Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

JasperPSV wrote: 03 Aug 2024, 22:56 Absoluut geen Wijndal-fan, maar hier in Belgie werd die toch redelijk gewaardeerd. Las hier en daar dat die geen basisspeler was en/of dat Antwerp hem niet wilden, maar beiden kloppen niet. Absoluut basisspeler geweest en zeker aan het einde van het seizoen een hoog niveau aangetikt. Antwerp wilde hem houden, maar zitten krap bij kas a la z'n huidige broodheer.

Kwam deze jongen van een buitenlandse club ipv onze Amsterdamse vrienden, dan hadden we gezegd:

"Twee miljoen voor een 24-jarige met +250 wedstrijden en +10 interlands, niet slecht voor een tussenpaus."
Toch denk ik hier iets anders over al is het maar dat hij als aanvallende back over een heel seizoen in 40 wedstrijden niet in staat was een assist te geven en maar liefst een doelpunt heeft gescoord. Dit is een rendement wat niet past bij een back van PSV.

In de Championship League wedstrijden totaal onderste boven gespeeld tegen Barcelona (5-0). Barcelona won met 5-0 en Antwerp had werkelijk niets in te brengen. Wijndal beleefde een loodzware avond tegenover Braziliaans international Raphinha. De huurling kreeg in veel rapporten een onvoldoende.

De 3-2 nederlaag tegen Shakhtar Donetsk. Antwerp gaf een 2-0 voorsprong volledig uit handen. Bij een 2-2 stand en nog een kwartier op de klok ging Wijndal in de fout. Hij verspeelde knullig de bal, waarna de tegenstander scoorde.

Waarna De Laet (oude rechtsback/rechtspoot) de voorkeur kreeg tegen Porto.

Uiteindelijk in de tweede helft van het seizoen ging het beter en in eigen woorden had hij het over toegroeien naar zijn oude niveau van AZ. In plaats van de ervaring en interlands kijk ik liever naar zijn spel tijdens de CL wedstrijden, waarin verwacht werd dat hij er meteen zou staan maar door de mand viel.

Een speler voor zoveel geld halen of huren die nog steeds in zulke wedstrijden knullig balverlies lijdt.. het is de goden verzoeken alsjeblieft niet. (N)
  • These users thanked the author Voormalig KG for the post:
    Het Kanon
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV

Trixm wrote: 04 Aug 2024, 08:34
    O Goleiro Grande wrote: 04 Aug 2024, 06:51

Ik zou hierop kunnen vragen wat Dest, Lang en Bosz met de kwaliteit van Wijndal te maken hebben, maar dat is een beetje flauw. Niettemin is het wel doelredeneren wat je doet: ‘omdat de meesten Dest, Lang en Bosz verkeerd beoordelen, zal dat met Wijndal ook zo zijn.’ Vul op de plaatsen van genoemde drie eens Philippe Max, Armindo Bruma, Timo Baumgartl of Adam Maher, dan is je pleidooi toch wat minder krachtig.

Punt is dat zo’n constatering achteraf geen basis biedt om vooraf toekomstige spelers beter op waarde te kunnen schatten. Niet in de laatste plaats omdat het andere spelers zijn. Met Dest, Lang en Bosz als argument kun je van elke drol wel een taartje maken. Is Mats Deijl niet een heel onderschatte verdediger die bij PSV niet zou misstaan??
    Ajax spelers of spelers met een ajax achtergrond worden standaard naar beneden gepraat, dat is een gegeven. Hato kan er niks van, Ramaj is een beperkte keeper zo gaat dat al decennia.
    Buiten dit forum worden ze anders ook behoorlijk omhoog gepraat. Bergwijn die in een Ajax-shirt wel even de Eredivisie kapot kwam schieten, Sylvania Vos die vorig jaar tijdens een paar invalbeurtjes echt belachelijk werd opgepijpt als groot talent en welke wonderen wonderspits Brobbey nog in petto heeft voor ons is ook voortdurend onderwerp van aandacht. Natuurlijk speelt bij de beoordeling van Ajacieden op dit forum ook clubsentiment mee, maar een beetje nuancering en gezonde achterdocht is wat dat betreft best verfrissend.

Ten aanzien van Dest en Lang vond ik dat ook niet heel vreemd. Bij Ajax kwamen ze in hun tijd daar aantoonbaar tekort en hadden ze ook de uitstraling van twee ongeïnteresseerde, zelfingenomen pisventjes. Dat ze na hun vertrek voor veel mensen uit beeld raken en slechts horen dat de carrière van Dest grillig in de luwte verloopt en Lang een ex-concentratiekamp in België moet bezoeken na enkele antisemitische liedjes te zingen en bij onze zuiderburen zijn zelfingenomenheid de vrije loop laat, is logischerwijs geen hoopvolle basis om in zulke spelers aanwinsten voor PSV te zien. Met die beeldvorming zaten weinig mensen daarop te wachten.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

O Goleiro Grande wrote: 04 Aug 2024, 08:55

Ajax spelers of spelers met een ajax achtergrond worden standaard naar beneden gepraat, dat is een gegeven. Hato kan er niks van, Ramaj is een beperkte keeper zo gaat dat al decennia.
    Buiten dit forum worden ze anders ook behoorlijk omhoog gepraat. Bergwijn die in een Ajax-shirt wel even de Eredivisie kapot kwam schieten, Sylvania Vos die vorig jaar tijdens een paar invalbeurtjes echt belachelijk werd opgepijpt als groot talent en welke wonderen wonderspits Brobbey nog in petto heeft voor ons is ook voortdurend onderwerp van aandacht. Natuurlijk speelt bij de beoordeling van Ajacieden op dit forum ook clubsentiment mee, maar een beetje nuancering en gezonde achterdocht is wat dat betreft best verfrissend.

Ten aanzien van Dest en Lang vond ik dat ook niet heel vreemd. Bij Ajax kwamen ze in hun tijd daar aantoonbaar tekort en hadden ze ook de uitstraling van twee ongeïnteresseerde, zelfingenomen pisventjes. Dat ze na hun vertrek voor veel mensen uit beeld raken en slechts horen dat de carrière van Dest grillig in de luwte verloopt en Lang een ex-concentratiekamp in België moet bezoeken na enkele antisemitische liedjes te zingen en bij onze zuiderburen zijn zelfingenomenheid de vrije loop laat, is logischerwijs geen hoopvolle basis om in zulke spelers aanwinsten voor PSV te zien. Met die beeldvorming zaten weinig mensen daarop te wachten.
    En daarmee bevestig je dus precies het punt van de initiële post van XaviS7mons :)

Desalniettemin zit ik ook niet per se op de persoon Wijndal te wachten en kan mij al helemaal niet voorstellen dat Ajax hem voor 2mil naar een kampioenskandidaat laat gaan
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 3):
    O Goleiro GrandeTrixmEindhovenvoetbal
    Joenepsv
    Legende

Ben ook niet de grootste Wijndal fan maar kan me voorstellen dat hij eventueel in beeld kan komen nu we problemen hebben op de linksback positie. Nederlandse jongen, de nodige ervaring, uitgerangeerd bij zijn club dus relatief goedkoop op te pikken.
    Mvogoat
    Basisspeler

Zou Wijndal eigenlijk een vreemde eend vinden in dit team. Waar iedereen in dit team laat zien altijd 100% te willen geven is Wijndal dat in mijn ogen totaal niet. Plus dan nog uitspraken als ‘beste linkerkant van Europa’. Ik zie het niet als match momenteel.
    Anel Ahmedhodzic komt eraan!🏴‍☠️
    O Goleiro Grande
    Nationale topspeler

Sensation wrote: 04 Aug 2024, 09:00
    O Goleiro Grande wrote: 04 Aug 2024, 08:55

En daarmee bevestig je dus precies het punt van de initiële post van @XaviS7mons :)

Desalniettemin zit ik ook niet per se op de persoon Wijndal te wachten en kan mij al helemaal niet voorstellen dat Ajax hem voor 2mil naar een kampioenskandidaat laat gaan
    Ik ben het ook niet met hem oneens. Alleen heb ik wel begrip voor de beeldvorming en verwachtingen vooraf (het anti-Bosz sentiment heb ik geen moment begrepen trouwens, maar met Til en Veerman zat ik er zelf flink naast) en vind het nog steeds geen argument om af te wijken van mijn (en ook jouw) houding over Wijndal en evt andere afdankertjes van Ajax.

Dat laatste komt overigens ook vanwege zijn tijd bij AZ, waar hij als pure verdediger ook al veel te soft was imo en net als veel talenten daar behoorlijk werd overschat. Want nog onvoorstelbaarder dan dat Ajax hem voor €2m laat gaan is überhaupt hun besluit om daar €10m voor te hebben neergelegd.
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik zou het wel snappen als Ajax hem voor €2m laat gaan. Meer krijg je er nu toch niet voor en dan ben je tenminste van zijn salaris af. Voor PSV op die manier ook een prima gok, want Wijndal zal ook wel wat salaris inleveren tov Ajax en zo een kans krijgen zich te revancheren in een onnoemelijk veel betere situatie. De bespiegelingen over zijn karakter kan ik weinig mee, want dat kunnen wij toch onmogelijk beoordelen? Ik denk dat Veerman, Lang, Til en Dest in die zin gigantisch positief verrast hebben, dus waarom zou dat bij Wijndal niet ook kunnen als Stewart (en mogelijk ook Bosz) dit zo inschat?
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    SKERLA
    TomPSV
    Legende

Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Onbetrouwbare bron.
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    Jwoeloe
    JasperPSV
    Bankzitter

Voormalig KG wrote: 04 Aug 2024, 08:40
    JasperPSV wrote: 03 Aug 2024, 22:56 Absoluut geen Wijndal-fan, maar hier in Belgie werd die toch redelijk gewaardeerd. Las hier en daar dat die geen basisspeler was en/of dat Antwerp hem niet wilden, maar beiden kloppen niet. Absoluut basisspeler geweest en zeker aan het einde van het seizoen een hoog niveau aangetikt. Antwerp wilde hem houden, maar zitten krap bij kas a la z'n huidige broodheer.

Kwam deze jongen van een buitenlandse club ipv onze Amsterdamse vrienden, dan hadden we gezegd:

"Twee miljoen voor een 24-jarige met +250 wedstrijden en +10 interlands, niet slecht voor een tussenpaus."
    Toch denk ik hier iets anders over al is het maar dat hij als aanvallende back over een heel seizoen in 40 wedstrijden niet in staat was een assist te geven en maar liefst een doelpunt heeft gescoord. Dit is een rendement wat niet past bij een back van PSV.

In de Championship League wedstrijden totaal onderste boven gespeeld tegen Barcelona (5-0). Barcelona won met 5-0 en Antwerp had werkelijk niets in te brengen. Wijndal beleefde een loodzware avond tegenover Braziliaans international Raphinha. De huurling kreeg in veel rapporten een onvoldoende.

De 3-2 nederlaag tegen Shakhtar Donetsk. Antwerp gaf een 2-0 voorsprong volledig uit handen. Bij een 2-2 stand en nog een kwartier op de klok ging Wijndal in de fout. Hij verspeelde knullig de bal, waarna de tegenstander scoorde.

Waarna De Laet (oude rechtsback/rechtspoot) de voorkeur kreeg tegen Porto.

Uiteindelijk in de tweede helft van het seizoen ging het beter en in eigen woorden had hij het over toegroeien naar zijn oude niveau van AZ. In plaats van de ervaring en interlands kijk ik liever naar zijn spel tijdens de CL wedstrijden, waarin verwacht werd dat hij er meteen zou staan maar door de mand viel.

Een speler voor zoveel geld halen of huren die nog steeds in zulke wedstrijden knullig balverlies lijdt.. het is de goden verzoeken alsjeblieft niet. (N)
    Mwah, vind dit iets te hard. Heel Antwerp draaide een waardeloos CL seizoen, dus om hem daar nu op af te rekenen.

Wat betreft z'n rendement heb je natuurlijk een punt, dat was niet in orde vorig jaar. Echter heeft die in de Eredivisie uitstekende aanvallende statistieken: 33 assist in zo'n 170 wedstrijden. Ter vergelijking, voor Dest in EHV neerstreek kwam die tot 10 assist in zo'n 125 wedstrijden.

Maargoed, zoals aangegeven, ben zeker geen fan en dit was ook zeker geen poging om 'm op te hemelen. Ik vind alleen dat er iets te hard wordt geoordeeld.
    Teletubby
    Nationale topspeler

Thijs wrote: 04 Aug 2024, 09:30 Ik zou het wel snappen als Ajax hem voor €2m laat gaan. Meer krijg je er nu toch niet voor en dan ben je tenminste van zijn salaris af. Voor PSV op die manier ook een prima gok, want Wijndal zal ook wel wat salaris inleveren tov Ajax en zo een kans krijgen zich te revancheren in een onnoemelijk veel betere situatie. De bespiegelingen over zijn karakter kan ik weinig mee, want dat kunnen wij toch onmogelijk beoordelen? Ik denk dat Veerman, Lang, Til en Dest in die zin gigantisch positief verrast hebben, dus waarom zou dat bij Wijndal niet ook kunnen als Stewart (en mogelijk ook Bosz) dit zo inschat?
    Het niveau wat Wijndal ook heeft laten zien is 10x hoger dan wat oppergard ooit heeft aangetikt. Ook beter dan Mauro heeft laten zien. Het is een plug and play oplossing (Nederlands, kent de competitie, nog relatief jong, ook geen zware blessurehistorie) en zal wel wat revanche gevoelens hebben richting Ajax door die belachelijke zet naar Jong Ajax. Zou mij eigenlijk niks verbazen als kamp Wijndal het balletje heeft laten rollen (terug naar Jong gezet, zien dat PSV problemen heeft met de lb en bieden zichzelf aan). Lijkt mij in de huidige situatie gewoon een prima gok voor dit bedrag. We moeten ook niet vergeten dat je in principe drie kwart van de competitie gaat spelen voordat Dest überhaupt 90 minuten structureel kan spelen en je dus eigenlijk een linksback moet hebben voor de basis dit seizoen.
  • These users thanked the author Teletubby for the post (total 4):
    EindhovenvoetbalDeefPeefMaria-FranciscusThijs
    Jwoeloe
    Moderator

Het defensief kwetsbare aan een Wijndal, iets wat ik nu veel als argument voorbij zie komen, zal ook minder tot uiting komen in het huidig systeem van PSV. Daar ligt de focus juist op z’n aanvallende kwaliteit en wordt er aan de andere kant geknepen om dit op te kunnen vangen. Wat dat betreft zou hij wel in zijn kracht komen te spelen.
    DonyellMalen
    Legende

TomPSV wrote: 04 Aug 2024, 09:38
    Heeft letterlijk afgelopen weekend nog gezegd dat 'ie blijft.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... lijft.html
    PSVAchterhoek
    Vaste waarde in elftal
    Favoriete speler: Ricardo Pepi

Is het al zeker dat Wijndal komt dan?

Heb het niet gevolgd afgelopen dagen maar het gaat nu al enkele pagina’s over de voor- en nadelen van Wijndal
    CZ_Code
    Nationale topspeler

Als Wijndal 2/3 van zijn salaris wil inleveren om een jaartje hier te vullen onder Bosz en Ajax met 1.5 miljoen akkoord gaat is dat toch prima? Elke speler die zogenaamd niet bij PSV zou passen bleek bij onze club, en voornamelijke met de fantastische mensen die we hebben, binnen no time een mooi mens te kunnen worden. Ik zou ook liever een mega talent zien, maar ik geloof geen seconde dat de 24-jarige Wijndal het onder Bosz slechter gaat doen dan Oppegard.
    BarryBanaan
    Basisspeler
    Favoriete speler: Joey Veerman

Doe dan Bakker halen bij Atalana, van mij part Sinkgrave als die nog voetbalt, maar niet Wijndal, vervelend ventje en we moeten niet ajax van hun zooi af gaan helpen.
    DonyellMalen
    Legende

XaviS7mons wrote: 03 Aug 2024, 23:41 Dest, Lang en Bosz waren volgend de meeste hier ook niet goed genoeg…
    Maak er maar 'een enkeling' van. Het merendeel zag met name Bosz en Lang erg zitten en degenen die dat minder hadden hebben al snel hun ongelijk toegegeven. ;)
    Jwoeloe wrote: 04 Aug 2024, 09:52 Wat dat betreft zou hij wel in zijn kracht komen te spelen.
    Wat is zijn kracht dan? Hij is niet zo snel als een Dest of Van Aanholt waardoor hij constant er overheen kan blijven gaan.
    Asterix
    Meervoudig international

Soms heb je gewoon van die spelers die je niet bij je club wilt zien omdat z’n kop je niet aanstaat. Dat had ik bijvoorbeeld niet bij een Luuk, Lang of Dest. Combineer dan de uitstraling van zo’n Wijndal met z’n choke-prestaties op topniveau en m’n oordeel is klaar.
  • These users thanked the author Asterix for the post (total 2):
    De RealistR.Manco
    Ich liebe gegenpressung
    Balinho
    Internationale topspeler

PSVAchterhoek wrote: 04 Aug 2024, 09:55 Is het al zeker dat Wijndal komt dan?
    Verre van. Is voorspeld in een post door Smell Rock die gisteren ook stelde dat Sepp vs Berg woensdag in Eindhoven tekent. Dat laatste werd vervolgens door Armada bevestigd. Verhaal Wijndal dan weer niet.

Dat is, wanneer ik niets gemist heb, de tussenstand.
    Ontbijtkoek
    International
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

TomPSV wrote: 04 Aug 2024, 09:38
    Is dit niet die knakker van Fc Update?
    ShovingNE2
    Site Admin

Wat het verhaal Wijndal ongeloofwaardig maakt is dat we hem van Ajax kopen voor 2 miljoen. Dat zou een boekhoudkundig verlies betekenen van 4 miljoen ineens.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    loginnaam
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Het Kanon
    Internationale topspeler

O Goleiro Grande wrote: 04 Aug 2024, 06:51

Ik zou hierop kunnen vragen wat Dest, Lang en Bosz met de kwaliteit van Wijndal te maken hebben, maar dat is een beetje flauw. Niettemin is het wel doelredeneren wat je doet: ‘omdat de meesten Dest, Lang en Bosz verkeerd beoordelen, zal dat met Wijndal ook zo zijn.’ Vul op de plaatsen van genoemde drie eens Philippe Max, Armindo Bruma, Timo Baumgartl of Adam Maher, dan is je pleidooi toch wat minder krachtig.

Punt is dat zo’n constatering achteraf geen basis biedt om vooraf toekomstige spelers beter op waarde te kunnen schatten. Niet in de laatste plaats omdat het andere spelers zijn. Met Dest, Lang en Bosz als argument kun je van elke drol wel een taartje maken. Is Mats Deijl niet een heel onderschatte verdediger die bij PSV niet zou misstaan??
    Ajax spelers of spelers met een ajax achtergrond worden standaard naar beneden gepraat, dat is een gegeven.
    Wijndal was ook slecht bij FC Antwerp en bij Oranje.
    Trixm
    Vedette

Het Kanon wrote: 04 Aug 2024, 10:06

Ajax spelers of spelers met een ajax achtergrond worden standaard naar beneden gepraat, dat is een gegeven.
    Wijndal was ook slecht bij FC Antwerp en bij Oranje.
    Bij antwerp ook een goede periode gehad, net als bij az waar hij international is geworden.
    Saibari is underrated.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

ShovingNE2 wrote: 04 Aug 2024, 10:06 Wat het verhaal Wijndal ongeloofwaardig maakt is dat we hem van Ajax kopen voor 2 miljoen. Dat zou een boekhoudkundig verlies betekenen van 4 miljoen ineens.
    Ja, want je kan daar louter geloofwaardig, weldoordacht en logisch beleid verwachten.
    PSVTOPOss
    Vaste waarde in elftal

Ik zou Wijndal ook een rare keuze vinden, maar als er iemand iets kan maken van hem dan is het Bosz wel.
    En Earnie en Brands weten met Wijndal wel wat ze in huis halen, dus ik heb er wel vertrouwen in dat als ze die stap zetten, dat er dan goed over nagedacht is.
  • These users thanked the author PSVTOPOss for the post (total 2):
    DeefPeefCaptain(C)
    Post Reply