Jordan Teze

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Je kan als speler ook gewoon eens toe zijn aan een nieuw avontuur. Nieuwe uitdagingen, prikkels. Welke club en land dat dan ook is, kan me in geval Teze wel voorstellen dat hij nu op dat punt zit. Qua timing met het ijzersterke seizoen achter de rug is natuurlijk ook top. En PSV zal wel moeten als hij niet wil bijtekenen. Dan is er maar 1 uitweg: verkopen voor een heel goed bedrag en zorgen dat je lijstjes op orde zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Brael
Vedette

slowflow wrote: 04 Aug 2024, 12:22
Brael wrote: 04 Aug 2024, 12:19 Dus omdat jij het stadion sfeerloos vindt, is het geen mooie stap voor een voetballer?

Je speelt in een (iets) zwaardere competitie dan de Eredivisie, je speelt CL, je verdient beter dan bij PSV en je woont ook nog eens prachtig, in een heerlijke omgeving en een geweldig klimaat. Nee, niet alles zal beter zijn dan bij PSV (zoals de sfeer op de tribune inderdaad), en het is ook geen Real Madrid, maar even los van het sentiment -een sentiment dat wellicht bij Teze nog wel mee kan spelen trouwens- is Monaco natuurlijk een hartstikke mooie stap voor een voetballer die de absolute top nooit gaat halen.
Superlatieven tekort voor het geweldige Monaco. Sorry, ben er een aantal keer geweest, maar vind het he le maal niks. Zien en gezien worden. Zoals ik al vaker zeg hierboven, smaken verschillen, maar ik vind het echt eerder een stap opzij dan een stap omhoog.
Maar je kijkt vooral van wat jij ervan vindt, niet wat een voetballer ervan zou vinden. Dat hij daar in een sterkere competitie speelt en het dubbele gaat verdienen, lijkt bij jou minder belangrijk dan dat jij het stadion sfeerloos vindt en de stad Monaco niks vindt.

Maar inderdaad, een enorme stap omhoog is het niet. Een klein stapje omhoog wel, in de zin van een betere competitie en financieel waarschijnlijk een dikke verbetering. En een klein stapje omhoog, dat is perfect wat bij Teze past. Real Madrid of Manchester City zullen niet voor hem komen, clubs als PSV of Monaco zullen ongeveer zijn plafond zijn, schat ik zo in.
  • These users thanked the author Brael for the post:
    Standbeeld
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik snap niet dat Teze naar Monaco wil. Dat is toch een zondag 5e-klasse bier-en-bitterballen team?
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    RIO
    Tomm
    Vedette

Small club. Nul ziel, traditie of beleving bij dat zwaar overrated dwergstaat clubke. Bijtekenen, lekker hier blijven en dan volgend jaar naar een mooie club.
    slowflow
    Basisspeler

Brael wrote: 04 Aug 2024, 12:29
    Superlatieven tekort voor het geweldige Monaco. Sorry, ben er een aantal keer geweest, maar vind het he le maal niks. Zien en gezien worden. Zoals ik al vaker zeg hierboven, smaken verschillen, maar ik vind het echt eerder een stap opzij dan een stap omhoog.
    Maar je kijkt vooral van wat jij ervan vindt, niet wat een voetballer ervan zou vinden. Dat hij daar in een sterkere competitie speelt en het dubbele gaat verdienen, lijkt bij jou minder belangrijk dan dat jij het stadion sfeerloos vindt en de stad Monaco niks vindt.

Maar inderdaad, een enorme stap omhoog is het niet. Een klein stapje omhoog wel, in de zin van een betere competitie en financieel waarschijnlijk een dikke verbetering. En een klein stapje omhoog, dat is perfect wat bij Teze past. Real Madrid of Manchester City zullen niet voor hem komen, clubs als PSV of Monaco zullen ongeveer zijn plafond zijn, schat ik zo in.
    Huh, maar dat doet toch iedereen hier? Iedereen geeft zijn/haar mening vanuit zijn/haar eigen perspectief. Jullie vinden Monaco een geweldige omgeving, ik vind het allemaal heel erg meevallen. Financieel, zeker een grote stap, maar sportief zou ik het niet helemaal begrijpen. Ik denk dat Teze ook goed zou passen bij een mooie Premier League subtopper, dat zou ik dan weer een veel mooiere stap vinden.
    Madueke
    Legende

Teze is binnekort weg, dat lijkt me duidelijk ondertussen. Wel benieuwd naar de reconstructie die Rik ongetwijfeld probeert te maken, hoe het binnen één week gaat van 'ik sta op de teamfoto' naar een transfer naar AS Monaco.
  • These users thanked the author Madueke for the post:
    Noudke
    slowflow
    Basisspeler

Brael Maar ik sluit graag af, want deze discussie is in zekere zin zinloos. Zoals jij al zegt, het gaat erom wat Teze wilt en aantrekkelijk vindt aan een club, niet wat wij vinden.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Brael wrote: 04 Aug 2024, 12:19 Dus omdat jij het stadion sfeerloos vindt, is het geen mooie stap voor een voetballer?

Je speelt in een (iets) zwaardere competitie dan de Eredivisie, je speelt CL, je verdient beter dan bij PSV en je woont ook nog eens prachtig, in een heerlijke omgeving en een geweldig klimaat. Nee, niet alles zal beter zijn dan bij PSV (zoals de sfeer op de tribune inderdaad), en het is ook geen Real Madrid, maar even los van het sentiment -een sentiment dat wellicht bij Teze nog wel mee kan spelen trouwens- is Monaco natuurlijk een hartstikke mooie stap voor een voetballer die de absolute top nooit gaat halen.
    Wie zegt dat ie daadwerkelijk in Monaco gaat wonen? Wie weet gaat ie wel commuten vanuit Nice of andere omliggende plaats.
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Brael
    Vedette

slowflow wrote: 04 Aug 2024, 12:34
    Brael wrote: 04 Aug 2024, 12:29 Maar je kijkt vooral van wat jij ervan vindt, niet wat een voetballer ervan zou vinden. Dat hij daar in een sterkere competitie speelt en het dubbele gaat verdienen, lijkt bij jou minder belangrijk dan dat jij het stadion sfeerloos vindt en de stad Monaco niks vindt.

Huh, maar dat doet toch iedereen hier? Iedereen geeft zijn/haar mening vanuit zijn/haar eigen perspectief. Jullie vinden Monaco een geweldige omgeving, ik vind het allemaal heel erg meevallen. Financieel, zeker een grote stap, maar sportief zou ik het niet helemaal begrijpen. Ik denk dat Teze ook goed zou passen bij een mooie Premier League subtopper, dat zou ik dan weer een veel mooiere stap vinden.
    Mwah, ik had het idee dat jij heel erg vanuit je eigen perspectief keek en dat op Teze plakte, waar anderen juist proberen in te schatten wat voor Teze relevant is.
    Zo'n sfeerloos stadion bijvoorbeeld. Voor supporters vaak het enige dat je ziet van een club, en hét criterium waar ze ontzettend veel op baseren. Voor spelers is het een veld waar ze elke 2 weken 2 uur verblijven. Die andere 75 uur in die 2 weken, verblijven ze ergens anders. Dat is een heel ander perspectief.

Over die Premier League subtopper ben ik het wel eens, op sportief vlak tenminste. Maar dan is de vraag of je liever met je gezinnetje in zuid Frankrijk woont, of in een grauwe Engelse industriestad.
    Josef Dettelbacher wrote: 04 Aug 2024, 12:41 Wie zegt dat ie daadwerkelijk in Monaco gaat wonen? Wie weet gaat ie wel commuten vanuit Nice of andere omliggende plaats.
    Ik denk dat hij de belastingtarieven in beide plekken eerst eens goed bekijkt.
    Last edited by Brael on 04 Aug 2024, 12:45, edited 1 time in total.
    slowflow
    Basisspeler

Josef Dettelbacher wrote: 04 Aug 2024, 12:41
    Wie zegt dat ie daadwerkelijk in Monaco gaat wonen? Wie weet gaat ie wel commuten vanuit Nice of andere omliggende plaats.
    Ja nee joh kan allemaal, maar deze discussie is gestrand op een plek die er totaal niet meer toe doet. We zien het wel :)
    Het Kanon
    Internationale topspeler

Madueke wrote: 04 Aug 2024, 12:35 Teze is binnekort weg, dat lijkt me duidelijk ondertussen. Wel benieuwd naar de reconstructie die Rik ongetwijfeld probeert te maken, hoe het binnen één week gaat van 'ik sta op de teamfoto' naar een transfer naar AS Monaco.
    Teze heeft als jongen van de club een contractverlenging afgehouden tot nu toe. Dat geeft wel aan dat hij zijn kansen open wil houden.

Monaco speelt in een sfeerarm stadion, maar het is een gerenommeerde club in Europa en het geld is goed.
    Massimo
    Legende

Onderschat vooral dat laatste niet. Bij PSV wordt het geld ook steeds beter en daardoor kan PSV betere spelers aantrekken dan een paar jaar geleden of ze nog een jaar langer in Eindhoven houden, maar er is een moment dat spelers alsnog vertrekken.

Een jaar geleden was 98% op dit forum er van overtuigd, inclusief mijzelf, dat Teze niet meer rechtsback moest gaan staan en over zijn positie centraal waren er ook twijfels. Bosz heeft in 1 seizoen van Teze een veel betere en meer waardevolle speler weten te maken en dat geeft het vertrouwen dat hij wederom spelers beter gaat maken dit seizoen.
    Andman
    Jeugdinternational
    Favoriete speler: Ruud Van Nistelrooy

Dat Teze naar Frankrijk gaat is logisch. In een interview bij Ziggo Sport zei hij dat in zijn jeugd zijn ouders naar Frankrijk zouden verhuizen, maar toen Teze voor PSV koos in de jeugdopleiding zijn ze gebleven, en nu wonen ze in België. In het interview zei Teze ook dat hij in het verleden gesprekken met PSG had. Verder heeft AS Monaco vele jonge van Afrikaanse afkomstige spelers. Heeft aflopend contract. Voor 10 miljoen met nog maar 10 maanden in het contract te gaan is gewoon good business.
    Hatseflats
    Vedette

Zou het ontzettend zonde vinden als ie gaat, maar ook hij is zeker vervangbaar.
    Benieuwd wie er in zijn plaats zal komen als ie daadwerkelijk gaat.
    Remontada
    Veelbelovend talent

Ik vind 10 miljoen voor Teze geen good business
    Madueke
    Legende

Remontada wrote: 04 Aug 2024, 13:01 Ik vind 10 miljoen voor Teze geen good business
    Ik vind het een heel aardig openingsbod voor een speler met nog één jaar contract. Kan Atletico Madrid nog wat van leren.
  • These users thanked the author Madueke for the post:
    Grasmat
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

slowflow wrote: 04 Aug 2024, 12:44

Ja nee joh kan allemaal, maar deze discussie is gestrand op een plek die er totaal niet meer toe doet. We zien het wel :)
    Als je in Monaco woont hoef je natuurlijk wel 0% belasting te betalen.
    AddoCultheld
    Internationale topspeler

Madueke wrote: 04 Aug 2024, 12:35 Teze is binnekort weg, dat lijkt me duidelijk ondertussen. Wel benieuwd naar de reconstructie die Rik ongetwijfeld probeert te maken, hoe het binnen één week gaat van 'ik sta op de teamfoto' naar een transfer naar AS Monaco.
    Ach, hij zou ook (net als Shoving) een tattoo nemen. Allebei ook niks van gekomen. Dan moet je niks beloven als je het ook niet waarmaakt.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Remontada wrote: 04 Aug 2024, 13:01 Ik vind 10 miljoen voor Teze geen good business
    Goed dan dat het om meer dan 10 miljoen gaat.
    Andman
    Jeugdinternational
    Favoriete speler: Ruud Van Nistelrooy

Voor een aflopend contract wel. Als hij nog twee jaar had dan was het een ander verhaal geweest. Zelfde als met die Sucic, ook een speler die veel meer waard is, maar als de speler niet wil verlengen en je wilt nog wat aan hem verdienen is een transfer voor zijn contract afloopt de enige optie.
    Madueke
    Legende

AddoCultheld wrote: 04 Aug 2024, 13:06
    Ach, hij zou ook (net als Shoving) een tattoo nemen. Allebei ook niks van gekomen. Dan moet je niks beloven als je het ook niet waarmaakt.
    Hij had gewoon vorige week politiek correct kunnen zeggen dat PSV een mooie club is, maar dat hij de ambitie heeft om een transfer te maken. Iets wat iedereen eigenlijk al een hele tijd ziet aankomen, tot hij dus ineens zei dat hij sowieso op de teamfoto zou staan.

Niet dat we het nu zo dramatisch moeten maken, maar het lijkt er nu op alsof er afgelopen week een concept contractverlenging door de shredder is gegaan.
    Eindhovenvoetbal
    Internationale topspeler

Wie zegt dat ie daadwerkelijk in Monaco gaat wonen?
    Ik. Dat scheelt 45% belasting namelijk.
    Hatseflats
    Vedette

12 mil dus.
    danko-lazovic
    Meervoudig international

Telegraaf:
    Bronnen rond PSV geven aan, dat Teze intern heeft aangegeven, dat hij de lucratieve stap naar de Franse topclub per se wil maken. De afgelopen dagen was er intensief overleg daarover tussen PSV, AS Monaco en Ali Dursun, de zakelijk begeleider van Teze.
    AS Monaco heeft een veel beter bod neergelegd voor Teze. De Franse topclub is bereid om circa 12 miljoen euro neer te tellen voor de PSV’er en hoewel dat een bedrag is dat moeilijk te weigeren lijkt voor een speler met nog maar een eenjarig contract, zit de Brabantse club vooralsnog een stuk hoger in de boom. De Eindhovenaren zouden denken aan een transfersom van 15 miljoen euro.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Dan zal die Ali Dursun wel gelekt hebben naar die knakker bij Soccernews om de druk richting PSV op te voeren.
    Post Reply