Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
guus
Internationale topspeler

mr.top wrote: 01 Aug 2024, 21:46
Bram wrote: 01 Aug 2024, 21:43 Als je ziet dat ze hier moeite mee hebben, dan gaat het tegen Panathinaikos nog moeilijk worden
Oh, dat is iets wat zeker is. Hato red ze nu maar de Grieken gaan een hele kluif worden.
Dan zijn de grote sterren Bergwijn en Brobbel terug.
DE MADERA 76
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV

Prima toch dat ze vandaag doorgaan en er tegen Panathinaikos eruit vliegen. Dan vervolg in de conference league, punten sprokkelen voor de coëfficiënten, extra belasting en meer puntenverlies in het weekend.
  • These users thanked the author DE MADERA 76 for the post (total 6):
    LeandroBonfim60yearsofglorykoetjeCaptain(C)ShovingNE2Heissenberrug
    Bram
    Nationale topspeler

8 augustus naar Griekenland en de zondag erna tegen Heerenveen
  • These users thanked the author Bram for the post:
    Robson de Souza
    Tomm
    Vedette

Bram wrote: 01 Aug 2024, 21:49 8 augustus naar Griekenland en de zondag erna tegen Heerenveen
    Neem aan dat die speelronde in de eredivisie verplaatst wordt voor deze loodzware en allesbepalende wedstrijd in het belang van het Nederlands voetbal.
  • These users thanked the author Tomm for the post (total 2):
    11 TinusHeissenberrug
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

DE MADERA 76 wrote: 01 Aug 2024, 21:49 Prima toch dat ze vandaag doorgaan en er tegen Panathinaikos eruit vliegen. Dan vervolg in de conference league, punten sprokkelen voor de coëfficiënten, extra belasting en meer puntenverlies in het weekend.
    Zijn ze na de uitschakeling door die Grieken al zeker van de CoL, of moeten ze dan nog een wedstrijd?
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Sorry, dit is gewoon Skippyball, maar dan met een Italiaan aan de zijkant. Afzichtelijk, traag, treurig, niet om aan te zien. Dit is zo slecht dat zelfs mij passende woorden ontschieten. Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om met Vojvodina een nog slechtere tegenstander te vinden: het is me een raadsel. Wat een koekenbakkers zeg.
    Jwoeloe
    Moderator

Des te ruimer ze nu winnen, des te harder de klap wanneer het kaartenhuis instort, wat onvermijdelijk lijkt met deze kwaliteit van de selectie. Laat ze maar polonaise lopen, het is nog te vroeg voor crisis. Dat feest mag per september losbarsten.
  • These users thanked the author Jwoeloe for the post (total 2):
    BramMC Hammer
    Lente
    Meervoudig international

SKERLA wrote: 01 Aug 2024, 21:52
    DE MADERA 76 wrote: 01 Aug 2024, 21:49 Prima toch dat ze vandaag doorgaan en er tegen Panathinaikos eruit vliegen. Dan vervolg in de conference league, punten sprokkelen voor de coëfficiënten, extra belasting en meer puntenverlies in het weekend.
    Zijn ze na de uitschakeling door die Grieken al zeker van de CoL, of moeten ze dan nog een wedstrijd?
    Nee hoor, na uitschakeling tegen de Grieken kunnen ze zomaar een voorronde tegen Chelsea of Real Betis loten, dus nog alle kans op geen Europese campagne. Verliezen van de Grieken is kans op pittige loting voorronde Conference League.
  • These users thanked the author Lente for the post:
    SKERLA
    Oh PSV wat je met me doet…
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

Je ziet de "TRAORÉ IS ECHT EEN TOPAANKOOP, GEWELDIG WERK VAN KROES" echt al van mijlenver aankomen
    Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler

Haha Traore maakt een goaltje en wordt alweer weggezet als het volgende wereldwonder
    Ontbijtkoek
    International
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Eindhovenvoetbal wrote: 01 Aug 2024, 21:59 Haha Traore maakt een goaltje en wordt alweer weggezet als het volgende wereldwonder
    Prachtig, scoort een goaltje tegen FC Afgelikte Boterham om de Pieter Post League te ontlopen
    Hammer
    Bankzitter
    Favoriete speler: Tim van den Heuvel

Lente wrote: 01 Aug 2024, 21:55

Nee hoor, na uitschakeling tegen de Grieken kunnen ze zomaar een voorronde tegen Chelsea of Real Betis loten, dus nog alle kans op geen Europese campagne. Verliezen van de Grieken is kans op pittige loting voorronde Conference League.
    Ik kan het zo vlug niet vinden maar ik dacht toch echt dat de verliezer van volgende week de poulefase van de Conference League in gaat
    Support in difficult times
    loginnaam
    Internationale topspeler

Aanstaande maandag is de loting, ze kunnen maar beter hopen op één van de paar makkelijkere geplaatste teams in een playoff Conference League, anders is Europees voetbal voor hen na augustus ook weer voorbij.
    Op weg naar nr 26
    Vedette

De hand van Fariola is duidelijk zichtbaar, titelkandidaat nummer 1, althans dat maak ik op uit de commentaren
    loginnaam
    Internationale topspeler

Hammer wrote: 01 Aug 2024, 22:07

Ik kan het zo vlug niet vinden maar ik dacht toch echt dat de verliezer van volgende week de poulefase van de Conference League in gaat
    Nope, volgende week is 3e voorronde, dus de verliezer daarvan gaat naar de play-offs Conference League. Pas als ze de play-offs Europa League verliezen, komen ze in de competitiefase van de Conference League terecht.
  • These users thanked the author loginnaam for the post:
    Lente
    DE MADERA 76
    Regelmatige invaller

Dat stond mij ook bij, maar de verliezer van de 3e voorronde EL gaat blijkbaar door naar de playoffs (4e voorronde) Conference League. Ajax staat dus sowieso nog 4 Europese duels te wachten in augustus
    loginnaam
    Internationale topspeler

DE MADERA 76 wrote: 01 Aug 2024, 22:17

Dat stond mij ook bij, maar de verliezer van de 3e voorronde EL gaat blijkbaar door naar de playoffs (4e voorronde) Conference League. Ajax staat dus sowieso nog 4 Europese duels te wachten in augustus
    Bert Kassies heeft een schema staan waarop het te zien is:

https://kassiesa.net/uefa/files/2024-27 ... scheme.png

Misschien zijn jij en Hammer in de war met de 3e voorronde CL voor niet-kampioenen waar Twente in uitkomt? De verliezers daarvan gaan meteen de competitiefase van de Europa League in.
  • These users thanked the author loginnaam for the post:
    DE MADERA 76
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Bram wrote: 01 Aug 2024, 21:49 8 augustus naar Griekenland en de zondag erna tegen Heerenveen
    Heerenveen, met een Feyenoorder aan het roer. Dat wordt of een afgang, of een getergd Heerenveen.
    Ex unitate vires
    Hammer
    Bankzitter
    Favoriete speler: Tim van den Heuvel

loginnaam wrote: 01 Aug 2024, 22:22
    DE MADERA 76 wrote: 01 Aug 2024, 22:17

Bert Kassies heeft een schema staan waarop het te zien is:

https://kassiesa.net/uefa/files/2024-27 ... scheme.png

Misschien zijn jij en @Hammer in de war met de 3e voorronde CL voor niet-kampioenen waar Twente in uitkomt? De verliezers daarvan gaan meteen de competitiefase van de Europa League in.
    Ah zoiets zal het zijn ja. Thanks. Mooie site van Bert trouwens.
    Support in difficult times
    Hatseflats
    Vedette

Branco vd Bomber blijft dus zeker bij Ajax. Toppie!
    Tovast
    Nationale topspeler

Panathinaikos is nog niet zo’n misselijk ploegje hoor, zullen de godenzonen het nog knap lastig mee krijgen.
    Menno1
    Legende

Fanatic-U-s wrote: 01 Aug 2024, 22:24
    Heerenveen, met een Feyenoorder aan het roer. Dat wordt of een afgang, of een getergd Heerenveen.
    Wel doodzonde dat Sahroui al weg is; had die lul niet 2 weekjes kunnen wachten? Heerenveen is normaal een walk over voor ze, maar gezien de pruts kwaliteit van dit Ajax kan het ook zomaar een leuke 0-3 worden. Go RvP!
    DonyellMalen
    Legende

Tovast wrote: 01 Aug 2024, 22:45 Panathinaikos is nog niet zo’n misselijk ploegje hoor, zullen de godenzonen het nog knap lastig mee krijgen.
    Ze rekenen zich al rijk. Want ‘vorig jaar AEK gepakt zelfs onder Van ‘t Schip en die zijn beter dan Panathinaikos’.
    Lente
    Meervoudig international

DE MADERA 76 wrote: 01 Aug 2024, 22:17Ajax staat dus sowieso nog 4 Europese duels te wachten in augustus
    Dat is het lot van de nummer 5 van de eredivisie :D.
    Oh PSV wat je met me doet…
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Daar stond Berghuis van te kijken. 'Ik vroeg net waarom hij dat deed', zei de routinier lachend bij Ziggo Sport. 'De vorige wedstrijd deed hij dat niet. Toen appte hij me in de avond. "Ik zit er nu aan te denken, maar jij bent de vice-captain en ik had de band moeten geven." Toen zei ik: "Doe normaal, jij bent gewoon de aanvoerder. De echte aanvoerder." Dat is hij in alles, vind ik.'
    Image
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    NotoriousBIG046
    Post Reply