ander super talent. Misehouy bijvoorbeeld stond vele malen hoger aangeschreven.

Daarnaast heeft dn Duif ook enorm veel potentie en staat ook al jaren als groot talent te boek, die kan potentieel ook 10 tallen miljoenen gaan opleveren. Zie een Piroe, Scammaca, Guðmundsson etc.

Menno1 kwam nog met het valide punt dat de contractduur verschilt, daar zou zeker iets in zitten. Aan de andere kant heeft Ajax geldnood en willen ze van Vos af en PSV heeft geen geldnood en hoeft helemaal niet van van Duiven af, dus dat zou ook moeten compenseren.
    Post Reply