Daarnaast zijn je flankflitsers ook belangrijk. Als je met Lang naar binnen speelt dan moet je ook diepte op links hebben. En als je op rechts een Bakayoko hebt dan hoef je geen back die erover heen dendert.
Ik weet niet hoe comfortabel Bosz is met Oppegard, vd Blaak en dat soort artiesten als backup. Als hij denkt dat die daarvoor te kort komen dan moet je naast Sepp nog 2 backs en een extra CV hebben denk ik.
RB Aankoop - Flamingo - Mauro
RCV Sepp - Flamingo - Aankoop
LCV Boscagli - Flamingo - Obispo
LB Aankoop - Mauro - Oppegard
Transferwindow 2024/25
- Armada
- Internationale topspeler
Ik vond afgelopen jaar over rechts te weinig van de door jou beschreven dynamiek te bespeuren.11 Tinus wrote: ↑04 Aug 2024, 16:29 Daarnaast zijn je flankflitsers ook belangrijk. Als je met Lang naar binnen speelt dan moet je ook diepte op links hebben. En als je op rechts een Bakayoko hebt dan hoef je geen back die erover heen dendert.
Ik weet niet hoe comfortabel Bosz is met Oppegard, vd Blaak en dat soort artiesten als backup. Als hij denkt dat die daarvoor te kort komen dan moet je naast Sepp nog 2 backs en een extra CV hebben denk ik.
Teze heeft een geweldige voorzet vanuit de 16-20 meter. Maar de diepte minder.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Afgelopen winter was het moment om alvast IETS te doen. Contractsituatie was zorgelijk, niveau van Ramalho was zorgelijk, Schouten moest telkens opdraven als CV, er was echt wel wat geld als het goed is en je had een speler kunnen halen die je nu ook nodig gaat hebben. En wellicht had het ook een speler kunnen zijn die een half jaartje bij Jong had kunnen spelen. Obispo kon zelfs weg maar mocht niet van PSV als ik het goed heb begrepen. Dat was de kans geweest om door te selecteren. En de zomer ervoor kies je weer voor 3 huurspelers ipv een koopspeler.Tijn wrote: ↑04 Aug 2024, 16:27Te weinig gedaan in 3 jaar tijd is ook wel makkelijk gezegd.11 Tinus wrote: ↑04 Aug 2024, 11:41
Nee dat is niet wat ik zeg. Ik weet hoe dynamisch de transfermarkt is en ik weet de rol van PSV in die markt. Je kunt nooit helemaal voorbereid zijn op alles.
Maar het is nu complex geworden, complexer dan nodig in mijn ogen, omdat je jezelf te afhankelijk hebt gemaakt. Te afhankelijk van blessures omdat je de aantallen niet op orde hebt. Te afhankelijk van de kortlopende contracten omdat je te weinig hebt gedaan in 3 jaar tijd. Het is een optelsom en een stuk pech. Maar het is niet de schuld van de markt dat we nu even een Femke Bol achtige eindsprint eruit moeten tuffen.
Boscagli, Mauro en Obispo hebben blessures gehad.
Teze heeft de afgelopen jaren ook niet continu zijn potentie laten zien, mede door de trainers die we hadden.
Je kan niet zomaar spelers blijven toevoegen, dus in de verdediging zaten we de afgelopen jaren wat klem ook qua afschrijvingen.
We hadden nog niet de financiën om flink te investeren en andere verdedigers halen betekent ook afschrijven op Boscagli en Teze, die nu weer veel waard zijn.
Volgens het Dagblad van het Noorden heeft PSV zelfs een bod op Blokzijl uitgebracht dus de behoefte was er blijkbaar wel. En in de zomer ook met ruim 3 miljoen voor Beelen.
- Juancho
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Je hebt het zelf over een natuurlijke back. Wat denk je dat er gebeurt als je 2 halve aanvallers ala Dest op de beide back posities hebt staan? Over natuurlijk gesproken...Armada wrote: ↑04 Aug 2024, 15:17Als je met twee backs tegelijk hoog gaat staan snap ik je opmerking. Dat moet je dus ook niet doen.Juancho wrote: ↑04 Aug 2024, 15:04 Je gaat totaal anders spelen @Armada .dat snap jij toch ook wel. Met 2x een Dest op de backs kom je achterin al snel in ondertal. Of Bosz moet iets bedenken met een inzakkende Schouten maar dat heeft natuurlijk ook weer gevolgen.
Als Teze gaat zal PSV heel slim moeten kijken en handelen met oog op dit seizoen EN het seizoen daarop als Dest weer helemaal terug is.
Gelukkig, en tegelijkertijd heel slecht, heeft PSV meer dan 1 back nodig. Gaat Teze, moeten er eigenlijk minimaal 2 aangekocht worden. Liefst nog een 3de die je evt kan huren.
Terug naar de tekentafel dus.
En dat kan wel maar dan kom je eerder uit op een 5mans verdediging. Of beter gezegd, 3man want die 2 aan de zijkant zijn constant onderweg.
En dat is dus heel anders voetballen en in dat kader vind ik wel dat je de rol van Teze wat onderschat. Die is juist super compleet.
Last edited by Juancho on 04 Aug 2024, 16:42, edited 2 times in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Meervoudig international
LB huur lijkt me prima ter overbrugging Dest situatie.
CV is een huurspeler ook prima als opvulling (of een talent).
RB inderdaad kopen indien Teze vertrekt.
Die huurspelers komen eind augustus nog wel.
Focus voor nu op Sepp en vervanger Teze.
- 11 Tinus
- Legende
Waarom zo op Dest focussen? Die kan links en rechts en wat is er nou fijner als je straks 3 backs onder contract hebt voor de langere termijn die in elke willekeurige samenstelling kunnen spelen? Dan spelen ze alle 3 minimaal 35 wedstrijden. Dan kun je daarachter wat jonge jongens erbij nemen.
- Armada
Laat maar. Ik weet niet wat het is maar wij gaan elkaar niet begrijpen. Laat duidelijk zijn dat ik het niet met je eens bent over wat je bij mij in de mond legt, maar we (op onderdelen) wellicht het meer eens zijn dan jij denkt.Juancho wrote: ↑04 Aug 2024, 16:40Je hebt het zelf over een natuurlijke back. Wat denk je dat er gebeurt als je 2 halve aanvallers ala Dest op de beide back posities hebt staan? Over natuurlijk gesproken...
En dat kan wel maar dan kom je eerder uit op een 5mans verdediging. Of beter gezegd, 3man want die 2 aan de zijkant zijn constant onderweg.
En dat is dus heel anders voetballen en in dat kader vind ik wel dat je de rol van Teze wat onderschat. Die is juist super compleet.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
dus voor geen enkele positie basis bij jou? Hmm Vind ik m vooralsnog te goed voor, maar indien Sepp onverhoopt niet komt, is de positie iig opgevuld. Of het voldoende zal zijn voor CL waag ik te betwijfelen, maar we gaan het zien11 Tinus wrote: ↑04 Aug 2024, 16:29 Daarnaast zijn je flankflitsers ook belangrijk. Als je met Lang naar binnen speelt dan moet je ook diepte op links hebben. En als je op rechts een Bakayoko hebt dan hoef je geen back die erover heen dendert.
- 11 Tinus
- Legende
Als je eerste back up bent voor 3 posities ben je praktisch 'basisspeler' in mijn ogen.psvgouda wrote: ↑04 Aug 2024, 16:45dus voor geen enkele positie basis bij jou? Hmm Vind ik m vooralsnog te goed voor, maar indien Sepp onverhoopt niet komt, is de positie iig opgevuld. Of het voldoende zal zijn voor CL waag ik te betwijfelen, maar we gaan het zien11 Tinus wrote: ↑04 Aug 2024, 16:29 Daarnaast zijn je flankflitsers ook belangrijk. Als je met Lang naar binnen speelt dan moet je ook diepte op links hebben. En als je op rechts een Bakayoko hebt dan hoef je geen back die erover heen dendert.
-
- Legende
Ik ben er niet zo'n fan van om Flamingo overal en nergens als back-up te zien. Prima als hij straks tijdelijk Teze moet vervangen, maar hij is niet dé opvolger van Teze. Back-up achter Boscagli zou hij eigenlijk ook niet moeten zijn, maar toch komt hij daar wel voor in aanmerking omdat Obispo nooit fit is en bovenal niet goed genoeg is.
- Juancho
- Mister PSV
Bij PSV zien ze Flamingo dan ook als RCV. Dus daar zal hij zich op richten met hopelijk vd Berg als concurrent. Kom je in een heel seizoen alsnog genoeg aan spelen toe. Dat hij evt achter Schouten/Veerman op 6 kan is handig. Rechtsback heeft ie volgens mij amper gespeelt al is het iets anders in een Teze rol natuurlijk.
Maar zo'n jongen ga je natuurlijk wel laten ontwikkelen op een specifieke positie.
Maar zo'n jongen ga je natuurlijk wel laten ontwikkelen op een specifieke positie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Meervoudig international
Dest en Mauro zijn een duo voor 1 kant.
Momenteel Teze en Flamingo voor de andere kant.
Dat is zoals Bosz speelt.
3 volwaardige backs voor 2 posities kan dus niet met het spel wat Bosz voor ogen heeft.
Daarnaast zijn we geen Chelsea maar PSV.
- psvgouda
- Vedette
- 11 Tinus
- Legende
-
- Bankzitter
Wellicht niet geheel realistisch, but hear me out:
We pikken Oosterwolde op bij Fener. Meer een type Teze dan Dest, maar dan op links, kan tegelijkertijd als back-up voor Bosca dienen en, wellicht, als toekomstig vervanger volgend jaar. Vervolgens huren we een aanvallend ingestelde rechtsback, die in de loop van februari/maart moet plaatsmaken voor Dest.
Zal zeker geen goedkope optie zijn, eerder in de categorie Sepp, maar zou wel een logische optie zijn met het oog op de toekomst.
We pikken Oosterwolde op bij Fener. Meer een type Teze dan Dest, maar dan op links, kan tegelijkertijd als back-up voor Bosca dienen en, wellicht, als toekomstig vervanger volgend jaar. Vervolgens huren we een aanvallend ingestelde rechtsback, die in de loop van februari/maart moet plaatsmaken voor Dest.
Zal zeker geen goedkope optie zijn, eerder in de categorie Sepp, maar zou wel een logische optie zijn met het oog op de toekomst.
- These users thanked the author JasperPSV for the post (total 2):
- Søren • DE MADERA 76
- psvgouda
- Vedette
- 11 Tinus
- Legende
Dit is hoe een club als PSV het zou moeten doen in mijn ogen. Voor 2 posities 3 goede spelers die in elke willekeurige samenstelling met elkaar kunnen spelen. En als je dat op de CV positie hebt, en ook voor de RB/LB positie en ook voor andere posities dan heb je geen 22 dure spelers nodig maar 15 a 16. Voldoende speeltijd voor iedereen en je kunt hier en daar een blessure opvangen.
-
- Moderator
Nadeel aan het wisselen van kant, en dan bedoel ik type Teze naar links en type Dest naar rechts, is dat veel mensen lijken te vergeten dat je daarmee ook de rest van je elftal heel anders moet indelen. Dan moet Lang aan de zijkant blijven plakken, Bakayoko juist verder naar binnen. En ook Veerman moet dan eigenlijk aan de rechterkant van het middenveld komen te spelen.JasperPSV wrote: ↑04 Aug 2024, 17:23 Wellicht niet geheel realistisch, but hear me out:
- Maikel
- Site Admin
Vanavond nog bieden op een linksback
- These users thanked the author Maikel for the post:
- De Realist
- 11 Tinus
- Legende
Morgen bieden, overmorgen akkoord, woensdag keuring, donderdag filmpje en presentatie na de training en dan vrijdag trainen en zaterdag basis.
- These users thanked the author 11 Tinus for the post:
- Op weg naar nr 26
-
- Vedette
-
Je mist gewoon kwaliteit. Flamingo is als verdediger nog geen basismateriaal, eigenlijk heb je nu alleen Teze als waardige basisspeler achterin. En die gaat vermoedelijk weg. Moeten er 2 of 3 bij. Hopelijk Boscagli snel fit.