Oh weet ik niet, ik dacht altijd gelezen te hebben dat Vos bekend stond als een van de grootste talenten van zijn generatie. Maar misschien kan VeresRivne daarin uitsluitsel geven.Ittot wrote: ↑31 Jul 2024, 15:56Vos was gewoon een groot talent. Niet een of ander super talent. Misehouy bijvoorbeeld stond vele malen hoger aangeschreven.Persepolis wrote: ↑31 Jul 2024, 15:38
Schijnt gebaseerd te zijn op het feit dat Reims vorig jaar 7 miljoen zou hebben geboden en er wat interesse van andere clubs was. Bij zo'n speler wordt er niet betaald voor prestaties, dus het heeft geen zin om te verwijzen naar zijn (gebrek aan) wedstrijden afgelopen seizoen. Er wordt betaald voor potentie, en Vos staat bekend als een van de grootste talenten uit de Ajax jeugd. Dat weten natuurlijk álle scouts/directeuren van alle clubs uit de topcompetities, die hem ook allemaal lang genoeg gevolgd hebben. Die weten ook dat zo iemand de potentie heeft om tientallen miljoenen waard te worden. En als Ajax opeens een trainer krijgt die hem niet hoeft, dan happen dat soort clubs natuurlijk toe. Zo iemand is dan een koopje. Wel vraag ik me af in hoeverre 10 miljoen realistisch is, gezien de situatie van Ajax momenteel. Kroes kan dat wel willen, het is natuurlijk de vraag of ze het krijgen. Het kan best zijn dat bv. 5 miljoen de max blijkt, we zullen zien. Vooralsnog zijn alle bedragen speculatie en op weinig gebaseerd.
Daarnaast heeft dn Duif ook enorm veel potentie en staat ook al jaren als groot talent te boek, die kan potentieel ook 10 tallen miljoenen gaan opleveren. Zie een Piroe, Scammaca, Guðmundsson etc.
@Menno1 kwam nog met het valide punt dat de contractduur verschilt, daar zou zeker iets in zitten. Aan de andere kant heeft Ajax geldnood en willen ze van Vos af en PSV heeft geen geldnood en hoeft helemaal niet van van Duiven af, dus dat zou ook moeten compenseren.
Overigens ben ik het met je eens dat Van Duiven niet veel minder zou hoeven op te brengen. Voor hem zou PSV ook voor 6-7+ moeten gaan, obv potentie.