Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Madueke
Legende

ComeOnPSV wrote: 04 Aug 2024, 12:20 Milan van Ewijk

#Bewaarpost
Lijkt me niet, die is veel aanvallender ingesteld dan Teze en verdedigend veel kwetsbaarder. Ligt er ook een beetje aan wie de nieuwe linksback gaat worden, maar 2 van die roadrunners op de backs die de achterlijn van de tegenstander halen is zelfs voor Bosz te kwetsbaar.
Last edited by Madueke on 04 Aug 2024, 12:31, edited 1 time in total.
Søren
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij is het qua wisselingen, aantallen transfers, interesse in spelers, een vrij reguliere window tot nu toe.
Begrijp de paniek dan ook niet zo.
Het enige wat anders is dan andere jaren is dat je op 2 posities (LCV en LB) opeens met 4 geblesseerden zit (Dest, Boscagli, Mauro jr, Obispo).
Dat is vooral pech, maar zorgt nu wel voor een wat vertekend beeld.

Wat je PSV wel zou kunnen verwijten is dat ze maar blijven vasthouden aan spelers (van de basisgroep van 16) die chronisch geblesseerd zijn (Mauro jr en Obispo), en daar nu de rekening voor gepresenteerd krijgt.
Als je met een kern van 16 wil werken moeten dat wel 16 gasten zijn die normaliter gewoon fit zijn.
Bij PSV is de groep blessuregevoeligen gewoon te groot (Obispo , Mauro jr, Lang, Lozano, Saibari).
Prima als je een kern hebt van 25 spelers, maar als je met een kern van 16 wil werken moet blessuregevoeligheid een belangrijk criterium zijn als je gaat scouten.
Wat mij betreft had er dus vooral doorgeselecteerd moeten worden op Mauro jr en Obispo.
  • These users thanked the author Søren for the post (total 2):
    ShovingNE229.04.2007
    Teletubby
    Nationale topspeler

Mocht Sepp woensdag al gepresenteerd worden dan staat hij er toch gegarandeerd in tegen RKC? Als je tegen RKC niet kan winnen met Oppergard (Wijndal), Schouten, Sepp, Flamingo dan kan je beter stoppen.

Sepp binnen hengelen en serieus werk maken van een links en rechtsback.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

trouwepsvfan wrote: 04 Aug 2024, 10:55Edit: en begin vooral niet over kutsmoezen dat de transfermarkt nog heel lang open is. We hebben vorig seizoen met Feyenoord gezien dat je juist in die eerste paar potjes tegen zeperds tegen kleine clubs aan kan lopen, waardoor je het hele seizoen achter de feiten aanloopt.

Het kan nooit zo zijn dat PSV in de eerste wedstrijd met een verdediging speelt die bestaat uit Oppegard, Dams, van de Blaak en Flamingo. Nooit.
    Ik ben het in essentie niet met je oneens, maar het is niet eens zozeer een kutsmoes, het is gewoon hoe het werkt. Stewart heeft drie maanden geleden verteld over hoe de transfermarkt zou werken en dat is precies wat we nu zien. Het zit nou eenmaal muurvast en pas in de laatste weken gaat het wat loskomen, en dat merk je nu terug in de praktijk. Verder vind ik het Feyenoord-argument dat ik hier heel vaak langs zie komen erg pover. Het is niet leuk om aan het begin punten te verliezen, maar de reden dat zij het hele seizoen achter de feiten aanliepen is niet vanwege dat puntverlies, maar omdat PSV helemaal niks liet liggen en de hele competitie op een hoopje speelde. We hebben 91 punten gehaald, terwijl Feyenoord ten opzichte van hun eigen kampioenschap meer punten haalde, meer goals scoorde en minder incasseerde. Zulke scenario's komen zelden voor en daar zou je dus ook geen beleid op moeten maken. Dat is gewoon niet duurzaam.

Ik vind het vooral klote dat we al jarenlang zien dat de defensie niet van topniveau is en dat we maar blijven doorgaan met spelers die het niet beter maken. Op nationaal niveau kun je ermee wegkomen, maar we zien vooral Europees dat we onszelf ermee in de voet schieten. Ik vind het dan moeilijk te verteren dat we deze zomer niet adequaat doorpakken, maar het bij Flamingo houden en hopen dat Sepp erbij komt, terwijl allerlei gasten kortlopende contracten hebben of niet goed genoeg zijn. Dat je de competitie dan zou kunnen of moeten beginnen met de defensie die jij hierboven schetst, dat is deels pech, maar voor een ander deel roept PSV het ook over zichzelf af. En dat komt niet omdat de transfermarkt muurvast zitten, maar omdat we al jarenlang (!) weigeren fatsoenlijk te investeren in die defensie.

Maar goed, geluk bij een ongeluk: we hebben een aanvallend ingestelde coach, een leger aan aanvallende topspelers en een ingespeeld team. Schouten kan eventueel nog achterin, vd Berg lijkt eraan te komen en Boscagli ligt er ook geen maanden uit met een hamstringblessure. Wat dat betreft zit ik in elk geval niet in de paniekmodus voor wedstrijden tegen RKC, Heracles, Almere en Go Ahead Eagles. We hebben een tijdje geleden gezien hoe groot het verschil in niveau was, ik verwacht niet dat dat als sneeuw voor de zon verdwenen is. Maar er moet wel wat gaan gebeuren, ja.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 4):
    SensationDE MADERA 76JuanchoGrasmat
    Het Kanon
    Internationale topspeler

PSV is nu juist wel aan het investeren in de defensie. Flamingo 9 m, Sepp 15 m, Dest 8-10 m (doorverkoop percentage). Helaas pech met de blessures van Mauro, Obispo en Boscagli.
  • These users thanked the author Het Kanon for the post (total 6):
    Leeuwarden1964SensationTijnpsvgoudaRIONumber 8 On Tour
    danko-lazovic
    Meervoudig international

Ykhim wrote: 04 Aug 2024, 12:32Verder vind ik het Feyenoord-argument dat ik hier heel vaak langs zie komen erg pover. Het is niet leuk om aan het begin punten te verliezen, maar de reden dat zij het hele seizoen achter de feiten aanliepen is niet vanwege dat puntverlies, maar omdat PSV helemaal niks liet liggen en de hele competitie op een hoopje speelde.
    Maar dan lopen ze toch juist vanaf het begin achter de feiten aan omdat zij puntverlies hebben geleden in de eerste twee wedstrijden? De 7 wedstrijden daarna won Feyenoord ook gewoon. Feyenoord verloor punten thuis tegen Fortuna en uit tegen Sparta. Dan heb je het dus gewoon aan jezelf te wijten dat je na 2 speelronde al 4(!) punten achterstand hebt. Op dat moment was er toch nog niet de kennis dat PSV met 91 punten ging eindigen. Het is een open deur, maar als je vanaf het begin eigenlijk al achter de feiten aanloopt wordt het seizoen gewoon een stuk moeilijker. Daar hoort een goed begin bij dus.
    Chucky
    Vedette

Ykhim wrote: 04 Aug 2024, 12:32Verder vind ik het Feyenoord-argument dat ik hier heel vaak langs zie komen erg pover. Het is niet leuk om aan het begin punten te verliezen, maar de reden dat zij het hele seizoen achter de feiten aanliepen is niet vanwege dat puntverlies, maar omdat PSV helemaal niks liet liggen en de hele competitie op een hoopje speelde.
    Wie zegt dat wij die eerste 17 wedstrijden ook hadden gewonnen als Feyenoord die eerste 2 potten níét gelijk hadden gespeeld? Kan zomaar zijn dat juist dat puntverlies in Rotterdam aan het begin voor een enorme boost zorgde bij PSV, je weet het niet. Het is in ieder geval altijd zeer belangrijk - maar niet cruciaal - de competitie goed te beginnen om direct in een flow te geraken.
    Massimo
    Legende

Geen één ploeg is in het begin van de competitie klaar. Feyenoord die ik als grootste concurrent zie komend seizoen is ook verre van klaar en daar gaat ook nog een boel gebeuren. Vorig seizoen kreeg PSV de eerste wedstrijden tegen FC Utrecht en Vitesse een behoorlijk aantal grote kansen tegen. Had ook zomaar anders kunnen aflopen.

Het risico op puntverlies in augustus is mijns inziens voor clubs groter doordat de transferwindow volop bezig is, de teams niet compleet zijn en de halve selectie in meerdere of mindere mate met transferperikelen bezig zijn.
  • These users thanked the author Massimo for the post:
    Dutch Cowboy
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    PSV begint alleen met een pretprogramma, dus dat is een behoorlijk voordeel.
  • These users thanked the author deninho32 for the post:
    Grasmat
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Asterix
    Meervoudig international

deninho32 wrote: 04 Aug 2024, 13:02 PSV begint alleen met een pretprogramma, dus dat is een behoorlijk voordeel.
    https://www.vandaaginside.nl/artikelen/ ... ie-inspeel
    Ich liebe gegenpressung
    ruuddevil
    Legende

ShovingNE2 wrote: 04 Aug 2024, 10:52 Earnie heeft niet zitten slapen. Bullshit. Teze had geen interesse in een nieuw contract. Onder Ruud wilde hij geen rechtsback meer spelen. Pas onder Bosz kreeg hij het naar zijn zin op die positie.

Maar je kan maar iemand volstrekt random de schuld geven natuurlijk.
    Ik heb weinig zin om nu te gaan zeiken, maar het is natuurlijk niet handig dat we vlak voor de start van het seizoen 3 verdedigers van niveau hebben waarvan er 2 nog maar 1 jaar contract hebben. Na afgelopen seizoen verdient Earnie het vertrouwen dat hij weet wat hij doet, maar ik maak me wel enigszins zorgen over de verdediging.
    Hatseflats
    Vedette

ruuddevil wrote: 04 Aug 2024, 13:03
    ShovingNE2 wrote: 04 Aug 2024, 10:52 Earnie heeft niet zitten slapen. Bullshit. Teze had geen interesse in een nieuw contract. Onder Ruud wilde hij geen rechtsback meer spelen. Pas onder Bosz kreeg hij het naar zijn zin op die positie.

Ik heb weinig zin om nu te gaan zeiken, maar het is natuurlijk niet handig dat we vlak voor de start van het seizoen 3 verdedigers van niveau hebben waarvan er 2 nog maar 1 jaar contract hebben. Na afgelopen seizoen verdient Earnie het vertrouwen dat hij weet wat hij doet, maar ik maak me wel enigszins zorgen over de verdediging.
    Tsja..
    Brael
    Vedette

Søren wrote: 04 Aug 2024, 12:31 Volgens mij is het qua wisselingen, aantallen transfers, interesse in spelers, een vrij reguliere window tot nu toe.
    Begrijp de paniek dan ook niet zo.
    Het enige wat anders is dan andere jaren is dat je op 2 posities (LCV en LB) opeens met 4 geblesseerden zit (Dest, Boscagli, Mauro jr, Obispo).
    Dat is vooral pech, maar zorgt nu wel voor een wat vertekend beeld.

Wat je PSV wel zou kunnen verwijten is dat ze maar blijven vasthouden aan spelers (van de basisgroep van 16) die chronisch geblesseerd zijn (Mauro jr en Obispo), en daar nu de rekening voor gepresenteerd krijgt.
    Hier wel mee eens. Kleine nuance is dat je niet "opeens" met 4 geblesseerden zit. Van Dest was namelijk al lang bekend dat hij geblesseerd was.
    Boscagli, Mauro en Obispo zijn wel nieuwe blessures, maar gezien hun verleden ook geen totale verrassingen in onze lappenmand.
    Massimo
    Legende

Mauro en Obsipo niet, Boscagli wel.
    danko-lazovic
    Meervoudig international

Telegraaf meldt 12 miljoen
    danko-lazovic
    Meervoudig international

danko-lazovic
    Meervoudig international

deninho32 wrote: 04 Aug 2024, 13:02 PSV begint alleen met een pretprogramma, dus dat is een behoorlijk voordeel.
    Nog belangrijker om daar dus geen punten te verliezen. Om de vergelijking nog maar een keer te maken. Feyenoord verloor punten thuis tegen Fortuna en uit tegen Sparta. Loop je meteen achter de feiten aan.
    XaviS7mons
    Vaste waarde in elftal

danko-lazovic wrote: 04 Aug 2024, 13:13

Hij wil zelf per se de stap maken staat erin, alleen hebben wij dan een gigantisch probleem
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Opzicht geen verkeerd bedrag voor een speler met nog maar één jaar contract. Het is alleen jammer dat deze Teze toch wel richting de 20 miljoen had kunnen opleveren als hij nog meerdere jaren vast zou liggen.
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

XaviS7mons wrote: 04 Aug 2024, 13:15
    danko-lazovic wrote: 04 Aug 2024, 13:13

Hij wil zelf per se de stap maken staat erin, alleen hebben wij dan een gigantisch probleem
    Wel erg tegenstrijdig met de uitspraken dat hij sowieso zou blijven. Toch jammer als voetballers dit doen.
    PsvBmg
    Vaste waarde in elftal

12 miljoen is heel veel geld voor een eenjarig contract, bijtekenen direct of vertrekken.
    Ze hebben echt wel een lijstje klaar.

Karsdorp en Tete hoeven van mij niet direct, maar van die 12 extra miljoen kan je iig vd Berg overmorgen al presenteren, van Aanholt transfervrij binnen hengelen en een rechtsback
    Teletubby
    Nationale topspeler

Vanthaman18 wrote: 04 Aug 2024, 13:16
    XaviS7mons wrote: 04 Aug 2024, 13:15

Wel erg tegenstrijdig met de uitspraken dat hij sowieso zou blijven. Toch jammer als voetballers dit doen.
    Daarom moet je ook nooit woorden van voetballers geloven en moeten voetballers dit ook niet zeggen. Als ik ergens 20 jaar werk maar ik kan het dubbele verdienen ergens anders dan ben ik ook weg. Teze zag zijn nieuwe salarisstrookje en zei "Waar moet ik tekenen?"
    Chucky
    Vedette

Earnie heeft deze situatie compleet zelf in de hand gewerkt door:
    1) Het aantal aflopende contracten (Sambo, Ramalho)
    2) Het aantal kortlopende contracten (Teze, Boscagli)
    3) Het aantal huurspelers (PvA, ABK)
    4) Het niet anticiperen op geblesseerde/blessuregevoelige spelers (Dest, Obispo, Mauro)

Vorig jaar kon je dus al zien aankomen dat er geen continuïteit in de verdediging zat, er lag immers niemand meer voor langere tijd vast waar we op konden bouwen. Zitten slapen vind ik zwaar uitgedrukt, maar dit is wel gewoon slecht gemanaged.
  • These users thanked the author Chucky for the post (total 2):
    BarryBanaanruuddevil
    ShovingNE2
    Site Admin

ruuddevil wrote: 04 Aug 2024, 13:03Ik heb weinig zin om nu te gaan zeiken, maar het is natuurlijk niet handig dat we vlak voor de start van het seizoen 3 verdedigers van niveau hebben waarvan er 2 nog maar 1 jaar contract hebben. Na afgelopen seizoen verdient Earnie het vertrouwen dat hij weet wat hij doet, maar ik maak me wel enigszins zorgen over de verdediging.
    Het is zeker niet handig. Maar dat wil niet zeggen dat Stewart daar iets aan kan doen. Dat Boscagli en Teze en Benitez nog 1 jaar hebben is vervelend. Maar ook vanuit de spelers bezien niet raar. Veerman is men al vanaf oktober mee bezig. Dat is de eerste berichtgeving meen ik, dus waarschijnlijk al bijna een jaar. Wat doe je eraan?
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Maria-Franciscus
    Jeugdspeler

Ik denk dat Stewart prima weet waar hij mee bezig is. Omdat er nog geen breedte versterkingen binnen zijn, heeft ie een betere positie aan de onderhandelingstafel. Daarnaast is een nieuwe back makkelijker te verleiden als de positie daadwerkelijk vacant is. Dat er daarmee een kans is dat je wat moet improviseren tegen RKC, so be it. Als daar je kampioenschap van afhangt, is er iets anders niet aan de haak geweest.
  • These users thanked the author Maria-Franciscus for the post (total 5):
    GrasmatStandbeeldArdbegpsvgoudaTomV23
    Post Reply